Auteur Topic: Aflevering 10  (gelezen 70141 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 10
« Reactie #200 Gepost op: 9-03-2013, 09:52:31 »
Als we niet van de priesterhint geweten hadden was dit ook schitterend geweest. -> "Waaaat!? We hadden het al in aflevering 1 kunnen weten!" :o

En inderdaad, Kees achter het orgel had misschien wat te veel geleken op Patrick met zijn (nu mijn) pet en pruikje.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 10
« Reactie #201 Gepost op: 9-03-2013, 11:48:01 »
Eigenlijk had ik het beeld van Kees achter het orgel een mooiere ontknoping gevonden. (Maar dat komt natuurlijk omdat wij hier op het forum de priesterhint al lang kenden.)

Ik ging er ook blindelings vanuit dat we dat zouden zien: een flashback filmpje (waren de makers vorig jaar erg tevreden over), met als eindshot Kees achter het orgel. Was behoorlijk verbaasd dat het nu zo ging.

Leuk detail: wij zaten ongeveer zo voor de tv toen die letters van de priesterhint onderin beeld verschenen: "huuuh, hier past het woordje CASE niet meer voor!! Dat past wel!! Niet!! Huuuh! Het kan er toch boven! Aah, het past niet!" We waren echt in staat om een meetlat te pakken, om te kijken of het woordje CASE wel op het scherm zou passen ::rofl:: ::rofl::

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #202 Gepost op: 9-03-2013, 15:01:25 »
Ik ging er ook blindelings vanuit dat we dat zouden zien: een flashback filmpje (waren de makers vorig jaar erg tevreden over), met als eindshot Kees achter het orgel. Was behoorlijk verbaasd dat het nu zo ging.

Leuk detail: wij zaten ongeveer zo voor de tv toen die letters van de priesterhint onderin beeld verschenen: "huuuh, hier past het woordje CASE niet meer voor!! Dat past wel!! Niet!! Huuuh! Het kan er toch boven! Aah, het past niet!" We waren echt in staat om een meetlat te pakken, om te kijken of het woordje CASE wel op het scherm zou passen ::rofl:: ::rofl::

Hahahaha  ::rofl::

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 10
« Reactie #203 Gepost op: 9-03-2013, 16:26:14 »
Als we niet van de priesterhint geweten hadden was dit ook schitterend geweest. -> "Waaaat!? We hadden het al in aflevering 1 kunnen weten!" :o

Ik denk dat ik het niet had begrepen zonder de priesterhint te kennen. De eerste dingen gaan nog wel, dan zie je de tekst en de letters. Goed. Maar dan staat er ineens KEES in beeld, en toen moest ik mezelf echt dwingen om naar die priester te luisteren, die op dat moment (voor mij) nauwelijks verstaanbaar 'Case in point' zei. Ik denk dat als ik de hint niet al kende, de ontknoping pas echt zou snappen als ik het daarna terug zou lezen op de site.

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #204 Gepost op: 9-03-2013, 20:50:34 »
Oh! Kees Tol bij Paul de Leeuw! Nog een hint voor de Leeuw!

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Aflevering 10
« Reactie #205 Gepost op: 9-03-2013, 21:21:47 »
Leuk detail: wij zaten ongeveer zo voor de tv toen die letters van de priesterhint onderin beeld verschenen: "huuuh, hier past het woordje CASE niet meer voor!! Dat past wel!! Niet!! Huuuh! Het kan er toch boven! Aah, het past niet!" We waren echt in staat om een meetlat te pakken, om te kijken of het woordje CASE wel op het scherm zou passen ::rofl:: ::rofl::

Zo zat ik ook  ::rofl:: !!!
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 10
« Reactie #206 Gepost op: 9-03-2013, 21:46:52 »
Case it was and Kees it will always be. ;D Aflevering 10 vond ik allesbehalve saai, maar wel grappig en eindelijk lijkt het erop dat het merendeel van de forummers met een tevreden gevoel terugblikt op de Mol, en dit keer is dat gevoel er naar mijn gevoel volkomen terecht. Heb meermaals erg moeten lachen met Kees' plagerijen als Mol. Want dat was hij precies wel, de gemene plaaggeest van deze sympathieke groep kandidaten. En dan in het bijzonder Zarayda, wat heeft hij haar toch beetgenomen. Hij beschreef haar zelfs als zijn persoonlijke speelbal. Ik had toch wel wat medeleven over voor Zarayda als ik het hem allemaal hoorde vertellen. Ocharm Zarayda toch. ::hug::

Een van de toppunten vond ik hem bezig zien bij de orgel. ::rofl:: Heb ik me kapot mee gelachen. Schitterend om hem zo vol te zien grijnzen, intens gelukkig als Mol. Hij kwam zelfs een beetje over als een of ander boosaardig personage uit een obscure film. >:D Top om te zien!

Zijn onthulling over het algemeen vond ik ook top, meestal vind ik het zo flauw in beeld gebracht, maar dit keer vond ik het erg klassevol, hij zei het gewoon, maar de manier waarop vond ik heel mooi. Heel gewoon, zonder enige tierlantijntjes en met een zekere fierheid over zich heen. Maar bij Kees klopte het wel op die manier. Rechttoe rechtaan, net zoals zijn molacties eigenlijk. Ik had wel zoals velen verwacht dat we hem gingen zien bij de orgel toen de beelden teruggingen bij de werkelijke ontknoping. Maar we krijgen, logisch ook, de Regina Mundi Church en de priesterhint. Ja, toen de 'T' begon te schuiven wist iedereen op het forum het wel denk ik. Er was geen ontkomen meer aan. En toch had ik het nog anders verwacht, niet zo droog ... KEES op het scherm. Eerder CASE in combinatie met de priester die het duidelijk uitspreekt, en dan de Mol achter de orgel. Maar goed, zoals nu ging het ook wel goed, maar het kon spannender. In ieder geval, hoewel ik het 100% zeker wist, had ik wel weer kippenvel. En dat moet wel bij een finale. Dus voor mij absoluut een geslaagd einde van de reeks.

Op de een of andere manier heeft deze ontknoping wel het vuur in mij qua molspeuren weer wat aangewakkerd. Ik weet nog dat ik me aan het begin van dit seizoen wat uitgeblust voelde om het allemaal te volgen. De timing, hoewel ieder jaar hetzelfde tijdstip, paste voor mij echt niet dit jaar. Daarbij ook nog eens een kapotte laptop, die het nog steeds niet doet trouwens, en allerlei omstandigheden die het extra moeilijk maakten om alles op het forum te volgen, en eerlijk gezegd heb ik veel geskipped van posts en extra materiaal. Maar ben blij dat ik toch heb volgehouden. Wie weet als ik niet had gekeken, dan was de zin om volgend jaar te kijken misschien wel helemaal verdwenen. En nu is die zin weer helemaal aanwezig! ::hyper:: Kom maar op Mol 14! ::super::

Ik kijk uit naar volgend jaar, het wordt volgens mij sowieso een lastig karwei om Kees op te volgen. Hopelijk heeft de nieuwe Mol evenveel succes als Kees Tol. Want die was dit jaar toch echt wel geweldig. Dit jaar geen holle woorden, dit keer was de Mol écht geweldig. ;)

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #207 Gepost op: 10-03-2013, 02:34:09 »
Zeer jammer dat we niet wat uitleg kregen bij Kees bij Auto's met Mol schim.
Ook de Big 5 werd weinig over gezegd, want er zou geld zijn volgens Art maar nee ze lieten dit niet zien.

Ook vraag ik me af of Paulien nu 1500 minder heeft gehad omdat nu eenmaal 2x 750 door Kees van de Pot was afgehaald (voor hem zelf en Carolien.) en ik vind het jammer eigenlijk dat Kees de Pot niet gewoon heeft laten verdwijnen. Waarom vroeg Art niet op de pot op tafel.

Leukste moment vond ik die 2 extra kokers en Kees en de 2de camera man bijna werden betrapt door Zarayda. ::ok::

Ook leuk was dat Carolien bij Radio Noord Holland vertelde dat ze bewust haar geboorte datum op haar website had weg gehaald, ze had geen zin had omdat daar te vieren.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2013, 02:36:35 door Pierce_Brosnan »

Offline Back it Up.

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #208 Gepost op: 10-03-2013, 10:43:04 »
Ik had het erg flauw gevonden als de pot weg was. Kijk je bent natuurlijk wel de mol en moet zorgen voor zo min mogelijk geld maar gaat echt te ver voor mij. De winnaar mag toch wel een beloning krijgen.

Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #209 Gepost op: 11-03-2013, 15:15:39 »
Wie weet wie de componist is van de muziek bij de finale [bij het treinfragment] was al wezen zoeken op You tube maar heb het juiste muziek fragment nog niet kunnen vinden. :-(
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 10
« Reactie #210 Gepost op: 11-03-2013, 17:33:35 »
staat in het widm muziek topic ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #211 Gepost op: 12-03-2013, 17:19:14 »
Thanx Lukie  ::tandpastasmiley::
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #212 Gepost op: 13-03-2013, 11:02:58 »
Het fragment nog niet kunnen vinden  :(
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline Toupeira

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #213 Gepost op: 13-03-2013, 11:15:58 »
Pagina 2 van het forum. Bovenste topic is WIDM Muziek. Pagina 5. ;)

Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #214 Gepost op: 13-03-2013, 12:40:24 »
Yess, gevonden. ::vergroot:: thanks ::bravo::
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 10
« Reactie #215 Gepost op: 13-03-2013, 15:57:33 »
en op feesboek gezet ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #216 Gepost op: 13-03-2013, 16:01:12 »
en op feesboek gezet ;D

Lukie waar dan op feestboek?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 10
« Reactie #217 Gepost op: 13-03-2013, 16:02:10 »
M@ri@nne heeft het op haar feesboek gezet, daar zag ik het want we zijn daar vriendjes ::hug::

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.