Auteur Topic: Muziek  (gelezen 134285 keer)

Offline Prankster

  • Forumlid
Re: Muziek
« Reactie #120 Gepost op: 28-02-2014, 20:51:37 »
Weet iemand welke muziek je hoort op het moment dat Jan Willem bovenop de windmolen is en het geld vindt? Het staat nog niet op de site helaas.
Dat is A Theme for Kjell, de soundtrack van de game Battlefield 4.



Het verhaal er achter is wat minder mooi:

Citaat
Here is it! The official Kjell's theme from the Battlefield 4 soundtracks album.

This soundtrack is so beautiful, but its story is not.

Kjell Reuterswärd has been through a tragic accident and left us at 34 years old. He died +/- 20 days before BF4 came out, a game he was so excited about to see it publically.

He grew up in Brunflo with his parents and two brothers. After graduation and military service , he studied engineering at Linköping University. During his studies , he was active in various student organizations . He completed his education with a scholarship year at Stanford in the United States and thesis in Los Angeles.

Since 2005 he has worked for DICE, first as a programmer and in recent years in a management role . He was just about to move to Los Angeles again , this time to be part of building up a new DICE office . Prior to this, he was very excited.

Kjell was a purposeful , creative and active person with a developed aesthetic sense . He set high goals and often managed with what he was doing.

In addition to his dedication professionally , he had many interests. By that time he tried several different sports such as football, golf , skiing and more. Most dedicated was he that hockey goalie in Brunflobadet NS . Sports Interest was later to run. He successfully completed several Marathons . Kjell had a keen interest in outdoor activities and nature. It manifested itself in everything from pushing up bonsai , hiking in Sarek with good friends, for staying in the family's holiday home in Åre. Here he switched off by ski, sauna and make a fire to roast over open fire at us. His interest in food grew with the years and combined well with travel together with friends and family.

Kjell was caring and generous to family and relatives. For cousins ​​in Torvalla he was an extra brother. A very special place in Kjell's heart had his little nephew.

Rest in Peace Kjell, we will never forget you.

Title : A Theme for Kjell
Author : Johan Skugge, Jukka Rintamaki
Album : Battlefield 4™

« Laatst bewerkt op: 28-02-2014, 20:54:19 door Prankster »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muziek
« Reactie #121 Gepost op: 28-02-2014, 21:34:35 »
Dankjewel ::ok::
Inderdaad wel een verdrietig verhaal erachter :(
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Muziek
« Reactie #122 Gepost op: 13-03-2014, 21:42:54 »
Schitterende muziek weer onder deze aflevering. Ik kreeg kippevel bij de executie van Tygo.
Nic, kun je soms op de Molfandag voor wat muziek zorgen bij het finalespel van de Avro?
Bij deze ben je van harte uitgenodigd :)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Jaleesa

  • Forumlid
Re: Muziek
« Reactie #123 Gepost op: 16-03-2014, 01:15:31 »
Hey!
Aangezien de muzieklijst van afl. 9 er nog niet opstaat.. Wie weet hoe het nummer heet rond 31/32 minuten tijdens de compilatie van de afvallers? Erna komt "Surface of the sun".

Link: http://youtu.be/cZQXTZKIW5A

Offline Brinkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek
« Reactie #124 Gepost op: 18-03-2014, 07:42:48 »
Hey!
Aangezien de muzieklijst van afl. 9 er nog niet opstaat.. Wie weet hoe het nummer heet rond 31/32 minuten tijdens de compilatie van de afvallers? Erna komt "Surface of the sun".

Link: http://youtu.be/cZQXTZKIW5A

dat is "What If We Could" van Trent Reznor en Atticus Ross voor de Amerikaanse remake van "Millennium: Mannen die vrouwen haten"

https://www.youtube.com/watch?v=FlwCO15Gfec

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Muziek
« Reactie #125 Gepost op: 18-03-2014, 11:07:19 »
Het is wel jammer dat de muziek zo nu en dan zo erg de boventoon voert dat je de gesprekken amper kan verstaan... Maar ja, dat lijkt de laatste jaren de standaard te zijn op TV heb ik het idee. Enige oplossing is om de TV maar keihard te zetten...

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek
« Reactie #126 Gepost op: 20-03-2014, 01:28:06 »

Citaat van: Jaleesa
... Wie weet hoe het nummer heet rond 31/32 minuten tijdens de compilatie van de afvallers? Erna komt "Surface of the sun".

dat is "What If We Could" van Trent Reznor en Atticus Ross voor de Amerikaanse remake van "Millennium: Mannen die vrouwen haten"

Wat vreemd. De muzieklijst van afdeling 9 staat nu op de AVRO-site, maar zowel "Surface of the sun" als "What if we could" komt daar niet in voor...
Zijn de lijsten soms onvolledig? Heeft iemand dat toevallig al eerder gemerkt?
Goede jacht!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek
« Reactie #127 Gepost op: 20-03-2014, 08:15:07 »
Het is wel jammer dat de muziek zo nu en dan zo erg de boventoon voert dat je de gesprekken amper kan verstaan... Maar ja, dat lijkt de laatste jaren de standaard te zijn op TV heb ik het idee. Enige oplossing is om de TV maar keihard te zetten...

Hoor dit wel vaker en vind toch altijd wel gezeur om niks..  :-X
Vooral in WIDM vind ik dit zeker niet het geval, maar is er juist sprake van een mooie balans van muziek en spraak van de kandidaten.

Maarja dat is een mening.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Muziek
« Reactie #128 Gepost op: 20-03-2014, 08:35:03 »
Hoor dit wel vaker en vind toch altijd wel gezeur om niks..  :-X
Vooral in WIDM vind ik dit zeker niet het geval, maar is er juist sprake van een mooie balans van muziek en spraak van de kandidaten.

Maarja dat is een mening.

Gezeur om niets, terwijl de achtergrondmuziek veel te hard staat, waardoor je geen eens kunt verstaan wat men zegt? Als ze tijdens het praten de achtergrondmuziek gewoon iets zachter zetten, ben ik al tevreden. Dan kun je ten minste WIDM kijken op normaal geluidsniveau...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muziek
« Reactie #129 Gepost op: 20-03-2014, 09:34:29 »
Op zich ben ik het er wel mee eens dat tijdens gesprekken de muziek wat zachter mag (gaat op voor alle programma's) maar dat is ook eigenbelang want omdat ik tinnitus heb hoor ik dan vaak niet goed wat mensen zeggen als er teveel geluiden overheen zitten  ::rofl::

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Muziek
« Reactie #130 Gepost op: 20-03-2014, 16:29:56 »
Ligt er tegenwoordig ook vaak aan hoe mensen hun stereo apparatuur aansluiten. Veel HD settopboxen geven de familiezenders (ook Ned. 1 dus) nu door in 5.1 surround geluid en als je dat niet zelf handmatig aanpast als je geen surround speakers hebt, heb je dus een vertekend geluid waar de makers van AVRO geen invloed op hebben. Ik heb mijn settopbox expliciet op gewone stereo staan en ik heb nergens last van, ook niet met high end speakers en een goede subwoofer.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek
« Reactie #131 Gepost op: 5-09-2014, 17:22:11 »
Ongeldige youtube code, plaats alleen de YouTube-videocode bv: IxgJlCqSKfo

Dit zou ik wel hele mooie muziek voor Wie is de Mol vinden!

EDIT: schijnbaar doet de youtube het bij mij op mijn laptop het niet dus hier de URL

https://www.youtube.com/watch?v=mzdjY9dTXY4

EDIT2: vooral vanaf 0:42 zitten mooie stukken. Veel luisterplezier ;)
« Laatst bewerkt op: 5-09-2014, 17:28:40 door Molloot200 »
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek
« Reactie #132 Gepost op: 5-09-2014, 21:10:22 »
Als we toch muziek gaan aanbevelen  ::tandpastasmiley:: :


Vanaf 0.30 wordt het interessant en spannend.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !