Auteur Topic: [DE MOL] Margriet van der Linden  (gelezen 375055 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #20 Gepost op: 2-01-2015, 19:05:25 »
Onmolse actie is het uit de trein halen van Viktor. Volgens mij moest je ze vinden voor ze in de trein zaten, dus in de trein vind je die persoon niet. Als mol laat je Viktor dus lekker in de trein zijn gang gaan.
Er is gezegd dat ze in het aankomende half uur in de trein stappen. We zien bijvoorbeeld ook één van de mannen in de deuropening van een wegrijdende trein staan. Terwijl die langs 2 deelnemers rijdt. Dus in de trein zoeken is een kandidatenactie. Je bezig houden met een andere kandidaat ipv zelf mensen zoeken zou je mols kunnen noemen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Paulini

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #21 Gepost op: 2-01-2015, 20:30:56 »
Ik hoop dat Margriet de mol is. Geweldige vrouw, was ook lekker snauwerig (je kunt het irritant vinden, maar dat vond ik geenszins) na de opdracht in het verlaten politiebureau. Lijkt me ook een behoorlijk intelligente vrouw en tevens iemand die als mol er totaal geen moeite mee zou hebben om over lijken te gaan.

Hoop op haar in de finale samen met Rik en Martine.

Ja, precies dit. Zou ook tof zijn als Rik of Martine de mol is. Ieder geval hun drie in de finale!  ::love::

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #22 Gepost op: 3-01-2015, 16:09:51 »
Er is gezegd dat ze in het aankomende half uur in de trein stappen. We zien bijvoorbeeld ook één van de mannen in de deuropening van een wegrijdende trein staan. Terwijl die langs 2 deelnemers rijdt. Dus in de trein zoeken is een kandidatenactie. Je bezig houden met een andere kandidaat ipv zelf mensen zoeken zou je mols kunnen noemen.
Vond het niet verdacht ofzo dat ze Viktor eruit wou hebben. Ze zei zelfs nog "Anders rijd de trein weg met jou erin" dus 't was eerder een waarschuwing voor hem.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #23 Gepost op: 3-01-2015, 22:57:02 »
Bij het intro verhaaltje bij de executie heeft Art het op een gegeven moment over de eerste afvaller. Op dat moment kijkt Margriet naar links, naar Pieter die naast haar zit. Tenminste, als we de montage moeten geloven. Voorkennis?
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #24 Gepost op: 3-01-2015, 22:59:24 »
Bij het intro verhaaltje bij de executie heeft Art het op een gegeven moment over de eerste afvaller. Op dat moment kijkt Margriet naar links, naar Pieter die naast haar zit. Tenminste, als we de montage moeten geloven. Voorkennis?
Margriet kijkt naar Pieter als Art het heeft over de mooie plekken waar ze nog naar toe gaan.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #25 Gepost op: 3-01-2015, 23:03:21 »
Margriet kijkt naar Pieter als Art het heeft over de mooie plekken waar ze nog naar toe gaan.
hij heeft het over de mooie plekken die de eerste afvaller gaat missen.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #26 Gepost op: 3-01-2015, 23:21:18 »
hij heeft het over de mooie plekken die de eerste afvaller gaat missen.
Oke fair enough, maar in dat geval kijkt Rik ook naar Marlijn dus ik denk dat het meer montage is dan voorkennis.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #27 Gepost op: 4-01-2015, 11:26:31 »
Oke fair enough, maar in dat geval kijkt Rik ook naar Marlijn dus ik denk dat het meer montage is dan voorkennis.

Denk het ook. Maakt het de mol trouwens wat uit om van te voren al te weten wie er gaat afvallen? Wanneer je het niet weet is het nog een verrassing en kun je meer geacteerd geschokt zijn dat die persoon af valt.

Wat we wel opviel was dat tijdens het rode lijn spel veel groepjes er achter kwamen dat ze de verkeerde camera meegenomen hadden. Margriet stond in de controle kamer, dus het kan zijn dat ze deze groepjes per expres deze camera's had meegegeven om tijd te rekken.

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #28 Gepost op: 4-01-2015, 14:15:19 »
Denk het ook. Maakt het de mol trouwens wat uit om van te voren al te weten wie er gaat afvallen? Wanneer je het niet weet is het nog een verrassing en kun je meer geacteerd geschokt zijn dat die persoon af valt.

Ik denk inderdaad dat iedere mol het niet wilt weten zodat ze zoals jij al aangeeft lekker verrast kunnen doen etc. (Of je kijkt net als Ajouad gewoon de andere kant op  :-X)
Overigens heb ik wel ergens gelezen dat de mol wél te horen krijgt wanneer hij of zij zijn/haar scherm te zien krijgt en als hoeveelste.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #29 Gepost op: 4-01-2015, 14:32:22 »
Ik heb de uitzending nog eens bekeken en ik stap over naar Margriet als mol.

In opdracht 1 is zij mols bezig door in het begin Viktor niet de foto's te geven maar wel dat ie op enveloppen moet letten. En ze dicteert nogal een strak tempo, ja dan is het ook moeilijker mensen herkennen.

In opdracht 2 vallen de beelden uit op het moment dat zij aan de snoer(en) trekt. En als Martine het verkeerde beeld voor ogen heeft, corrigeert zij haar niet.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #30 Gepost op: 5-01-2015, 00:24:14 »
Toont Margriet hier dat ze de Mol is?
2024: wie is de Mol?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #31 Gepost op: 6-01-2015, 22:09:04 »
Bij het terugkijken valt me iets op.

22:40. Margriet en Martine vinden de envelop met de opdracht van de mol dat ze penningmeester moeten worden. Dan zegt Margriet ineens "zouden de anderen dit ook hebben". Ik vind dat typisch een kandidatenuitspraak. Als mol, die alles weet, bedenk je dit volgens mij niet en ik vind het typisch iets dat een kandidaat zich afvraagt.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #32 Gepost op: 6-01-2015, 22:15:30 »
Bij het terugkijken valt me iets op.

22:40. Margriet en Martine vinden de envelop met de opdracht van de mol dat ze penningmeester moeten worden. Dan zegt Margriet ineens "zouden de anderen dit ook hebben". Ik vind dat typisch een kandidatenuitspraak. Als mol, die alles weet, bedenk je dit volgens mij niet en ik vind het typisch iets dat een kandidaat zich afvraagt.

Mja, het zou dus ook juist een slimme molopmerking kunnen zijn zoals die van Inge die haar zonnebrandcrème wel met Eva wilde delen: "Maar als ik er dan snel uit lig dan moet je het wel roepen hè..."

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #33 Gepost op: 7-01-2015, 03:36:35 »
Even een quote die hier moet eigenlijk....

*tunnel: Ik kom er aan! :)*

Badmotor:
In dit fragment zie je twee vrouwen met volgens mij een New York t-shirt (met Amerikaanse vlag) die opzij kijken.
Zou dit op Margriet slaan?
Ze is lesbisch, was hoofdredacteur van het blad Opzij en correspondent in New York voor het programma Twee Vandaag.
En op de achtergrond zijn twee mannen, één is aan het lezen, één is aan het schrijven.

En in een interview in Trouw zei zij: "Ik kom uit een gereformeerd nest en in die kringen was vooral ’Snuf de hond’ het jeugdboek bij uitstek. Die verslonden we toen we een jaar of 10, 12 waren".
Dat verklaart misschien de hond in het screenshot.

Moest deze even hier plaatsten...vind het (heel) erg goed opgemerkt en bovendien zien we dit als Art spreekt over de Mol...
49.42 : "Behalve de Mol, die hoeft nooit naar huis.."...
Meest letterlijke hint afl. 1!

*Bijna in de tunnel:)*

Chapeau Badmotor! ::ok::

Edit : foto

« Laatst bewerkt op: 7-01-2015, 03:43:22 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #34 Gepost op: 8-01-2015, 21:51:04 »
Evelien verdacht zo te horen Chris en Margriet. Dat is dus niet zo goed voor mijn idee van Margriet als mol  ::ohno::

Margriet was wel verdacht bezig: ze praat met alle foute voorstellen mee, is een keer gaan kijken bij de schilderijenopdracht, voerde weinig uit met de kar (liet Rik het zware werk doen) en legde 200 euro weg voor de jokers van haarzelf en Martine.
Tell me what your telescope says

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #35 Gepost op: 8-01-2015, 23:55:39 »
opvallend: op de kaartjes voor mensen die een joker hadden verdiend stond "gefeliciteerd + naam kandidaat"
bij margriet stond alleen gefeliciteerd...

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #36 Gepost op: 9-01-2015, 08:58:51 »
opvallend: op de kaartjes voor mensen die een joker hadden verdiend stond "gefeliciteerd + naam kandidaat"
bij margriet stond alleen gefeliciteerd...

Dit viel mij ook al op ja, onderaan ook niet de afzender De Mol, zoals we bij Viktor en Marlijn wel zagen.

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #37 Gepost op: 9-01-2015, 11:23:02 »
ik vind haar de minst leuke kandidaat van alle mol serie,s
ik vind haar er niet bij passen en ze is echt een te grote haaibaai
zoals ook het geld pakte toen ze penningmeester werd
en dan die opmerking voor volgende week over die kinderen
ze haalt deze mol serie erg naar beneden

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #38 Gepost op: 9-01-2015, 11:29:55 »
Ik vind haar wel behoorlijk verdacht momenteel. Die pot graag willen hebben en dan geld inruilen voor een joker (Het is toch weer 200 minder)


Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #39 Gepost op: 9-01-2015, 13:44:45 »
Margriet was ook de derde in aflevering 2 die een brief ontving van de mol, zou weer kunnen slaan op de afleveringstitel "scheepsrecht"