Auteur Topic: Rank de mollen en seizoenen!  (gelezen 57777 keer)

Offline Jordyep

  • Forumlid
Rank de mollen en seizoenen!
« Gepost op: 5-03-2015, 22:14:54 »
Hoef ik verder niks aan toe te voegen lijkt me  ::tandpastasmiley:: . Ik heb zelf seizoen 2 en 4 nog niet gezien, dus:

Mollen
1. Dennis
2. George
3. Milouska
4. Kees
5. Inge
6. Patrick
7. Yvon
8. Margriet
9. Anne-Marie
10. Suzan
11. Deborah
12. Kim
13. Jon

Seizoenen
1. El Salvador/Nicaragua
2. Argentinië
3. Mexico
4. Zuid-Afrika
5. Thailand
6. Australië (Seizoen 5)/Indonesië
7. Japan
8. Portugal
9. Austalië (Seizoen 1)
10. Hong Kong/Filipijnen
11. Sri Lanka
12. IJsland/Spanje
13. Noord Ierland/Jordanië

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #1 Gepost op: 5-03-2015, 22:22:06 »
Mollen (van onbekende mol alleen George's molacties zijn me bijgebleven)
1. Kees en Dennis
2. George
3. Milouska
4. Patrick
5. Jon
6. Margriet
7. Inge en Yvon
8. Susan
9. Kim
10. AM

Seizoenen:
1. El Salvador, Nicaragua  ::bravo::
2. Zuid Afrika
3. Sri Lanka
4. Argentinië
----
@Jordyep wauw Sri Lanka staat echt laag  :( Waarom?  ::)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #2 Gepost op: 5-03-2015, 22:25:31 »
Ik hou t even bij 'n top 5 van bn'er mollen

1. Zuid-Afrika
2. Mexico
3. Sri Lanka
4. Argentinië & El Salvador+Nicaragua
5. Noord-Ierland/Jordianië

1. Dennis
2. Kees
3. Milouska
4. Margriet
5. Jon
« Laatst bewerkt op: 5-03-2015, 22:29:47 door Mollenvanger-MV »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #3 Gepost op: 5-03-2015, 22:32:13 »
Geen zin om alles op een rijtje te zetten, maar Margriet zal waarschijnlijk net wel of net niet in de top 10 komen.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #4 Gepost op: 5-03-2015, 22:33:48 »

@Jordyep wauw Sri Lanka staat echt laag  :( Waarom?  ::)


Dat komt voornamelijk omdat dit seizoen niet echt iets had wat eruit sprong mij betreft. Geen unieke en spannende opdrachten (Höfdihuis), een opvallende kandidaat (Tygo), een hele goede mol (Kees) of een opvallende wending in het spel (zwarte vrijstelling die in S14 nog uniek was) om maar even een paar voorbeelden uit afgelopen seizoenen te geven. Dit was gewoon een goed seizoen, maar niet een van de seizoenen die je je nog voor een lange tijd gaat herinneren.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2015, 22:35:22 door Jordyep »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #5 Gepost op: 5-03-2015, 22:39:58 »
Ik vind lijstjes heel moeilijk, maar ik heb dit seizoen persoonlijk wel vrij hoog staan omdat ik echt zo heb gelachen om de kandidaten! Chris en Rik, maar ook Viktor waren voor mij smaakmakers. En ja, Margriet ook maar niet per se als mol.

Offline SoSuDeMo

  • Forumlid
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #6 Gepost op: 5-03-2015, 23:00:34 »
Landen:
1. Zuid-Afrika (2013)
2. Noord-Ierland en Jordanië (2009)
3. Thailand (2007)
4. Hongkong en fillepijnen (2014)
5. Sri Lanka (2015)
6. Japan (2010)
7. Mexico (2008)
8. IJsland en Spanje (2012)
9. Argentinië (2006)
10. Schotland (2001)
11. El Salvador en Nicaragua (2011)
12. Australië en Indonesië (2005)
13. Portugal (2002)
14. Australië (1999 en 2000)
15. Canada (2003)

Mollen:
1. Kees Tol (2013)
2. Jon van Eerd (2009)
3. Inge Ipenburg (2007)
4. Milouska Meulens (2006)
5. Kim Pieters (2010)
6. Margriet van der Linden (2015)
7. Susan Visser (2014)
8. Dennis Weening (2008)
9. Yvon Jaspers (2005)
10. Nico (2001)
11. Patrick Stoof (2011)
12. George (2002)
13. Anne-Marie Jung (2012)
14. Deborah (1999)
15. Elise (2003)
Junior2: 16e. Widm2015: 129e.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #7 Gepost op: 5-03-2015, 23:04:06 »

10. Nico (2001)

12. George (2002)


Echt?? Nico een betere mol dan George?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline SoSuDeMo

  • Forumlid
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #8 Gepost op: 5-03-2015, 23:06:00 »
Echt?? Nico een betere mol dan George?
Ik had George iets te snel door vandaar dat hij lager staat dan Nico. Die tevens één van me favoriete mollen is.
Junior2: 16e. Widm2015: 129e.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #9 Gepost op: 5-03-2015, 23:09:35 »
Geen unieke en spannende opdrachten (Höfdihuis)
Het Höfdihuis zou ik graag nomineren als de stompzinnigste opdracht in heel WIDM met uitzondering van de beruchte veiling, maar ik vind seizoen 2015 helemaal niet zo slecht qua opdrachten.
Pettah, Tapobrane-eiland, Geldrop, de molverkiezing, het fotoparcours vind ik allemaal best wel mooie opdrachten. Haalt het niet bij mijn persoonlijke favoriete seizoen, 2011 El Salvador, maar ik vind het zeker niet slecht.

En ik vind Margriet een leuke mol. Gewoon een leuk, grappig iemand. Net als Kees, vond ik ook leuk en grappig. Ze had lol in de rol, en nam risico's, net als Kees, en daar hou ik van. Dus ik neig ernaar om Margriet best wel hoog in te delen onder de mollen. Bedenk ook dat veel molacties niet zijn getoond - die kun je alleen teruglezen op de site (een grote fout van productie vind ik persoonlijk. Ik vind zelf dat de afleveringen een volledig verhaal moeten vertellen en dat doen ze nu niet meer.)


Citaat
[geen] opvallende kandidaat (Tygo)
Chris?

Ik vind als iemand er 2,5 miljoen fans bij heeft gekregen met dit spelletje, dan is het die man wel.

Maar ik ben het denk ik wel met je eens dat seizoen 2015 in veel dingen redelijk is, maar echte memorabele momenten ontbeert.

Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #10 Gepost op: 5-03-2015, 23:19:54 »
Maar ik ben het denk ik wel met je eens dat seizoen 2015 in veel dingen redelijk is, maar echte memorabele momenten ontbeert.

Als jij opdrachten nomineert als stompzinnigste opdrachten, dan wil ik Martine en haar onzichtbare zwarte vrijstelling graag nomineren voor een van de memorabele momenten dit seizoen. Geweldige actie.  ;D
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #11 Gepost op: 5-03-2015, 23:20:32 »
Het Höfdihuis zou ik graag nomineren als de stompzinnigste opdracht in heel WIDM met uitzondering van de beruchte veiling, maar ik vind seizoen 2015 helemaal niet zo slecht qua opdrachten.
Pettah, Tapobrane-eiland, Geldrop, de molverkiezing, het fotoparcours vind ik allemaal best wel mooie opdrachten. Haalt het niet bij mijn persoonlijke favoriete seizoen, 2011 El Salvador, maar ik vind het zeker niet slecht.

En ik vind Margriet een leuke mol. Gewoon een leuk, grappig iemand. Net als Kees, vond ik ook leuk en grappig. Ze had lol in de rol, en nam risico's, net als Kees, en daar hou ik van. Dus ik neig ernaar om Margriet best wel hoog in te delen onder de mollen. Bedenk ook dat veel molacties niet zijn getoond - die kun je alleen teruglezen op de site (een grote fout van productie vind ik persoonlijk. Ik vind zelf dat de afleveringen een volledig verhaal moeten vertellen en dat doen ze nu niet meer.)

Chris?

Ik vind als iemand er 2,5 miljoen fans bij heeft gekregen met dit spelletje, dan is het die man wel.

Maar ik ben het denk ik wel met je eens dat seizoen 2015 in veel dingen redelijk is, maar echte memorabele momenten ontbeert.



Er zijn twee soorten molacties:
1: Iets ompraten waardoor het opeens molgedrag lijkt.
2: Een verborgen actie.

Goede mollen, zoals Kees, voeren voornamelijk het tweede soort acties uit (kokers stelen, geld stelen, niet aan touwen trekken en zichzelf penningmeester maken waardoor de groep minder geld verdiende) en minder goede mollen (nogmaals, ze was absoluut niet slecht!), zoals Margiet, voornamelijk het eerste soort acties (Ik stond in de controlekamer, ik stuurde de groep aan om dit en dat te doen). Hele goede mollen gebruiken een combinatie om effectief en niet verdacht te zijn, zoals Dennis. Margriet is een van de grappigste mollen die we hebben gehad (alhoewel ik Jon 'het leek wel alsof ik rondjes reed' van Eerd nog grappiger vond), maar maakt haar dat nou echt een goede mol? Ze werd best wel veel verdacht en veel van de type 2 acties die we hadden verwacht van haar bleken gewoon simpelweg geen acties te zijn.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2015, 23:23:25 door Jordyep »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #12 Gepost op: 5-03-2015, 23:23:17 »
Er zijn twee soorten molacties:
1: Iets ompraten waardoor het opeens molgedrag lijkt.
2: Een verborgen actie.

Goede mollen, zoals Kees, voeren voornamelijk het tweede soort acties uit (kokers stelen, geld stelen, niet aan touwen trekken en niet aan het touw trekken) en minder goede mollen (nogmaals, ze was absoluut niet slecht!), zoals Margiet, voornamelijk het eerste soort acties (Ik stond in de controlekamer, ik stuurde de groep aan om dit en dat te doen). Hele goede mollen gebruiken een combinatie om effectief en niet verdacht te zijn, zoals Dennis. Margriet is een van de grappigste mollen die we hebben gehad (alhoewel ik Jon 'het leek wel alsof ik rondjes reed' van Eerd nog grappiger vond), maar maakt haar dat nou echt een goede mol? Ze werd best wel veel verdacht en veel van de type 2 acties die we hadden verwacht van haar bleken gewoon simpelweg geen acties te zijn.
EN ze trok aan de snoeren vd camera's  ;) (zoals Kees NIET aan een touw)
EN ze gooide geld weg (net als Dennis)
Etc

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #13 Gepost op: 5-03-2015, 23:24:11 »
EN ze trok aan de snoeren vd camera's  ;)


Hou me vast!  :o Gooide ze ook een krijtje weg?  ;D
En kom niet aanzetten met de 1000 euro uit de trein die op een locatie lag waar niemand het zou zoeken. Dat komt niet eens in de buurt van de dingen die Kees heeft geflikt. Als ze nou dat geld echt letterlijk onder de neus van de kandidaten had weggekaapt dan had ik er respect voor kunnen opbrengen. Maar zoals het nu is, is het nogal een laffe actie.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2015, 23:28:45 door Jordyep »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #14 Gepost op: 5-03-2015, 23:27:46 »
Ik ben een groot liefhebber van seizoen 5. Ik weet dat dat niet onomstreden is, omdat de Mol - zeker in retrospect - tamelijk voor de hand lag. Maar destijds (2005) had het programma nog een ongepolijst reality-randje (de nauw verholen flirt tussen Jim en Lottie, en de dito wrijving tussen Yvonne en Victoria of Isabelle en Marc-Marie) en waren de kandidaten nog niet voortdurend auditie aan het doen (er was sprake van dat dit het laatste seizoen zou worden). Angela was een goede presentatrice, er was een interessante groepsdynamiek (zie boven) en de opdrachten waren origineel en bij tijd en wijle spectaculair. En de slotaflevering was goed uitgebalanceerd qua terugblikken, molacties en reacties - iets wat nu niet meer schijnt te lukken.
Woosie down?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #15 Gepost op: 5-03-2015, 23:28:19 »
Hou me vast!  :o Gooide ze ook een krijtje weg?  ;D
Beetje flauw om aan een snoer ve camera trekken NIET gaaf en riskant te vinden (er stonden nog andere mensen in de controlroom hoor)
en NIET aan een touw trekken (terwijl Kees de achterste was en niemand hem kon zien) wél gaaf te vinden. Vind je ook niet?

Of Dennis' actie om het geld weg te gooien terwijl er niemand in de buurt was wel een vette actie te vinden, en de actie van Margriet om hetzelfde te doen met Chris op een steenworp (minder zelfs) afstand in de buurt NIET.

Dan lijkt het er voor mij meer op dat je Dennis een leuker persoon vond (als persoon, niet als mol dus) dan Margriet. En dus eigenlijk naar de persoon kijkt ipv de acties  ;)
« Laatst bewerkt op: 5-03-2015, 23:35:44 door Whiskers »

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #16 Gepost op: 5-03-2015, 23:30:07 »
Hou me vast!  :o Gooide ze ook een krijtje weg?  ;D
En kom niet aanzetten met de 1000 euro uit de trein die op een locatie lag waar niemand het zou zoeken. Dat komt niet eens in de buurt van de dingen die Kees heeft geflikt. Als ze nou dat geld echt letterlijk onder de neus van de kandidaten had weggekaapt dan had ik er respect voor kunnen opbrengen. Maar zoals het nu is, is het nogal een laffe actie.
Volgens mij meet je dan een beetje met dubbele maten. Het zijn zeker wel soortgelijke acties, dus een beetje raar om het dan van de ene mol geweldig te vinden en van de andere niet.

Edit; eens met Whiskers.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #17 Gepost op: 5-03-2015, 23:38:53 »
Beetje flauw om aan een snoer ve camera trekken NIET gaaf en riskant te vinden (er stonden nog andere mensen in de controlroom hoor)
en NIET aan een touw trekken (terwijl Kees de achterste was en niemand hem kon zien) wél gaaf te vinden. Vind je ook niet?

Of Dennis' actie om het geld wel te gooien terwijl er niemand in de buurt was wel een vette actie te vinden, en de actie van Margriet om hetzelfde te doen met Chris op een steenworp (minder zelfs) afstand in de buurt NIET.

Dan lijkt het er voor mij meer op dat je Dennis een leuker persoon vond (als persoon, niet als mol dus) dan Margriet. En dus eigenlijk naar de persoon kijkt ipv de acties  ;)

Dat touwtrekken was naar mijn mening veel meer in your face dan het snoer. Dennis' actie op de boot behoort ook niet tot mijn favorieten, want het is gewoon makkelijk mollen. Gelukkig heeft Dennis ook nog andere dingen gedaan die veel gedurfder en in your face waren, denk aan de achtbaanantwoorden en de taxi-opdracht. En dat is ook wat ik zoek in een goede mol: gedurfde acties.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2015, 23:45:56 door Jordyep »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #18 Gepost op: 5-03-2015, 23:43:06 »
Ik vind de acties van Margriet best wel bij een van de betere molacties passen.

Inderdaad in de controlroom staat ze aan kabels te trekken terwijl er vier of vijf kandidaten staan te roepen dat er schermen uitvallen en ze trekt gewoon door  ::rofl::

Ben het wel eens dat je geen geld gaat zoeken in een zekeringkastje. Dat hadden ze iets beter moeten inkleden (envelop bijvoorbeeld op bagagerek of zo)

Morgen op me gemak de avro site eens uitpluizen want die site werkt via mijn telefoon niet heel denderend. En te moe om de pc op te zoeken :D

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #19 Gepost op: 5-03-2015, 23:46:11 »
Dat touwtrekken was naar mijn mening veel meer in your face dan het snoer. Dennis' actie op de boot behoort ook niet tot mijn favorieten, want het is gewoon makkelijk mollen. Gelukkig heeft Dennis ook nog andere dingen gedaan die veel gedurfder en in your face waren, denk aan de achtbaanantwoorden en de taxi-opdracht.

Nou nee dus, want Kees was de achterste persoon en kon niet gezien worden. Margriet kon wel gezien worden. Zowel door de mensen in de controlroom (vlak bij haar) als de mensen die ineens een camera hadden kunnen zien schuiven (ze zagen het nu pas achteraf voor zover we weten) en op onderzoek uit konden gaan.

En Margriet heeft dat ook gedaan.

Maar ik reageerde op jouw voorbeelden. En Margriet heeft dingen gedaan die dus (minimaal) gelijkwaardig zijn aan die voorbeelden of zelfs gewaagder waren.  ;)

Dus het ligt ergens anders aan. Of omdat je de ene persoon leuker/grappiger/enthuousiaster vindt dan de andere persoon, of dat de programmamakers het leuker in beeld brachten of [vul maar in]. Maar aan die acties ligt het niet  ::ohno::