Auteur Topic: Wie is de Mol? in de media  (gelezen 307256 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Wie is de Mol? in de media
« Gepost op: 8-12-2015, 14:36:53 »
Wat hebben de media te melden over onze speurtocht?

Gisteren was de persdag, dus er zullen vandaag een boel kranten iets over schrijven. Heeft iemand al artikelen?
  • Het AD. Let op: er wordt gesproken over het twittergedrag van één van de kandidaten. Als je dit te veel analyseert kun je er misschien iets uithalen.


Klaas heeft van tevoren de wikipedia's van alle kandidaten bekeken en zelf interviews teruggekeken ::vergroot:: Gevalletje superfanatieke kandidaat dus. Wat ook weer een moltactiek kan zijn, overigens.

Shownieuws had in de vroege editie een driesecondeninterview met Airen en RTL Boulevard had helemaal niets ???
Behalve dit artikeltje op de site:
Citaat
Ellie Lust dankzij Rik in Wie is de mol?

Politiewoordvoerster Ellie Lust doet mee aan het nieuwe seizoen van Wie is de mol? Ze twijfelde lange tijd aan haar deelname.

"Over het afbreukrisico heb ik goed nagedacht. Als je mij op tv ziet, is dat normaal gesproken nooit leuk. Het gaat altijd over een misdrijf", legt Ellie uit in het AD. "Mijn functie vraagt om een bepaalde onkreukbaarheid."
Toch besloot Ellie uiteindelijk 'ja' te zeggen en dat heeft alles te maken met nieuwslezer Rik van de Westelaken, die vorig jaar het populaire programma won. "Hij moet als nieuwslezer ook altijd geloofwaardig blijven. Wie is de mol? veranderde daar uiteindelijk niets aan. Het was Rik die me over de streep trok."

Het zestiende seizoen van Wie is de mol? begint op 2 januari.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2015, 15:12:41 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #1 Gepost op: 9-12-2015, 14:18:59 »
Art Rooijakkers: 'Expeditie Robinson kandidaten mogen wel meedoen aan De Mol'

Volgens Art Rooijakkers zijn de berichten dat AVROTROS in Wie Is de Mol? geen Expeditie Robinson-kandidaten wil schromelijk overdreven.

„Ik las het ook, maar voor zover ik weet, is daar niets van waar”, zegt Art in een reactie. „Dat zou ook een beetje gek zijn, want dan sluit je automatisch een grote groep uit.” Acteur Kees Boot zei vorige maand in de Veronica Gids nog dat hij werd geweigerd bij Wie Is de Mol? omdat hij al op een onbewoond eiland had gezeten. „Ik deed onlangs een open sollicitatie bij Art Rooijakkers, maar hij zei: ‘Je hebt al in Expeditie Robinson gezeten, dus dan mag je niet meer meedoen met Wie Is de Mol?. Andersom mag het kennelijk wel. Nou, dan houdt het op. Helaas.”
Niet bovenaan

Art Rooijakkers geeft wel toe dat Wie Is de Mol? selectief is bij het versturen van de uitnodigingen. „Het is zo dat wij het leuk vinden om mensen mee te nemen uit verschillende werelden, mensen die je niet meteen verwacht. Als je iemand in veel programma’s hebt gezien, staat die niet bovenaan ons lijstje. Maar er staat bij mijn weten nergens een regel: Expeditie Robinson is een no go.”
Máxima

Het nieuwe seizoen moet nog beginnen, maar Art en zijn De Mol-collega's zijn nu alweer druk bezig met het volgende seizoen.  „We praten momenteel met nieuwe kandidaten. En daar zitten mensen bij die bovenaan mijn lijstje staan. Wie ik het liefst zou willen? Ik kan wel zeggen dat ik het heel leuk zou vinden als Máxima mee zou doen, maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren."

Bron: televizier.nl
« Laatst bewerkt op: 9-12-2015, 14:24:02 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #2 Gepost op: 9-12-2015, 14:44:59 »
Die grap van Maxima kennen we nou wel.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #3 Gepost op: 9-12-2015, 14:50:45 »
Die grap van Maxima kennen we nou wel.
Ik zie dat je je avatar weer hebt aangepast ::hypocriet::
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #4 Gepost op: 15-12-2015, 19:55:17 »
Politiewoordvoerster Ellie Lust wil moed tonen in Wie is de Mol?

Politiewoordvoerster Ellie Lust wil door haar deelname aan het programma Wie is de Mol? graag haar werkgever en collega's in een goed daglicht zetten.

"Mijn chef was vooral heel enthousiast en zei: 'El, het is ook goed voor de politie.' Als het spannend wordt, doet de burger een stap terug en de politie een stap vooruit. Moedigheid is een van de kernwaarden van de politie, dat wilde ik wel laten zien", vertelt Lust in gesprek met Harpers Bazaar.

De 49-jarige werkt als woordvoerster bij de politie Amsterdam en is ook vaak te zien op regiozender AT5 en in het misdaadprogramma Opsporing Verzocht.
Ervaring

Tijdens het uitvoeren van opdrachten in Wie is de Mol? kon Lust menigmaal teren op haar ervaringen die ze bij de politie heeft opgedaan.

"Ik denk wel dat er opdrachten waren waarbij ik heb kunnen laten zien vanuit welk vakgebied ik kom, alleen al het portofoonverkeer. Dat is bij Wie is de Mol? natuurlijk één grote klerezooi, want iedereen brult door elkaar heen. Ik heb geprobeerd de anderen te leren wat etherdiscipline is. Dat werd een running gag: brigadier Lust van de etherdiscipline!"

Door: NU.nl
...óf niet!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #5 Gepost op: 16-12-2015, 10:45:19 »
Maakt mij alleen maar benieuwder naar hoe zij gaat spelen (en hoe zij in de groep ligt).

Maar wat ik er ook bij denk: dit klinkt niet als een tekst over een eerste afvaller. Het zou zomaar kunnen dat zij ver komt. Zie haar er ook wel voor aan om die test een beetje tactisch slim in te vullen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #6 Gepost op: 16-12-2015, 11:03:10 »
Maar wat ik er ook bij denk: dit klinkt niet als een tekst over een eerste afvaller. Het zou zomaar kunnen dat zij ver komt. Zie haar er ook wel voor aan om die test een beetje tactisch slim in te vullen.

Ja, dat was ook mijn eerste gedachte.

Maar wat hoop ik zo dat ze een beetje los komt van haar woordvoerdersrol. Je speelt WIDM niet om te laten zien hoe professioneel en goed de politie is, je speelt WIDM voor het spel. Ik snap dat ze hierover heeft nagedacht, maar dat kan toch serieus niet de hoofdreden zijn om mee te doen?  Ik zou het heel jammer vinden als we alleen Ellie de politievrouw zien ipv Ellie als persoon.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #7 Gepost op: 16-12-2015, 11:03:25 »
Maar wat ik er ook bij denk: dit klinkt niet als een tekst over een eerste afvaller. Het zou zomaar kunnen dat zij ver komt. Zie haar er ook wel voor aan om die test een beetje tactisch slim in te vullen.
Was ook mijn eerste gedachte, maar om mijzelf gerust te stellen: Ellie kan ook in aflevering 1, nog vóórdat er ook maar een opdracht met portofoons is geweest, al voor de zekerheid hebben uitgelegd hoe dat werkt. Tijdens een opdracht is het waarschijnlijk toch al te laat. Het hóéft dus niets te zeggen.
Ik moest trouwens aan dit legendarische molfragment terugdenken ::tandpastasmiley::

Maar wat hoop ik zo dat ze een beetje los komt van haar woordvoerdersrol. Je speelt WIDM niet om te laten zien hoe professioneel en goed de politie is, je speelt WIDM voor het spel. Ik snap dat ze hierover heeft nagedacht, maar dat kan toch serieus niet de hoofdreden zijn om mee te doen?  Ik zou het heel jammer vinden als we alleen Ellie de politievrouw zien ipv Ellie als persoon.
Wees maar niet bang, een artikel van mei 2014:
Citaat
Ellie ‘Opsporing’ Lust wil in Wie is de Mol

Politiewoordvoerder Ellie Lust, vooral bekend van Opsporing Verzocht, zou het leuk vinden om mee te doen aan Wie is de Mol. Dat vertelt ze in een interview met de Volkskrant. Lust kijkt graag naar de AVRO-show. “Wie is de Mol zou ik leuk vinden. Dat wil zeggen: het mens Ellie Lust zou er dolgraag aan meedoen. Maar of de woordvoerder Ellie Lust het zou doen en mág doen, is wat anders. Daar beslis ik niet alleen over. Ik ben vooral politievrouw“, vertelt de Amsterdamse Lust.

Ze ambieert dan ook absoluut geen tv-carrière. “Het is niet mijn ambitie zo vaak mogelijk in beeld te komen, het mag nooit de Ellie Lustshow worden. Dus zit ik tijdens mediaoptredens strak in mijn uniform. Niets, geen pen in een borstzakje, mag afleiden van de boodschap.”

Lust kan niet te veel van zichzelf laten zien. “Ik representeer de politie in zijn algemeenheid, dus zie ik er onberispelijk uit.“
En als je nog twijfelt:
Kanidaat Rik van de Westelaken kreeg vorig jaar behoorlijk wat kritiek over zich heen. Een serieuze nieuwslezer in een kort broekje op televisie, dat zou zijn geloofwaardigheid aantasten. U heeft een vergelijkbare voorbeeldfunctie.
'Ja, die parallel kun je wel trekken. Ik moet ook onkreukbaar zijn in het beroep dat ik uitoefen. Maar dit is een andere realiteit. Ik kan toch moeilijk in mijn uniform meedoen. Het publiek gaat een andere kant van Ellie zien. Eentje die erg veel lol heeft en ja, ik draag ook een topje en een kort broekje.'
« Laatst bewerkt op: 16-12-2015, 11:28:31 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #8 Gepost op: 17-12-2015, 11:28:36 »
Airen Mylene moest kiezen tussen Wie Is De Mol en Expeditie Robinson (radio 100% NL)

Citaat van: radio 100% NL
Airen Mylene moest kiezen tussen Wie Is De Mol en Expeditie Robinson. De presentatrice werd voor beide programma's gevraagd en koos voor Wie Is De Mol. Dat vertelde zij vanochtend in Goeiemorgen Lex.

De Shownieuws-presentatrice was er snel uit toen ze moest kiezen tussen de twee populaire spelprogramma's. "Ik weet niet of je een beeld hebt bij mij en hoeveel vet er om me heen zit. Ik denk dat ik het een paar uur volhoud en dan is het klaar", aldus Airen.

Vanaf 2016 is Airen te zien in het nieuwe seizoen Wie Is De Mol. Op zaterdag 2 januari om 20:30 gaat het seizoen van start!

Luister het gesprek met Airen hier terug!
« Laatst bewerkt op: 17-12-2015, 11:32:16 door Heinz »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #9 Gepost op: 18-12-2015, 18:41:31 »
Het is voor Airen te hopen dat ze in de Dominicaanse Republiek dan WEL regelmatig iets te eten heeft gekregen..........

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #10 Gepost op: 18-12-2015, 18:51:21 »
Het is voor Airen te hopen dat ze in de Dominicaanse Republiek dan WEL regelmatig iets te eten heeft gekregen..........

Haha, ja. En dat ER in WIDM eens maar nooit weer was. (Ook voor ons te hopen trouwens.)

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #11 Gepost op: 20-12-2015, 20:50:12 »
30 december is er een speciale widm uitzending las ik ergens. Maar hier zie ik er niets over.

Offline Bendemolniet

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #12 Gepost op: 20-12-2015, 23:58:08 »
Annemieke velt een gesigneerde joker voor Serious Request

https://veiling.3fm.nl/de-joker-van-annemieke-uit-widm

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #13 Gepost op: 21-12-2015, 13:37:34 »
http://www.metronieuws.nl/nieuws/showbizz/2015/12/karin-is-de-steun-en-toeverlaat-van-de-mol

Haha dit is waarom Karin mijn favo kandidaat was van 2011. 'Ik bleek steeds in beeld te staan tijdens de opdrachten, ik schaamde me dood' Hahaha ::rofl::

Erg leuk dat ze kandidatenbegeleidster is dit jaar!!!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #14 Gepost op: 21-12-2015, 15:36:56 »
Haha dit is waarom Karin mijn favo kandidaat was van 2011. 'Ik bleek steeds in beeld te staan tijdens de opdrachten, ik schaamde me dood' Hahaha ::rofl::

 ::rofl::

Leuk extra spelletje voor ons dit jaar: spot Karin! ::tandpastasmiley::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #15 Gepost op: 22-12-2015, 20:31:10 »
Bedankt voor de tip en scans Moedermol! Maar zou je ze iets leesbaarder kunnen uploaden? En deel 1 ontbreekt op het moment.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #16 Gepost op: 22-12-2015, 21:58:53 »
Ik ben er net mee bezig, vandaar het ontbrekende deel...
probeer iets betere scans te maken. ;)

Volgens mij is het nu leesbaarder als je de bijlages opent.

 ::ok::

Leuk dat Art de Mol van tevoren gebrieft heeft. Misschien dat ze er net als bij De Mol 3 een stukje van laten zien.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #17 Gepost op: 22-12-2015, 23:03:03 »
Leuk dat Art de Mol van tevoren gebrieft heeft. Misschien dat ze er net als bij De Mol 3 een stukje van laten zien.
We hebben dit jaar de best voorbereide Mol ooit. Dat gaan we zien in aflevering 1. Hoe zouden we dit kunnen verklaren..? ::hyper::
Een paar vage shots van de Molvoorbereidingen aan het begin van aflevering 1? Persoonlijk ben ik fan van hoe ze in seizoen 4 elke aflevering begonnen: vaag, cryptisch filmpje met molinstructies ::love::
« Laatst bewerkt op: 22-12-2015, 23:06:51 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #18 Gepost op: 22-12-2015, 23:58:02 »
We hebben dit jaar de best voorbereide Mol ooit. Dat gaan we zien in aflevering 1. Hoe zouden we dit kunnen verklaren..? ::hyper::
Een paar vage shots van de Molvoorbereidingen aan het begin van aflevering 1? Persoonlijk ben ik fan van hoe ze in seizoen 4 elke aflevering begonnen: vaag, cryptisch filmpje met molinstructies ::love::
Jaaa dat was echt leuk  ::ok:: ik kon daardoor op een gegeven moment ook niet wachten tot eindelijk bekend was van die hand was ;D

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #19 Gepost op: 23-12-2015, 00:01:06 »
Het stukje waarin Art over Taeke heeft: hij gaat sowieso voor de winst, een mol doet dat juist niet. Dat dat benadrukt wordt vind ik opmerkelijk want bij de anderen wordt wel iets van mogelijke molsheid beschreven  ::vergroot::

Tim: ontregelaar (de groep ontregelen vindt een mol ook leuk)
Marjolein: vaak voor slechterik gevraagd (mol is ook de badguy van de groep)
Airen is gehaaider dan je denkt (onderschatte mol?)
Ellie: weet hoe je moet manipuleren (spreekt voor zich)
Klaas: heeft iets te bewijzen (dat hij de rol aankan?)
Rop: lach aan zijn kont (gezellige mol die alles weglacht strategie)
Remy: niet van de gebaande paden (een mol moet daar vanaf wijken)
Cecile: een vrouw met een missie (een mol heeft een missie: saboteren!)
Annemiek: heeft 3FM collega's die het spelletje ook goed kennen (tips gehad?) overigens vind ik dit de zwakste verklaring in mijn rijtje :P

Taeke: is een topsporter pur sang, gaat sowieso voor de winst...

Misschien niet meteen iets achter zoeken, maar viel me wel op ;D
« Laatst bewerkt op: 23-12-2015, 00:17:03 door Mollenvanger-MV »