Auteur Topic: Dagboek Mol  (gelezen 110255 keer)

Offline robinsonmol98

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Het leven is een spel, hoe speel jij?
Dagboek Mol
« Gepost op: 2-01-2016, 22:03:15 »
Op de officiële site komt er na de aflevering altijd een dagboek van de mol online.
In die dagboeken zijn soms ook hints te vinden.
Hier kun je alle eventuele hints bespreken.

Dagboek aflevering 1: http://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/dagboek-mol-aflevering-1/

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dagboek Mol
« Reactie #1 Gepost op: 2-01-2016, 22:06:01 »
De mol in het dagboek: We kiezen keurig netjes een penningmeester. Om grip te krijgen op het geld. Haha! Laat me niet lachen!

Kan bijvoorbeeld slaan op Tim of Taeke, die liever niet keurig netjes een penningmeester wilde kiezen.   

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol
« Reactie #2 Gepost op: 2-01-2016, 22:07:47 »
Wel weer over 'rug'

Offline robinsonmol98

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Het leven is een spel, hoe speel jij?
Re: Dagboek Mol
« Reactie #3 Gepost op: 2-01-2016, 22:08:14 »
Misschien heb ik al iets:

Citaat
Halfweg was het
halfweg was het--> we're halfway there (bon jovi).
Misschien kan dit gelinkt zijn aan Remy of Annemieke, zij hebben beiden een "muzikale" baan.  :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol
« Reactie #4 Gepost op: 2-01-2016, 22:10:14 »
Dagboek Mol - aflevering 1

Ik ben de Mol! Ik ging de strijd aan. Maar omdat ik altijd beslagen ten ijs wil komen, volgde al snel na mijn mollicitatie een geheime ontmoeting met Art.

Ergens in Nederland. Halfweg was het. Of praat ik nu mijn mond voorbij?

In Santo Domingo gingen we meteen ondergronds. Al die mensen. Ze waren niet belangrijk voor geld. We verdienden duizend euro. Tien groene honderdjes. Tien delen van mijn portret. Ach, weet je. Ik heb dit jaar weliswaar een extra reden om de pot laag te houden, maar het is goed voor het moreel van de groep. Ik weet het er wel weer uit te spelen. En anders doen de kandidaten dat zelf wel, later.

    'Het spel verandert niet voor je ogen, het spel verandert altijd achter je rug.'

We kiezen keurig netjes een penningmeester. Om grip te krijgen op het geld. Haha! Laat me niet lachen! Maar goed. We gaan dus nog even met z'n tienen door, en dan afscheid nemen van één persoon. Want het blijft een spel. Mijn spel!

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: Dagboek Mol
« Reactie #5 Gepost op: 2-01-2016, 22:11:13 »
Halfweg is ook een plaatsje in de buurt van Amsterdam, komt er iemand van de kandidaten daar vandaan?

Offline Nexum

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #6 Gepost op: 2-01-2016, 22:11:55 »
Halfweg is ook een plaatsje in de buurt van Amsterdam, komt er iemand van de kandidaten daar vandaan?

Ellie.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol
« Reactie #7 Gepost op: 2-01-2016, 22:12:25 »
Gok dat het in de suikerfabriek is opgenomen.. Of in de buurt van..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline xbianca

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • <3
Re: Dagboek Mol
« Reactie #8 Gepost op: 2-01-2016, 22:12:30 »
Misschien heb ik al iets:
 halfweg was het--> we're halfway there (bon jovi).
Misschien kan dit gelinkt zijn aan Remy of Annemieke, zij hebben beiden een "muzikale" baan.  :)

Halfweg zou ook kunnen slaan op Utrecht. Remy, Klaas en Airen komen uit Utrecht

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol
« Reactie #9 Gepost op: 2-01-2016, 22:15:22 »
Halfweg zou ook kunnen slaan op Utrecht. Remy, Klaas en Airen komen uit Utrecht
Volgens Wiki. Dus nog mensen uit Den Haag, Beemster enz. :D

Halfweg kan verwijzen naar:

De volgende plaatsen
Halfweg (Beemster), een buurtschap in de gemeente Beemster in de Nederlandse provincie Noord-Holland
Halfweg (Den Haag), een voormalige buurtschap in Loosduinen in de Nederlandse provincie Zuid-Holland
Halfweg (Emmen), een plaats in de gemeente Emmen in de Nederlandse provincie Drenthe
Halfweg (Groningen), een voormalige buurtschap in de gemeente Groningen in de Nederlandse provincie Groningen
Halfweg (Haarlemmerliede en Spaarnwoude), een dorp in de gemeente Haarlemmerliede en Spaarnwoude in de Nederlandse provincie Noord-Holland
Halfweg (Kollumerland en Nieuwkruisland), een buurtschap in de gemeente Kollumerland en Nieuwkruisland in de Nederlandse provincie Friesland
Halfweg (Lisse), een buurtschap in de gemeente Lisse in de Nederlandse provincie Zuid-Holland
Halfweg (Staphorst), een buurtschap in de gemeente Staphorst in de Nederlandse provincie Overijssel
Halfweg (Terschelling), een buurtschap in gemeente Terschelling in de Nederlandse provincie Friesland
Halfweg (Tynaarlo), een buurtschap in de gemeente Tynaarlo in de Nederlandse provincie Drenthe
En verder naar
Halfweg (film), film van Geoffrey Enthoven
Polder Halfweg, een polder in het noordwesten van de Nederlandse provincie Overijssel

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Dagboek Mol
« Reactie #10 Gepost op: 2-01-2016, 22:17:39 »
Het gaat meerdere keren over rug! 1000 euro is een rug, en als je Halfweg anders interpreteert, laat je ook een deel achter je...dit gaat een rode draad worden. Al die mensen. Niet belangrijk voor geld. Dat hoorde ik taeke zeggen. Mensen zijn belangrijker dan geld. Mmmmmm hersenspinsels ;-)
Meer L

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Dagboek Mol
« Reactie #11 Gepost op: 2-01-2016, 22:20:55 »
Het 'halfweg' buigend richting mijn schot-voor-de-boeg mol. Marjolijn zal halfweg tijdens het voorstellen van de kandidaten aan de mol.

("..al snel na mijn mollicitatie een geheime ontmoeting met Art. Ergens in Nederland. Halfweg was het dat ik aan bod kwam. Of praat ik nu mijn mond voorbij?")

Vanuit deze gedachte kan het dan ook om Klaas gaan. (Als ik de volgorde goed voor ogen heb.)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol
« Reactie #12 Gepost op: 2-01-2016, 22:21:34 »
Dagboek Mol - aflevering 1

We gaan dus nog even met z'n tienen door, en dan afscheid nemen van één persoon. Want het blijft een spel. Mijn spel!

En dit zei Airen letterlijk! Zijn volgens mij gewoon instinkers om de boel te verwarren.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #13 Gepost op: 2-01-2016, 22:23:41 »
Het gaat meerdere keren over rug! 1000 euro is een rug, en als je Halfweg anders interpreteert, laat je ook een deel achter je...dit gaat een rode draad worden. Al die mensen. Niet belangrijk voor geld. Dat hoorde ik taeke zeggen. Mensen zijn belangrijker dan geld. Mmmmmm hersenspinsels ;-)

1000 gulden is een rug. Euro niet.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Dagboek Mol
« Reactie #14 Gepost op: 2-01-2016, 22:24:19 »
De briefing is opgenomen op precies dezelfde locatie als de selectie van WIDM Junior 2014. ::jaja:: Een bekende opnamelocatiedus, geen hint.
...óf niet!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol
« Reactie #15 Gepost op: 2-01-2016, 22:30:12 »
De briefing is opgenomen op precies dezelfde locatie als de selectie van WIDM Junior 2014. ::jaja:: Een bekende opnamelocatiedus, geen hint.

Maar dan kan het tekstje uit het dagboek (Halfweg) toch nog steeds een hint zijn?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Dagboek Mol
« Reactie #16 Gepost op: 2-01-2016, 23:32:55 »
Maar dan kan het tekstje uit het dagboek (Halfweg) toch nog steeds een hint zijn?
Dat kan, maar ze moeten roeien met de riemen die ze hebben natuurlijk. Het moet wel heel goed uitkomen dat ze precies in Halfweg hebben gefilmd, een 'vaste' filmlocatie.
...óf niet!

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol
« Reactie #17 Gepost op: 2-01-2016, 23:33:46 »
Of halfweg op het bord?
#teamamaimiljaarde

Offline MachielWal

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zoekt en gij zult vinden
Re: Dagboek Mol
« Reactie #18 Gepost op: 2-01-2016, 23:35:55 »
Klaas was in de metro 'half weg'. Hij was wel bij de opdracht, maar niet in de metro waar de rest in zat! (Te zien aan coupé nummers oa)

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: Dagboek Mol
« Reactie #19 Gepost op: 2-01-2016, 23:53:53 »
Airen stapt als 5de op de tram, en was dus halfweg