Auteur Topic: Dagboek Mol  (gelezen 110267 keer)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Dagboek Mol
« Reactie #20 Gepost op: 3-01-2016, 00:24:50 »
Airen zei dit letterlijk. En dus streep ik haar af. Ze lijkt me buiten dat, sowieso niet klaar om de mol te kunnen zijn.
Ik streep Klaas af vanwege de best wel duidelijke hint dat Art hem los van de groep heeft gesproken. De mol en Art zouden elkaar pas weer spreken bij de finale.
Ik streep Remy af vanwege zijn relatieve onbekendheid. die veterstrik actie was ook te gespeeld.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #21 Gepost op: 3-01-2016, 00:30:48 »
Airen stapt als 5de op de tram, en was dus halfweg
Strikt genomen was het Rop die precies halfweg instapte. Immers Klaas ging niet (had andere opdracht), voor Rop 4 personen, na Rop 4 personen.

Offline Jeroen75

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol
« Reactie #22 Gepost op: 3-01-2016, 09:03:34 »
Ellie had 5 van de 10 personen met een hoofddeksel "gevonden" ze was dus half op weg met haar opdracht.

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Dagboek Mol
« Reactie #23 Gepost op: 5-01-2016, 22:19:19 »
C'est le Fruit!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #24 Gepost op: 7-01-2016, 03:20:55 »
Art spreekt in intro over een eiland vol tegenstellingen.
Maar tijdens filmpje over de Dominicaanse Republiek hoor ik daar verder niets over.
Dus wellicht een reeks (lees seizoen) vol tegenstellingen?
Normaal weten we pas aan het einde de hoeveelheid opdrachten, of er jokers en/of (zwarte-) vrijstellingen zijn.
Nu zijn alle locaties ook al "bekend" aan het begin i.p.v. aan het einde.

M.b.t. het dagboek:
Normaal is de serie ten einde zodra de Mol zich bekend maakt met: "Ik ben de Mol!"
Het dagboek begint echter met: "Ik ben de Mol!".

Tegenstelling? (elkaars tegenovergestelde dus...?).

*truste, zin in zaterdag, kan niet wachten*




Omnia vincit amor

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #25 Gepost op: 7-01-2016, 10:15:59 »
Na het dagboek nog een keer goed gelezen te hebben, doet het me het meest aan Klaas denken.

'Ik heb weliswaar een extra reden om de pot laag te houden, maar het is goed voor het moreel van de groep. Ik weet het er wel weer uit te spelen. En anders doen de kandidaten dat zelf wel, later'. Ik vind dit klinken als de beslissing die Klaas nam bij de eerste opdracht. Vooral het woordje 'weliswaar' vind ik interessant omdat dit op een tegenstelling duidt. Een extra reden om geld uit de pot te houden, maar toch goed kiezen wegens het moreel van de groep.

'We kiezen keurig netjes een penningmeester. Om grip te krijgen op het geld. Haha! Laat me niet lachen'. Hierbij moest ik denken aan het moment dat Klaas lachte toen Tim zijn reden voor het penningmeesterschap gaf. Wat ook interessant is, is dat de eerste twee zinnen van dit citaat ook als één zin konden dienen.

Verder viel me nog een ding op: 'beslagen ten ijs komen'. Als dit Margriet was..., maar is er nog een (voormalig) schrijver/dichter in deze groep?

En nog een theorietje: in een andere post gaat het over omdraaien, meestal verdienen mollen aan het einde van het seizoen geld om de verdenkingen nog wat tegen te gaan (zie Kees en Margriet, 2013 en 2015) het geld verdienen in de eerste opdracht is een tegenstelling.

Maar aan tunnelvisie doe ik nog niet, want ik kan nog niets zeggen over wie wel de mol is en wie niet de mol kan zijn.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Dagboek Mol
« Reactie #26 Gepost op: 7-01-2016, 18:30:36 »
Citaat
Al die mensen. Ze waren niet belangrijk voor geld.

deze zin houdt me bezig, hoezo waren ze niet belangrijk?
Stond het van te voren al vast dat ze 1000 euro moesten krijgen?
Hadden ze net zo goed hun opdracht niet hoeven doen?

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol
« Reactie #27 Gepost op: 7-01-2016, 18:41:15 »
deze zin houdt me bezig, hoezo waren ze niet belangrijk?
Stond het van te voren al vast dat ze 1000 euro moesten krijgen?
Hadden ze net zo goed hun opdracht niet hoeven doen?
Dat idee had ik dus ook bij die zin. Zo van het is mooi voor de show maar hoe dan ook het was toch gelukt geld binnen te halen

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #28 Gepost op: 7-01-2016, 18:49:48 »
Strikt genomen was het Rop die precies halfweg instapte. Immers Klaas ging niet (had andere opdracht), voor Rop 4 personen, na Rop 4 personen.

Je kan vooRop lopen of achteRop lopen, hoe dan ook, Rop loopt altijd in het midden!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #29 Gepost op: 7-01-2016, 18:50:41 »
Zoiets kun je toch prima achteraf zeggen?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #30 Gepost op: 7-01-2016, 19:16:45 »
"Al die mensen. Ze waren niet belangrijk voor geld."

Omdat het niet om de mensen ging maar om het antwoord van Klaas? Als ze met nul mensen waren aangekomen, hadden ze het geld ook gehad.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Dagboek Mol
« Reactie #31 Gepost op: 8-01-2016, 14:35:48 »
"Al die mensen. Ze waren niet belangrijk voor geld."

Omdat het niet om de mensen ging maar om het antwoord van Klaas? Als ze met nul mensen waren aangekomen, hadden ze het geld ook gehad.

Ik vind dit dan wel weer een hint richting Taeke omdat hij dat letterlijk in de duinenopdracht zegt. Mensen zijn belangrijk, niet geld! Weer omdenken...
Meer L

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #32 Gepost op: 8-01-2016, 21:24:16 »
"Of praat ik nu mijn mond voorbij?" Shownieuws-presentatrice Airen? De zin over afscheid nemen is een kopie van haar biecht.

Het kan natuurlijk ook zijn dat het dagboek hints voor de afvaller geeft. Dan zou Airen kunnen afvallen, natuurlijk.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Dagboek Mol
« Reactie #33 Gepost op: 8-01-2016, 23:10:44 »
Ik vind dit dan wel weer een hint richting Taeke omdat hij dat letterlijk in de duinenopdracht zegt. Mensen zijn belangrijk, niet geld! Weer omdenken...

Bij het voorstellen met het dossier zegt Art over hem:
WINNEN IS BELANGRIJKER DAN MEEDOEN


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #34 Gepost op: 9-01-2016, 09:35:19 »
Maar omdat ik altijd beslagen ten ijs wil komen

Ineens schoot mij te binnen dat er 2 schaatsers waren, vader Eddy en zoon Carl Verheijen, beiden redelijk succesvol.
Maar hockey heeft natuurlijk ook een variant op ijs.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboek Mol
« Reactie #35 Gepost op: 9-01-2016, 22:06:49 »


Leve het dagboek! Want wie had dát gedacht? Vijf leden van het genootschap van oud Mollen wijzen kandidaten de juiste richting op.

Een hele eer voor ze hoor, dat ze toegelaten worden. Maar er beland op die manier wel vertrouwelijke informatie op straat. In een klooster nota bene!

    Er zat voor mij maar één ding op: Tegenslag verwerken. Gewoon ongestoord te werk gaan. Vertrouwen in jezelf. Ík ben degene met het laatste woord!

Ook over de pot. Volgende week is de macht over de test jongens! De kans is dan zó groot dat iemand daar veel geld voor over heeft. En daar verheug ik me zó op. Die 700 euro die we verdienden met zeven goede treden, en zeven slechte treden. En nul euro in de zoutmijnen… Wat een schamele vertoning. Het bedrag mag nog wel wat opgehoogd worden.

Oh en molloten, geen zorgen. Jullie mogen het verdiende Molgeld uiteraard gewoon houden. Geen enkel probleem! 

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Dagboek Mol
« Reactie #36 Gepost op: 9-01-2016, 22:12:09 »
Opvallend:
- weer over 'het laatste woord' -> taeke is laatste man/ aanvoerder, dus laatste woord, Ellie als woordvoerder
- 2x het woord zó: alliteratie?
- 7 en 7, weer dubbelingen
- verwijzing naar molloten ;-) leuk!
Meer L

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #37 Gepost op: 9-01-2016, 22:27:29 »
Klooster, getal 7.... klaas van de EO?
Verdenk hem eigenlijk niet maar past wel.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol
« Reactie #38 Gepost op: 9-01-2016, 22:27:39 »
Ik vind de schrijfstijl van dit dagboek een beetje vaag. Is de mol dan ook een chaoot?
En dan staat er ook nog 'beland' i.p.v. 'belandt'. Beetje slordig.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol
« Reactie #39 Gepost op: 9-01-2016, 22:27:50 »
Vertrouwen in jezelf. Ík ben degene met het laatste woord!

Wees Remy niet in de aflevering hierop?  ::hypocriet::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan