Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen  (gelezen 155893 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #20 Gepost op: 9-01-2016, 21:17:29 »
Remy zegt dus dat het laatste woord bij iedere oud-Mol 'rug' was.

Offline ChipGang

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #21 Gepost op: 9-01-2016, 21:19:56 »
Wat een figuren zeg, delen alle informatie in de hele groep.

Offline Emmalee

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #22 Gepost op: 9-01-2016, 21:28:05 »
Ben ik de enige die bij Tim op een gegeven moment een silhouet op de muur zag die op Ellie leek?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #23 Gepost op: 9-01-2016, 21:30:12 »
Herkende iemand alle mollen? Susan, Margriet, Dennis...en?

En als mol zou ik lekker buiten blijven staan. Wat jullie? Vind trouwens dat taeke Tim wel heel makkelijk naar binnen laat gaan, en achteraf meteen joker geeft en ook niet echt doorvraagt.
Meer L

Offline jenn_

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #24 Gepost op: 9-01-2016, 21:30:45 »
Echt een leuke mooie opdracht.

en toch heb ik het idee dat de mol hier in de gezichten verstopt zit

Jaaa het deed me echt denken aan zo een boek waarbij de pagina horizontaal meerdere keren is doorgesneden, zodat je dan wenkbrauwen/ogen/neuzen/mond kan matchen/veranderen. Kan het niet echt duidelijk uitleggen. Wie snapt mij en weet hoe zoiets heet?

Ik weet niet of het erg realistisch is maar wat ik dus bedoel, dat ik dus direct moest denken aan het feit dat elk gezicht dus een bepaald kenmerk van de mol heeft. Bijvoorbeeld ex-mol 1 zijn neus is vervormd naar die van de mol. ex-mol 2 heeft de wenkbrauwen van de mol. Door de make-up waren gelaatstrekken niet erg goed te zien.

Nu ik er verder over nadenk lijkt mijn theorie wel erg ver gezocht.. maar ik wilde toch even mijn eerste gedachten met jullie delen:)

Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #25 Gepost op: 9-01-2016, 21:33:16 »
Herkende iemand alle mollen? Susan, Margriet, Dennis...en?

En Anne-Marie en (Kees?). Ik vond de stem van Kees alleen heel vreemd klinken. Dennis zag er ook echt eng uit trouwens.

edit: het zou trouwens echt een teleurstelling zijn als de enige hint in deze opdracht die verwijzing naar de rug van het geld is..
« Laatst bewerkt op: 9-01-2016, 21:35:18 door ICYURinEcstacy »

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #26 Gepost op: 9-01-2016, 21:36:12 »
Als je dit allemaal beluisterd (de verhalen van ex-mollen), heb je de mol. Zou dat uitkomen op dat je dan bij iedereen rug hoort als laatste woord?  Zou er verder een hint inzitten? Te gekke aflevering.
Laten we jabberen.

Offline Emmalee

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #27 Gepost op: 9-01-2016, 21:39:40 »
Als je dit allemaal beluisterd (de verhalen van ex-mollen), heb je de mol. Zou dat uitkomen op dat je dan bij iedereen rug hoort als laatste woord?  Zou er verder een hint inzitten? Te gekke aflevering.

Misschien moet je 5 "rug" samennemen om met de achterkanten van het geld het portret te vormen?

Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #28 Gepost op: 9-01-2016, 21:41:11 »
Nu ik het terugkijk lijkt die vervormde Dennis echt op Joris Linssen  ::rofl::

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #29 Gepost op: 9-01-2016, 21:46:39 »
Hebben Rop en Annemieke de jokers nu wel of niet gedeeld?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Emmalee

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #30 Gepost op: 9-01-2016, 21:49:49 »
OF, wat is er achter je rug! Een schaduw!!! Wie weet is de silhouet van alle mol hoofden hetzelfde en is de schaduw het antwoord!
Ik heb de foto iets verhelderd...


Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #31 Gepost op: 9-01-2016, 21:51:08 »
Nu ik het terugkijk lijkt die vervormde Dennis echt op Joris Linssen  ::rofl::

Zijn dikke vrienden ook toevallig haha

Offline SoSuDeMo

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #32 Gepost op: 9-01-2016, 21:51:39 »
OF, wat is er achter je rug! Een schaduw!!! Wie weet is de silhouet van alle mol hoofden hetzelfde en is de schaduw het antwoord!
Ik heb de foto iets verhelderd...



Die viel mij ook al op.
Junior2: 16e. Widm2015: 129e.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #33 Gepost op: 9-01-2016, 21:57:48 »
Wel raar wat Ellie doet. En, naar mijn idee, vooral niet slim.

Ze wéét dat ze maar 10 minute heeft. Ik zou zeggen, kijk eerst eens wat er is, en kies daarna waar je je aandacht op wil richten. Ze begint met een detail, maar weet niets over het geheel.

Maar wat ik dan wel weer heel slim vind is dat zij met het eten daarna de kandidaten ondervraagt, zodra iemand over spreuken begint, meteen vragen, goh, welke uitspraken hebben júllie dan gezien? Beetje wat journalist Art deed in seizoen 11. Vragen stellen, en zelf niet te veel prijsgeven. Zo heeft zij toch een deel van de informatie.

Wel prachtige opdracht. Weet niet of we hints moeten zoeken, allicht, misschien het laatste woord, letterlijk, van elk zinnetje dat we horen, dat we daar iets mee kunnen. En ik zit toch met die "rug" de hele tijd, en dat hele zinnetje "het spel verandert achter je rug" wat een soort rode draad is nu al.

En, waarom déze vijf mollen? Seizoenen 2008, 2012, 2013, 2014, 2015. Wat is er bijzonder aan déze vijf mollen? Waar is de rest?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #34 Gepost op: 9-01-2016, 21:59:36 »
Die viel mij ook al op.
Dat vind ik het meest op Ellie lijken...
Meer L

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #35 Gepost op: 9-01-2016, 22:05:03 »
In Moltalk werd nog genoemd dat op het moment dat er het woord "rug" werd uitgesproken, zag je dat Rop wegliep, je zag dus zijn rug.

Offline Achaeus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #36 Gepost op: 9-01-2016, 22:06:43 »
Misschien moet je 5 "rug" samennemen om met de achterkanten van het geld het portret te vormen?

ik had precies dezelfde theorie tijdens het kijken ::ok::

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #37 Gepost op: 9-01-2016, 22:07:09 »
Jaaa het deed me echt denken aan zo een boek waarbij de pagina horizontaal meerdere keren is doorgesneden, zodat je dan wenkbrauwen/ogen/neuzen/mond kan matchen/veranderen. Kan het niet echt duidelijk uitleggen. Wie snapt mij en weet hoe zoiets heet?

Ik weet niet of het erg realistisch is maar wat ik dus bedoel, dat ik dus direct moest denken aan het feit dat elk gezicht dus een bepaald kenmerk van de mol heeft. Bijvoorbeeld ex-mol 1 zijn neus is vervormd naar die van de mol. ex-mol 2 heeft de wenkbrauwen van de mol. Door de make-up waren gelaatstrekken niet erg goed te zien.

Nu ik er verder over nadenk lijkt mijn theorie wel erg ver gezocht.. maar ik wilde toch even mijn eerste gedachten met jullie delen:)

Ja zo'n idee kreeg ik ook, maar ben zo bang dat het de nieuwe 'Chinese theateropdracht' blijkt te zijn.
Hoop het natuurlijk niet, maar wie weet is het enkel de rug-hint die naar de ruggen van het geld blijkt te wijzen...

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #38 Gepost op: 9-01-2016, 22:26:40 »
Hahaha die theateropdracht. Wat een speurwerk is daar in gaan zitten

anoniem 17618

  • Gast
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #39 Gepost op: 9-01-2016, 22:29:17 »
::vergroot:: Het mollenklooster ::vergroot::

Legenda oud mollen:
MvdL = Margriet van der Linde
AJ = Anne-Marie Jung
KT = Kees Tol
DW = Dennis Weening
SV = Susan Visser

Algemene teksten die ik niet aan één kandidaat kon koppelen:
MvdL = Do you remember my face?
AJ = In dit oude klooster staan vijf oude mollen. Vijf leden van het genootschap van oude mollen.


EERSTE KOPPEL
Kandidaten: Tim, Taeke
Jokeraanbod: Geaccepteerd
Duur in klooster: 10 minuten
Wie in klooster: Alleen Tim
Opmerkingen: Allebei pet op. Tim deelt maar twee kleine stukjes, krijgt daarvoor wel één joker.

Tim > MvdL: Do you remember my face?
Tim > MvdL: Wellicht is het dit jaar gemakkelijker om niet op zoek te gaan naar de Mol, maar naar de andere kandidaten. Deductie als strategie.
Tim > KT: De kandidaat die het meest oprecht overkomt krijgt van de groep vaak het vertrouwen. Er is maar één iemand in het spel die uit vertrouwen het meeste rendement haalt. Maar het spel verandert niet voor je ogen, het spel verandert altijd achter je rug.
Tim > DW: Ik ga je inwijden in de geheimen van 'Follow the money'. Een mol die in een opdracht geld verdient weet altijd op een ander moment dit geld er weer uit te spelen.
Tim > SV: Jokers, vrijstellingen. De Mol heeft niets aan deze zaken. Tenzij het ingezet kan worden als manipulatiemiddel of als ruilmiddel tegen geld uit de pot. Het spel verandert niet voor je ogen, het spel verandert achter je rug.


TWEEDE KOPPEL
Kandidaten: Cecille, Klaas
Jokeraanbod: Afgewezen
Duur in klooster: 5 minuten
Wie in klooster: Cecille en Klaas
Opmerkingen: Klaas lacht achter zijn hand als Cecille Art vertelt dat ze het aanbod afwijzen. Na afloop zegt dat ze Susan heeft afgeluisterd, maar dit hebben wij niet gezien.

Cecille > MvdL: Neem mijn raad ter harte en je zult zien dat de finale binnen bereik is. Het hangt af van je eigen oordeel.
Klaas > KT: ... En nog een laatste tip. Let goed op je molboek.
Cecille > AJ: Als je goed hebt opgelet en mijn hele verhaal in je hebt opgenomen weet je wat je te doen staat als je weer buiten bent. Zoekt en gij zult vinden. Het spel is je legenda.
Klaas > DW: Wat zou jij doen als Mol? De Mol doet meestal het tegenovergestelde van wat jij denkt. Denk dus contra.
Cecille > MvdL: Het spel verandert achter je rug. Kijk om je heen. Focus.


DERDE KOPPEL
Kandidaten: Annemieke en Rop
Jokeraanbod: Geaccepteerd
Duur in klooster: 10 minuten
Wie in klooster: Rop
Opmerkingen: Annemieke gaat niet in discussie met Rop en kiest voor twee jokers. Rop zei: "Niets is wat het lijkt", maar dat werd niet gezegd door de oud mollen.

Rop > MvdL: probeer tunnelvisie te vermijden. Een opvallende Mol is vaak geen Mol, maar een angstige kandidaat.
Rop > KT: Als je mijn bericht serieus neemt en de informatie gebruikt is de Mol dichterbij dan je denkt.
Rop > SV: Als je ons allemaal beluistert wordt je op het spoor van de Mol gezet. Maar ook als je ons individueel beluistert en informatie werkelijk tot je neemt kun je de Mol dit jaar makkelijk vinden.
Rop > DW: Het spel verandert altijd achter je rug.


VIERDE KOPPEL
Kandidaten: Marjolein en Ellie
Jokeraanbod: Geaccepteerd
Duur in klooster: 10 minuten
Wie in klooster: Ellie
Opmerkingen: Ellie ging zoeken naar vrijstellingen.

AJ: In dit oude klooster staan vijf oud mollen.
KT: Als bron van informatie om jouw zoektocht naar de Mol makkelijker te maken
SV: We gaan je inwijden in de geheimen van het spel om je te helpen de Mol te vinden.
DW: Fanatiek spelen is geen garantie voor succes.
MvdL: De Mol herken je niet in het volle daglicht. Die kun je hooguit ondergronds betrappen op duistere zaakjes.


VIJFDE KOPPEL
Kandidaten: Airen en Remy
Jokeraanbod: Geaccepteerd
Duur in klooster: 10 minuten
Wie in klooster: Remy
Opmerkingen: Airen zegt: "ik vind dat jij mag". Remy biedt aan informatie te ruilen voor één joker. Airen gaat in op dit aanbod.

Remy > MvdL: Als kandidaat wordt je bedrogen en gemanipuleerd waar je bij staat. Verblind door de jacht op die ene, de Mol.
Remy > KT: Kennis is macht in Wie is de Mol. In jouw spel om de mol te ontmaskeren moet je daarom zo veel mogelijk kennis vergaren.
DW: Het geld lijkt soms onbelangrlijk, maar dat is het niet.
SV: Het spel verandert nooit voor je ogen, maar altijd achter je rug.
SV: Ben je zelf altijd absoluut 100% betrouwbaar? Nou dan! Ga van niemand anders uit dan jezelf.


[EDIT] Zin Klaas > KT: ... En nog een laatste tip. Let goed op je molboekje" veranderd naar Klaas > KT: ... En nog een laatste tip. Let goed op je molboek. Ik had het niet goed opgeschreven, mijn excuses [/EDIT][EDIT]Enkele kleine spellingsfoutjes aangepast[/EDIT]
« Laatst bewerkt op: 12-01-2016, 20:25:50 door DeDominee »