Auteur Topic: Aflevering 10 - De ontknoping  (gelezen 83778 keer)

Offline KierewietNL

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #160 Gepost op: 7-03-2016, 07:53:21 »
Extra filmpjes: 1 - 2 Helaas (nog) niet van extra molacties.
Ik ben ook wel benieuwd naar extra molacties. Ik mis nog zoveel opdrachten waar makkelijk te mollen was (restaurantopdracht, lasergameopdracht, fietsopdracht, fabrieksopdracht met aftellende schermen, enz...). Het aantal molacties die we tot nu toe gezien hebben vind ik persoonlijk een beetje tegenvallen.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #161 Gepost op: 7-03-2016, 09:23:41 »
Ben ook benieuwd naar de extra molacties, maar: Vind wel dat we in de aflevering al een paar mooie acties gezien hebben. Geld uit de kist innde grot was niet geheel onverwachts, maar wel gewaagd (hou ik van) en ook hoe hij Remy en Airen met goed blufwerk op t verkeerde been zette was mooi om te horen.

De eerste vier afvallers zaten niet op hem en dat is volgens mij redelijk gemiddeld. Dat de kijker het na afl 2 wist is jammer, maar heeft voor mij verder niet veel met mijn oordeel over de kwaliteit Klaas als mol te maken...

Offline Hansiemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #162 Gepost op: 7-03-2016, 09:34:30 »
Al met al een redelijk seizoen. Klaas heeft het goed gedaan - ondanks de productie, die teveel hints gaf. Dat ligt dus niet aan Klaas.
Daarom ben ik zo benieuwd naar de molacties bij het fietsen, en bij het restaurant.
Mijn zoon hoopt dat Klaas vanaf volgend jaar gaat presenteren!

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #163 Gepost op: 7-03-2016, 10:22:02 »
Vooral heeeeel nieuwsgierig naar de restaurantopdracht...  ::rofl::
Laten we jabberen.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #164 Gepost op: 7-03-2016, 10:25:09 »
Vooral heeeeel nieuwsgierig naar de restaurantopdracht...  ::rofl::
Zie het NRC-stuk in het Media-topic, daar staat in dat zelfs Klaas een punthoofd kreeg van de traagheid van de het Dominicaanse keukenpersoneel.
Tell me what your telescope says

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #165 Gepost op: 7-03-2016, 12:21:38 »
Vind je? Ik vond Klaas als mol zeker beter dan Margriet en Anne-Marie. Klaas probeerde nog op subtiele wijze een opdracht te mollen. Margriet ging er echt vol in (te opvallen n.m.i.) en AM deed niks
Jawel, maar ik bedoel dat hij al wel meteen 'gesnapt' werd als mol, net als beide dames. Kijk, dat slapie Remy niet op hem zat was te verwachten. Die pakt de reguliere mol nog wel in. Maar verder zat toch iedereen op hem, behalve dan Marjolein?

Airen is gewoon echt een zielig geval. Dat zal Klaas vinden, dat zal Remy vinden, en zijzelf zeker ook. Was helemaal niet de bedoeling natuurlijk van Klaas. Een zielige bij-effect van zijn slapie.

We kwamen er pas bij de ontknoping achter hoe dit gegaan is. Dat deed Klaas wel zakken op mijn lijstje. Immers had Airen hem dus OOK al in de gaten dus die moet je erbij tellen. Helaas werd zij overruled door Remy.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #166 Gepost op: 7-03-2016, 14:50:30 »
Jawel, maar ik bedoel dat hij al wel meteen 'gesnapt' werd als mol, net als beide dames. Kijk, dat slapie Remy niet op hem zat was te verwachten. Die pakt de reguliere mol nog wel in. Maar verder zat toch iedereen op hem, behalve dan Marjolein?

Airen is gewoon echt een zielig geval. Dat zal Klaas vinden, dat zal Remy vinden, en zijzelf zeker ook. Was helemaal niet de bedoeling natuurlijk van Klaas. Een zielige bij-effect van zijn slapie.

We kwamen er pas bij de ontknoping achter hoe dit gegaan is. Dat deed Klaas wel zakken op mijn lijstje. Immers had Airen hem dus OOK al in de gaten dus die moet je erbij tellen. Helaas werd zij overruled door Remy.
Sorry Lo, maar er staat inmiddels al meerdere keren geschreven dat Ellie blijkbaar op Rop zat en niet op Klaas. (Zie WNL vanaf minuut 45.10 over WIDM, rond 50:30 over dat ze afviel) Waar haal je vandaan dat iedereen op Klaas zat? Dus sowieso al 4 (van de 9) kandidaten niet. Cecile deels maar was nog aan het spreiden. Taeke, Tim en Annemieke volledig op Klaas (maar onbekend sinds wanneer ze volledig op Klaas zaten).

En ook al vertrouwde Cecile Klaas voor geen cent, ze had nog gespreid over meerdere verdachten.

Het is nogal makkelijk te zeggen dat iedereen iemand doorheeft als iemand meerdere verdachten heeft. Als er nog 7 mensen over zijn en iemand verdenkt at random 3 mensen dan heeft die sowieso al een kans van 1 op 2 dat hij/zij het goed heeft. Aangezien het niet at random is maar er vaak wel duidelijke mensen zijn die het in ieder geval niet zijn, is de kans dat een van de 3 verdachten de mol is nog wel groter.

En dat Airen eruit gaat komt misschien wel deels door Remy, het was toch haar eigen keuze. Ze verdacht Klaas dus niet genoeg om Remy's gedachtes te overrulen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #167 Gepost op: 7-03-2016, 23:31:52 »
Voor mij zou een finale op locatie, vooral in een stemmige omgeving, beter bij het programma passen. Waarom niet een extra opdracht in afl. 10 met aansluitend de onthulling? (Denk bv aan de trein met Kees Tol) Vind ook wel dat de winnaar dan bekend gemaakt moet worden. Toch niet fijn en onnodig voor Annemieke en Tim om zo lang te moeten wachten.
Mogelijk een extra live uitzending met alle kandidaten en publiek om na te praten en de MOl-acties te onthullen? Waarschijnlijk ook een kraker met miljoenen kijkers.

Het minpunt in deze serie is de extra sleutel onder de kist op de berg. Unfair tegenover de kandidaten. Klaas kon daar waarschijnlijk niets tegen in brengen, maar zo'n actie brengt zijn prestaties toch in diskrediet. Dat nog naast de K...hint en alle kruizen. Aan de ene kant geholpen door de regie, aan de andere kant werd zoveel prijsgegeven dat ontmaskering voortijdig het gevolg was. Heb al eerder geschreven dat ik de indruk had bij de laatste opdrachten dat Klaas dacht; "Wat maakt het mij nog uit".
Maar zoals ik al schreef, bij het voorgesprek met Art was 2x een glimp van zijn haar te zien. Verder was het duidelijk, in de Metro, dat hij wist dat Art van de trap af kwam. Toen had ik hem al door. Om mij niet te vervelen heb ik mij geamuseerd door andere kandidaten te belichten.
Heb wel respect voor Klaas dat hij zich staande heeft gehouden en er het beste van heeft gemaakt. Het samenspel met Remy was geniaal.

Hoop dat in 2017 aflevering 9 met 4 kandidaten wordt gespeeld. Dat houdt de spanning er beter in. Fijn zou een soort van rode draad zijn met veel puzzelwerk.
En misschien de terugkeer van een afvaller? Of dat er weer een afvaller wordt vrijgekocht?
Als laatste hoop ik dat de opdrachten beter/eerlijker zullen worden gehonoreerd. Met minder willekeur in ieder geval. Is een gedeelte van de opdracht gelukt, dan daar ook een bedrag tegenover stellen. En minder opdrachten verzinnen die, bij voorbaat, gedoemd zijn te mislukken.

In ieder geval hoop ik dat de programmamakers de positieve!! kritiek, op dit forum, zullen meenemen naar volgend jaar.
Ik heb, samen met de meesten van jullie, weer genoten, ook van het mooie landschap!


Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #168 Gepost op: 8-03-2016, 11:14:01 »
Mooie post Gadoesja.. ::hug::

WIDM kan ook veel leren van Waar is Wally. Niet alleen op zoek gaan naar hints richting Wally, maar ook naar zijn vriendjes en voorwerpen.

Psychologisch wordt dit ook uitdagender voor de hersenen.



Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #169 Gepost op: 8-03-2016, 12:09:10 »
Mooie post Gadoesja.. ::hug::

WIDM kan ook veel leren van Waar is Wally. Niet alleen op zoek gaan naar hints richting Wally, maar ook naar zijn vriendjes en voorwerpen.

Psychologisch wordt dit ook uitdagender voor de hersenen.




Dankjewel!
Weet je,Cookie, zo af en toe had en heb ik genoeg van het (soms) felle afkraken hier op het forum. Natuurlijk mag iedereen zijn mening geven en dat hoort ook gerespecteerd te worden. Maar soms werd het een beetje neerbuigend en sarcastisch. Het is toch de bedoeling dat wij met zijn allen genieten, ook al gaat er soms wat (erg) mis. Volgend jaar beter, denk ik dan maar.
Hoop nog veel positieve bijdragen langs te zien komen.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #170 Gepost op: 8-03-2016, 13:18:12 »
Ik ben blij dat ik de finale alsnog gekeken heb, via Uitzending Gemist. Ik vond Klaas nu veel leuker, hij had een aantal zeer gewaagde mol-acties, en heeft het gewoon goed gedaan als Mol.

Ik vond het ook een goeie finale-uitzending. Iedere afvaller even kort wat aandacht, daarbij geen onderscheid in wie vroeg of laat afviel, en heel veel aandacht voor de molacties. Prima finale zo.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #171 Gepost op: 8-03-2016, 15:16:13 »
Waar haal je vandaan dat iedereen op Klaas zat?
Nou, dat las ik in die post boven je:
Klaas is in het begin juist wel opgevallen. Ellie noemde hem een verwarde man met een normaal postuur.Ook Remy vond hem verdacht en heeft dat letterlijk gezegd tegen Klaas. Dat was een beetje dom van Remy want daardoor moest Klaas wel bluffen. Remy is daar ingetuind en heeft in zijn val Airen meegenomen die in aflevering 1 Klaas al op haar lijstje zette en Remy vroeg om Klaas in de gaten te houden.

Ook Cécile vertrouwde Klaas niet vanaf aflevering 1. Kijk maar eens hoe ze naar hem kijkt bij de executie. Cécile wilde Klaas niet alleen het klooster in laten gaan en heeft hem steeds meegenomen in de test. Omdat ze niet durfde te kiezen en bleef spreiden is ze afgevallen.

Rop heeft Klaas ook steeds meegenomen in de testen en dat geldt ook voor Taeke. Rop viel af door tijd en Taeke door teveel spreiden op het eind.

Alleen Ellie en Marjolein zaten echt verkeerd en verdachten Rop.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #172 Gepost op: 8-03-2016, 17:14:56 »
Dankjewel!
Weet je,Cookie, zo af en toe had en heb ik genoeg van het (soms) felle afkraken hier op het forum. Natuurlijk mag iedereen zijn mening geven en dat hoort ook gerespecteerd te worden. Maar soms werd het een beetje neerbuigend en sarcastisch. Het is toch de bedoeling dat wij met zijn allen genieten, ook al gaat er soms wat (erg) mis. Volgend jaar beter, denk ik dan maar.
Hoop nog veel positieve bijdragen langs te zien komen.

Ja toch :) Als molloot heb je naast het vinden van elke lek en elke hint ook de morele plicht hebt om met tips en verbeterpunten te komen. Hoe slecht ook bedacht.. het kan altijd een de productie inspireren!





Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #173 Gepost op: 8-03-2016, 19:42:29 »
Nou, dat las ik in die post boven je:
Knap dat jij dat uit de post die na je nog kwam gehaald hebt  ::rofl::  :P
Sorry flauw. Want je kan hetzelfde bedacht hebben.
(Overigens schrijft Moedermol aan het eind van haar post dat Ellie fout zat... Wat inderdaad ook zo was aangezien Ellie heeft gezegd dat ze op Rop zat en niet verwacht had dat ze rood zou krijgen. ::jaja:: )


Ik snap het wel, maar persoonlijk vind ik dat als ik een opmerking over iemand maak dat hij/zij verdacht is, dat nog niet betekend dat ik hem/haar (volledig) verdenk. Zeker in het begin vindt je (bijna) iedereen toch verdacht? En die quote vonden ze waarschijnlijk ook gewoon leuk om erin te houden :)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #174 Gepost op: 10-03-2016, 00:11:21 »
Waar ik ook nog erg benieuwd naar ben is hoe het nu zat met de fietsopdracht.
Zijn er enveloppen weggehaald en wie heeft het dan gedaan. Vanuit mijn geheugen (dat is soms niet best, ik weet het)had Klaas daar geen mogelijkheid.

Kan het misschien zo zijn dat als er gelukte molacties zijn geweest, die niet zijn opgevallen of niet zichtbaar zijn gemaakt, dat die niet worden onthuld maar misschien een volgend jaar weer worden gebruikt?
Is er iemand die dat weet?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #175 Gepost op: 10-03-2016, 15:31:18 »
@Moedermol Ja je hebt gelijk dat ze een selectie moeten maken van molacties, en dat degene die ze niet hebben laten zien wss niet interessant genoeg waren om de uitzending te halen.
Toch zou ik het leuk vinden om bij elke opdracht achteraf te zien wat de strategie van de mol vooraf is geweest, wat ervan terechtgekomen is, en waarom het wel, danwel niet gelukt is, of wat er anders is gegaan en waarom. Dat zou Klaas misschien zelf kunnen vertellen in dagboekvorm, of misschien zijn er nog leuke molbiechts te verzamelen die dit weergeven.
Dat maakt het meer compleet, en zien we goed hoe Klaas het ervaren heeft. Bijvoorbeeld dat hij bij 1 opdracht niet gemold heeft omdat hij wist dat die en die hem verdachten, of dat hij het eng vond met Ellie in een team te zitten of juist niet. En waarom hij wel/niet het voortouw nam bij het indelen van teams. Al dat soort 'belevingsinformatie'.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #176 Gepost op: 10-03-2016, 15:58:34 »
Als ik me niet vergis dan heeft men vorig jaar in de dagen na de ontknoping de molacties online gezet die de uitzending niet haalden. Dat dat 5 dagen na de uitzending nog niet gebeurd is, doet me vermoeden dat Klaas gewoon niets gedaan heeft bij de andere opdrachten wat niet in beeld was of wat spannend genoeg was om te melden.

Voor de opdrachten waar we nog niets van weten, zou ik dus het volgende veronderstellen:

Actieve molactie
- 5.3: Op de brug heeft hij een paar keer een zin een beetje vervormd en wat woorden verandert. Zoals iedereen buiten Annemieke daar deed.

Afwijken van de ideale tactiek
- 1.2: Bij het topito trekken had hij op een bepaald moment dat touw rond zijn middel had gedaan terwijl er iemand achter hem stond te trekken. Toen Taeke vond dat mensen belangrijker waren dan geld zal hij wel goed mee getrokken hebben om de topito uit het geldvak te sleuren.
- 3.2: Bij het laserspel heeft hij niet 1 van de 4 hoogste bedragen, maar hij pakt toch een verdubbelaar.
- 8.2: Bij het kwartetten heeft hij 1 blokkade in zijn hand gehad en heeft die niet gebruikt om mingeld tegen te houden.

Passief blijven
- 3.1: In het koloniale centrum werd hij door Taeke en Tim verplicht om naar de 250 euro op zoek te gaan. Daarna heeft hij dan gemold door gewoon niet te zeggen waar de ondergrondse 1000 euro lag en door mee te gaan in de foute uitleg van de oude man.
- 4.2: Bij de bakjes gaat hij er vanuit dat iemand dat mingeld wel neemt.
- 5.1: Bij het fietsen fietste iedereen gewoon de antwoorden voorbij.
- 6.2: In de kabellift laat hij anderen het werk opknappen en hij laat hen knoeien.
- 7.3: In restaurant Molino hebben de Dominicanen zelf de boel vertraagd.
- 8.1: In de loods laat hij al het initiatief aan anderen.
- 8.2: Bij het klokken stilzetten zit hij maar wat rond te wandelen en pas wanneer Annemieke een halve minuut Klaas heeft geroepen komt hij terug om een klok stil te zetten.
- 8.3: Bij de televisie uitzending heeft hij ofwel niet durven Mollen en ofwel liet hij een zin of woord weg. Het was in ieder geval niet succesvol.
- 9.1: Het nemen van de foto's gebeurde vrij goed en hij zal wel gezwegen hebben toen hij zag dat de vis verkeerd om hing.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #177 Gepost op: 10-03-2016, 21:04:43 »

Actieve molactie
- 5.3: Op de brug heeft hij een paar keer een zin een beetje vervormd en wat woorden verandert. Zoals iedereen buiten Annemieke daar deed.
In Annemieke hier zegt hij iets over dat woord dat er nog tussen moest in die andere zin, hij bewust heeft weggelaten dat dat een extra toevoeging/correctie aan een andere zin was.