Auteur Topic: Persoverzicht 'Mol III'  (gelezen 111001 keer)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #40 Gepost op: 20-01-2003, 17:38:47 »
Zoals verw8 vanavond in 'De Laatste Show'.

Wie is De Mol? Deze vraag zal televisiekijkend Vlaanderen zich de komende negen weken afvragen. En televisie kijken doen ze, want gisterenavond waren ze met zo'n anderhalf miljoen. Tegelijkertijd is ook de mollengekte gestart. Talrijke professionele mollenvangers verenigen zich in de parochiezaal om de hoek of de plaatselijke kroeg en proberen elk detail gade te slaan. Toch kunnen we totnogtoe slechts één ding met zekerheid zeggen: deze sympathieke Vlaams-Brabander, Christophe Grosjean, is niet De Mol.







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #41 Gepost op: 20-01-2003, 21:40:04 »
Ambijans, is het goed als ik de hier vermelde krantenberichten ed op de mediapagina van WIDM.Com zet?







Take a glorious bite out of the whole world

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #42 Gepost op: 20-01-2003, 21:47:40 »
Ambijans, is het goed als ik de hier vermelde krantenberichten ed op de mediapagina van WIDM.Com zet?
D**n, wat mij betreft kan dat zonder enig probleem.
Zolang jij de dwangsom maar betaalt die journalisten eisen als je iets publiceert zonder hun toestemming.  :P (grapje)







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #43 Gepost op: 20-01-2003, 21:55:04 »
D**n, wat mij betreft kan dat zonder enig probleem.
Zolang jij de dwangsom maar betaalt die journalisten eisen als je iets publiceert zonder hun toestemming.  :P (grapje)
weet je wat, ik roep Harry Potter er wel bij! :p

Maargoed, hartstikke bedankt voor het mogen publiceren van al die onzinartikelen die jij en anderen in dit topic posten.







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #44 Gepost op: 21-01-2003, 03:09:10 »
Dit heb ik daarjuist op het forum van het E-café gevonden, met dank aan Biebs
--------------------------------------------------------------------------------
 
Vandaag in De Standaard :

In de ban van ,,De mol''
Derde reeks neemt schitterende start
Van onze redacteur

De Mol?
© rr
BRUSSEL -- Met 1.491.000 kijkers voor de eerste aflevering is de derde reeks van ,,De Mol'' voorbeeldig gestart. Maar voor veel Vlamingen is het programma niet gestopt met de eindgeneriek van zondagavond: zij zoeken naarstig verder naar aanwijzingen. Vooral het Internet is daarbij erg populair, maar is het ook een goed idee om daar sporen te verzamelen?


,,ZONDER sms-toestanden of 0900-nummers is De mol toch het meest interactieve programma dat er bestaat'', zei de presentator en medebedenker Michiel Devlieger op de persvoorstelling van de derde reeks. Het programma biedt inderdaad meer dan een wekelijks uurtje aangenaam tijdverdrijf. Ook tussen de uitzendingen door kan de liefhebber zich onledig houden met het speuren naar de mol.

Sommigen gaan daar enorm ver in. Ze brengen uren door op discussieforums, waar ze enthousiast berichten en tips uitwisselen. Een van de drukste is de De mol- community op MSN.be. Die telde zelfs in het ,,molloze'' tijdperk, tussen de tweede en de derde reeks, zo'n 3.000 leden. Gisterenmiddag stond de teller op 5.327 en er komen er nog voortdurend bij. Samen plaatsten ze ook al duizenden berichten op de website.

De echte fanaten gaan nog verder en creëren zelf fansites rond het programma. Een van de bekendste is www.dulkonijn.be, oorspronkelijk een verzamelplaats van verstokte fans, nu een fictieve kloosterorde, de orde der promolianen. ,,We komen ook in het echt samen in het café 't Dul Konijn in Bissegem'', zegt Terry Verbiest, de voormalige hoofdredacteur van VT4 en nu dus een actieve mollenjager.

Wie een bezoekje brengt aan www.wieisdemol.be, denkt dat hij op de officiële site zit, zo sterk leunen de lay-out en de lettertypes aan bij de stijl van het programma zelf.

SPEUREN op het Internet kan leerrijk zijn voor wie geen flauw idee heeft waar hij of zij moet beginnen te zoeken, maar ook voor wie zijn theorie wil toetsen aan de mening van anderen. Voor wie Walter verdenkt, hebben we bijvoorbeeld slecht nieuws: iemand op het MSN-forum beweert dat hij een collega is van de vijftigjarige postbode en dat hij hem vorig jaar, ten tijde van de opnames, al na twee weken terug op het werk zag opdagen. Als Walter de mol -- of een van de finalisten -- was, zou hij pas na drie weken terug in het land zijn geweest. Maar is dit bericht wel waar? Zitten Michiel Devlieger of Tom Lenaerts niet opnieuw valse sporen te creëren, zoals de vorige keer met de valse foto van Mon en de ouders van Lenaerts?

Op de officiële site staat Nicole bovenaan het lijstje van verdachten (met 20 procent van de stemmen), gevolgd door Sandra (met 16 procent). Van de andere kandidaten haalt niemand meer dan 11 procent. Gisterenmiddag hadden daar 7.000 mensen hun gok bekendgemaakt, maar tegen vijf uur 's avonds waren er nog 2.000 bijgekomen.  









Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #45 Gepost op: 21-01-2003, 03:11:27 »
Deel 2 van De Standaard:

Onzin, vindt Dominiek Leenknecht. Op zijn website (www.dominiek.be, geen fansite van De mol, maar een weblog) ontvouwt hij een heel andere theorie: het is Corry. Dit zinnetje krijg je namelijk te zien als je de namen van alle kandidaten in een bepaalde volgorde onder elkaar zet en dan van elke naam een bepaalde letter kiest.http:// http://www.dominiek.be/images/demol.jpg
Het is gelukkig niet zijn enige argument. Hij heeft ook zijn bedenkingen bij het West-Vlaams waarin deze kandidate zich uitdrukt, vindt het verdacht dat zij als enige in Venetië in een bootje ronddobberde en dat ze er een kwartier over deed om één kleiduif te raken, terwijl de twee anderen er elk in vijf minuten twee raakten.

Een andere surfer, die zich van het pseudoniem Nijlen Kampioen bedient, bracht een heel intrigerend element in de openbaarheid. In het discussieforum op MSN.be plaatste hij een tekening uit de Wizzy & Woppy- krant, een bijlage voor kinderen in de Gazet van Antwerpen. Die tekening zou op 20 november zijn verschenen, dus na de opnames van De mol. Het mollenfiguurtje dat via een koord een beek oversteekt, doet wel sterk denken aan een proef in de uitzending van zondag. En dat maakt Bruno De Roover verdachte nummer één, want hij tekent voor Studio 100 onder andere deze figuurtjes.

En zo valt er voor elke deelnemer wel een theorie te bedenken, waardoor je je na verloop van tijd vertwijfeld afvraagt wie je nu moet geloven. Zo bruikbaar is het Internet dus ook weer niet.



De mol, TV1, zondag, 19.45 uur.

Zes maanden liegen voor drie dagen ,,De mol''

BRUSSEL -- Christophe Grosjean uit Grimbergen had zich zijn deelname aan de derde editie van De mol enigszins anders voorgesteld. Niet alleen werd hij al na drie dagen terug naar huis gestuurd, bovendien bleef zijn ,,avontuur'' nagenoeg beperkt tot een mooie wandeling door Venetië.


Tijdens het eerste spel in de nauwe steegjes van Venetië had hij de pech dat hij niet gevonden werd en dus kon hij niet mee zoeken naar de rest. Tijdens het tweede spel werd hij door de mol buitenspel gezet en ten slotte had hij op de touwenbrug last van zijn ,,tikker'' en bleef hij tien minuten zweven tussen hemel en aarde.

Christophe Grosjean werkt voor een groot evenementenbureau dat onder meer incentives organiseert in de Ardennen en in het buitenland. Precies daarom vond hij het interessant om aan De mol deel te nemen, kwestie van ook eens aan de andere kant te staan. Maar uiteindelijk heeft hij veel meer gedaan vóór dan tijdens het evenement. ,,Ik heb vooral veel gelogen'', zegt Grosjean. ,,Mijn familie maakte ik wijs dat ik voor mijn werk drie weken op seminarie vertrok, om mezelf te herontdekken. Dat moest ook verklaren waarom ik geen gsm of laptop meenam. Op het werk loog ik dat ik er tijdje tussenuit moest wegens problemen thuis. En dan kom je al na vier dagen terug thuis en moet je weer nieuwe leugens verzinnen. Merkwaardig genoeg maakt niemand er een probleem van dat je zes maanden gelogen hebt, want het is nu eenmaal voor De mol. ''

Grosjean hielp maandag ook een misverstand uit de wereld. Zijn kennis van het Italiaanse muziekrepertoire verraadt geen Italiaanse roots. Hij is een Brusselse ket die in zijn vrije tijd de zanger-pianist is van de covergroep The Golden Butterfly Band. Hij had graag zelf de mol gespeeld, want dan had hij zeker drie weken kunnen blijven. ,,Alleen vrees ik dat ik te vlot ben en te gemakkelijk close word met andere mensen om een goede mol te zijn.'' Hij verklapte nog dat hij nog voor Shadia de geheimzinnige koker had geopend, maar dat kregen we zondag niet te zien. Over de inhoud van de koker zwijgt hij in alle talen.



21/01/2003 (lb)

©Copyright De Standaard








« Laatst bewerkt op: 21-01-2003, 03:13:30 door Perlut »

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #46 Gepost op: 21-01-2003, 04:04:57 »
Vandaag in Humo:

Een intervieuw met Magda en Hugo. Niet veel nieuws, ik haal er gewoon de meest relevante stukken uit.

Hugo, had jij ook Magda zo snel door?
Nee, op een bepaald moment is er een radiofrequentie gesaboteerd, en toen heb ik gezegd: "In dat groepje zit de Mol." En toen de andere van het groepje één voor één wegvielen en agda overbleef, wist ik het wel."

Magda, zou jij de derde Mol tips kunnen geven?

"Ik weet het niet, de onbevangenheid van de eerste Mol is weg, de mensen die zich nu inschrijven, weten perfect waaraan ze beginnen. Deze mol zal stevig in zijn schoenen moeten staan en heel beredeneerd te werk moeten gaan. Het zal niet te vergelijken zijn denk ik."








Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #47 Gepost op: 21-01-2003, 19:38:57 »
Vandaag nog een kort krantenoverzicht (wel wat laat, maar goed). Heb nog enkele 'rare' dingetjes gevonden. In 'De Morgen' bijvoorbeeld.

Zelf zou ik trouwens nooit een goede mol geweest zijn, want ik zou wellicht veel te snel verliefd geworden zijn op een van de kandidaten."
Beetje een vreemde uitspraak? Had hij een boontje voor Inge (aan wie hij ook nog vraagt of hij haar mag kussen?).

Grosjean opende ook de intrigerende koker die de kandidaten bij zich moeten hebben en die hij nog altijd heeft. "Er zit iets in maar toch niets", zegt hij mysterieus.

Verder nog iets over kandidaat Bart uit de tweede Belgische Molserie (ook in 'De Morgen').

In de tweede serie van De mol was het Bart Debbaut die na de enkele dagen in een chic hotel in Genève als allereerste moest afvallen. Precies drie jaar later heeft hij een boek geschreven. De titel 'Hoe word ik een winnaar, en hoe blijf ik het' is duidelijk niet geïnspireerd op zijn deelname aan De mol.
De Dexia-bankdirecteur uit Tienen schreef het boek samen met gewezen BRTN-baas Jan Ceuleers en Louis Verbruggen. Samen interviewden ze twintig bekende en minder bekende Vlamingen uit de politiek, de business, de sport, de cultuur en de media. Aan de hand van de gesprekken hebben de auteurs een alfabet van duurzaam succes samengesteld, en een coachingmodel dat iedereen moet toelaten zichzelf of zijn medewerkers te evalueren op vlak van succes.

In het boek, dat vanaf begin april in de winkel liggen, komen onder anderen Johan Museeuw, Wouter Vandenhaute (Woestijnvis), Jan Hoet, Jean-Luc Dehaene, Eric Geboers en Fred Chaffart (laatste voorzitter van Sabena) aan het woord.

Alle Vlaamse kranten hadden het verder ook over het nieuwe kijkcijferkanon ('De Mol' of wat had je gedacht) dat bijna 1.500.000 kijkers aan de buis gekluisterd hield.

To be continued...

ambijans











Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #48 Gepost op: 21-01-2003, 20:14:39 »
Voor wie het interview met Magda en Hugo deze voormiddag gemist heeft is het hier te beluisteren. Het interview duurt 16 minuten.

http://users.pandora.be/ksjxwoodvids/interview%20mollen%20radio%201.wav

Helaas, er zit geen muziek meer in deze link. Heeft iemand een suggustie over hoe ik toch het interview kan beluisteren?







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #49 Gepost op: 21-01-2003, 23:15:43 »
ja, biebs verwijderde het om er ander materiaal op te kunnen zetten en ondertussen is het ook van de radio 1 site verdwenen. vrees dus dat je het niet meer kan beluisteren, tenzij iemand anders het nog opgenomen heeft.. :-/








Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #50 Gepost op: 22-01-2003, 04:24:00 »
Ik heb hier ergens op mijn harde plaat staan, en misschien zet ik het binnenkort op onze site www.dulkonijn.be/demol







« Laatst bewerkt op: 22-01-2003, 04:28:52 door Perlut »

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #51 Gepost op: 26-01-2003, 19:31:03 »
In 'Het Nieuwsblad' van 25 januari:
Michiel Devlieger in confrontatie met ex-deelnemers van De Mol
,,Vandaag komen de krokodillen'' Intelligent, geheimzinnig, taalvaardig, onverstoorbaar, avontuurlijk, luisterbereid, positief, respectvol. Wie aan ex-deelnemers van De Mol vraagt om presentator Michiel Devlieger te beschrijven, krijgt één lange lofzang te horen. ,,Het zou arrogant zijn te zeggen dat het allemaal klopt, en men zou me valse bescheidenheid verwijten als ik alles ontken. Een bescheiden dankuwel lijkt mij dus op zijn plaats, maar een en ander is toch wel overdreven'', reageert Michiel op de uitspraken van ex-mollers.
BART DEBBAUT,eerste afvaller in de tweede reeks.,,Michiel straalt geheimzinnigheid uit. Bovendien beleeft hij er duidelijk plezier aan als dat ongerustheid teweegbrengt bij de deelnemers.'' Michiel Devlieger: ,,Ik ben niet bewust bezig om een soort van uitstraling te cultiveren. Het klopt natuurlijk dat ik veel meer weet dan de deelnemers. En ja, dat ik hen daar af en toe eens mee plaag. Maar ik denk niet dat het bij hen onrust losweekt. Integendeel, de kandidaten beseffen heel snel dat wij toch niets gaan zeggen. Op vragen als 'Wat gaan we vandaag doen?' krijgen ze toch ons pasklare antwoord: 'Hou het stil, maar vandaag doen we de proef met de krokodillen'.'' Speel je op zo'n moment een rol of ben je in het echt ook zo? ,,Ik moet er in elk geval niet veel moeite voor doen. Mijn houding tegenover de kandidaten in De Mol zou ik omschrijven als: betrokken afstandelijkheid. Uiteraard ben ik blij als er een opdracht lukt. En meestal vind ik het ook erg als er een kandidaat naar huis moet, maar ik ben van nature al niet iemand die tranerigheid probeert aan te wakkeren. Ik denk dat die houding goed is voor het programma.'' Emoties aanwakkeren is nochtans de trend op televisie. ,,Het heeft iets heel dubbel. Ik vind het absoluut gezond dat Vlamingen wat meer hun emoties laten zien. Maar ik vind het een hoogst ongezonde trend dat tv-makers zitten te koteren en dingen proberen op te zetten om emoties los te maken, alleen omdat het hun reportage sterker zou maken. Echt kwalijk wordt het als dat soort truken ook opduikt in nieuwsprogramma's. Op de VRT houden ze zich op dat vlak nog redelijk in.''
MAGDA RAL,mol in de eerste reeks.,,Ik vraag me af of Michiel voldoende leugenachtigheid in zich heeft om zelf de mol te zijn.'' ,,Ik denk van wel. Al ben ik het niet echt eens met de term leugenachtigheid. Magda heeft eigenlijk heel weinig moeten liegen. Wat de mol doet, is spelen met een dubbele agenda. Ik denk dat ik binnen De Mol die rol over de hele lijn perfect zou kunnen meespelen, en toch in overeenstemming zijn met mijn geweten. En dat geldt voor alle mollen waarmee we al gewerkt hebben.'' Hebben de mollen het daar zelf niet moeilijk mee? ,,Er zijn altijd lastige momenten. Als mol duik je in die groep, en tegen wil en dank begin je je te hechten aan bepaalde mensen. Wat begint als een spel, kan een zware last worden. Tenslotte staat de mol er ook grotendeels alleen voor. Maar we zijn er altijd van uit gegaan dat je die rol met het grootst mogelijke respect moet spelen: respect tegenover jezelf, en tegenover je medespelers. Onze mol is er nooit op uit om mensen te vernederen of uitgesproken tweedracht te zaaien. De kandidaten beseffen voldoende dat de mol een rol speelt. Ze zijn volwassen genoeg om daar niet rancuneus over te zijn.'' En in die zin zou jij de mol kunnen spelen? ,,Absoluut. Het is dan wel de vraag of ik er ook nog góed in zou zijn.''
GUY PEERS,zevende afvaller in de eerste reeks. Werd verliefd op Magda, met wie hij nu een kindje heeft.,,Kom je soms niet in de verleiding om het computerprogramma wat bij te sturen, om een populaire kandidaat langer in het spel te houden?'' ,,Daarvoor hebben we onszelf ingedekt. We lieten het programma door iemand anders ontwikkelen met de uitdrukkelijke vraag om het sluitend te maken. Natuurlijk zijn er kandidaten waarbij je even vloekt omdat ze zo vroeg afvallen. Belle bijvoorbeeld, en Bart Debbaut. Die is heel analytisch ingesteld. Ik dacht dat hij de finale zou spelen, maar hij ging er als eerste uit. Voor die mensen is het het ergst. Ze zijn er maar twee dagen bij geweest.''
,,Maar ik heb er nooit spijt van gehad dat we niet kunnen sjoemelen. Zo'n groep evolueert. Als een sterke figuur verdwijnt, reorganiseert die groep zich vanzelf en staat er een nieuwe leider op.'' Hebben jullie een noodscenario voor als groep uiteenvalt? Stel dat iemand het na een slaande ruzie aftrapt? ,,Voor zoiets hebben we geen noodscenario. Als het gebeurt, dan zouden we het filmen. Maar mensen die vandaag aan zo'n programma deelnemen, weten waarmee ze bezig zijn. Ik denk niet dat ze zich tot een slaande ruzie zouden laten verleiden.''
Tot zover deel 1.







« Laatst bewerkt op: 26-01-2003, 19:31:33 door ambijans »
Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #52 Gepost op: 26-01-2003, 19:32:50 »
Hier volgt deel 2.
MONIEK VAN DE VELDE,vierde afvaller in de eerste reeks.,,Michiel is een magnifiek mens. Hij verstaat de kunst om ieders individuele waarde tot zijn recht te laten komen, maar weet zeer goed waar hij naartoe wil.'' ,,Ik een magnifiek mens? Wat moet je daar op antwoorden? Wie zegt dat het zo is, wordt arrogantie verweten. Ontken je het, dan verwijten ze je valse bescheidenheid. Natuurlijk hebben we respect voor de kandidaten. En natuurlijk weet ik waar we naartoe gaan. Ik ben een van de makers van het programma en in de derde reeks samen met Bart De Pauw de enige die van begin tot eind meeloopt.''
HUGO DAEMEN,mol in de tweede reeks.,,Michiel is een goed psycholoog en een geweldige morele steun voor zijn mollen.'' ,,Ik besef hoe belangrijk het is dat mollen zeker kunnen zijn van ruggensteun door mensen die hen vertrouwen. In de weinige momenten dat het tijdens de reis lukt, probeer ik die steun dan ook te geven.'' Zijn de contactmomenten met de mol dan zo schaars? ,,Vaak is het een kwestie van oogcontact. Elkaar onderweg een signaal geven dat we goed bezig zijn. En dan zijn er de dagelijkse interviews met alle kandidaten. Bij de mol overlopen we dan wat er goed of fout zat, en we wijzen hem erop dat hij of zij zich dat vooral niet moeten aantrekken. Coachen gewoon.'' Is er nog ruimte voor een vierde reeks? ,,Dat moet nog blijken. Maar de kans dat wij een vierde reeks zullen maken, is zo goed als uitgesloten. We zijn aan de derde begonnen met de idee om een laatste schone bloemekee te maken.''
DAVID DEVOGELE,zesde afvaller in de tweede reeks.,,Michiel is intelligent, avontuurlijk en kan zeer goed luisteren. Eén vreemd puntje: hij is soms down, vooral 's ochtends.'' ,,Down ben ik niet. Hoogstens heb ik een matige vorm van ochtendhumeur, al onderdruk ik dat heel fel als ik met De Mol bezig ben. Maar normaal moet je me 's ochtends inderdaad een paar uur geven vooraleer ik genietbaar ben. Dat heeft gewoon met mijn ritme te maken.'' David vraagt zich ook af waar je die typische houding gepikt hebt: benen open, armen gekruist. ,,Dat is echt niet uit een film gepikt. Die houding is een gimmick geworden, maar in de eerste reeks was het vooral een manier om mijn eigen zenuwen onder controle te houden. Het is een houding waarin je jezelf tot rust brengt, waarbij je niet met je handen staat te wapperen als je iets uitlegt.''
DOMINIEK ROOSEN,vierde afvaller in de tweede reeks.,,Ik vraag me oprecht af of er niet meer dan één mol in het spel zit.'' ,,Uiteraard zit er maar één mol per reeks in. De eerlijkheid en het reglement verplichten ons daartoe. Bij De Mol kan je tot honderdduizend euro winnen. Dan kan je je niet permitteren om halverwege eventjes van mol te wisselen.'' Wat als de mol iets overkomt? ,,Daartegen zijn we verzekerd. Als de mol in het ziekenhuis terechtkomt, stopt het spel. Dan gaan we naar huis en hebben we geen programma. Of in elk geval minder afleveringen.'' Dominiek wil ook weten of je innerlijk even rustig bent als je laat uitschijnen. Je rookt naar verluidt veel te veel. ,,Nee, innerlijk ben ik niet rustig. Ik sta net als iedereen onder spanning. Het is een vorm van stress die heel plezant is. Ik rook overigens al bijna twee jaar niet meer. Hoewel, als ik eerlijk ben, tijdens de opnames in Italië heb ik weer twee weken gerookt als een Turk. Maar in het vliegtuig naar huis ben ik weer gestopt.''
NIKI DE BOECK,verloor in de tweede serie de finale van Marianne Dupon.Michiel is een zeer positief persoon, een perfectionist ook. ,,Ik, een perfectionist? Iedereen bij Woestijnvis lijdt daar aan. Als er iets is waardoor De Mol het verschil maakt met de rest, dan is het wel dat de hele ploeg maar één doel heeft: een zo goed mogelijk eindresultaat. Dan moet je kritiek kunnen verdragen. Als je een paar dagen gemonteerd hebt en de rest vindt dat het beter kan, ja, dan beschouw je dat niet als een afrekening onder collega's, maar ga je knarsetandend een nachtje de montagecel in.''
BELLE SEURS,zesde afvaller in de eerste reeks.Kunnen mensen die nooit een aflevering van 'De Mol' gezien hebben, wel als normaal worden beschouwd? ,,Eerlijk gezegd: ik blijf het heel raar vinden, zelfs niet normaal, dat de onthulling van de mol al tweemaal een hoofdpunt in het TV1-journaal was. Dat zal wel passen in de filosofie om de berichtgeving dichter bij de mensen te brengen, maar ik sta daar echt verbaasd naar te kijken. Of mensen die niet kijken normaal zijn? Laat ons in godsnaam hopen dat het feit of mensen normaal zijn of niet, nooit zal afhangen van het feit dat ze naar een televisieprogramma kijken.''







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #53 Gepost op: 26-01-2003, 19:38:03 »
In datzelfde 'Nieuwsblad' ook reactie van één van de ex-Molkandi's van seizoen 2.
David Devogele uit Gent was een opgemerkte kandidaat in de tweede reeks van De Mol. Vandaag werkt hij als accountmanager in callcenter Sebeco, in de vroegere Arbed-gebouwen in Gentbrugge. ,,De Mol was een heel speciale ervaring. Nog steeds spreken mensen mij erover aan.'' Ook hij zit aan het scherm gekluisterd om op de Mol te jagen. Op basis van de eerste aflevering is zijn top drie: Inge, Marc en Bruno.

,,Het lijkt me weer een boeiende groep. De manier van monteren en het gebruik van de muziek zijn heel herkenbaar. Weet je dat ze maar ongeveer een half procent gebruiken van alles wat ze draaien?''
Hij tipt op Inge als deMol. Na een week bestuderen van de uitzending, op Internet nieuwsgroepen te volgen en te mailen met zijn medekandidate Carine uit De Mol 2 komt hij bij Inge.
,,Ze houdt zich low profile en toont weinig emotie. Ook Magda Ral en Hugo Daemen, de twee vorige Mollen, hadden dat. Jonge mensen kunnen de rol van de Mol niet aan. Meedoen is al een slopende bezigheid, maar de Mol spelen is een enorme fysieke en mentale belasting. Daarvoor moet je een sterke persoonlijkheid hebben.''
,,Inge is 35, heeft de leeftijd. Om dierenarts te worden, heb je doorzettingsvermogen nodig. Als je dieren verzorgt, mag je geen emotie tonen. Ik ontdekte ook wel 20 fasen waarin Inge en het getal drie voorkomen. Zij kwam als derde aan op het Sint-Marcoplein, ontving als derde het notaboekje en de koker, haalde in een proef drie punten.Hallo, ik ben de Limburgse zei ze toen ze arriveerde. Hoe kon zij weten dat ze de enige Limburgse was in de groep?''
David Devogele was een grote fan van de eerste reeks. Dat hij zich zou inschrijven voor de tweede reeks lag voor de hand. Hij hield het uit tot de laatste vijf. Hij had zich wel een speciale rol toegemeten, was niet meteen de sympathiekste van de bende. Hij speelde de pestkop.
,,Ik had een uitgekiende strategie. Ik dreef soms zaken op de spits. Omdat de Mol niet impulsief mag reageren. De Mol moet de groep kunnen manipuleren. Je moet echt heel tactisch zijn zonder dat het opvalt. De Mol moet ook iemand zijn die goed ligt in de groep. Het productiehuis Woestijnvis kiest eerst een Mol en bouwt daarrond een ploeg. Die mensen zouden normaal niet met elkaar op reis gaan. De Mol zou wel met iedereen op reis gaan.''
,,Maar ik ging ervoor, ik speelde het spel. Zoals Tom Lenaerts ook iemand is die altijd wil winnen. Bij de preselecties gaan ze ook op zoek naar mensen die om een of andere reden verdacht overkomen op televisie.''
Nadat hij thuiskwam van De Mol sliep hij twee dagen. ,,Je moet afkicken. Het waren twee weken waarin je met jezelf wordt geconfronteerd. Je slaapt maar vier tot vijf uur, de fysieke vermoeidheid vreet aan je. Maar het blijft een spel, het is de realiteit niet.''
,,Een mooie ervaring achteraf was ook dat ik de media wat leerde kennen. Ik zat in een live-uitzending van Bracke&Crabbé. Louis Michel was daar ook. Ik kon even met hem praten.''
David Devogele waagde zelfs een stapje in de politiek. Hij stond op een VLD-lijst voor de provincieraad. ,,Ik haalde 709 stemmen. Niet slecht. Maar ik heb die behoefte niet meer. Ik heb een voltijdse baan. Ook voor politiek moet je voluit gaan.''
Op de jaarlijkse Mol-reünie komen alle kandidaten en fans samen. Maar anders heeft hij niet veel contact meer met mensen uit zijn reeks. ,,Met Carine nog wel en ik ging weleens bij Luc Schelfaut in zijn café langs.''










Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #54 Gepost op: 26-01-2003, 19:42:17 »
Het 'Nieuwsblad' zet aardig de toon dit weekend.

De jacht op de mol uit het TV1-programma is sinds vorige zondag een nieuwe en tijdelijke hobby van Eddy Wuyts uit Koningslo (Vilvoorde). Samen met BV Katja Retsin en enkele andere lezers van deze krant waagt hij elke week in Het Nieuwsblad een gokje naar de identiteit van de mol, de onderkruiper die de negen andere kandidaten van de reality-soap het leven zuur moet maken.

Een fervente tv-kijker is Wuyts naar eigen zeggen niet. Met zijn muzikale compagnon Pat Minnebo leeft de Vilvoordenaar zich uit in het Nederlandstalige groepje Blaffende Honden Bijten Niet.In de eigen opnamestudio in Kester heeft het duo onlangs een cd ingeblikt waarover het rockende kleinkunstmonument Kris De Bruyne zich al lovend uitliet. Waarom heb jij je als kandidaat mollenvanger opgegeven?Eddy Wuyts:,,Ik heb heel weinig tijd om televisie te kijken en eerlijk gezegd: heel wat programma's gaan aan mij voorbij omdat ze mij niet prikkelen, omdat ze té goedkoop amusement presenteren. De Mol is een uitzondering. Mijn vrouw is er bovendien zot van. Omdat het door de krant gevraagde speurwerk wel wat raakpunten heeft met wat ik beroepshalve doe, heb ik mij kandidaat gesteld.''
Klopt het dat jij een privé-detective bent? ,,Ik werk als expert voor een verzekeringsmaatschappij. Ik ben begin jaren '80 in die sector terechtgekomen en toen ik uitgekeken raakte op het bureelwerk kon ik de straat op. Volgens de wet hebben experts als ik het statuut van privé-detective, al moet je je daar niet zo veel bij voorstellen. Met tv-personages als Sedes en Belli heeft mijn job weinig te maken. Ik moet voor mijn werkgever omstandigheden van ongevallen onderzoeken. Soms is daar fraude mee gemoeid.'' Hoe erg ben jij bezeten van De Mol? ,,De vorige reeksen heb ik gewoon elke zondagavond gevolgd. Nu zal ik er mij uiteraard wat meer mee bezighouden. Ik neem elke aflevering op video zodat ik ze later nog eens kan bekijken. Maar ik ga alle beelden geen vijftig keer bestuderen op zoek naar verborgen boodschappen, hoor. Ik ben wel op het internet al naar de vele Mol-sites gaan kijken en heb al een paar van de duizenden berichten in de vele Mol-chatboxen gelezen.'' Ben je ervan overtuigd dat je de mol kan strikken? ,,Nee. Die mannen van Woestijnvis, de producenten van De Mol, zijn niet te onderschatten. Zij zijn eigenlijk de echte mol, omdat zij via de montage van de beelden ons van alles kunnen doen geloven. Ze steken er af en toe ook wel echte tips in, en als iemand daarop zou uitkomen, of als iemand van de deelnemers zijn of haar mond zou voorbij praten, kan de mol vroegtijdig worden ontmaskerd. Maar ik geloof niet dat dat zal gebeuren.'' Waar let jij zelf op bij de jacht naar de mol? ,,Op de lichaamstaal van de deelnemers. Dat is een van de weinige aspecten die ze in een montage nauwelijks kunnen verbergen. Het gaat dan om instinctieve bewegingen die door de echte mol ook moeilijk kunnen worden gecontroleerd, denk ik. Een gebogen hoofd, iemand die zich wat terugtrekt uit de groep, dat kunnen onbewuste aanwijzingen zijn.'' Zou jij zelf een goede mol zijn? ,,Ik weet het niet maar mijn vrouw denkt in ieder geval van wel.'' (lacht)

Dat was het voor vandaag. Meer info volgt morgen!

ambijans










Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #55 Gepost op: 27-01-2003, 12:39:10 »
Wat merkten de kranten vandaag op.
'De Morgen' van 27/01:
Vooral over de introductie van 'de koker' doen de makers nog steeds bijzonder mysterieus. En ook gisteravond lieten ze niet in hun kaarten kijken wat de bedoeling van dit nieuwe spelelement is. Doordat er voor elke kandidaat die zijn koker niet bij zich heeft, telkens 500 euro afgenomen wordt van de gewonnen geldprijs, krijgt de mol in deze derde serie meer dan ooit de kans om te saboteren. Zo werd de vergulde koker van kandidate Sandra door 'de mol' aan presentator Michiel Devlieger bezorgd. En ook die andere kandidate die bij de allereerste proef vorige week verdacht in de kijker liep, Inge, was haar koker gisteravond 'kwijt'. Dat Shadia al van in het begin haar koker geopend had, kwam niet eens aan bod.
het was verzekeraar Marc Simons die al dan niet bewust verwarring zaaide over de leeftijd van kandidaat Walter. En ook in de rest van de aflevering was hij er meteen voor te vinden om een vrijstelling 'af te kopen', zodat de groep meteen ook aardig wat centen verloor. In de montage werden nog meer verdachtmakingen in de richting van Marc gestuurd, zoals het fotoboek van zijn reis naar Venetië, dat 'toevallig' tussen de schoolrapporten en resultaten van fysieke proeven slingerde.
Als de logica van de verdachtmakingen in de eerste aflevering gevolgd wordt, zal Marc Simons volgende week moeten vertrekken. Al is van enige logica meestal geen sprake bij De Mol. Want ook Inge werd deze keer verdacht gemaakt doordat er van haar geen 'rapport' ter beschikking was in de bibliotheek. En door haar koker 'zomaar' te verliezen, deed ze 500 euro van het groepsbudget verdwijnen. Van een hechte groepsgeest bij deze groep kandidaten is, in tegenstelling tot de vorige twee series, alvast slechts weinig sprake. Vrijstellingen zijn belangrijker dan het helpen van gewonde kandidaten.


In 'De Standaard'.
Het maakt er onze opdracht om de mol te ontmaskeren, maar niet eenvoudiger op. Proberen slim zijn helpt geen zier, heb ik al gemerkt. De makers van De mol zijn je namelijk altijd een stapje voor. Zo dacht ik even een spoor te zien in de naam van het plaatsje waar de inleiding van deze aflevering was opgenomen: Bracciano. Dat ligt namelijk verdacht ver verwijderd van Terni en Narni, de steden waar de proeven zich afspeelden. Zelden zo verwachtingsvol een woordenboek opengeslagen: zou ik daarin iets vinden dat verwijst naar de naam, het uiterlijk of het beroep van de mol? Wat blijkt: het enigszins verwante 'braccare' is Italiaans voor... 'opsporen' of 'najagen'. Als De Vlieger & co niet opzettelijk daarnaartoe zijn getrokken om te filmen, is dit wel een zeer gelukkig toeval. Maar dichter bij de identiteit van de mol brengt het ons niet.







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #56 Gepost op: 27-01-2003, 12:49:29 »
'Gazet van Antwerpen' geeft enkele argumenten waarom bepaalde kandi's mol zouden kunnen zijn:
Bruno
Gaf het geboortejaar van Walter fout in bij de bom-opdracht.
Staat bovenaan in de poll op www.gva.be.
Corry
Kreeg 10 punten bij die bewuste tweede opdracht.
Op het internet beweren liplezers dat Corry tijdens het gesprek met Michiel punten aan het geven was.
Probeerde tijdens de spiegel-opdracht de groep te overtuigen dat die fout bezig was, hoewel dat niet het geval was.
Inge
Stelde zichzelf voor als "de Limburgse". Een verspreking? Hoe wist ze dat er geen andere Limburgers in het spel zaten?
Vond haar koker niet meer en kostte de groep 500 euro.
Marc
De allereerste aflevering begint op het San Marcoplein. Een hint?
Uit zijn fotoalbums blijkt dat hij ooit al in Venetië is geweest.
Sandra
Raakte haar koker kwijt in aflevering 2 en kostte de groep 500 euro.
Shadia
Opende haar koker in aflevering 1.
Woont in een anoniem, Antwerps flatgebouw. Er is zeer weinig bekend over haar achtergrond.
Stijn
Had tijdens het interview tijdens de test in Leuven een pluizige trui aan. Is dat misschien de trui die duidelijk te zien was in aflevering 1, toen Michiel de mol een dossier overhandigde?
Probeerde Bruno te overtuigen om niet over het touw te gaan in de eerste aflevering.
Walter
Beweerde in aflevering 1 heel de tijd geslapen te hebben, maar sliep slechts 2 minuten.
Wilde tijdens de helikopteropdracht in aflevering 2 niet wachten op de anderen.


Tot zover het overzicht van vandaag.

Ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #57 Gepost op: 27-01-2003, 12:55:45 »
ik heb vanmorgen een paar molartikels gescand en ze staan nu in de media sectie van deze site.

later meer....









nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #58 Gepost op: 28-01-2003, 13:00:15 »
In 'De Morgen' van 28/1:
Volgens De Mol-presentator Michiel Devliegher schrijven vrouwen ouder dan 35 jaar zich sowieso minder in voor dit soort programma's. "Maar met Nicole kregen we meteen een parel in onze schoot geworpen. Toen we tijdens de opnames de uitslag bij haar executie zagen, zijn er enkele knetterende vloeken gevallen. Want het was bijzonder spijtig om een kandidate als Nicole te moeten laten gaan: een karakter- en temperamentvolle vrouw is altijd goed voor De Mol. Vooral ook omdat ze zich snel tot een van de hoofdverdachten had gemaakt. Wat voor de programmamakers nog prettiger is."

In 'Het Belang van Limburg':
Nicole maakte zich bij het allereerste spel verdacht omdat ze een deel van de kaart van Venetië bedekte. U zag dat direct; zij was zich daar niet eens bewust van: "Je wordt er zo maar in geworpen en ik moest meteen het eerste spel gaan leiden. Ik had op dat moment zoveel om mijn hoofd dat het helemaal niet bij me op kwam om de boel te saboteren."
Dat ze op de websites een mama-type wordt genoemd, vindt ze om te lachen: "Zo zie ik mezelf in ieder geval niet. Ik geloof dat ik de enige was die geen foto van man en kind bij had. Nu, ik bekijk die websites wel eens, maar niet te veel: je kunt daar geen hele dagen mee bezig zijn, het leven gaat door."
Nicole Van Herck is nu wel een BH: een bekende Herenthoutse. "Bij de bakker en de slager wordt over niks anders meer gesproken. Voorbijrijdende auto's claxonneren. Ik ben aangesloten bij een volleybalclub. Zodra bekend raakte dat ik meedeed aan 'De Mol' ging dat daar ook als een lopend vuurtje rond."
"Het grote probleem was dat je vooraf niks mag zeggen. Ik had een verhaal opgehangen dat ik drie weken naar Sri Lanka ging. Alleen? Tiens. Na een goeie week was ik weer thuis. Ik zei dan maar dat ik wegens rugpijnen was moeten terugkomen. Ik veronderstel dat vrienden, kennissen en collega's dachten dat ik gek was geworden."
"In ieder geval, het was een heel plezierige ervaring. Het is een spel, je verdere leven hangt er niet van af. Als mijn kleinkinderen er later naar vragen, zal ik ze alleen maar kunnen aanraden om ooit ook eens aan zoiets mee te doen."
Dat ze zichzelf om tactische redenen verdacht wou maken, klopt wel: "Maar dat bleek dus geen goeie aanpak te zijn."

Tot zover deel 1.







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #59 Gepost op: 28-01-2003, 13:10:50 »
Hier het vervolg.
Nog in 'BvL', de analyse van Hugo (ex-Mol):
Hugo rekent voor dat de Mol in totaal 32 punten gaf aan de vrouwen en slechts 14 aan de mannen.
"Het zou een typische mannelijke gedachte kunnen zijn dat vrouwen in het algemeen het er minder goed vanaf brengen in de proeven. De Mol zou best wel eens een man kunnen zijn. Ik paste hetzelfde principe toe toen we in de arena stieren moesten gaan bekampen. Ik heb toen de vrouwen de arena ingepraat, maar dat was buiten Marie-Rose gerekend want ze slaagden in hun opdracht."
Voorlopig gokt Hugo op Marc en Bruno. Bruno liet de proef met de bom mislukken en Marc is een spilfiguur, dat hebben de testen uitgewezen.
Ondertussen hou ik ook Shadia en Corry in de gaten.


In 'Het Nieuwsblad' tot slot:
Nicole Van Herck: ,,Ik ben helemaal niet nieuwsgierig. Zelfs nu heb ik die koker nog niet eens opengedaan. Ooit doe ik dat wel. Wanneer? Ik zou het niet weten. Het is toch maar een spel?''
Zou jij zelf de mol kunnen zijn?
,,Ik denk het wel. Het was ook mijn strategie om mezelf verdacht te maken en zo de mol te ontmaskeren. Maar dat is me dus duidelijk niet gelukt. Ik dacht dat ik mensenkennis had, maar dat is bij deze dus ontkracht.''
Dat was het voor vandaag. To be continued.

Greetz

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)