Auteur Topic: Bruno is (niet) de mol!  (gelezen 29188 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bruno is (niet) de mol!
« Reactie #40 Gepost op: 20-01-2003, 18:03:59 »
Is het nog meer mensen opgevallen dat Bruno in eerste instantie lijkt te worden overgeslagen bij het uitdelen van notaboekje en koker? De 2 die aan weerszijden van hem zitten krijgen wel maar hij niet. Volgende shot ligt er nog niks bij hem op tafel. Vreemd?

Ik vind dit niet echt vreemd. De kokers zijn volgens mij persoonlijk, dus Michiel moest echt iedereen zijn/haar eigen koker geven. Waarschijnlijk stonden de namen ergens op. Omdat de kandi's zeer waarschijnlijk niet in dezelfde volgorde zaten als hoe de notitieboekjes en kokertjes lagen, kregen ze dus ook niet allemaal precies op 'n rij hun kokertje en notitieblokje. Daardoor zou 't heel goed mogelijk zijn dat de kandi's die naast Bruno zitten eerst wat kregen en Bruno pas later.








Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Bruno is (niet) de mol!
« Reactie #41 Gepost op: 20-01-2003, 18:47:47 »
Ik vind dit niet echt vreemd. De kokers zijn volgens mij persoonlijk, dus Michiel moest echt iedereen zijn/haar eigen koker geven. Waarschijnlijk stonden de namen ergens op. Omdat de kandi's zeer waarschijnlijk niet in dezelfde volgorde zaten als hoe de notitieboekjes en kokertjes lagen, kregen ze dus ook niet allemaal precies op 'n rij hun kokertje en notitieblokje. Daardoor zou 't heel goed mogelijk zijn dat de kandi's die naast Bruno zitten eerst wat kregen en Bruno pas later.

Ah ja dat kan natuurlijk ook nog. Bedankt!  :)








Offline Coma

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Bruno is (niet) de mol!
« Reactie #42 Gepost op: 20-01-2003, 20:12:30 »
Voor mij is Bruno voorlopig de beste gok.
Hij was te veel uit beeld. De makers hebben er alle belang bij om hem op de achtergrond te houden in de eerste afleveringen. De derde proef was inderdaad gefaked. Zo win je het vertrouwen van alle spelers : "kijk eens wat hij over heeft voor de groep". Bovendien, bij de start van het programma zei Michiel "één van jullie is de mol" toen iedereen voor de eerste keer samenzat. Op dat ogenblik wreef Bruno onder zijn bril in zijn ogen (dit is een verdachte reactie).
Bruno heeft trouwens ook ooit iets gedaan in Schalkse ruiters (wat wel heel verdacht wordt).
En nog een misschien vergezochte reden (allicht wel) is de nummerplaat van de auto op het einde. Daar kwam RVE in voor (Bruno De RooVEer), maar ik geef toe, dit is iets te vergezocht. Bruno speelt het ook slim naar de kijker toe (hij maakt Nicole verdacht door te wijzen op het notitieboekje op het plan, en later meen ik ook dat hij naar walter wijst omdat die slechts 2 minuten heeft geslapen). Hij wekt inderdaad ook de indruk dat hij de groep wil helpen, maar telkens levert het niet veel op.








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Bruno is (niet) de mol!
« Reactie #43 Gepost op: 20-01-2003, 20:16:49 »
Citaat
De derde proef was inderdaad gefaked. Zo win je het vertrouwen van alle spelers : "kijk eens wat hij over heeft voor de groep".
dit doet me wel erg veel denken aan george, en er staat me bij dat de mol meestal ter voorbereiding andere molseries bekijkt. zou bruno de mol zijn en als gewoon persoon de nederlandse mol niet gekeken hebben, dan zal hij dat als mol wel gedaan hebben denk ik. om dan george's gedrag vrijwel precies te kopieëren vind ik een beetje té tricky...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Bruno is (niet) de mol!
« Reactie #44 Gepost op: 20-01-2003, 20:19:15 »
ik weet niet in hoeverre de smaneweking tussen de omroepen is, in nederland werden ook de belgische proefen nagemaakt..........








Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Bruno is (niet) de mol!
« Reactie #45 Gepost op: 20-01-2003, 20:22:44 »
Dit stond in de Wizy en Wopy krant. Bruno tekent daaarvoor volgens de kranten.
(plaatje parallelellellmol)
Volgens mij is dit gewoon een leuke verwijzing. De humor van Bruno.







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Bruno is (niet) de mol!
« Reactie #46 Gepost op: 20-01-2003, 20:37:12 »
ik weet niet in hoeverre de smaneweking tussen de omroepen is, in nederland werden ook de belgische proefen nagemaakt..........
ja, en daar is op zich ook niks mis mee, behalve dat het wat minder origineel overkomt, maar dat wil nog niet zeggen dat de mol precies hetzelfde doet als de mol deed in het land waar de proef oorspronkelijk vandaan komt.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Bruno is (niet) de mol!
« Reactie #47 Gepost op: 20-01-2003, 20:42:42 »
of misschien juist wel en zitten ze daar niet mee, punt is; we weten het niet.............  :-\








Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Bruno is (niet) de mol!
« Reactie #48 Gepost op: 20-01-2003, 20:45:45 »
ik weet niet in hoeverre de smaneweking tussen de omroepen is, in nederland werden ook de belgische proefen nagemaakt..........

Internationaal gezien wordt er ook heel veel gewoon overgedaan en lichtelijk aangepast.







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Bruno is (niet) de mol!
« Reactie #49 Gepost op: 20-01-2003, 20:46:36 »
jah idd, dat is het punt, maar dat maakt het ook wel weer leuk :D maar goed, bijna alle argumenten worden op de manier gevoerd van 'de mol zou dit doen, de mol zou dat doen' of 'de mol zou dit niet doen, de mol zou dat niet doen'. wil je de mol met meer zekerheid ontmaskeren, moet je concretere bewijzen hebben. maar aangezien die er nog niet echt lijken te zijn hangt je molkeuze vooral af van hoe je dingen interpreteert :) en dat vind ik echt leuk hieraan :)







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Bruno is (niet) de mol!
« Reactie #50 Gepost op: 20-01-2003, 20:50:11 »
ik ben bang dat ze ons geen concrete bewijzen gaan geven, en dat het dus pure speculatie blijft. tenzij je hele hele goede mensenkennis hebt natuurlijk...........maar dan ben je nog afhankelijk van wat ze laten zien.








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Bruno is (niet) de mol!
« Reactie #51 Gepost op: 20-01-2003, 21:42:30 »
wat die tekening betreft kan het ook gewoon zijn dat Bruno zijn inspiratie voor zijn tekeningen uit het dagdagelijkse haalt
(hij was net terug van de opnames ...)

Als mol zou hij er 2 keer over nadenken om zo'n tekening te maken ... of niet ?

Hij kan ze trouwens evengoed opgedaan hebben door naar de laatste NL Mol gekeken te hebben ....

alle theorieën zijn mogelijk, het is maar hoe je het bekijkt ... toeval is het zeker, een sluitend bewijs weerom niet.

Wow!  :o Ik vind dat prentje echt schit-ter-rend! Fantastisch! Dit kan gewoon geen toeval zijn, een trillende, parallellende Mol! Echt prachtig! En dat ie door Bruno getekend is lijkt me wel duidelijk, hij tekent voor Wizzie & Woppie, dat was al eerder vermeld ergens.

Het is trouwens niet zo dat ik nu meteen denk dat Bruno de Mol is maar erg leuk is het wel! Haha, die Bruno!  ;D  :P

edit: Het zou best kunnen dat het een grapje van hem is om zich zelf verdacht te maken. Op de officiele site antwoord hij op de vraag of hij zichzelf verdacht zal maken het volgende:
Citaat

Als het op dat moment uitkomt, ja waarom niet? Eventueel een opdracht doen mislukken, maar op een manier dat het niet echt opvalt. Ja, waarom niet? Maar daarom zal ik niet expliciet zeggen: 'ik ben de mol'. Laat ze het zelf maar uitvinden.

Lijkt me trouwens zowiezo een man met gevoel voor humor.  :D








« Laatst bewerkt op: 20-01-2003, 21:54:42 door Heinz »

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Bruno is (niet) de mol!
« Reactie #52 Gepost op: 21-01-2003, 03:32:18 »
dit doet me wel erg veel denken aan george, en er staat me bij dat de mol meestal ter voorbereiding andere molseries bekijkt. zou bruno de mol zijn en als gewoon persoon de nederlandse mol niet gekeken hebben, dan zal hij dat als mol wel gedaan hebben denk ik. om dan george's gedrag vrijwel precies te kopieëren vind ik een beetje té tricky...
Kunstenaars die hoogtevrees hebben en zonder een moment van vertwijfeling over de rand van het bruggetje in de diepe ravijn kijken...
Dat hebben we vorig jaar idd ook gekend, die liep zelfs alleen langs een smal pad naast een ravijn, maar hij was dan ook een hele straffe Mol.
Ofwel is dit een mollestreek van Bruno om zich verdacht te maken, ofwel....
Wat ik mij niet kan voorstellen is dat de kandidaten de Nederlandse serie niet hebben gezien, alhoewel dit een criterium kan geweest zijn bij de selectie.
Wordt vervolgd...







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Bruno is (niet) de mol!
« Reactie #53 Gepost op: 21-01-2003, 09:11:39 »
in de 1e nederlandse serie waren er ook identieke molacties tov de vlaamse. neem nou bv de dobbelsteenopdracht met deborah, dat ze die tattoo kon weigeren.
misschien valt deze molactie daar ook wel onder...........








Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bruno is (niet) de mol!
« Reactie #54 Gepost op: 21-01-2003, 15:27:48 »
Dat Bruno hoogtevrees zou hebben, lijkt idd op George, maar het lijkt ook op Wilmie uit NL1 en dat was dus wél echte hoogtevrees.








Offline AwelAwel

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Bruno is (niet) de mol!
« Reactie #55 Gepost op: 21-01-2003, 15:48:26 »
zeer riskant maar ik ga het erop wagen ... Als Bruno in close-up genomen wordt wanneer hij zich aan het voorbereiden is voor de parallel-opdracht zie je net onder zijn oor (op z'n linkeronderkaak) een spier trillen of een ader kloppen ... dit kan je volgens mij niet faken ... that's for real ... Bruno is geen mol, of Bruno is een mol met hoogtevrees. volgens mij optie 1 :-)








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bruno is (niet) de mol!
« Reactie #56 Gepost op: 21-01-2003, 15:56:10 »
zeer riskant maar ik ga het erop wagen ... Als Bruno in close-up genomen wordt wanneer hij zich aan het voorbereiden is voor de parallel-opdracht zie je net onder zijn oor (op z'n linkeronderkaak) een spier trillen of een ader kloppen ... dit kan je volgens mij niet faken ... that's for real ...

Hij kan ook zenuwachtig zijn, omdat hij bang is om gesnapt te worden tijdens z'n molactie. George had bij de vorige Nederlandse serie ook niet echt hoogtevrees maar vertelde later wel dat hij 't zelf begon te geloven, omdat hij 't zichzelf zo in z'n hoofd prentte. En daarvan begon hij dan alleen nog maar meer te trillen...

Ik denk niet dat je Bruno kunt uitsluiten door 'n trillende spier. Trouwens, ook 'n mol kan echt hoogtevrees hebben!  ;)








Offline anneke123

  • Forumlid
Re:Bruno is (niet) de mol!
« Reactie #57 Gepost op: 21-01-2003, 19:31:15 »
Bruno is de mol:
Een andere surfer, die zich van het pseudoniem Nijlen Kampioen bedient, bracht een heel intrigerend element in de openbaarheid. In het discussieforum op MSN.be plaatste hij een tekening uit de Wizzy & Woppy- krant, een bijlage voor kinderen in de Gazet van Antwerpen. Die tekening zou op 20 november zijn verschenen, dus na de opnames van De mol. Het mollenfiguurtje dat via een koord een beek oversteekt, doet wel sterk denken aan een proef in de uitzending van zondag. En dat maakt Bruno De Roover verdachte nummer één, want hij tekent voor Studio 100 onder andere deze figuurtjes.
TEKENING: http://www.standaard.be/nieuws/media/index.asp?articleID=DST21012003_071








Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bruno is (niet) de mol!
« Reactie #58 Gepost op: 21-01-2003, 20:05:57 »
zeer riskant maar ik ga het erop wagen ... Als Bruno in close-up genomen wordt wanneer hij zich aan het voorbereiden is voor de parallel-opdracht zie je net onder zijn oor (op z'n linkeronderkaak) een spier trillen of een ader kloppen ... dit kan je volgens mij niet faken ... that's for real ... Bruno is geen mol, of Bruno is een mol met hoogtevrees. volgens mij optie 1 :-)

heb het ook gezien. dat is geen spier of een ader, dat zijn zijn tanden die over elkaar knarsen. ik kan het weten, want mijn vader doet dat al zijn hele leven.  >:( ;) je moet het zelf maar eens doen en tegelijk kijken in de spiegel..

alleszins: het kan dus wel gefaked zijn, maar hij kan ook om verschillende redenen zenuwachtig geweest zijn hé.  ;)








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Bruno is (niet) de mol!
« Reactie #59 Gepost op: 21-01-2003, 20:28:24 »
heb het ook gezien. dat is geen spier of een ader, dat zijn zijn tanden die over elkaar knarsen. ik kan het weten, want mijn vader doet dat al zijn hele leven.  >:( ;) je moet het zelf maar eens doen en tegelijk kijken in de spiegel..

alleszins: het kan dus wel gefaked zijn, maar hij kan ook om verschillende redenen zenuwachtig geweest zijn hé.  ;)

Kun je mischien een filmpje van je vader op het web zetten zodat we dat kunnen checken?  ;) Ik zag het ook, maar het gaat echt heel rapide. Daar hoort wel een hartslag van 130 bij.
Maar je kan idd bruno dan nog niet als mol uitsluiten...