Auteur Topic: Marc is (niet) de mol!  (gelezen 100804 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Marc is (niet) de mol!
« Gepost op: 19-01-2003, 17:57:22 »
In dit topic, kun je vanaf nu alles kwijt over Marc. Waarom is hij wel de mol? Of waarom juist niet?

Hier kun je dus discussieren over alle verdachte handelingen, hints, onmolse acties enz. enz. van Marc.  :)








Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #1 Gepost op: 19-01-2003, 21:10:36 »
Ik vond dat Marc vrij weinig in beeld was, dat maakt hem wel verdacht. Niet dat hij echt iets 'gedaan' heeft nu... (toch??)








Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #2 Gepost op: 19-01-2003, 21:19:29 »
Marc is denk niet de mol, want:

- Hij slaagt opdracht 3 in een keer.
- Zijn deel van opdracht 2 is ook geslaagd.







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #3 Gepost op: 19-01-2003, 22:06:31 »
Marc kan de Mol zijn en wel hierom
-zijn schoenen tijdens de klim komen duidelijk in beeld, dat heeft bijna geen grip
later heeft ie andere schoenen aan

verder te weinig in beeld dsu ik geloof er voorlopig niet in







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #4 Gepost op: 19-01-2003, 22:43:12 »
Ik kon me voordat ik deze posts doorlas niet eens meer herinneren wie Marc was  :-[. Had dus op mij althans erg weinig indruk indruk gemaakt. Mols? Ik weet wel dat George vorig jaar meteen op mijn netvlies gebrand stond.







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Lapino

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #5 Gepost op: 19-01-2003, 23:33:32 »
Ik weet niet of het iets uitmaakt, maar alle kandidaten die niet "onderschept" werden, werden voorgesteld, met de factsheet zo, in de volgorde waarin ze het "hoofdkwartier" binnenkwamen, behalve Marc en Stijn. Bovendien was Marc daardoor de 10e die werd voorgesteld, en 10 is toevallig de som van de cijfers van de dag waarmee de aflevering begon (dat was dag 19 bij de intro door Michiel)








Offline Ellen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Er staat een paard in de gang...HOSSEN!!!!!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #6 Gepost op: 20-01-2003, 00:54:53 »
10 is toevallig de som van cijfers?
Sorry, die volg ik niet, zou je em ff willen uitleggen pls?

Btw, ik ga wel voor Marc, puur op gevoel, die sneaky grijns steeds brrrrr







Voorwaaaaaaaaaaaaaaarts RUUD

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #7 Gepost op: 20-01-2003, 05:38:35 »
We mogen Marc niet uit het oog verliezen. Hij zit op de achtergrong, juist wat een mol moet doen. Laat ons even de tweede proef evalueren. Stel dat Marc de mol is en punten moet geven aan de kandidaten. Voor de tekenproef krijgt Bruno 1 punt en Inge 3 punten omdat hij weet dat de kans op slagen heel groot is.
Voor de behendigheidsproef heeft hij zichzelf 4 punten (ideale middenmoot, niet verdacht tegenover andere kandidaten), Sandra 5 punten en Corry 10 punten. Hij zit in een ideale situatie om Corry verdacht te maken, want zij kan de meeste punten verdienen. Hij zit dan ook in de juiste groep om Corry te manipuleren.
Bij het kleiduifschieten vallen er 8, 7 en 6 punten te verdienen. Geen gevaar, de slaapkamer ligt vlak naast de schietstand, dus de kans op slagen is minimaal.

Vreemd is wel dat hij Corry met het touw helpt over de klimmuur te geraken en dat Christophe, die eerst aan de slaapproef zou deelnemen, een nul geeft.








Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #8 Gepost op: 20-01-2003, 17:01:02 »
Marc is 45. Met zijn leeftijd zou je verwachten dat hij zijn legerdienst heeft gedaan en zo kennis genoeg moet hebben om over de klimmuur te geraken. Hij heeft ook als tweede de muur beklommen, en liet daardoor een weerloze vrouw achter. Hij gaat met tweëen gaan schieten, terwijl we pas 20 min. verder zijn, om zo te voorkomen dat de slapers aan een half uur geraken. Hij schiet eerst en raakt al vlug de eerste duif, hij doet door tot de tweede duif geraakt wordt. In plaats Corry te helpen laat hij eerst Sandra haar twee duiven schieten, zodoende dat de slapers zeker niet in hun opzet slagen.
Ze laten één duif over voor Corry, zodat de slapers zeker wakker worden.
Daarbij zal de mol nooit individueel toeslaan tijdens de eerste uitzending, enkel in groep.








Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #9 Gepost op: 20-01-2003, 18:23:51 »
Zoals ik het gezien heb klommen ze in eerste instantie gewoon om de beurt. Sandra zat er op en Marc kwam er bij. Misschien dachten ze met zn tweeen meer kans te hebben om Corry erop te krijgen (in het begin zie je Marc trouwens ook als opstapje fungeren, hij helpt dus wel degelijk). Het lukt Corry niet en dan besluiten ze gezamelijk om maar alvast te gaan schieten zodat Corry ff kan uitrusten. Dan helpen ze haar gezamelijk er overheen. Zowel Sandra als Marc schieten vrij goed (als je dat tenminste uit die geknipte beelden kunt afleiden).
Op basis van de klim/schiet opdracht vind ik niet dat de Marc de mol is.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline LadyX

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #10 Gepost op: 21-01-2003, 18:27:56 »
Ik denk ook dat Marc de mol is, maar ik wil niet zover gaan als Lapino met zijn optelsom.
Om te beginnen kan je op basis van de persoonlijke gegevens al heel wat zeggen. Zo is Walter te oud, want vorig seizoen was Hugo als oudere man al de mol.Shadia en Stijn zijn dan weer te jong (te weinig ervaring en mensenkennis) om de mol te kunnen zijn.Nicole is voor heel wat mensen al verdacht, dus ook zei zal de mol niet zijn, want die kan beter nog even wachten met zich verdacht te maken. Bruno heeft hoogtevrees en da's ni zo goe voor een mol, denk ik.Da reduceert het aantal mollen al wat.
Verder vind ik ook dat Marc zich idd heel onopvallend gedragen heeft, zoals het hoort in een eerste aflevering. En denk ik dat hij als verzekeraar wel de juiste uitgekooktheid heeft om de mol te zijn.








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #11 Gepost op: 21-01-2003, 22:36:52 »
Bij het kleiduifschieten vallen er 8, 7 en 6 punten te verdienen. Geen gevaar, de slaapkamer ligt vlak naast de schietstand, dus de kans op slagen is minimaal.

Kleine correctie: bij het slapen vallen er 8, 7 en 6 punten te verdienen (resp. Nicole, Walter en Shadia).







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #12 Gepost op: 24-01-2003, 22:09:29 »
...Vreemd is wel dat hij Corry met het touw helpt over de klimmuur te geraken...
Echt Mols, de goede ziel helpt die arme Corry om de proef te doen slagen. Vergeet echter niet dat Corry daarna de slapers gedurende bijna 20 minuten heeft wakker geschoten.
Bovendien verdenk ik Marc ervan op het idee te zijn gekomen om Corry even te laten staan voor de muur en alvast wat te gaan schieten, zodat de slapers al een eerste keer worden gewekt.
Hij is ook een "achtergrondfiguur" en werd weinig in beeld gebracht door de programmamkers, typisch mol-gedrag dus...
En dan zijn beroep : verzekeraar. Zowat de beste leugenaars ter wereld (na advocaten) en bovendien hebben zij heel wat mensenkennis nodig in hun job.
Na deze aflevering is hij samen met Bruno mijn numero Uno.







« Laatst bewerkt op: 24-01-2003, 22:13:10 door Gotcha »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Kenner

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The one and only
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #13 Gepost op: 24-01-2003, 22:17:16 »
Okay, Coos op de chat zei boeiende dingen, en aan gezien hij ze niet post doe ik ut ff voor hem :

[22:01:03] <Kenner> [20:01:09] <coos> Marc is de mol!
[22:01:03] <Kenner> [20:01:16] <coos> Meer mensen die het er mee eens zijn?
[22:01:03] <Kenner> [20:01:17] <Kenner> volgens jou
[22:01:03] <Kenner> [20:01:24] <Kenner> aber gut ik ben weg
[22:01:03] <Kenner> [20:01:26] <Kenner> laterzzzzz
[22:01:03] <Kenner> [20:01:30] <coos> Ik heb harde (ahum) bewijzen
[22:01:12] <Kenner> [20:01:09] <coos> Verleden jaar... ;-)
[22:01:12] <Kenner> [20:01:20] <coos> Zal ik m'n aanwijzingen vertellen?
[22:01:12] <Kenner> [20:01:41] <coos> De aflevering begint op het san MARCO plein.
[22:01:18] <Kenner> [20:01:10] <coos> Gewoon Coos. Da's m'n naam. Misschien coos78...
[22:01:18] <Kenner> [20:01:35] <coos> Tijdens de 'zoek' opdracht, liep Marc door venetie. D'r werd een muziekje gespeeld. Ken je dat melodietje?
[22:01:18] <Kenner> [20:01:50] <coos> Het is namelijk van Mozart, " De Koningin van de NACHT" uit de toverfluit.
[22:01:18] <Kenner> [20:01:03] <coos> En wie komt er snachts uit zijn holletje?
[22:01:24] <Kenner> [20:01:47] <coos> Tijdens de introductie waar de namen in beeld verschenen en tijdens het invullen van de test zat Marc meteen na of voor meneer Grosjean gemonteerd, en die viel af in aflevering 1
[22:01:35] <Kenner> [20:01:05] <coos> En een mol heeft slechte ogen, dat zou zijn (fop)bril kunnen verklaren ;-)







Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #14 Gepost op: 25-01-2003, 13:34:37 »
Shadia en Stijn zijn dan weer te jong (te weinig ervaring en mensenkennis) om de mol te kunnen zijn.
Heeft er niets mee te maken. Er zijn al meer mollen van onder de 25 jaar geweest.

Marc zou De Mol kunnen zijn en wel omdat:
Hij zegt dat het raadsel van Stijn toch niet zo heel moeilijk was.
Maar de groep had ook dat raadsel gekregen, zodat ze zelf wat konden meezoeken. Waarom heeft hij toen dan het antwoord niet gegeven als het dan toch niet zo moeilijk was? Wil hij gewoon voor de kijkers Stijn verdacht maken?

(dit is gewoon een mogelijke aanwijzing, zelfverdenk ik Stijn)








Offline Silver_Wing

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #15 Gepost op: 26-01-2003, 22:02:18 »
bij de opdracht met de jagers en dat paintball gedoetje, toen had stijn iemand neergeschoten en wou hij verder rennen met de andere mensen die ook met hem mee gingen..(ik dacht dat dat sandra en marc waren)  maar ze bleven zitten. Ook vond ik het met het overleg om de vrijstelling weg te kopen wel een beetje lijken alsof hij de groepsdruk aan het beinvloeden was..Ok ik denk misschien een beetje vergezocht, maar ik denk dat hij als hij de mol is slim gebruik maakt van de groepsdruk om in het nadeel van de groep te werken








Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #16 Gepost op: 27-01-2003, 12:50:30 »
Mijn overzicht van molse en onmolse acties van Marc.

Waarom is Marc niet de mol?

Aflevering 1
  • Hij slaagt opdracht 3 in een keer.
  • Zijn deel van opdracht 2 is ook geslaagd.
Aflevering 2
  • Heeft bij opdracht 1 zijn koker bij zich.
  • Marc heeft een goede theorie over de 'brekers'.
  • Marc 'schiet' bij opdracht 4 een jager neer.
Waarom is Marc wel de mol?

Aflevering 1 :-X

Aflevering 2
  • Marc zaait verwarring over de leeftijd van Walter.
  • Marc wordt bij opdracht 4 uitgeschakeld.
  • Marc koopt samen met Nicole, Shadia en Inge de vrijstelling van Walter af.
Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #17 Gepost op: 28-01-2003, 05:03:24 »
Ik heb zelf ook nog even een lijstje gemaakt waarom Marc de mol zou kunnen zijn. Hij is op dit moment mijn belangrijkste kandidaat. :)

  • (afl. 1) Wordt niet gevonden in Venetië en er is een vreemde montage op het moment dat hij zich voorstelt aan de groep. Stijn wordt eerst bij de kijkers geïntroduceerd, maar vervolgens zie je eerst Marc binnenkomen.
  • (afl. 1) Klimt als 2e over de klimmuur en gaat dan met Sandra alvast kleiduiven schieten en zorgt zo voor lawaai voor de slapers. We weten niet of dit ook zijn beslissing was, maar als dat zo is heeft hij het slim gespeeld door daarna pas Corry over de muur heen te helpen. Zo kon zij namelijk ook nog wat lawaai maken met het geweer.
  • (afl. 2) Vlak na de introductie van Michiel (hij zegt iets van 'De mol hoeft zich hier niet druk om te maken') zie je Marc het zwembad in duiken. Hij is als enige al wakker. Om met de productie te praten? Opvallende montage iig, maar dat kan natuurlijk ook een dwaalspoor zijn.
  • (afl. 2) Hij komt uit de bus als 'superkandidaat'. De mol IS eigenlijk ook een soort superkandidaat, niet? (ok, dubieuze aanwijzing, maar ik vond het opvallend)
  • (afl. 2) Bij het bomspel wil hij volgens mij ook graag mee de 'bomkamer' in, maar iemand zegt tegen hem dat ze zonder hem nooit aan 200 kg raken. Volgens mij is hij ook degene die Walter's leeftijd verkeerd doorgeeft. Hier zou ik de video nog eens op moeten nakijken.
  • (afl. 2) Hij wordt afgeschoten bij het helicopterspel en mag zo meebeslissen over de vrijstelling. Lijkt ook (in tegenstelling tot Nicole en Shadia) weinig gewetensbezwaren te hebben over de beslissing.








Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #18 Gepost op: 28-01-2003, 11:44:40 »
Het was inderdaad Marc die de leeftijd van Walter verkeerd doorgeeft. Dat maakt hem voor mij ook wel opvallend. Aan de andere kant zijn er nog 5 kandidaten in de buurt die hem tegen kunnen spreken. Maar feit blijft dat daardoor de opdracht wel mislukt...







don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #19 Gepost op: 31-01-2003, 20:42:21 »
marc zat in de groep die uiteindelijk de vrijstelling van walter ongedaan maakten zeer mols gedrag . Inge zat ook in die groep . Voorlopig hou ik die 2 sterk in de gaten







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?