Auteur Topic: Shadia is (niet) de mol!  (gelezen 83083 keer)

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #240 Gepost op: 18-02-2003, 12:11:32 »
ja dat klopt, maar de eerste twee konden ze dus al wel op nemen. maar k heb nu weer ff gemist waar t hier om ging, snap t niet helemaal. kan iemand me t ff uitleggen?







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #241 Gepost op: 18-02-2003, 12:14:43 »
Dit zou dus betekenen dat Shadia al voordat de duels begonnen moest weten hoeveel geld ze kon inzetten bij ieder duel. 't lijkt me niet logisch om nog voor 't eerste duel al op te nemen hoeveel Shadia inzet bij ieder duel. Shadia kon dan immers niet weten hoeveel geld ze tot haar beschikking had bij ieder duel, omdat ze de afloop van de duels nog niet wist. :-\

dat lijkt me een heel logische redenering han13







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #242 Gepost op: 18-02-2003, 12:15:01 »
ja dat klopt, maar de eerste twee konden ze dus al wel op nemen. maar k heb nu weer ff gemist waar t hier om ging, snap t niet helemaal. kan iemand me t ff uitleggen?

Volgens mij ging 't over 't feit dat de kandi's voor 't volgende duel steeds al klaar zaten terwijl er 'n ander duel bezig was. Daarom vond men de koptelefoons gek, want de mol zou alles kunnen horen en op deze manier kon dat natuurlijk niet. (tenminste als Shadia de mol niet is)

Op de een of andere manier kwamen we toen bij de inschattingsfilmpjes van Shadia en of die niet gewoon al alledrie voor 't begin van 't eerste duel konden worden opgenomen. Maar ik geloof dat ik 't nu ook 'n beetje kwijt ben... :-\










Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #243 Gepost op: 18-02-2003, 12:51:29 »
Oke dat klopt. Omdat ze er voor koos om niets in te zetten bij 't eerste duel wist ze natuurlijk dat ze nooit geld kon verliezen of winnen. Maar de conclusie blijft dat ze onmogelijk de inschattingen van Shadia voor de drie duels nog voor 't eerste duel konden opnemen. Of ze moesten tig versies opnemen (voor ieder denkbaar bedrag), maar dat lijkt met niet logisch.

Tig??? Welnee, slechts 4, t.w.

1) Geen geld
2) Alles op Stijn (1000)
3) Alles op Corry (2000) - ander bedrag is niet meer mogelijk.
4) Jammer, er is niets meer in te zetten - indien Stijn had verloren.

Er wordt er dus slechts één niet gebruikt, en dit hangt enkel af van de uitkomst van duel 2.
Lijkt mij heel goed te doen...









Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #244 Gepost op: 18-02-2003, 12:58:11 »
correctie:
er worden er 5 opgenomen.
Alles op Inge moet er nog bij.
Maar evengoed prima te doen nog  ;)








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #245 Gepost op: 18-02-2003, 14:29:13 »
De Mol kon volgens mij enkel het gesprek horen tussen Shadia en Michiel om zo te horen wie tegen wie moest en wie zij voorspelt dat zou winnen.

Ja, maar de regie moet wel de schijn ophouden dat als Inge of COrry de mol is, 1 van die 2 het gesprek kan horen.
De montage wil ons dat iig ook doen geloven want je ziet als Michiel de proef uitlegt aan Shadia Inge en Corry met een hoofdtelefoon op...
zou best kunnen, kvraag me trouwens af hoe die gesprekken tussen michiel en shadia werden doorgestuurd naar de cellen, ik zag niet meteen kabels naar ginder lopen....

ciao
vlaming

Zelfs de familieleden hebben op dat roeibootje bij opdracht 1 een camerabeeld! Technisch moet dat waarschijnlijk ook zonder snoeren geen probleem zijn...

Oke dat klopt. Omdat ze er voor koos om niets in te zetten bij 't eerste duel wist ze natuurlijk dat ze nooit geld kon verliezen of winnen. Maar de conclusie blijft dat ze onmogelijk de inschattingen van Shadia voor de drie duels nog voor 't eerste duel konden opnemen. Of ze moesten tig versies opnemen (voor ieder denkbaar bedrag), maar dat lijkt met niet logisch.

Idd. Als ze toch gaan knoeien met de montage om deze opdracht te doen mislukken hoeft dat alleen maar bij de laatste opdracht, als Shadia daar 'verkeerd' inzet is alles toch verloren...








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #246 Gepost op: 18-02-2003, 14:51:50 »
Stel dat Shadia de Mol is, dan is het wel erg risky. Voor hetzelde geld drukte Corry wel op tijd en dan had Shadia de Mol zo even 4000 Euro in de pot gebracht. Ook als Inge de Mol zou zijn is het erg risky, want zij had beter even wat langer kunnen doortellen dan 100, want als Corry slim was geweest, was Inge gewoon afgeweest en was er 4000 Euro binnen geweest.








Offline Lysdexie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #247 Gepost op: 18-02-2003, 18:59:29 »
Er was € 8000 te verdienen, en dat kon je alleen bekomen als je alles inzette. Misschien moest je wel alles inzetten ?

En dan kan het wel :

niets
alles op stijn
alles op corry

Bij de evaluatie van de duels kon het dan zijn (indien Stijn verloren had) dat Shadia ging moeten zeggen : 'En ik had alles ingezet op Corry, maar 0 x 2 blijft 0'







't is beter zo dan omgekeerd !

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #248 Gepost op: 18-02-2003, 21:12:28 »
Zou het niet kunnen zijn dat er door Shadia (als mol zijnde) op de een of andere manier met de klok gerommeld is? Alhoewel, zij kon natuurlijk niet van te voren weten dat Inge eerst zou drukken en dan Corry....dat maakt het onlogisch, maar toch....zou het kunnen?? Als je alle kandidaten nl afgaat en bedenkt dat zij de mol zouden zijn, dan heeft niemand hier volgens mij bewust de boel kunnen saboteren. Alleen Shadia, want zij zou als mol weten welke opdrachten er kwamen en dus taktisch in kunnen zetten. (mmm klinkt wat verwarrend...maar ik weet het soms ook niet meer!)







je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #249 Gepost op: 18-02-2003, 21:13:49 »
Nee dat lijkt me onmogelijk, simpelweg om de reden die je zelf al aangeeft, ze weet niet wie er als eerste drukt.







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline populier

  • Forumlid
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #250 Gepost op: 18-02-2003, 21:39:12 »
Laten we even in de huid van Shadia kruipen en een strategie bedenken:

1) Shadia is de Mol; doel: niks overhouden

Duel met Marc: simpelste maar opvallendste mollendaad zou zijn om op zichzelf te wedden en te verliezen. Minder opvallende mollendaad: alles inzetten op de andere twee. Daarmee heeft ze 1/4 kans op 4000 en 3/4 kansen op 0. Ze kan de kansen verhogen door opzettelijk te wedden op de minst sterke kandidaat. Ze heeft echter evenwichtige koppels gekozen. Indien ze de mol is, weet ze dat er duels volgen.

2) Shadia is niet de Mol en verdenkt x. Doel: de pot spekken. Bruudruuster laat haar "koppels" vormen. Aangezien ze de mol niet is kiest ze de beste kandidaten per proef, onwetend dat er duels aankomen.

Vervolgens verneemt ze dat het duels zijn. Ze zal dus niet inzetten op x omdat die zich dan kan laten verliezen. Dit wijst er op dat ze ofwel Marc, Sandra of Inge verdenkt. Inzetten tégen x echter stelt x in staat om én te proberen winnen én de pot leeg te houden. De enige die ze die kans niet gunde was Marc. "Ik zal op veilig spelen". Uiteindelijk gaat ze voor alles of niks om de karige pot te spekken.

Volgens mij wijst de gevolgde strategie er dus op dat ze de Mol niet is en dat ze integendeel Marc verdenkt.







« Laatst bewerkt op: 18-02-2003, 21:40:27 door populier »

Lowprofile

  • Gast
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #251 Gepost op: 18-02-2003, 22:00:57 »
Juist Populier.
Ik denk dat de enige conclusie is dei we kunnen trekken.
Shadia verdenkt Marc ervan de mol te zijn en zet daarom geen geld op hem in.








Offline JohnBe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -=:: JohnBe ::=-
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #252 Gepost op: 19-02-2003, 08:22:54 »
Shadia verdenkt Marc ervan de mol te zijn en zet daarom geen geld op hem in.

maar de mol weet van te voren wat de vragen en opdrachten zijn. Marc kan dus (als hij de mol is) zelf beslissen of hij wint of verliest







Geert gaat winnen

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #253 Gepost op: 19-02-2003, 11:32:25 »
Shadia is wel/niet de Mol, want:

Aflevering 1:
Mols:
-opent haar koker
-is wiskundig, de Mol heeft punten goed verdeelt.
-mengt zich heel sluw tussen de slapers, waarbij veel punten kan worden verdiend
-kan weleens haar slaapresultaten met Walter hebben gewisseld om hem verdacht te maken en haar zelf minder verdacht (na het reeds openen van de koker)
Niet Mols:
-wordt gevonden bij opdracht 1
-opent koker, wat haar gelijk verdacht maakt bij de anderen

Aflevering 2:
Mols:
-valt uit in opdracht 3, waardoor ze vrijstelling kan afkopen, maar blijkt zelf niet zo enthousiast over dit plan
Niet Mols:
-verbetert Corry met Christophes leeftijd
-wil vrijstelling eigenlijk niet afkopen

Aflevering 3:
Mols:
-heeft met hare koker gefoefeld
-kon de rekensommen niet oplossen
Niet Mols:
-reageerde naturel bij aanrijding, ondervraging

Aflevering 4:
Mols:
-rijdt heel erg snel over de vlakken, daardoor doet ze er langer over om deze te beschermen, waarom zo snel over alle vlakken heen, of moest dat?
-reageert cool bij Corrys beschuldigingen op Inge
-reageert nukkig bij Walters vraag of Shadia weet waar een tentstok is, nadat hij eerder dit als een Mollenstreek bestempelde.
-is relaxt tijdens het bellen
-reageert zenuwachtig bij opsommen Molacties van haar
-doet het langs over om bij Michiel te komen bij Port Flavia-opdracht
Niet Mols:
-weet Stijns postcode

Aflevering 5:
Mols:
-bezoek zegt dat ze gaan bungeejumpen ze doet het niet
-verliest veel tijd bij oversteken van de jetski naar de boot (opdracht 2)
-Shadia is de uitverkorene
-zet tot twee keer toe alles in tijdens opdracht 3. 2x kans op alles kwijt
Niet Mols:
-bezoek ziet haar niet als Mol
-is niet erg tactisch bij het inzetten van geld, als zij de Mol is, geeft ze zichzelf weinig Molkansen.

Conclusie:

Een goede mogelijke Mol is Shadia. Toch heb ik van haar een heel dubbel beeld. In aflevering 1 maakt ze zich zelf gelijk verdacht door de koker te openen en in aflevering 2 bv. kon ik echt geen goede mogelijke Molacties bedenken die ze had kunnen uithalen. Toch is Shadia soms erg subtiel bezig om opdrachten te verpesten. Soms lijkt het alsof ze twee gezichten heeft. Ik zou geen duidelijke karakterbeschrijving van haar kunnen geven. Soms lijkt ze ook heel actief, bijvoorbeeld als ze Stijns postcode weet of Christophes leeftijd, maar als je kijkt hebben zulk soort opmerkingen niet een heel groot belang.

(Voor alle kandidaten, zie bijlage in topic: Inge is wel/niet de Mol)








Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #254 Gepost op: 20-02-2003, 14:10:53 »
ik vindt dat ze teveel moeite doet om te zeggen dat ze zogezegd niet kan liegen ... dat ze spontaan is ... de anderen proberen juist te doen alsof ze af en toe mol zijn zodat ze anderen uit hun kot lokken ... Shadia houdt zich daar niet mee bezig ... Bij sommige antwoorden op vragen zoals "buurlanden van China" gokt ze niet eens .. raar niet ?!








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #255 Gepost op: 21-02-2003, 19:47:38 »
Goed, nog een redentje tegen Shadia. De vorige twee afleveringen stemde Corry op Shadia. Het lijkt mij erg logisch dat zij dit heeft doorgezet. Ik denk dat de kandidaten (net als ons) ons vastbijten in een Mol en moeilijk te overtuigen zijn van een andere kandidaat.








Offline Lampje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #256 Gepost op: 21-02-2003, 20:57:19 »
Goed, nog een redentje tegen Shadia. De vorige twee afleveringen stemde Corry op Shadia. Het lijkt mij erg logisch dat zij dit heeft doorgezet. Ik denk dat de kandidaten (net als ons) ons vastbijten in een Mol en moeilijk te overtuigen zijn van een andere kandidaat.

Maar dan denk ik terug aan het gesprekje met Corry bij de auto. Dus na de exit. Hier zegt Michiel: 'Uw laatste inschattingsfout heeft u de das omgedaan' (of zoiets). Ik dacht meteen dat hij hiermee bedoelde dat ze van mol geswitched was en dat dat haar de kop gekost heeft. Ze knikte ook alsof ze wist waar Michiel op doelde.

Tsja, Shadia is ook mijn mol, dus misschien zie ik wel dingen die er helemaal niet zijn. Maar vond het toch een frappant stukje en had er nog niets over gelezen.

Lampje









Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #257 Gepost op: 21-02-2003, 21:01:57 »
Maar dan denk ik terug aan het gesprekje met Corry bij de auto. Dus na de exit. Hier zegt Michiel: 'Uw laatste inschattingsfout heeft u de das omgedaan' (of zoiets). Ik dacht meteen dat hij hiermee bedoelde dat ze van mol geswitched was en dat dat haar de kop gekost heeft. Ze knikte ook alsof ze wist waar Michiel op doelde.

Lampje


Volgens mij doelde hij op het niet direct indrukken van de klok nadat Inge die wel had ingedrukt







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #258 Gepost op: 22-02-2003, 02:37:07 »
we krijgen niet te zien op wie er gestemd wordt. heel die biecht is een stuk montage.

Ze hebben nl in serie al gezegd dat je zo heel snel de mOl kon bepalen, dus zouden ze wel dom zijn om ons nu exact te vertellen wie op wie stemt.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Lowprofile

  • Gast
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #259 Gepost op: 23-02-2003, 19:38:28 »
Beste Vlaming en Verdi,

Shadia was een goeie kandidaat, maar helaas geen mol.
Jullie kunnen gaan kiezen tussen 4 anderen.

Succes
Lowprofile.