Auteur Topic: Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.  (gelezen 25571 keer)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #20 Gepost op: 22-01-2003, 18:29:48 »
Bruno had de proef heel waarschijnlijk op zijn eentje kunnen volbrengen.
LaCanta
[/i]
Inge bracht wel de meeste info over de kandi's aan, terwijl Bruno gewoon tekende. Ik had de indruk dat Bruno niet al te veel achtergrond had over de bezigheden van z'n medemollers.

niet echt slimme kandi's dat er geen een op het idee is gekomen de behendigheidsproef te laten voor wat ie is. Een beetje rekenaar had toch kunnen berekenen dat het niets uitmaakte of het gehaald werd of niet en dat de slapers gebaat zouden zijn met stilte.
Dit vind ik een zeer clevere opmerking. Hadden ze vooraf een beetje gerekend dan hadden ze sowieso voor de opdracht moeten gaan die hen het meeste zekerheid kon geven om erin te slagen.
Van de andere kant: misschien waren ze wel verplicht om alle opdrachten uit te voeren of om tenminste een poging te doen!







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #21 Gepost op: 22-01-2003, 18:33:24 »
volgens mij mogen ze gewoon zo'n opdracht weigeren hoor.

maar goed, als ik in hun schoenen zou staan, zou ik waarschijnlijk ook niet gerekend hebben. niet dat dat heel veel zegt, maar ik denk niet dat ik de enige ben die dat zou doen: degene die dit opmerkte was de eerste die dat deed, waarschijnlijk ook een van de weinigen die er in die situatie opgekomen was...

niet echt clever van de kandi's, idd, maar een mollenstreek is t niet :)

oh, btw: als kandi wil je toch zoveel mogelijk opdrachten doen, wie weet lig je dr na afl. 1 gelijk al uit en dan is het zonde om minder opdrachten gedaan te hebben dan kon...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #22 Gepost op: 22-01-2003, 18:51:19 »
niet echt slimme kandi's dat er geen een op het idee is gekomen de behendigheidsproef te laten voor wat ie is. Een beetje rekenaar had toch kunnen berekenen dat het niets uitmaakte of het gehaald werd of niet en dat de slapers gebaat zouden zijn met stilte.
Dit vind ik een zeer clevere opmerking. Hadden ze vooraf een beetje gerekend dan hadden ze sowieso voor de opdracht moeten gaan die hen het meeste zekerheid kon geven om erin te slagen.
Van de andere kant: misschien waren ze wel verplicht om alle opdrachten uit te voeren of om tenminste een poging te doen!

Ze zijn 't idd niet verplicht denk ik, maar volgens mij wisten ze van te voren nog helemaal niet wat de precieze inhoud van de opdrachten zou zijn. Volgens mij heeft Michiel alleen gezegd dat er iemand 'n raadsel moest oplossen, er 2 kandi's moesten tekeken, 3 moesten gaan slapen en 3 'n fysieke opdracht kregen. Ik denk dat ze hierdoor te weinig info hadden om te kunnen inschatten welke opdracht zeker zou kunnen lukken.

Bij de slaapopdracht hebben zij misschien in eerste instantie ook gedacht aan de droomopdracht die we vorig jaar bij de Nederlandse serie hadden en die was redelijk eenvoudig.  :-\








Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #23 Gepost op: 22-01-2003, 19:27:38 »
pfff ik zie het alweer hoor ik zit zelf nog te maffen geloof ik.
de behendigheidsproef moest wel slagen want tekenen en slapen enkel was te weinig (1 + 3 + 6 + 7 + 8 = 25)

excusé  :-[

hoe dan ook het is ontzettend slim berekend door molletje en crew, zoveel is zeker  :D
waardoor stijn weer erg verdacht wordt want al dat hij hoefde te doen is misraden en ze waren allemaal de klos ?!
(en dan te bedenken dat ik stijn alleen maar verdacht vond omdat hij 'toevallig' als een bruin (aardekleurig) molshoopje, o pardon, bolletje over de kaart van Venetie liep  ;)








Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #24 Gepost op: 22-01-2003, 19:59:29 »
btw: het was nicole dacht ik die oordopjes in had, want shadia sliep met haar kussen op haar hoofd







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Tizik

  • Forumlid
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #25 Gepost op: 22-01-2003, 21:49:07 »
Laat me het even omdraaien en nagaan hoe je deze proef het best kan winnen om van daaruit tot de beste sabotage te komen...

De puntenverdeling:
Door de verdeling van de punten was het zo dat de slaapopdracht moest gewonnnen worden. Het is logisch dat de mol daar de meeste punten op heeft gezet omdat slapen op commando zowiezo niet gemakkelijk is. (Alhoewel iedereen gemiddeld 'maar' tien minuten moest slapen).
Bovendien 'lijkt' het alsof de twee eerste deelproeven 'makkies' zijn met een 'student' en een 'tekenaar' en zou het vreemd zijn om daar veel punten aan te geven.

Beste situatie:
Als de eerste twee opdrachten (6ptn.) gewonnen worden, wordt het al een heel stuk gemakkelijker :
Er hoeft niet geklommen en geschoten te worden, enkel geslapen (21 ptn.)

Als dit niet lukt moet er in deel 2 zo weinig mogelijk geschoten worden om de slapers zo weinig mogelijk te storen en dit bovendien op een zo kort mogelijke tijdsperiode.

Het slapen kan in het beste geval reeds gewonnen worden als er één iemand meer dan een half uur slaapt.

Sabotage mogelijkheden:
Als (deel)opdracht één of twee mislukt saboteren de 'schutters' zowiezo de slapers.
- Stijn wordt, wat voorspelbaar was, naar het raadsel, 'gestuurd'. Hij kan, als mol, het zekere voor het onzekere nemen en - zonder al te veel kleerscheuren (zie de fora) - 'slechts' twee punten vermorsen.
- Bruno wordt zowiezo als tekenaar naar voor geschoven en kan deze opdracht enkel saboteren door geen 'teken-tips' te geven. Als zijn ploegmaat deze wel geeft moet hij tekenen.
- Inge kan enkel saboteren door geen tips te geven.

De mol kan ook hopen op een fout van Stijn en zich bij de schutters indelen. Daar kan hij dan best saboteren door te zorgen dat de schoten gespreid worden over het uur en dat er zoveel mogelijk geschoten wordt.
Als zijn twee teamgenoten dit zelf 'goed' doen, kan dit zelfs zeer weinig of geen actie betekenen.

De slaapproef kan enkel gesaboteerd worden door zelf wakker te blijven, maar aangezien de twee anderen samen dan toch een half uur kunnen halen is deze opdracht eigenlijk het best te saboteren via de 'schutters'.

Deze proef heeft zowiezo veel kans op mislukken zelfs al doet de mol niks of bijna niks en is dus ideaal om via montage verdachten te 'creëren'.

Puntenverdeling2:
Ik heb ook al geprobeerd om de punten op andere manier te verdelen om te zien wat dat zou geven maar deze manier lijkt mij het meeste kansen te geven op mislukken, zelfs zonder sabotage.
Mogelijk alternatief waar niet voor gekozen werd:
- Zet de mol niet in slaap- en raadselproef en geef er toch veel punten aan. Als één van beide dan mislukt heb je een zeer verdachtmakend effect voor de 'ongelukkige'.
Maar dat heeft WV dan niet in de hand en bovendien verhoogt de kans om de 26 punten te halen zonder de slaapproef, zodat dan de schutterproef zou 'moeten' gesaboteerd worden.

Conclusie:
- Ik neem aan dat de puntenverdeling niet door de mol maar door WV is gebeurd. Dat zorgt er bovendien voor dat ze alle tien 'koetjes-en-kalfjes' vragen kregen en dus antwoorden konden geven waar niets uit te 'liplezen' viel.
(Zelfs als de mol het wel zelf moest doen is deze puntenverdeling nog voor de hand liggend.)
- Dit is een ideale proef voor de eerste uitzending. WV bepaalt de punten en dus strategie van de mol.
- De mol heeft veel kans dat hij niks of zeer weinig moet doen.
- Indien Stijn de Mol is kan hij de opdracht doen mislukken terwijl iedereen er op kijkt, quasi zonder verdacht te zijn. Het zou wel eens de nieuwe strategie van WV kunnen zijn :)
- Verder hangt het echt af van WV in hoeverre ze deze proef echt gesaboteerd willen hebben of dat gewoon zo willen doen lijken.

Indien:
Mol is Stijn: gedurfd en zonder al te veel risico.
Mol is Bruno: als tekenaar niet saboteerbaar indien Inge goed meewerkt en dus camouflage voor Bruno.
Een tekenopdracht voor een striptekenaar... een maat voor niks.
Mol is Inge: WV-camouflage onder de vleugels van de striptekenaar.
Mol Marc-Corry-Sandra: Middenmoot met mogelijkheden. WV speelt op zeker.
Mol in slaapproef: Mijns insziens weinig waarschijnlijk. Mol kan zich dan zowel buitenspel zetten door zich nul punten te geven.

Misschien had u er wat aan.
Graag reacties natuurlijk...

Tizik
[/color]








Offline Tommytim

  • Forumlid
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #26 Gepost op: 22-01-2003, 23:12:01 »
Ik wil er graag even op wijzen hoe verstandig de puntenverdeling wel was. WV kon op voorhand niet zeker weten of de kandidaten voor de meest evidente wissel zouden gaan (6-0). Ze zullen dus net als mij wel eens meer mogelijkheden geprobeert hebben.
Dan blijkt dat de verstandigste keuze een ander wissel was: 6-1.
Die wissel gaf namelijk winst bij het winnen van:
1) tekenen + behendigheid (9+19)
2) behendigheid + slaap (19+15)
3) bij alle combinaties met minstens 3 gelukte opdrachten.

De wissel 1-6 zou echter nooit gebeurd zijn. De mol was zo slim geweest Bruno 1 punt te geven en wie zou nu een tekenaar bij de tekenproef weghalen?

Proficiat voor de mol en voor wv.

Wie is dan de mol? een schraplijstje:
1) De mol zou nooit bij de eerste 3 in opdracht 1 zitten want mensen houden vast aan hun eerste indruk dus daar kan je best niet bij zijn. -> exit inge, sandra en nicole

2) De slaapopdracht is een slechte plaats om te saboteren, trouwens iedereen heeft geslapen en wv liegt niet over zo'n dingen.
-> exit shadia, walter en weer nicole

3) Marc zou corry nooit over de muur geholpen/gedwongen hebben als hij de mol was. ->exit marc

Resten: stijn, corry en bruno
Tja, dan ga ik voor bruno, al was die hoogtevrees misschien echt. Woenstijnvis heeft eigenlijk al altijd mensen gekozen die in zeker zin een molprofiel hebben.

Succes nog met het zoeken allemaal en dit zijn natuurlijk ook maar gokjes hoor.








« Laatst bewerkt op: 22-01-2003, 23:14:34 door Tommytim »

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #27 Gepost op: 23-01-2003, 02:06:48 »
* Ik ben misschien naiëf, maar ik geloof nog altijd dat Woestijnvis het beste met z'n kijkers voorheeft en ga er dus vanuit dat er NIET geknoeid is met de testresultaten en bijbehorende analyze van de slaapproef

Ik ook! En dat is niet eens naïef. Over de eerste 2 series vd BE-mol kan ik niets zeggen, want die heb ik niet gezien, maar ieder Nl-seizoen hebben we hier wel een discussie gehad en tot nu toe bleek het "ergste" geval van interventie door de crew: Het opnieuw gooien vd dobbelsteen met Deborah in NL-1. Waarschijnlijk zal ook deze serie blijken dat er niet geknoeid is met gegevens. :)

Bertha: Waarom zou de mol niet kunnen zitten in het team van de hindernissen? Het is namelijk tamelijk makkelijk om iemand uit z'n slaap te krijgen als je aan het schieten bent?

Zou idd ook kunnen, ik denk dat je dan doelt op Corry want die deed er vrij lang over(afgaande op wat de regie ons liet zien), maar ook omdat ze 10 punten heeft valt ze erg op. Zou wel een erg lompe mol-actie zijn als zij de mol blijkt te zijn. Marc zou dan een goeie zijn, aangezien hij koste wat kost Corry nog over de muur sleept om te zorgen dat zij ook even flink "lawaai" maakt. Maar (wederom maar even afgaande op wat de regie ons liet zien=niet echt betrouwbaar) hij schoot zelf die kleiduiven toch vrij rap neer...

de switch (Christophe<->Shadia) die ze doorgevoerd hebben, was niet doordacht. Want het was duidelijk precies wat de mol wou, nl. dat alles afhing van de cruciale slaapproef.
Niet doordacht mischien, maar wel volkomen logisch. Voordat ik erop kwam om alle punten eens na te rekenen had ik de aflevering al 3x gezien was ik al een halve week verder. De kandidaten moesten terplekke beslissen. Dat Inge en Bruno er goed aan deden zich als mol te gedragen is natuurlijk uit de lucht gegrepen; zij hadden totaal niet het overzicht dat wij hadden en wisten niet dat hun opdracht niet doorslaggevend zou zijn.

Citaat
Stijn-de-mol heeft zichzelf maar 2 punten gegeven, wat heel onmols lijkt. Maar die 2 punten zijn wel cruciaal: Door die te verknoeien moest niet alleen de slaapproef lukken, maar ook de schietproef. Het was heel goed ingeschat van hem dat wel één van de twee niet ging lukken.

Wat je zegt klopt, maar als dit als mol-actie zou aangevoerd worden zou ik het een zeer zwakke vinden. Want ook al saboteer je die "cruciale" punten, je hebt de rest van de opdrachten totaal niet meer in de hand. Die worden uitgevoerd door kandidaten die allemaal van plan zijn de opdracht te halen. Als je het zo bekijkt blijkt dat ook, want de slaap opdracht is op een haar na niet gehaald. Voor hetzelfde geldt zouden Nicole en/of Walter (goedwillend als ze zijn) er een paar minuutjes erbij geslapen hebben.
Dit geldt ook voor Inge en Bruno, als zij de mol zouden zijn geven ze het wel of niet slagen van de opdracht volledig uit handen. De mol wil imo controle hebben...

Dat de mol zich zou bevinden in de hindernissen-groep zou ik veel beter begrijpen.











Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #28 Gepost op: 23-01-2003, 02:17:31 »
Hypothese:
De mol zet de slapers in de hoogste puntenposities en de schutters in de op een na hoogste puntenpositie m.u.v. haar/hemzelf. In dat geval is Corry de mol. Ze heeft dan namelijk de kans twee opdrachten tegelijk te laten mislukken waardoor maar liefst 40 punten verloren worden.
Deze redenering snap ik niet. :) Corry speelt zich teveel in de kijker en 40 punten saboteren is onnodig, 21 is voldoende.

ten 1e : niet echt slimme kandi's dat er geen een op het idee is gekomen de behendigheidsproef te laten voor wat ie is. Een beetje rekenaar had toch kunnen berekenen dat het niets uitmaakte of het gehaald werd of niet en dat de slapers gebaat zouden zijn met stilte.
Ook hier: tuurlijk hadden zij beter de opdracht over kunnen slaan. Maar toch vind ik het vrij logisch dat de kandidaten proberen de opdracht te halen. De hele serie bestaat uit het doen van opdrachten en dan op het 'moment supreme' eerst even goed gaan rekenen en dan concluderen: "Het is beter deze niet te doen..."? (En mischien is er nog een mol die erg actief meedoet met de opdracht...)

Nog wat hersenspinsels van mij:
  • Ik vind alles weer in ogenschouw nemende dat Inge, Bruno en Stijn totaal niet mols overgekomen zijn met deze opdracht. Het zou natuurlijk kunnen dat de mol op deze manier 'low profile' blijft (als zijnde 1 van die 3) en de dikke punten toegekend heeft aan de behendigheidsopdracht en de slaapopdracht om dan maar te hopen dat er 1 mislukt, maar ik vind "hopen" een slappe molactie. De mol heeft (vind ik), als er de mogelijkheden zijn, de plicht om actief te proberen te saboteren (en niet passief langs de zijlijn staan "hopen").

  • Sandra glipt op dit moment overal tussendoor, bedenk ik me, ik heb haar nog geen moment aan haar gedacht als mol-kandidaat. En dat terwijl ze bij deze opdracht imo goede mol-mogelijkheden had. Hierbij verklaar ik haar dan ook maar als mol-kandidaat.  :)
  • Ik vond eerst deze opdracht veel van hetzelfde (MOL-NL 3) maar met het element van de mol die punten mag verdelen maakt het een stuk leuker.  8)

truste, :)

Gr. B.  








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #29 Gepost op: 23-01-2003, 04:06:55 »
...Dat is precies wat ik ervan denk: Stijn is de mol en het is heel subtiel om "slechts" twee puntjes te verknoeien. Maar bij narekenen merkt men dat die twee puntjes wel cruciaal zijn.

LaCanta
Ik dacht dat uit alle andere berichten toch duidelijk blijkt dat zijn opdracht totaal geen invloed heeft op het slagen van de proef. Enkel de slaapopdracht is van belang.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #30 Gepost op: 23-01-2003, 04:08:40 »

Inge bracht wel de meeste info over de kandi's aan, terwijl Bruno gewoon tekende. Ik had de indruk dat Bruno niet al te veel achtergrond had over de bezigheden van z'n medemollers.
Bruno nam dus een typische mol-houding gedurende beginperiode van een reeks aan : Niet opvallend saboteren, maar ook niet actief meewerken indien dit onopvallend blijft voor de groep. Maw. hij dacht : Inge, zorg maar dat jer er alleen uitkomt.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #31 Gepost op: 23-01-2003, 08:18:46 »
Niet doordacht mischien, maar wel volkomen logisch. Voordat ik erop kwam om alle punten eens na te rekenen had ik de aflevering al 3x gezien was ik al een halve week verder. De kandidaten moesten terplekke beslissen.
Maar ik heb de kandidaten wel horen discussieren over de punten, ze realiseerden zich terdege dat de slaapopdracht alleen al 21 punten opleverde...
Ik denk alleen niet dat ze zich al gelijk realiseerden dat het schieten invloed had op de slapers...
En de beslissing om een opdracht niet te doen komt niet zo gauw in je op lijkt me.

Dat Inge en Bruno er goed aan deden zich als mol te gedragen is natuurlijk uit de lucht gegrepen; zij hadden totaal niet het overzicht dat wij hadden en wisten niet dat hun opdracht niet doorslaggevend zou zijn.
Waarschijnlijk toch wel en zeker als je de mol bent (want die wist al vantevoren welke puntenverdeling er zou zijn)!










Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #32 Gepost op: 23-01-2003, 08:42:09 »
Ik dacht dat uit alle andere berichten toch duidelijk blijkt dat zijn opdracht totaal geen invloed heeft op het slagen van de proef. Enkel de slaapopdracht is van belang.
De slaapopdracht moest inderdaad sowieso lukken, maar die 2 puntjes zijn cruciaal omdat door het verknoeien ervan ook de schietproef moest lukken, wat het slapen dan weer veel moeilijker maakt ...
(de puntenverdeling zit inderdaad knap in elkaar)







Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #33 Gepost op: 23-01-2003, 09:12:51 »
Niet doordacht mischien, maar wel volkomen logisch. Voordat ik erop kwam om alle punten eens na te rekenen had ik de aflevering al 3x gezien was ik al een halve week verder. De kandidaten moesten terplekke beslissen. Dat Inge en Bruno er goed aan deden zich als mol te gedragen is natuurlijk uit de lucht gegrepen; zij hadden totaal niet het overzicht dat wij hadden en wisten niet dat hun opdracht niet doorslaggevend zou zijn.
Dat was het eerste wat ik deed, die puntenverdeling analyseren. Want uiteindelijk is dergelijke 'objectieve' informatie veel belangrijker dan al hetgeen door woestijnvis speciaal uitgekozen werd om ons te misleiden.
Maar het klopt wel dat die puntenverdeling ter plekke analyseren iets anders is dat achteraf in uwen zetel. Maar toch had het gekund (uiteindelijk is dit niet de eerste reeks van de mol). Bruno en Inge hadden misschien niet het overzicht dat wij hebben, maar de spelregels waren wel al volledig uitgelegd. Dus konden ze het wel weten.

Wat je zegt klopt, maar als dit als mol-actie zou aangevoerd worden zou ik het een zeer zwakke vinden. Want ook al saboteer je die "cruciale" punten, je hebt de rest van de opdrachten totaal niet meer in de hand. Die worden uitgevoerd door kandidaten die allemaal van plan zijn de opdracht te halen. Als je het zo bekijkt blijkt dat ook, want de slaap opdracht is op een haar na niet gehaald. Voor hetzelfde geldt zouden Nicole en/of Walter (goedwillend als ze zijn) er een paar minuutjes erbij geslapen hebben.
Dit geldt ook voor Inge en Bruno, als zij de mol zouden zijn geven ze het wel of niet slagen van de opdracht volledig uit handen. De mol wil imo controle hebben...

Dat de mol zich zou bevinden in de hindernissen-groep zou ik veel beter begrijpen.
Ik vind het een subtiele mol actie van Stijn-de-mol. De mol moet opdrachten saboteren, maar daarvoor niet ten alle prijze elke opdracht doen mislukken. Als een opdracht een spannende en geslaagde afloop kent, is woestijnvis ook tevreden. En uiteindelijk heeft de mol zelfs in de schietproef niet alles in handen: want als bvb. Marc de mol is maar niet over de muur was geraakt of 40 minuten zou mis geschoten hebben, dan had hij zichzelf veel te verdacht gemaakt. Conclusie: de mol kon op geen enkele manier 100% controle hebben over de opdracht (gelukkig maar). Zodoende vind ik mijn hypothese over Stijn-de-mol nog de beste omdat het de meest subtiele is en hij daardoor lekker onverdacht kan blijven (zie polls).

LaCanta








Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #34 Gepost op: 23-01-2003, 09:18:39 »
Ook hier: tuurlijk hadden zij beter de opdracht over kunnen slaan. Maar toch vind ik het vrij logisch dat de kandidaten proberen de opdracht te halen.
Kunnen de mensen hier niet deftig rekenen? De schietproef moest WEL lukken (want 4 punten voor het tekenen + 21 voor het slapen is slechts 25, "toevallig" eentje te weinig).







Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline baseboy

  • Forumlid
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #35 Gepost op: 23-01-2003, 10:28:17 »
Het lijkt me meer en meer dat het al dan niet slagen van Stijn in de denkproef bepalend was voor het verdere verloop van de ganse opdracht.

Als Stijn de opdracht zou halen, zouden  de vier punten van de tekenproef plotseling cruciaal worden, want dit zou betekenen dat bij verlies van de tekenproef de andere twee proeven moesten slagen. In de optiek dat de Mol in de tekenproef zit geeft dit dan weer perspectieven > de Mol kan deze opdracht doen mislukken zodat het slagen van de ganse proef serieus op de helling komt.
Het zou al te verdacht zijn moest Bruno de Mol zijn en dan de tekenopdracht doet mislukken.
Ik blijf dus bij Inge ; bij winst van Stijn had ze relatief makkelijk de opdracht kunnen doen mislukken denk ik.

MAAR , Stijn slaagde niet in de denkproef wat betekende dat de tekenopdracht eigenlijk van geen belang was.
In die gedachtengang blijf ik bij mijn theorie eerder gepost onder dit topic.

Ik geloof (voorlopig) niet in het feit dat Stijn de Mol is afgaande op deze proef.
Idd ; het lijken slechts 2 puntjes die hij verloren heeft maar wel 2 heel belangrijke, maar dan nog : de sabotagemogelijkheden zijn verder heel beperkt. Toegegeven , in de optiek dat Inge de Mol is zou zij qua sabotagemogelijkheden even beperkt zijn als Stijn.
Hoedanook , Stijn heeft nog altijd de proef verloren !
In mijn ogen komt dit als Mol verdachter over dan een Mol die zich voor 100% inzet voor een proef.

Maar hey ; t'is ook maar een denkpiste he > lemme know what you think...








Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #36 Gepost op: 23-01-2003, 10:52:50 »
Toegegeven , in de optiek dat Inge de Mol is zou zij qua sabotagemogelijkheden even beperkt zijn als Stijn.
Hoedanook , Stijn heeft nog altijd de proef verloren !
In mijn ogen komt dit als Mol verdachter over dan een Mol die zich voor 100% inzet voor een proef.
De sabotage mogelijkheden van Inge waren niet alleen even beperkt als die van Stijn, nee ze waren veel beperkter: want Bruno kon de tekenopdracht waarschijnlijk wel op zijn eentje volbrengen. Het was wel Inge die al de informatie aanbracht om te tekenen, maar niemand zegt dat Bruno die ook niet wist. En als je meedoet aan de mol moet je dat normaal gezien wel weten na één dag, anders kun je evengoed direct naar huis gaan. Het is zeker juist dat Stijn zich veel verdachter gemaakt heeft dan Inge, maar volgens mij is dat vnl een argument dat Stijn de mol is en niet omgekeerd.

LaCanta.







Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline baseboy

  • Forumlid
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #37 Gepost op: 23-01-2003, 11:01:56 »
Bruno kon de tekenopdracht waarschijnlijk wel op zijn eentje volbrengen. Het was wel Inge die al de informatie aanbracht om te tekenen, maar niemand zegt dat Bruno die ook niet wist. En als je meedoet aan de mol moet je dat normaal gezien wel weten na één dag, anders kun je evengoed direct naar huis gaan.

Ben ik nog niet zo zeker van; stel dat Stijn de denkproef gewonnen had, dan had Inge dus moeten proberen te saboteren in de tekenproef.
Het is best mogelijk dat Bruno de proef misschien alleen had kunnen doen slagen...Inge blijft nog altijd de proef meespelen en zou de tips dan kunnen sturen in een verkeerde of minder evidente richting. Ook al weet Bruno alles, zal hij dan ingaan tegen de zelfzekere Inge ?( cfr. eerste proef in Venetië : Inge tegen Bruno " Allez Bruno, alst ni gaat komt ge maar terug hé "  Bruno : "(Woef woef), eeeuh...jap )








Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #38 Gepost op: 23-01-2003, 11:51:10 »
Ben ik nog niet zo zeker van; stel dat Stijn de denkproef gewonnen had, dan had Inge dus moeten proberen te saboteren in de tekenproef.
Het is best mogelijk dat Bruno de proef misschien alleen had kunnen doen slagen...Inge blijft nog altijd de proef meespelen en zou de tips dan kunnen sturen in een verkeerde of minder evidente richting. Ook al weet Bruno alles, zal hij dan ingaan tegen de zelfzekere Inge ?( cfr. eerste proef in Venetië : Inge tegen Bruno " Allez Bruno, alst ni gaat komt ge maar terug hé "  Bruno : "(Woef woef), eeeuh...jap )
Ok, kan wel. Maar Inge zou zich dan wel heel verdacht maken door zelfzeker foutieve informatie te geven aan Bruno. Dus kan ze daar zeker niet in overdrijven. Persoonlijk blijf ik ervan overtuigd dat de mol zichzelf in een proef met betere sabotage mogelijkheden moet geplaatst hebben.







Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline baseboy

  • Forumlid
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #39 Gepost op: 23-01-2003, 12:00:16 »
Persoonlijk blijf ik ervan overtuigd dat de mol zichzelf in een proef met betere sabotage mogelijkheden moet geplaatst hebben.

Maar in jouw gedachtengang is Stijn de Mol : waar liggen die sabotagemogelijkheden dan ???

En tja ; je hebt natuurlijk ook gelijk...voor elke theorie valt er wel een tegentheorie te bedenken. Maar hey , dat maakt het spel net zo leuk..........blijven brouwen in die hersenen : -)