Auteur Topic: Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.  (gelezen 25576 keer)

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #60 Gepost op: 24-01-2003, 18:06:55 »
Shadia kan zelf draden doorknippen denk ik dan, ligt strategisch n het midden. Niet dat ik in de thoerie van het knippen geloof







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #61 Gepost op: 24-01-2003, 18:08:10 »
Shadia kan zelf draden doorknippen denk ik dan, ligt strategisch n het midden. Niet dat ik in de thoerie van het knippen geloof

Bovendien op het moment dat een van de twee onverhoopt wakker wordt is het spel uit...








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #62 Gepost op: 24-01-2003, 19:36:42 »
Maar wel opvallend dat hij zelf dacht dat het veel langer was. Meestal hoor je het toch andersom: mensen die zeggen 'maar 5 minuutjes' geslapen te hebben, terwijl het in werkelijkheid een half uur was, of iets dergelijks. M.a.w.: als je echt geslapen heb, denk je zelf meestal dat het korter was dan het werkelijk was.
maar niet altijd, ik denk nl. altijd dat ik uren geslapen heb terwijl ik maar 10 minuten sliep ofzo, en dat is met name als ik overdag slaap. in dat opzicht kan walters reactie dus best echt zijn, hij kan in principe best gedacht hebben dat hij lang geslapen heeft. wat mij aan zijn uitspraak doet twijfelen, is dat je zelf zonder veel besef van tijd wel door hebt of je een half uur of een uur wakker gelegen hebt, tenzij hij natuurlijk niet in een slaap was die geregisteerd werd door de sensoren maar wel in een slaap die licht was...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #63 Gepost op: 24-01-2003, 19:38:10 »
Bovendien op het moment dat een van de twee onverhoopt wakker wordt is het spel uit...

Ennnnnn de kandi's zouden 't zelf heus wel opmerken dat hun draden doorgeknipt zijn op 't moment dat ze wakker worden en de sensoren van hun lichaam af mogen.

Ik vind deze theorie eerlijk gezegd erg onrealistisch. De mol kan nooit met zekerheid weten dat de anderen zo diep slapen dat hij/zij rond kan gaan sluipen met 'n schaar (zie je 't al voor je?  :-\ ). D'r is gewoon 'n te groot risico dat hij/zij betrapt zou worden en geloof me dat enorme risico zullen de makers nooit willen lopen.







« Laatst bewerkt op: 24-01-2003, 19:38:36 door Han13 »

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #64 Gepost op: 24-01-2003, 19:40:19 »
op zich zou de mol het wel zeker kunnen weten, als er tenminste contact is met iemand van de crew die de slaaptoestand van de andere 2 in de gaten houdt. maar dan nóg is het idd een veel te groot risico.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #65 Gepost op: 24-01-2003, 20:07:33 »
De draden lopen van het bed naar een belendende ruimte, dit keer niet uitmondend in een toiletpot maar in een hersengolfmeter. Ze kan, terwijl de anderen sliepen, in die ruimte de stekker van de anderen er hebben uitgetrokken. Misschien heeft Woestijnvis het wel zo georganiseerd dat de snoeren van beide kandidaten langs haar bed liepen, dan hoeft zij het bed niet eens te verlaten.

De slaapperiode is maar een uur. Je herinnert je doorgaans altijd wel de wakkere periode. Als je dus zoals de uitslag beweert, maar twee minuten geslapen hebt, zul je je dus een ongeveer 58 minuten durende periode van wakker liggen moeten herinneren. Maar Walter denkt dat ie de hele periode geslapen heeft. Er over liegen is zinloos, want dat is een leugen die altijd uitkomt. De enig logische conclusie is dus m.i. dat de mol Walter en Nicole al vrij vroeg in "flatliners" veranderd heeft en daarna van een welverdiende rust is gaan genieten (van al dat reken- en sabotagewerk wordt een mens tenslotte best een beetje moe)!







« Laatst bewerkt op: 24-01-2003, 20:56:42 door Verdi »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #66 Gepost op: 24-01-2003, 20:28:28 »
het is idd raar om te zeggen dat je maar 2 minuten geslapen hebt als je er 25 geslapen hebt, dit vind ik eerlijk gezegd verdachter dan een walter die zegt heel erg lang geslapen te hebben en uiteindelijk maar 2 minuten geslapen heeft.
als shadia de mol is, probeerde ze op die manier misschien onmols over te komen op de andere kandi's?







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #67 Gepost op: 24-01-2003, 21:57:20 »
Jongens, dat hele gedoe met die draden gaat wel erg (te) ver hoor. Doorknippen, via het middelste bed laten lopen. Dan kan WV die dingen net zo goed meteen in de toiletpot hangen, en zelf een uitslag verzinnen..... ::)







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Kenner

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The one and only
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #68 Gepost op: 24-01-2003, 22:07:27 »
Ik geloof anders best in dat doorknippen  :-[







Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Lowprofile

  • Gast
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #69 Gepost op: 24-01-2003, 23:44:54 »
Ik ben het eens met Tweety.
Ik geloof niet in knip- en andere truken met die slaapopdracht.
Nadat Michiel het resultaat van iedere slaap-kandidaat heeft gegeven, zien wij niets meer, maar ik kan met voorstellen dat de kandidaten zelf heel wat vragen hadden en die ook gesteld hebben. Het gaat hier om winnen of verliezen van een opdracht en dus geld.

In de colofoon van de eerste aflevering staat er trouwens een medewerker van een slaapcentrum van een ziekenhuis vermeld.
WV gaat zeker niet knoeien met een opdracht in de eerste aflevering en hun uitleg naar de Kandi's toe moet sluitend zijn en dat was het waarschijnlijk ook.

Als De Mol draadjes begint af te trekken of te knippen zie je dat onmiddellijk op de resultaten. Het is dus niet zo dat je een draad knipt en dat je dan een waakfase krijgt. Je krijgt gewoon geenresultaat.









Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #70 Gepost op: 25-01-2003, 01:29:38 »
Wauw, ik wil eik wel geloven in die doorknip theorie. (Het moet gewoon ;))

Er zijn zoveel dingen vaag rond die hele slaapproef, dat de mol daar wel iets moet hebben gedaan.
Overigens zal ik zeker nog even luisteren naar de woorden van Michiel, want ik meen me heel erg vaag te herinneren dat Michiel zijn woorden goed formuleerde, nl. zoiets van "De gegevens zijn geanalyseerd en er zijn zoveel minuten geregistreerd". Volgens mij heeft ie nooit gezegd; zoveel minuten heeft die kandidaat echt geslapen. Maar ik moet de video er op naslaan.

Gewoon doorknippen naast hun oren, dat lukt natuurlijk nooit, als er 1 net wakker wordt:"Allee meiske, waar zeit gij mee bezich?"
Mischien werd hun een wc aangewezen (dat zou toch moeten voor het geval dat) en dat die kabels daar ongeveer langs liepen, en Shaida moest net nodig?
Maar het blijft knap dat ze precies 25 minuten bijelkaar slaapt en niet 5 meer. (Ohja, dat ging via die stroomstootjes! ;))

Gr. B.










Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #71 Gepost op: 25-01-2003, 04:18:50 »
Beste vienden,

geloof me nu maar dat die slaapproef volledig correct verlopen is.
Ga daar verder maar van uit.
Shadia heeft daadwerkelijk  25' geslapen, Walter 2' en Nicole 30".
Er is niet gepoterd met de meters, overigens onder toezicht van Het Slaapcentrum (zie aftiteling, maar moet ik nu echt alles herhalen ?).
De slaapproef was wel degelijk belangrijk (kijk maar naar de punten) maar Woestijnvis heeft de echte waarden doorgegeven. Op zich is dit trouwens een echt zware tip.
Geloof me of niet (datzou ik nog grappig vinden, maar het is echt wel zo. Zij die mijn kennen, geloven mij.
En anders, have fun.








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #72 Gepost op: 25-01-2003, 16:53:52 »
Beste Teddybear.

Bach is een ongelooflijke knoeier! Alleen zijn Air in G-string kan er mee door.


Uw geruststelling ("geloof mij maar") is uiteraard een anachronisme in een spel als wie is.. de mol? Geloven...? Op Uw mooie blauwe ogen zeker? Argumenten wil ik horen. Objectief en betrouwbaar, zoals eens de nobele leuze van deze website was.








“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #73 Gepost op: 25-01-2003, 18:33:34 »
Beste componist. U of uw voorvader zijn alleen maar populair geworden in Italië omdat uw naam een leuk achrosticon was (Victor Emmanuel, Rei d' Italia).
Maar wat veel vreemder is : Hoe kent u de kleur van mijn ogen ?
Bent u dus wel wie u bent, of ingehuurd door de Woestijnvissers om hier ijzersterke argumenten in twijfel te trekken ? Ik zou zelfs meer zeggen : zand in onze (mooie blauwe) ogen te strooien.








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #74 Gepost op: 25-01-2003, 18:42:20 »
Beste componist. U of uw voorvader zijn ......... populair ..... in Italië. Rei d' Italia).
Maar wat veel vreemder is : ..... de kleur van mijn ogen ?
......... wie u bent........ijzersterke argumenten. Ik zou zelfs meer zeggen .........mooie blauwe ogen

Op het risico af off-topic te geraken!
Mijn dank voor U vriendelijke woorden. Doch ik ben tenminste wie ik voorgeef te zijn, terwijl ik meen te weten dat U zich verschuilt achter de pasfoto van TIJGETJE!!







« Laatst bewerkt op: 25-01-2003, 18:44:47 door Verdi »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #75 Gepost op: 25-01-2003, 19:01:11 »
Ik moet zeggen dat toen ik zat te kijken en er verteld werd hoe lang de kandidaten geslapen hadden, ik gelijk dacht dat er misschien gerommeld was met de 25 minuten van Shadia om haar onmols te laten overkomen. Maar hoe langer ik daar over nadenk, hoe onwaarschijnlijker ik dat vind. De Mol moet namelijk zelf zorgen dat hij/of zij niet verdacht wordt en niet WV. Bovendien had Shadia een goed excuus om te kunnen zeggen dat ze niet kon slapen: er werd geschoten naast haar hoofd én ze had zich ook nog eens in eerste instantie niet voor deze proef opgegeven.

Walter komt ongeloofwaardig over als hij zegt constant geslapen te hebben en het blijken maar 2 minuten te zijn, maar voor hem geldt hetzelfde als voor Shadia: hij hoefde er eigenlijk niet om te liegen dat hij niet geslapen had. Hij had een goed excuus.

Nee, het blijft vreemd, maar toch denk ik niet dat er mee gerommeld is. Ik zou het ook niet leuk vinden als het wel zo was eigenlijk. Ben er steeds meer van overtuigd dat er te weinig molkansen waren bij het slapen en in doorgeknipte draadjes o.i.d. geloof ik al helemaal niet.

Misschien dat Corry bij deze opdracht wel het meest verdacht is. Eerst dacht ik dat het veel te opvallend was dat ze als mol niet over die muur heen kon komen, maar het kan ook een heel slim plan zijn geweest. Wat als zij nu degene is geweest die tegen Marc en Sandra heeft gezegd dat ze maar vast moesten gaan schieten? Zo kon ze ervoor zorgen dat er alvast even veel lawaai werd gemaakt. Daarna kon ze met een gerust hart over de muur klimmen, om zelf nog even wat herrie te maken. Alleen klopt dit weer niet met de mededeling dat het Marc was die op het idee kwam om haar over die muur te trekken....








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #76 Gepost op: 25-01-2003, 19:15:40 »
Maar hoe langer ik daar over nadenk, hoe onwaarschijnlijker ik dat vind. De Mol moet namelijk zelf zorgen dat hij/of zij niet verdacht wordt en niet WV.

Nee, het blijft vreemd, maar toch denk ik niet dat er mee gerommeld is. Ik zou het ook niet leuk vinden als het wel zo was eigenlijk.

Ten slotte is eerlijkheid niets anders dan de kunst om eerlijk te schijnen.  
 








“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #77 Gepost op: 25-01-2003, 19:23:41 »
...Misschien dat Corry bij deze opdracht wel het meest verdacht is. Eerst dacht ik dat het veel te opvallend was dat ze als mol niet over die muur heen kon komen, maar het kan ook een heel slim plan zijn geweest. Wat als zij nu degene is geweest die tegen Marc en Sandra heeft gezegd dat ze maar vast moesten gaan schieten? Zo kon ze ervoor zorgen dat er alvast even veel lawaai werd gemaakt. Daarna kon ze met een gerust hart over de muur klimmen, om zelf nog even wat herrie te maken. Alleen klopt dit weer niet met de mededeling dat het Marc was die op het idee kwam om haar over die muur te trekken....
Stel dat Marc op het idee kwam alvast wat te gaan schieten, wat niet is bewezen, en dat hij vervolgens Corry over de muur hielp zodat die ook nog wat kon gaan schieten, wat wel is bewezen.
Verdacht.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #78 Gepost op: 25-01-2003, 19:59:50 »
Stel dat Marc op het idee kwam alvast wat te gaan schieten, wat niet is bewezen, en dat hij vervolgens Corry over de muur hielp zodat die ook nog wat kon gaan schieten, wat wel is bewezen.
Verdacht.
Ja, dat kan inderdaad net zo goed. Marc is dan ook bij mij zeker nog niet boven alle verdenking verheven (zoal dat al kan bij De Mol :P).








Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #79 Gepost op: 25-01-2003, 20:03:15 »
Het is niet énkel de Mol die wilt dat een proef mislukt. Maar de makers van De mol spelen het spel wél eerlijk. Als zij echt willen dan zeggen zij dat Shadia maar 15 minuten geslapen heeft. Als ze echt willen dan knippen ze zelf de draden door. Saboteren door de Mol is ervoor zorgen dat de proef niet gelukt, niet dat de Mol de boel moet afbreken... Van knippen is géén sprake volgens mij.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.