Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 9  (gelezen 52372 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #40 Gepost op: 30-03-2016, 11:38:06 »
Wat een steengoede laatste aflevering ::bravo::. Ze nemen echt de tijd voor de molacties en we komen echt te weten wat we te weten willen komen. En de interacties waren zo schattig, Cathy die Hanne 5000 euro geeft voor een stickermachine, Issa die cadeautjes heeft etc. Ik ga het ook echt missen op de maandagavond.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #41 Gepost op: 30-03-2016, 13:43:01 »
Ik wil ook wel een cadeautje van Issabel ontvangen. ::)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #42 Gepost op: 30-03-2016, 16:17:28 »
een trui? #dtv
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #43 Gepost op: 30-03-2016, 21:23:35 »
Ik vond dit een prima reeks en ook weer een goede aflevering al moet ik toegeven dat het aantal gelukte molacties eerder mager is vergeleken met de vorige 3 Vlaamse mollen (maar misschien had ik te hoge verwachtingen).

De opdracht in de kapel was uiteraard een prima molactie (toen verdacht ik hem een tijdje) wat ook gezegd kan worden met het terughalen van Ruth en de pasvragen. Maar zijn beste actie (weliswaar van geen belang voor de pot) was ongetwijfeld die achter de spiegel, dat was grandioos.
Geen traan kunnen laten in de zoutvlakte, het had geen invloed op de pot want de opdracht mislukte in zijn geheel door het verkeerd meten (mijn eerste gedachte was dat de mol zou slagen in zijn tussenproef om vertrouwen te winnen en de opdracht bij het meten zou saboteren). Die loopactie naar de metro, ook goed gedaan maar van geen invloed op de pot (al denk ik dat Hanne en Cathy hun opdracht opzettelijk saboteerden omdat ze verwachten dat Gilles niet tijd zou aankomen) en het was ook erg gewaagd om de mol daar te positioneren. De ontvoering van Hanne, ook goed gedaan maar hoe zit het dan met de duif? Zouden ze Hanne gevonden hebben met de juiste duif (ik concentreerde mij daar op)?
Gilles heeft als mol ook vreemde dingen gedaan (waardoor ik hem steeds minder verdacht) zoals het kopen van de stadskaart in de taxirit (waarom toch?) en vooral op tijd komen met de gans (ik heb nooit geweten dat de mol eigenhandig zoveel in de pot bracht). Dat met de Lama's was een (begrijpelijke) inschattingsfout en in de kettingproef was zijn actie mislukt (hoewel ik dacht dat de laatste de vrijstelling zou nemen). Maar ja, hij had het te doen met fanatieke kandidaten zoals Stijn en het feit dat Cathy (en misschien ook Hanne) hem vanaf de opdracht met de bananenboten verdacht door die verspreking maakte Gilles het niet gemakkelijker op.
Maar het feit dat Gilles deze moeilijke taak als mol heeft gedaan verdient toch wel lof.

Fijn ook dat Cathy de winst met Hanne deelt en de andere kandidaten op haar kosten uitnodigt op een feest bij haar. Bovendien schenkt zij een deel aan haar kinderen en aan een organisatie die vluchtelingen helpt, chapeau.

Die hints waren goed gevonden en ook goed verborgen. Ik heb bewust niet gezocht naar hints na die overduidelijke hint op Klaas in aflevering 2.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2016, 22:30:15 door Luc »

Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #44 Gepost op: 31-03-2016, 02:17:30 »
Misschien overdrijf ik maar deze mol serie (incl aflevering 9 de prachtige terugblikaflevering) staat bij mij in mijn top 5 molseries allertijden.

Overdrijven? Ik zou zelfs verder willen gaan: dit is de niet alleen de beste molserie, maar zelfs de beste tv-productie die ik ooit heb gezien.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #45 Gepost op: 1-04-2016, 23:20:23 »
Zo héél veel molacties zijn er toch ook weer niet getoond in deze aflevering? Ik had zelf niet het idee dat er nou zo veel méér opdrachten werden besproken dan in WIDM16.

Ik heb alleen wel veel meer van de kandidaten gezien dan ik gewend ben van Nederland. Dat was echt een verademing. Niet alleen in aflevering 9, maar in de hele reeks. Na 11 jaar WIDM met BN'ers, wat ik altijd echt leuk heb gevonden, moet ik zeggen dat zo met "onbekenden" toch ook wel echt een meerwaarde heeft.

En dat de vraag "wat ga je doen met het geld" beantwoord wordt in de serie vind ik een prachtige afsluiting. Vooral ook omdat ze een beeld hebben laten zien van de kandidaten in hun natuurlijke omgeving. Dan heb je er een voorstelling bij en is het net zoals het einde van een speelfilm. Je deelt als kijker mee in het verhaal dat de reeks vertelt.

Al met al ben ik echt heel blij dat wij vanuit het buitenland hebben kunnen meegenieten van dit toch wel sublieme televisieprogramma. Dank daarvoor aan de makers ::ok::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #46 Gepost op: 1-04-2016, 23:44:19 »
Ik heb het voor je geteld: bij De Mol zagen we 12 van de 19 opdrachten waar de Mol (direct) bij betrokken was terug plus de ruikproef.
Bij WIDM zagen we 11 van de 25 opdrachten terug, waaronder de kloosteropdracht die alleen om hints draaide.

Relatief meer molacties getoond dus, en naar mijn idee ook meer aandacht per molactie.

Nog een feitje: bij De Mol was de Mol (voor de kandidaten) bekend na 5 minuten, bij WIDM na 20 minuten. (Dat ligt er natuurlijk ook aan dat ze de Mol al een week te vroeg bekend hebben gemaakt...)
...óf niet!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #47 Gepost op: 2-04-2016, 20:44:28 »
Ook eindelijk terug kunnen kijken. Mooie afsluiting. ::bravo::

Ik vond het verrassend dat Nokia een bewuste molactie was. Dat is echt supersnel nagedacht ::ok::. Maar ook in de andere opdrachten dus al het nodige voorbereid op de daadwerkelijke actie (vertrouwen winnen tijdens de fietstocht, hopen op een sportieve opdracht voorafgaand aan de metro). Hij heeft het spel goed gespeeld. ::ok::

Kledinghint en zoutvaatje waren inderdaad mooie hints.

Ik heb het voor je geteld: bij De Mol zagen we 12 van de 19 opdrachten waar de Mol (direct) bij betrokken was terug plus de ruikproef.
Bij WIDM zagen we 11 van de 25 opdrachten terug, waaronder de kloosteropdracht die alleen om hints draaide.

Ik had in de aflevering zelf ook het idee dat het er niet veel waren, maar dit bewijst het tegendeel. ::ok::

Enige wat ik wel een beetje mis, is een overzicht op de site.
« Laatst bewerkt op: 2-04-2016, 22:31:25 door Duncton »
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #48 Gepost op: 2-04-2016, 21:28:44 »
Ik vond het verrassend dat Nokia een bewuste molactie was. Dat is echt supersnel nagedacht ::ok::
Zeker! Dat ik niet verwachtte dat hij dit zo snel kon bedenken was een van de redenen waarom ik hem niet als hoofdverdachte nam na aflevering 2 ::ok::
Het lijkt er ook niet op dat hij al van tevoren bedacht had dat nv/bvba een sabotagekans was, omdat hij eigenlijk de klootzak zou gaan spelen. Nu weten we niet hoeveel tijd er uitgeknipt is, maar ik vind het knap ::joehoe::

Ik heb het voor je geteld: bij De Mol zagen we 12 van de 19 opdrachten waar de Mol (direct) bij betrokken was terug plus de ruikproef.
Bij WIDM zagen we 11 van de 25 opdrachten terug, waaronder de kloosteropdracht die alleen om hints draaide.
Moet ik overigens nog de kanttekening bij plaatsen dat de spiegelopdracht óók niet om geld draaide.
...óf niet!