Auteur Topic: Off Topic en ander huisvlijt  (gelezen 114597 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #40 Gepost op: 23-02-2016, 16:11:18 »
Ik begrijp ook niet waarom het topic dicht moet. Is er iets gebeurd wat verwijderd is waardoor ik dat niet begrijp? Ik sloeg het topic gewoon altijd over. Ideale oplossing waarbij niemand iemand tot last is.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #41 Gepost op: 23-02-2016, 16:19:11 »
Soms speelt er wel eens iets onplezierigs "achter de schermen" af. Zaken die gedaan worden door de crew, worden echt niet gedaan zonder reden.
Dat is het enige wat ik hier nu even over kwijt wil.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #42 Gepost op: 23-02-2016, 17:20:43 »
dank je voor de bijval mensen. helaas nemen gedane zaken geen keer en ik heb al aangegeven naar dolfie en Rn toe dat ik graag had vernomen wat t onplezierigs was.  Ik was een van de mensen achter de orde/helpdesk en kende de andere mensen niet persoonlijk, maar heb eigenlijk zowel in de orde tijd als nu  nergens kwetsend opmerkingen gezien.

tuurlijk kunnen er posts zijn geweest die al verwijderd waren voordat ik ze had gelezen. Maar om dan te melden dat we maar per brief naar elkaar moeten communiceren over onze plannen , terwijl we niet eens weten wie er achter onze username steekt, ik vond het te ver gaan.en resoluut het topic gesloten , aardig nee.

helpdeskers zijn welkom hier ?? eh nee



Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #43 Gepost op: 23-02-2016, 17:24:32 »
Als moderator stel ik voor dat jullie dit verder via pb's afhandelen, of via een andere creatieve manier (bijvoorbeeld per brief).


Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #44 Gepost op: 23-02-2016, 18:16:05 »
Dat 'schoon' houden van het forum en geen enkel woord van kritiek toestaan door het weg te modereren en verder geen uitleg te geven is volgens mij niet de bedoeling van een forum.
 :-\\
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #45 Gepost op: 23-02-2016, 18:38:31 »
gerard laat t aub gaan. je hebt nu al in 2 topics aangegeven dat je t er niet mee eens bent. dank je hiervoor.
maar aub laat t los.  het heeft geen zin , de helpdesk zoekt buiten rn om naar een alternatief en sommige helpdeskers komen hier niet meer, andere houden zich hier aan de geldende taal voor de andere topics.


Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #46 Gepost op: 23-02-2016, 18:47:14 »
Ik ben geen moderator maar ik wil er wel iets over zeggen, voor zover het mij aangaat.

Ik heb afgelopen weekend in het helpdesktopic een post geplaatst die over de grens ging. Ik plaatste dat omdat ik de indruk had dat een actief lid (niet Dolfie, maar dat doet er verder eigenlijk niet toe) in dat topic geschoffeerd werd. Ik heb in mijn post iets gezegd over dat ze een vervelend woord voor dat actieve lid gebruiken en dat ik dat bepaald niet leuk vond. Mijn precieze bewoordingen weet ik niet meer, maar ik heb de forummers daar wel mee beledigd, zonder scheldwoorden te gebruiken imo.
Op mijn post kwam een reactie op terug. Zowel mijn post als de reactie daarop zijn verwijderd door de moderators, geheel terecht.

Vervolgens zag ik vandaag dat iemand daar iets post over de kl**tz*kken die gelijk hebben dat ze nu mensen gaan uitschelden oid. Persoonlijk vind ik het woord met de sterretjes echt veel te ver gaan, zeker omdat ik daar persoonlijk mee werd bedoeld. Om te voorkomen dat ik weer daar zou reageren, en de zaken nog verder uit de klauwen zouden lopen heeft Dolfie een slotje geplaatst. Ook omdat de laatste posten duidelijk maakten dat ze gaan overleggen over een ander medium, en Dolfie gaf dan ook aan dat ze dat via persoonlijke berichten wel kunnen regelen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #47 Gepost op: 23-02-2016, 19:01:41 »
en dat is ook exact wat er nu gebeurd.

 swifty . ik kan enkel voor mezelf spreken,( maar heb hier met enkele forummers 13 jaar geleden ook al gezeten) het is nooit in de orde of bij de helpdesk de bedoeling geweest om iemand op persoonlijke titel te kwetsen. we spelen gewoon een zoektocht naar de Mol met iets ander bewoordingen, meer cryptisch, meer rollenspel.

Ik heb jouw post nooit gezien en ik begreep uit de reactie van blondine al dat er iets aan de hand was over een verwijzing naar een actief lid, die ik persoonlijk in zeer hoog aanzien heb staan en waarmee ik ook in het verleden al persoonlijk contact heb gehad.(robbieazertyui). en over wie ik nu zou toestaan dat er laagdunkend over gesproken werd. zeker gezien het vele werk wat hij al in Rn heeft gestoken.

ik vind het prima dat je er nu even op terug komt en de reacties daarna zijn van de helpdesk uit ook wat teleurgesteld/boos . Helaas is t weer zo gelopen zoals t in begin 2003 ook liep. toen was er na samenspraak weer een doorstart op RN mogelijk met als resultaat een geslaagde MFD. Nu zit er dat helaas niet meer in.


de helpdesk is op dit moment aan het kijken om elders  een doorstart te maken en ik vond het belangrijk dat er geen bad vibe overbleef tussen RN en mezelf.

ik begrijp dat ons taalgebruik niet voor eenieder is. Ik besef dat de actie om helpdesk te sluiten er 1 is geweest om mogelijke escalatie te voorkomen.
Prima, de helpdesk trekt voort en ik zal me hier op t forum houden aan mn visie op een kandidaat of de mol in gewone bewoordingen.

van mij uit no hard feelings naar wie dan ook van Rn, al had het misschien ook anders gekund
swift hulde voor je uitleg, toont guts.



Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #48 Gepost op: 23-02-2016, 19:11:10 »
Wow, nu is de reden waarom ik boos werd er uit gemoderated. Als een mod in het openbaar mensen beledigen met de briefopmerking dan is het logisch dat anderen daar ook in het openbaar daar boos over zijn. Ik heb GEEN beledigend taalgebruik gemaakt, ik was kwaad, nu woedend.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #49 Gepost op: 23-02-2016, 19:14:20 »
Huh? Wat is eruit gemodereerd? Bij het slotje staat toch nog steeds dat ze per pb of brief verder kunnen praten over een ander overlegorgaan?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #50 Gepost op: 23-02-2016, 19:23:37 »
ja het staat er nog precies zoals ik t de 1e keer zag.


Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #51 Gepost op: 23-02-2016, 19:27:39 »
Ja precies. Het gewraakte bericht staat er nog steeds. Inclusief de sneer over de brief. Vooral daarover maakte ik mij kwaad. Zo gedraagt een mod zich niet in het openbaar tegenover de users. Het was m.i. nogal denigrerend.
Omdat commentaar onmogelijk werd gemaakt, er zit nu een slotje op dat topic, heb ik mijn kritiek daarop in dit topic duidelijk gemaakt. En precies de reden waarom ik kwaad ben, de sneer, is er uit gemodderd.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #52 Gepost op: 23-02-2016, 19:41:08 »
??  geen idee wat je bedoelt dat er weg is gemodereerd en niet dat t wat uitmaakt. de beslissing is genomen om verdere escalatie te voorkomen. zelf wilde ik een soort communicatie starten wat er nu precies aan de hand was.

dat is voor mij nu duidelijk en ik heb ( namens helpdesk)aangegeven dat t om een verkeerde interpretatie ging van een woord en van daar ging t van kwaad naar erger. voelde voor wat mensen niet als een warm welkom en dus werd er al gepraat over een verhuis en dat doen we nu dus via pb en niet meer via het topic.

voor mij is t allemaal 1 groot misverstand en had het niet zo hoeven lopen , maar is nu de kous echt af.






Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #53 Gepost op: 23-02-2016, 22:45:59 »
helpdeskers zijn welkom hier ?? eh nee
iedereen is welkom bij RN, dat was (volgens mij) in 2003 zo en dat is nu nog steeds zo, dus de helpdeskers zijn zeker wel welkom.

Het heeft ook niets te maken met het taalgebruik, als dat zo was geweest dan hadden we het topic ook niet terug gehaald toch? Wat ik wel kwalijk vindt is dat er gescholden wordt richting de moderators/crew ::niet-ok::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #54 Gepost op: 23-02-2016, 22:58:28 »
iedereen is welkom bij RN, dat was (volgens mij) in 2003 zo en dat is nu nog steeds zo, dus de helpdeskers zijn zeker wel welkom.

Het heeft ook niets te maken met het taalgebruik, als dat zo was geweest dan hadden we het topic ook niet terug gehaald toch? Wat ik wel kwalijk vindt is dat er gescholden wordt richting de moderators/crew ::niet-ok::.

Laat het rusten, mijns inziens heeft Tarbozan er heel duidelijk een streep onder getrokken. En de rest van de helpdeskers ook.  ;)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #55 Gepost op: 24-02-2016, 00:24:02 »
Waar ging die topic eigenlijk sowieso over? Wat voor helpdesk was dat? Heb er wel eens in gelezen, maar mis alle context lijkt het (en nog altijd).
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #56 Gepost op: 24-02-2016, 01:24:04 »
of via een andere creatieve manier (bijvoorbeeld per brief).
;D ;D ;D
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #57 Gepost op: 24-02-2016, 01:40:58 »
Topic was een spin off van de promoliaten, een fictieve kloosterorde die in 2003 Hun zoektocht naar de mol 2003 hier opgezet  had. In plaats van exact te zeggen waarom iemand verdacht was, gaven zij dat in cryptische volzinnen aan, vol van verwijzingen, hersenspinsels en ... Humor.

Nu probeerden ze dat te doen in een fictieve helpdesk. Helaas is daar wat reactie op gekomen en heeft die reactie weer gevolg gehad etc etc. De promoliaten hadden destijds een soort voorspel de mol actie die geleid heeft tot een molfandag waarbij een grote groep nederlandse forummers van hier aanwezig waren. Er werd gekeken of dit nu weer mogelijk was en in dat zoeken naar de af stemming tussen wensen van "ons" en de mogelijkheden hier is er iets gebeurd wat niet netjes was. Van beide  kanten.

Zoals iemand hier al aangaf is er een Streep onder gezet en that's it.


Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #58 Gepost op: 24-02-2016, 07:51:25 »
Voor wat het nog waard is: het bericht met de beledigende inhoud is verwijderd.
Excuses aan diegene die dacht het onderwerp ervan te zijn.

Mag ik, op vriendelijke manier, eenieder vragen om eens in eigen hart te kijken en of het blokkeren van een paar mensen die niets kwaad in de bedoelingen hebben - enkel door middel van ander woordgebruik zich te onderscheiden - niet een te overdreven reactie is?

Maar zoals mijn voorganger hier aangeeft: streep eronder.
Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #59 Gepost op: 25-02-2016, 00:07:50 »
Topic was een spin off van de promoliaten, een fictieve kloosterorde die in 2003 Hun zoektocht naar de mol 2003 hier opgezet  had. In plaats van exact te zeggen waarom iemand verdacht was, gaven zij dat in cryptische volzinnen aan, vol van verwijzingen, hersenspinsels en ... Humor.

Nu probeerden ze dat te doen in een fictieve helpdesk. Helaas is daar wat reactie op gekomen en heeft die reactie weer gevolg gehad etc etc. De promoliaten hadden destijds een soort voorspel de mol actie die geleid heeft tot een molfandag waarbij een grote groep nederlandse forummers van hier aanwezig waren. Er werd gekeken of dit nu weer mogelijk was en in dat zoeken naar de af stemming tussen wensen van "ons" en de mogelijkheden hier is er iets gebeurd wat niet netjes was. Van beide  kanten.

Zoals iemand hier al aangaf is er een Streep onder gezet en that's it.



De Helpdesk dan wel Orde heeft een nieuw onderkomen. PB naar een van de oude getrouwen en u wordt warm onthaald.
Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...