Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 1  (gelezen 53423 keer)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #60 Gepost op: 2-02-2016, 00:19:58 »
Wat mij trouwens net invalt: houdt er eigenlijk iemand het geld bij in de groep?

Nee denk ik

Lomperik..

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #61 Gepost op: 2-02-2016, 00:20:06 »
Voor Vlamingen die het programma sinds de originele 3 reeksen niet meer gevolgd hebben, voelt dit sowieso als een geweldige geslaagde terugkeer. En ook ik, die de voorbije jaren pas naar WIDM begon te kijken, ben hier echt heel erg gelukkig mee. Het geformatteerde dat ik bij Wie is De Mol heb (het gespeelde actje van Art, dezelfde tekst bij de executie) is er hier af en het voelt allemaal heel losjes en charmant. "Het verslag van een reis", zoals dat effectief destijds én nu opnieuw werd gezegd.

Die executies werden hier nooit zo waanzinnig hard opgebouwd als in Nederland. De laatste tijd heb ik het daar ook mee gehad. Hier is het duidelijk dat het groene of het rode scherm verschijnt wanneer Gilles de naam heeft ingetikt en op enter drukt. Zelfs dan nog vond ik het best spannend. Er waren heus een aantal momentjes waar het niet knal-knal-knal achter elkaar kwam. Het weglaten van die opgeklopte spanning is duidelijk een doelbewuste keuze van de programmamakers en dat stel ik heel erg op prijs. Dat het uiteindelijk om een potentiële nep-executie blijkt te gaan vond ik ook heerlijk; ik begon er spontaan luidop van te lachen.

Voor de rest ben ik echt waanzinnig onder de indruk van de beeldvoering. Geweldig mooi in beeld gebracht (en niet gewoon mooie toeristenbeeldjes van de omgeving met tien biechten eronder die zeggen hoe mooi het er is) met creatieve flair en dramatische beelden (dat eindshot!). Bovendien ook gewoon grafisch piekfijn in orde. De namen van de kandidaten in beeld, de kaartjes, de logo's, alles ziet er echt heel mooi uit. Ik ben blij.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #62 Gepost op: 2-02-2016, 00:21:22 »
Ik vond de executie op deze manier nog steeds spannend! Die overdreven lange pauzes enz. hoeven van mij ook niet zo.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #63 Gepost op: 2-02-2016, 00:25:12 »
Extra beeldmateriaal is aan het verschijnen op deze link

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #64 Gepost op: 2-02-2016, 00:27:27 »
Wat een ontzettend verschil met WIDM. Ik wist niet dat we zo ver afgedreven waren van het programma waar ik gefascineerd door ben geraakt. Ben hier echt ontzettend blij mee! De rust en spontaniteit door montage en onbekende mensen is echt een verademing. Geen geregisseerde tekstjes van de presentator, geen act, gewoon het programma het programma laten zijn, top!  ::ok:: ::bravo:: ::ok::

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #65 Gepost op: 2-02-2016, 01:08:30 »
Een superbegin! ::confettie:: Heb hier heel hard van genoten en ben verbaasd over hoezeer ik al in het spel zit en meeleef met de deelnemers. Vind het een toffe groep, met zeer diverse karakters.

De presentator doet het goed, is wat vriendelijker dan zijn voorganger. Was even wennen, heb liever wat meer afstand maar op deze manier kan het ook, al is het gevaarlijk indien hij al weet wie de Mol is.

Aan het eind zat ik eerst nog een klein beetje op mijn honger. Denk dat het meer door de onderbrekingen kwam maar na de executie was het hek van de dam en sloeg mijn gevoel over de aflevering helemaal over naar de goede kant. Dat moment wanneer die taxi op slot ging! Heerlijk.

De opdrachten waren ook dik oké, origineel want heb ik nog nergens gezien.

De reclame haalde telkens wel wat spanning weg, maar daar kunnen we helaas niet onderuit dus daar moeten we maar aan wennen zeker? 't Is dat of uitgesteld kijken, maar ik wil op de eerste rij staan dus dat is geen optie. Kijk dan wel een tweede keer zonder reclame. Een goede compromis.

Ik ben het oneens met iedereen die zegt dat de executie niet spannend was. Dit is hoe die executies zouden moeten zijn en zo zijn ze ook altijd geweest bij De Mol. Dit is hoe ik het me herinner. Naam intikken, BAM ROOD ERUIT! Pak je koffer en vertrek. Ongemeen hard, dat wel. Fijn ook zo'n megagroot rood scherm. En alsjeblieft, het moet echt niet op WIDM gaan lijken. Laat die twee producties maar hun eigen ding doen. Ze doen dat goed.

Kijk al uit naar volgende week. Het overtreft toch wel mijn hoge verwachtingen, zeker met al dat extra beeldmateriaal op de website. Heb nog nooit zoveel materiaal op een rij zien staan, en dat voor maar aflevering 1. ::respect:: Ik zie het nu als een nieuw hoofdstuk, 't is niet hetzelfde, niet beter of slechter. Gewoon goed gemaakt, heb nu wel veel meer vertrouwen dat het goedkomt met deze reeks. Toch als ze dit niveau aanhouden. Het hart en de charme van vroeger krijg je er toch niet uit, daar hoopte ik op en dat is nu ook zo gebleken. Ik zit op de Moltrein en ga er niet meer af. Heb nu al zin om nog een keer te kijken. Het voelt allemaal zo nieuw en fris in mijn oude molbrein. ::ok::
« Laatst bewerkt op: 2-02-2016, 01:12:20 door FeniXVI »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #66 Gepost op: 2-02-2016, 02:10:59 »
Super tof gemaakt! Opdrachten die zowel opdrachten als leuk zijn en zo nu en dan hilarisch. Ook met veel diepgang. Al kan je beargumenteren dat sommige opdrachten gedoemd zijn te lukken of mislukken... er zijn zo veel lagen waarin de mol ruimte kan vinden om te saboteren of juist vertrouwen te wekken... of allebei binnen dezelfde opdracht.

Al heb ik zelf geen groot probleem met de Nederlandse methodiek, het heeft toch wel wat om gewoon een voiceover van de presentator de opdracht uit te laten leggen. Zo is er meer tijd voor andere content, bijvoorbeeld verdenkingen.

 ::bravo::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #67 Gepost op: 2-02-2016, 02:16:55 »
Ben nog maar net een beetje aan het bijkomen van de aflevering, wat staat er veel extra materiaal al op de site! Daar kom ik nu niet meer aan toe, morgen weer een dag.
Feest der herkenning af en toe, ademloos gekeken...executies heb ik ook liever zo ja, zonder poeha en lange pauzes met zogenaamd spannende muziek.
Moet nog wel wennen aan de kandidaten, wie is wie, wie doet wat, maar ook dat heeft wel iets want zo is het wel ooit begonnen  :D Zeer genoten van deze eerste aflevering, dat in ieder geval  ::ok::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #68 Gepost op: 2-02-2016, 02:28:25 »
Wow, zo verschillend met de Nederlandse versie, maar toch zo mooi. Je kan het niet vergelijken, maar hier gaan ze toch terug naar hoe het in het begin was en daar hou ik van! Dit smaakt naar meer, geweldige 1ste aflevering

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #69 Gepost op: 2-02-2016, 07:15:25 »
Overzicht kleuren molboekjes:

Ik kom met dit overzichtje, dat dus nog verre van volledig is, omdat Ruth in de test invulde dat haar mol een Paars molboekje heeft. Ik had gemerkt dat zijzelf een paars molboekje had, dus dat vond ik een zeer mooie hint dat ze zelf de Mol is. Echter heeft dus precies niet iedereen een verschillende kleur,


Ruth: paars
Gilles: rood
Bruno: groen
Manuella: paars
Cathy: zwart, maar in een ander filmpje heeft ze een oranjegeel boekje. Daar snap ik niets van :P
Thibaud: paars, al kan dit ook donkerblauw of zwart zijn
Marc: lijkt me zwart
...

Al wie kan aanvullen of verbeteringen aanbrengen, ga u gang :)
« Laatst bewerkt op: 2-02-2016, 07:26:35 door Nys-Fan »
Lomperik..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #70 Gepost op: 2-02-2016, 07:33:56 »
Extra beeldmateriaal is aan het verschijnen op deze link

Wow, veel! :D

"Konkelfoesverbondje." ;D

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #71 Gepost op: 2-02-2016, 07:37:15 »
Wow, veel! :D

"Konkelfoesverbondje." ;D

Misschien wel net iets té veel Heinz? Uit deze extra beelden haal je veel meer dan de aflevering zelf vind ik persoonlijk. Bijvoorbeeld dat filmpje van die executiestress ofzo. Of alles waar besproken wordt wie op wie zit en verdaxhte dingen, etcetera. Zo een paar filmpjes is opzich wel goed, maar nu ben je een uur extra kwijt aan die filmpjes, dat is langer dan de uitzending Haha  ::tandpastasmiley::

Er wordt in ieder geval zeer veel extra prijsgegeven.
Lomperik..

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #72 Gepost op: 2-02-2016, 08:08:36 »
Wow!!!! They have blown me away..... ::bravo::
Zoals ook op WIDM forum gezet: woohaaaa!!! Kom allemaal kijken als je weer terug wilt naar dat oude molgevoel.
Wat was dit ontzettend gaaf. Ik merk dat ik het heel leuk vind dat ik niemand echt ken, en wat een mooie opdrachten. Ook dat 'laid back' gevoel van Gilles en de crew, het geeft mij een heel mysterieus en vertrouwd gevoel.

Dank makers en deelnemers, ik vind het een hit!!!!  ::hug::
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #73 Gepost op: 2-02-2016, 09:09:50 »
Misschien wel net iets té veel Heinz? Uit deze extra beelden haal je veel meer dan de aflevering zelf vind ik persoonlijk. Bijvoorbeeld dat filmpje van die executiestress ofzo. Of alles waar besproken wordt wie op wie zit en verdaxhte dingen, etcetera. Zo een paar filmpjes is opzich wel goed, maar nu ben je een uur extra kwijt aan die filmpjes, dat is langer dan de uitzending Haha  ::tandpastasmiley::

Er wordt in ieder geval zeer veel extra prijsgegeven.

Vind ik niet erg. Zo onderscheid je de mensen die hun maandagavond slijten met een leuk programma van zij die echt willen zoeken. ;) Het is in ieder geval zeer leerrijk materiaal.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #74 Gepost op: 2-02-2016, 11:34:54 »
Wat anders dan widm, maar vooral wat leuk!!!
Zo fijn dat het ook in Nederland terug te kijken is!

Mijn mol vloog er alleen direct uit ;) (al kan ze natuurlijk nog terug komen, maar ze is in ieder geval de mol niet)

Ook een leuke diverse groep en tof dat 'back to basics' qua slapen en zelf rondrijden in de auto's.
Geeft een hele andere dynamiek :)
« Laatst bewerkt op: 2-02-2016, 11:37:52 door Eva88ab »

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #75 Gepost op: 2-02-2016, 11:53:13 »
Wat een heerlijke aflevering ::bravo:: ::bravo::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #76 Gepost op: 2-02-2016, 11:57:42 »
Misschien moet er een topic komen waarin wij belgen alle rare woorden vertalen  ::rofl::
#teamamaimiljaarde

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #77 Gepost op: 2-02-2016, 12:28:20 »
ook ik kan alleen maar concluderen wat een zalige start van de Mol.

en dat is niet uit chauvinisme want ik ben geen Vlaming.
 
camerawerk: soms wat traag maar daardoor zeker zo sfeervol
presentatie: goed maar de Vlieger blijft voor mij KING
opdrachten: hilarisch vooral de lama's
de kandidaten: onbevangen, firs een verademing tov onze BN=ers
site op vier: knap opgezet , veel extras en lekker snel online met de afl voor ons nederlanders

en als we t over creepy hebben bij het eindshot, wat denk je van deze gedachte. 9 mensen zijn opgehangen aan de brug als het woord de mol verschijnt
Zijn dit de 9 slachtoffers van het door ons gezochte beest.

Carnaval komt eraan hier in t zuiden,maar voor mij is t feest al begonnen, de site van vier samen met deze site, let the good times roll





Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #78 Gepost op: 2-02-2016, 12:38:46 »
Misschien wel net iets té veel Heinz? Uit deze extra beelden haal je veel meer dan de aflevering zelf vind ik persoonlijk. Bijvoorbeeld dat filmpje van die executiestress ofzo. Of alles waar besproken wordt wie op wie zit en verdaxhte dingen, etcetera. Zo een paar filmpjes is opzich wel goed, maar nu ben je een uur extra kwijt aan die filmpjes, dat is langer dan de uitzending Haha  ::tandpastasmiley::

Er wordt in ieder geval zeer veel extra prijsgegeven.

Ik ben er wel blij mee, maar ik heb er toevallig ook de tijd voor vandaag. De laatste filmpjes zijn bijna een "achter de schermen van De Mol". Bijzonder om te zien hoe de kandidaten zich zenuwachtig maken en dingen met elkaar bespreken terwijl de test door anderen gemaakt wordt.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #79 Gepost op: 2-02-2016, 12:40:38 »
Ze logeren in een huisje met een slaapkamer voor de vijf dames en een slaapkamer voor de vijf heren. Bij de heren zijn maar vier bedden. Blijkbaar bij de vrouwen wel vijf bedden? Totaal dus negen bedden, net als er negen kandidaten zijn.
Oftewel: vijf vrouwelijke kandidaten en vier mannelijke kandidaten? De mol is een man?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!