Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram  (gelezen 25408 keer)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #40 Gepost op: 9-03-2016, 08:07:38 »
Vele Gilles-verdenkers op dit forum en aan jullie wil ik vragen hoe jullie denken over de volgende vraag:

Stel dat 1 of meer perron-opdrachten geslaagd waren, denken jullie dan dat Gilles (als Mol) de metro expres gemist zou hebben?

Ik vind het een interessante vraag, omdat in dat geval deze proef in principe nooit had kunnen slagen. En ik heb nu net in het topic over de ontvoeringsopdracht een lofzang op deze Vlaamse serie geuit, omdat er geen onhaalbare opdrachten in zitten. :P Dat de kandidaten altijd een eerlijke kans hebben tegenover de Mol enzo.

Voor de duidelijkheid even mijn 2 categorieën van 'onhaalbare opdrachten':
A) Opdrachten die veel te moeilijk zijn om 100% correct uit te voeren en waar geen deelbedragen in kunnen worden verdiend
B) Opdrachten waarin de Mol, als enige, een sleutelpositie heeft waarin hij/zij de hele opdracht kan laten slagen/falen, ongeacht de prestaties van de rest

In dit geval zou het dan gaan om een opdracht in de B-categorie. Maar alleen als Gilles de Mol is, want zolang de Mol er niet voor kiest om te gaan rennen is er niks aan de hand.
Mijn mol is gilles en als de proeven waren geslaagd dan was hij naar mijn idee waarschijnlijk wel te laat gekomen ja.
MAAR dit vind ik okay want Gilles heeft zich zelf op deze plaats weten te zetten. De proef op zich zelf had kunnen slagen omdat het ook iemand anders had kunnen zijn die ging rennen.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2016, 11:06:48 door Kaaasje »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #41 Gepost op: 9-03-2016, 08:50:53 »
Stijn doet precies hetzelfde  ;)

Maar slim is het van geen van beide inderdaad.
Stijn zit volgens mij op Hanne dus die laat haar begaan!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #42 Gepost op: 9-03-2016, 11:51:50 »
Stijn doet precies hetzelfde  ;)

Maar slim is het van geen van beide inderdaad.

Van een ingenieur en een spelletjesmadam mag je meer verwachten.
 ;D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #43 Gepost op: 9-03-2016, 18:37:42 »
Mijn mol is gilles en als de proeven waren geslaagd dan was hij naar mijn idee waarschijnlijk wel te laat gekomen ja.
MAAR dit vind ik okay want Gilles heeft zich zelf op deze plaats weten te zetten. De proef op zich zelf had kunnen slagen omdat het ook iemand anders had kunnen zijn die ging rennen.

Volledig mee eens en ik heb Gilles niet eens als mol. Had de rest hem maar niet die rol moeten geven.


Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #44 Gepost op: 9-03-2016, 21:54:52 »
Ik ben trouwens ineens erg verward over Cathy als mogelijke Mol, want wat in de metro gebeurd is erg raar.

Even voor de informatie, ik gebruik deze youtube upload voor de tijdsaanduidingen.

Op 39.05 zien Cathy een laatste verwoede poging doen om de juist pagina te vinden, wanneer we de metro binnen horen/zien komen rijden.
Op 39.13 zien we haar net te laat de juist pagina vinden, die 'bovenop' de pagina's liggen die rechts van haar liggen.

In het shot op 39.05 zien wij die hele 'juiste' pagina daar niet liggen en het oogt ook niet dat ze in de laatste secondes de pagina's aan die zijde van haar nog verwisseld. Ze moet de pagina dus 'verstopt' hebben en op het laatste moment er bij hebben gepakt om toch (als Mol) te laten zien dat ze de pagina gevonden heeft, maar buiten de tijd.
Kijk de beelden na en oordeel! Ik zie nog wel gebeuren dat tijdens de ontknoping, ze de pagina onder haar shirt heeft verstopt en het er op het laatste moment bij pakt.
Om de theorie kracht bij te zetten. Op de achterzijde van de pagina staat een gebouw/villa. Deze pagina zien wij gedurende het hele zoekproces niet terug/en de voorzijde trouwens ook niet.

Daarnaast staat op de voorpagina de titel 'Voy a ser implacable', wat Spaans is voor 'Ik zal meedogenloos zijn'
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #45 Gepost op: 9-03-2016, 22:16:45 »
Een nepmolactie moet ook voor de kijkers lijken op een verwoede kandidaat-actie die mislukt. Anders had Bruno ook nooit aan dat broodje hoeven beginnen.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2016, 22:24:22 door Mollenmania »

Offline david_vdb

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #46 Gepost op: 10-03-2016, 10:47:04 »
Doet me denken aan Marianne in Seizoen 2, die in de Bibliotheekproef een boek opendeed en het antwoord op een vraag met haar duim afdekte. Per ongeluk :)

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #47 Gepost op: 10-03-2016, 16:02:23 »
Dat rennen van Gilles in deze opdracht blijft me dwarszitten, en met name omdat we –of ik heb niet goed opgelet- niet precies weten hoeveel tijd Gilles had om die afstand af te leggen en dus ook niet weten of hij zich daadwerkelijk heeft lopen uitsloven of dat het wel meeviel.

Maar goed, we hebben wel een soort tussentijd, dus ik ben eens wat gaan puzzelen en opzoeken.

- het gehele traject van Venezuela tot aan Parque Patricio neemt ongeveer 8 metro- minuten in beslag (bron: metrovias) en de afstand voor Gilles bedraagt 3,4 (?) kilometer. Gilles de Coster stapt niet meteen in de metro, maar moet eerst nog naar beneden, een ticket kopen, eventueel op de juiste metro wachten ed. Gilles begint wel meteen met lopen (Logisch, anders haalt ie het natuurlijk NOOIT).
- Rond 38,10 minuut krijg je een schermpje met een tussenstand: de metro bevindt zich net vóór de tweede halte ‘Inclan’ en Gilles zich net vóór de derde halte ‘Caseros’.
- De metro-rit van Inclan naar Parque Patricio –met tussenstop- neemt 4 minuten in beslag. Maar goed, de metro moet nog aankomen bij Inclan en even stoppen, dus er zijn dan nog pakweg 4 1/2e minuten over alvorens deze aankomt op de eindbestemming.
- Als Gilles zich bij de derde halte bevindt, is het nog 850m rennen (bron: google maps) tot de eindbestemming. Hij is op dat tijdstip echter nog net vóór de halte en moet –eenmaal op de eindbestemming aangekomen- ook nog de metrohalte in en naar het juiste platform e.d. Al met al zeker nog één kilometer te gaan dus.
- Gilles heeft dus ongeveer 4 1/2e  minuten om minstens 1km af te leggen, in de drukte en hitte van Buenos Aires. Hij heeft in het beste geval misschien vijf minuten (de metro wacht tenslotte ook nog even op de eindhalte), maar moet naar eigen zeggen ook nog stoppen voor verkeerslichten.

Conclusie: als die beelden van de  ‘tussentijd’ niet gemanipuleerd zijn en mijn berekening ook klopt (ik geloof het wel), dan zal Gilles waarschijnlijk ook écht bekaf zijn aangekomen.  Tijd om tussendoor een ijsje te eten, zit er dan iig niet in  ::rofl::.

Toch vind ik Gilles op een of andere manier ook niet bekaf overkomen, niet als iemand die zich de longen uit het lijf heeft gerend. Vreemd....

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #48 Gepost op: 10-03-2016, 16:12:18 »
Conclusie: als die beelden van de  ‘tussentijd’ niet gemanipuleerd zijn en mijn berekening ook klopt (ik geloof het wel), dan zal Gilles waarschijnlijk ook écht bekaf zijn aangekomen.  Tijd om tussendoor een ijsje te eten, zit er dan iig niet in  ::rofl::.

Toch vind ik Gilles op een of andere manier ook niet bekaf overkomen, niet als iemand die zich de longen uit het lijf heeft gerend. Vreemd....


Ik ga er ondertussen vanuit dat net als in WIDM de beelden hier gemanipuleerd zijn. Ik heb via google street view opgezocht waar we Gilles overal zien lopen en de chronologie van die beelden is in ieder geval al fout. Bovendien zien we hetzelfde kruispunt zo'n 3 keer ongeveer (maar er wordt dan verteld dat Gilles weer een stukje verder is), terwijl er een relatief groot stuk is waar we Gilles nooit hebben zien lopen.

Ofwel is dat gedaan om esthetische redenen, omdat het de beste beelden waren die ze hadden. Ofwel (en dat is dan mijn mening) is Gilles de Mol. Als ik dan zie dat er ook beelden van hem zijn die niet van de Go Pro komen, maar van een (rijdende?) cameracrew dan durf ik wel beweren dat Gilles bepaalde stukjes gelift heeft. ;)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #49 Gepost op: 10-03-2016, 16:20:15 »
Ik ga er ondertussen vanuit dat net als in WIDM de beelden hier gemanipuleerd zijn. Ik heb via google street view opgezocht waar we Gilles overal zien lopen en de chronologie van die beelden is in ieder geval al fout. Bovendien zien we hetzelfde kruispunt zo'n 3 keer ongeveer (maar er wordt dan verteld dat Gilles weer een stukje verder is), terwijl er een relatief groot stuk is waar we Gilles nooit hebben zien lopen.


Dus toch. Ik had tijdens de uitzending al zoiets van: huh, dit lijkt wel hetzelfde kruispunt?! Goed dat je dat uitgezocht hebt! De moderne technologie maakt het wel moeilijk voor de mol :P.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #50 Gepost op: 10-03-2016, 16:57:50 »
Op 39.05 zien Cathy een laatste verwoede poging doen om de juist pagina te vinden, wanneer we de metro binnen horen/zien komen rijden.
Op 39.13 zien we haar net te laat de juist pagina vinden, die 'bovenop' de pagina's liggen die rechts van haar liggen.

In het shot op 39.05 zien wij die hele 'juiste' pagina daar niet liggen en het oogt ook niet dat ze in de laatste secondes de pagina's aan die zijde van haar nog verwisseld. Ze moet de pagina dus 'verstopt' hebben en op het laatste moment er bij hebben gepakt om toch (als Mol) te laten zien dat ze de pagina gevonden heeft, maar buiten de tijd.
Kijk de beelden na en oordeel! Ik zie nog wel gebeuren dat tijdens de ontknoping, ze de pagina onder haar shirt heeft verstopt en het er op het laatste moment bij pakt.
Om de theorie kracht bij te zetten. Op de achterzijde van de pagina staat een gebouw/villa. Deze pagina zien wij gedurende het hele zoekproces niet terug/en de voorzijde trouwens ook niet.
De krant ligt er al, maar half opgevouwen zodat de juiste foto er niet zichtbaar ligt. In dit shot komt de metro net aan. Een volgend shot waarbij de metro er nog steeds staat, heeft ze de juiste pagina ineens opengevouwen in handen (waar ze eerst links zocht) en merkt ze de man op. De montage houdt ons voor dat precies dan de deuren dicht gaan. Als we haar zien balen is de metro weg. Hoe lang staat zo'n metro normaal gesproken open? Het is knap dat ze in die tijd ineens de goede pagina er uit weet te pikken in ieder geval. (Met dank aan Avogadro in het Cathytopic)
« Laatst bewerkt op: 10-03-2016, 17:06:59 door Pac-Mol »
...óf niet!

Online Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #51 Gepost op: 10-03-2016, 22:29:09 »
Een kwartier over 3,4 km is niet zo snel en voor een sportman als Gilles gemakkelijk te doen (atleten hebben daar minder dan 10 min. voor nodig). Gilles had in het begin inderdaad een grote voorsprong, wanneer hij vertrok moest Gilles DC nog de trappen afdalen, een ticket kopen en wachten op de metro en dat kan zeker 5 minuten in beslag nemen. Wanneer de metro de starthalte verliet zat Gilles bijna aan halte 2. Als de metro van de starthalte tot het einde inderdaad 8 minuten over doet (en dan rekenen wij de stoptijden niet bij) heeft Gilles ruim 13 minuten over gedaan om het traject af te leggen en dat lijkt mij realistisch.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2016, 20:59:06 door Luc »

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #52 Gepost op: 13-03-2016, 14:05:31 »
Een kwartier over 3,4 km is niet zo snel en voor een sportman als Gilles gemakkelijk te doen (atleten hebben daar minder dan 10 min. voor nodig). Gilles had in het begin inderdaad een grote voorsprong, wanneer hij vertrok moest Gilles DC nog de trappen afdalen, een ticket kopen en wachten op de metro en dat kan zeker 5 minuten in beslag nemen. Wanneer de metro de starthalte verliet zat Gilles bijna aan halte 2. Als de metro van de starthalte tot het einde inderdaad 8 minuten over doet (en dan rekenen wij de stoptijden niet bij) heeft Gilles ruim 13 minuten over gedaan om het traject af te leggen en dat lijkt mij realistisch.

Je hebt het over bijna 14 km per uur. Ik weet niet hoe hard jij loopt, maar ik vind dat echt een hele prestatie. Het merendeel van de mensen kan dat niet.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Online Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #53 Gepost op: 13-03-2016, 14:12:52 »
Het merendeel niet, inderdaad maar voor een sportman goed te doen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #54 Gepost op: 13-03-2016, 14:16:00 »
Het merendeel niet, inderdaad maar voor een sportman goed te doen.

Wat Gilles toch duidelijk niet is? ;D

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #55 Gepost op: 13-03-2016, 14:16:13 »
Je hebt het over bijna 14 km per uur. Ik weet niet hoe hard jij loopt, maar ik vind dat echt een hele prestatie. Het merendeel van de mensen kan dat niet.
Inderdaad. Je moet echt geoefend zijn om hier in de buurt van te komen. Ik zou trots zijn als ik het in 20 minuten kon. Niet aan een willekeurige kandidaat te vragen in ieder geval.
...óf niet!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #56 Gepost op: 13-03-2016, 14:21:04 »
Inderdaad. Je moet echt geoefend zijn om hier in de buurt van te komen. Ik zou trots zijn als ik het in 20 minuten kon. Niet aan een willekeurige kandidaat te vragen in ieder geval.

En het zag er niet naar uit dat Gilles zo hard liep. Zeker niet met het oponthoud bij de kruispunten.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Online Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #57 Gepost op: 13-03-2016, 14:21:36 »
Gilles doet wel aan sport (o.a. tennis) en heeft de fysiek daarvoor. Stijn zou dat zeker ook gekund hebben maar de andere 3 niet.
Zonder dat oponthoud bij het kruispunt zou hij eerder zijn aangekomen. Dit gedeelte van de opdracht heb je dus niet helemaal in de hand, noch als mol, noch als gewone kandidaat. Vandaar dat ik het erg gevaarlijk vind de mol in die positie te plaatsen. Moest één van de kandidaten in zijn opdracht zijn geslaagd en Gilles zou te laat zijn gekomen zou hij megaverdacht zijn ("maar een sportman als hij zou toch op tijd moeten kunnen aankomen?" luidt het dan).
« Laatst bewerkt op: 13-03-2016, 14:30:10 door Luc »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #58 Gepost op: 13-03-2016, 17:54:57 »
Ik had donderdag al gemeld dat er een paar lange stroken zijn op het parcours waar Gilles nooit te zien is op de beelden. Ik heb me nuttig gemaakt het voorbije anderhalf uur door de locaties waar hij wel te zien is eens op de kaart te zetten.

De gele bolletjes zijn de plaatsen waar we Gilles zien. De rode bolletjes zijn de plaatsen die de productie aangeeft als de plaats waar Gilles op dat moment is.



Zowel het gat tussen Inclán en Caseros als het gat tussen Caseros en ietsje voor Parque Patricios is 500 meter lang.

Het blijft speculatie, maar als Gilles gelift heeft met de productie is het vermoedelijk daar gebeurd.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2016, 19:21:45 door Hulpmol »

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #59 Gepost op: 13-03-2016, 19:11:52 »
Wow, goed uitgezocht Hulpmol!
Tell me what your telescope says