Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...  (gelezen 38064 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #60 Gepost op: 15-03-2016, 17:32:20 »
Dan moesten ze wel te zien zijn geweest en volgens mij waren ze goed weggedoken in de rivierbedding. Ik vond dat Cathy hier wel goed om zich heen aan het kijken was en dan niet alleen naar de lucht. Als de Gaucho's langskomen grapt ze dat Gilles en Hanne nu misschien ook wel langs kunnen komen, zodat Stijn ook gaat opletten.

Er was 1 shot waar een cameraman van Cathy en Stijn de 2 boskruipers in het vizier had. Dan moet je Cathy zijnde wel nog het geluk hebben dat je net op die moment dezelfde richting uitkijkt.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #61 Gepost op: 15-03-2016, 18:02:24 »
Cathy verliest de toss en druipt af. Als zij mol is, had ze de kans moeten pakken om kandidaat Gilles en hanne te spotten.
Nogmaals, de mol kon onmogelijk van te voren weten wanneer Gilles en Hanne zouden passeren en welke route ze zouden volgen. En het zou ontzettend flauw en oneerlijk zijn moet de productie de mol op de hoogte brengen wanneer Gilles en Hanne in aantocht zijn en welke route ze nemen. Als Cathy (want ik ga ervan uit de zij de mol is) haar plaats zou verlaten om in de rivierbedding Gilles en Hanne te spotten zou iedereen dadelijk weten dat zij de mol is.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #62 Gepost op: 15-03-2016, 18:31:42 »
wat is er flauw en oneerlijk aan. het is toch al jaren geweten dat de mol tijdens de opdrachten soms gebriefd wordt over etv tussenuitkomsten.

kan een mol een bepaalde opdracht die hoort bij een uitkomst met een dobbelsteen niet weigeren en komt er daarmee teveel in de pot, dan gooien we opnieuw en opnieuw.

was er teveel geld in een opdracht te verdienen dan komt de mol toch net te laat op de plek aan, etc etc.

 als gilles de mol is, weet ik 300% zeker dat hij wist dat er nul euro te verdienen was bij die metro opdracht en dus kwam hij op tijd binnen. noem het flauw of oneerlijk ,maar dat is hoe t werkt. de mol is voorbereid en van alles op de hoogte






Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #63 Gepost op: 15-03-2016, 18:36:45 »
Een mogelijke molactie zou hier zijn om je met gans te laten spotten, zodat deze geen 2500 maar 'slechts' 1500 euro oplevert. Het is Gilles die bovenlangs wil, terwijl Hanne er op aandringt bij de rivierbedding te blijven.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #64 Gepost op: 15-03-2016, 18:44:07 »
Een mogelijke molactie zou hier zijn om je met gans te laten spotten, zodat deze geen 2500 maar 'slechts' 1500 euro oplevert. Het is Gilles die bovenlangs wil, terwijl Hanne er op aandringt bij de rivierbedding te blijven.

Volgens mij hadden ze Gilles zelf gespot maar zagen ze zijn fameuze lok aan voor een gekuifde vogel. ::pinokkio:: ::tandpastasmiley::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #65 Gepost op: 15-03-2016, 18:50:42 »
Volgens mij hadden ze Gilles zelf gespot maar zagen ze zijn fameuze lok aan voor een gekuifde vogel. ::pinokkio:: ::tandpastasmiley::

 ::rofl::

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #66 Gepost op: 15-03-2016, 19:10:20 »
Een mogelijke molactie zou hier zijn om je met gans te laten spotten, zodat deze geen 2500 maar 'slechts' 1500 euro oplevert. Het is Gilles die bovenlangs wil, terwijl Hanne er op aandringt bij de rivierbedding te blijven.

De ultieme molactie zou hier zijn om te zorgen dat de kandidaten wel gespot worden maar de gans niet.

Offline thimbol

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #67 Gepost op: 15-03-2016, 19:28:06 »
Ik ben hier helemaal niet zo zeker of de mol de sluipers wel zou willen spotten of als sluiper gespot zou willen worden hoor.

Als de sluipers gespot worden en er een foto genomen wordt van de gans, is die 1500 euro toch zo goed als zeker verdiend. Terwijl die 2500 pas verdiend zou worden als de sluipers ook op tijd aankomen. Bovendien is dat dan 'slechts' 1000 euro meer.
Ook kunnen de sluipers, indien gespot, dan weer meteen gaan beginnen lopen want de tussenopdracht is dan al mislukt en vergroot dat de kans op slagen, toch?
Als zij niet gespot worden, doen ze er automatisch veel langer over, dus kleinere kans om hun opdracht te laten slagen.

Maar ja, de tactiek van de échte mol zullen we pas later te weten komen.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #68 Gepost op: 15-03-2016, 20:37:16 »
De ultieme molactie zou hier zijn om te zorgen dat de kandidaten wel gespot worden maar de gans niet.

Ja, een nog betere optie inderdaad. ::ok:: :P

Volgens mij hadden ze Gilles zelf gespot maar zagen ze zijn fameuze lok aan voor een gekuifde vogel. ::pinokkio:: ::tandpastasmiley::

 ;D
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #69 Gepost op: 15-03-2016, 21:35:58 »
Een mogelijke molactie zou hier zijn om je met gans te laten spotten, zodat deze geen 2500 maar 'slechts' 1500 euro oplevert. Het is Gilles die bovenlangs wil, terwijl Hanne er op aandringt bij de rivierbedding te blijven.
Andersom toch? Hanne wil door het bos en Gilles door de rivier.
Tell me what your telescope says

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #70 Gepost op: 15-03-2016, 21:58:01 »
Ik bedoelde het moment op 19:30 (dat was een beetje onduidelijk).

Gilles: "Foert, ik ga hierlangs."
Hanne: "Gilles, we moeten langs het water, anders zitten we veel te hoog."


Hanne wilde inderdaad door het bos, waar ze gemakkelijker gespot hadden kunnen worden, maar wat ook korter was. ;)
If I was a haircut would you wear a hat?

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #71 Gepost op: 15-03-2016, 22:10:23 »
Is het bos stiekem ook niet veel makkelijker te begaan voor de gaucho's?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #72 Gepost op: 15-03-2016, 22:18:22 »
gaucho's moesten sowieso omrijden volgens mij.

---
in other news: zullen we elkaars berichten geen geneuzel noemen en niet over onze vorige levens beginnen ? Dank u :D

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #73 Gepost op: 16-03-2016, 11:16:37 »

---
in other news: zullen we elkaars berichten geen geneuzel noemen en niet over onze vorige levens beginnen ? Dank u :D



Beetje meer humor, meester.  ;)
Woosie down?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #74 Gepost op: 16-03-2016, 15:30:30 »
Hoe lang heeft de totale toch nu geduurd? Ruim twee uur toch zeker. Hoeveel scheelde het of ze waren door de gaucho's ingehaald? Eén minuut?

Oftewel, het was bijna gelukt om genoeg tijd te rekken en de opdracht te laten mislukken. Moet je dan op het laatst, als blijkt dat je nog net genoeg voorsprong hebt, gaan wandelen? Ik vrees dat dat toch te veel in het oog zou lopen.

Ik ben bang dat ik ga geloven dat deze opdracht een klein beetje moest slagen. Sowieso is het leuker om alle drie de proeven onderweg te zien, maar hoe hard gingen die paarden nu eigenlijk? Gilles en Hanne lijken ongeveer de halve weg voorsprong te hebben als de gaucho's de hoek om komen. Als ze finishen hebben ze nog maar weinig van die voorsprong ingeboet. Is het zo gemakkelijk om een paard in rengallop bij te houden? Of hebben de gaucho's enige instructies gekregen om het spannend te maken?
...óf niet!

Offline JorisBoris

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #75 Gepost op: 16-03-2016, 16:12:41 »
Bijkomende gedacht: De bedoeling was dat de gauchos de gans gingen afnemen zoals bij El Pato. Met 2 paarden dicht bij de kandidaten lopen en dan sleuren aan een gans lijkt mij een heel gevaarlijke situatie.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #76 Gepost op: 16-03-2016, 16:22:17 »
En met een gans in de hand komt men door gans het platteland  ;D

Ook ik geloof er wel in dat deze opdracht moest slagen van de crew. Zeker dat laatste fragment waarbij Gilles en Hanne over die laan lopen en later rennen voor de gaucho's is perfect beeldmateriaal. Dus ofwel Cathy heeft een oogje dichtgeknepen en Gilles, Hanne en de gans niet willen spotten ofwel Gilles moest ala held de eindstreep halen ongeacht hoeveel geld er opgehaald was tijdens de deelopdrachten.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #77 Gepost op: 16-03-2016, 17:09:44 »
Deze aanname werpt een heel ander licht op de zaak:

Gilles die niet de tweede 1000 wil schieten (hij weet dat het verzilverd wordt)
Gilles die de schapen niet wil vangen (tijdverlies maakt toch niet meer uit)

Maar het kiezen van de langste route wordt juist minder verdacht: als je weet dat je niet op de tijd hoeft te letten (aangenomen dat er veel speling mag zijn in de tijdsduur), kun je beter zorgen dat Cathy en Stijn de gans spotten dan dat je de 1500 euro verdienen dan zelf 2500 binnen harken. (We hebben natuurlijk niet gezien hoe er overlegd is over deze keuze)
...óf niet!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #78 Gepost op: 16-03-2016, 19:33:43 »
Bijkomende gedacht: De bedoeling was dat de gauchos de gans gingen afnemen zoals bij El Pato. Met 2 paarden dicht bij de kandidaten lopen en dan sleuren aan een gans lijkt mij een heel gevaarlijke situatie.

Ja inderdaad, daar zat ik tijdens de uitzending ook al over te denken. Wat nou als ze ingehaald worden? Misschien was dat al genoeg om de opdracht te doen mislukken, want ik denk idd niet dat ze aan die gans gaan lopen sleuren met 2 gallopperende paarden.

En met een gans in de hand komt men door gans het platteland  ;D

Ook ik geloof er wel in dat deze opdracht moest slagen van de crew. Zeker dat laatste fragment waarbij Gilles en Hanne over die laan lopen en later rennen voor de gaucho's is perfect beeldmateriaal. Dus ofwel Cathy heeft een oogje dichtgeknepen en Gilles, Hanne en de gans niet willen spotten ofwel Gilles moest ala held de eindstreep halen ongeacht hoeveel geld er opgehaald was tijdens de deelopdrachten.

De opdracht om ongezien langs Cathy en Stijn te komen stond los van de opdracht om de gans levend naar de stacienca (?) te brengen. Dus als de opdracht moest slagen had Cathy als Mol evengoed Hanne en Gilles kunnen spotten.

Deze aanname werpt een heel ander licht op de zaak:

Gilles die niet de tweede 1000 wil schieten (hij weet dat het verzilverd wordt)
Gilles die de schapen niet wil vangen (tijdverlies maakt toch niet meer uit)

Maar het kiezen van de langste route wordt juist minder verdacht: als je weet dat je niet op de tijd hoeft te letten (aangenomen dat er veel speling mag zijn in de tijdsduur), kun je beter zorgen dat Cathy en Stijn de gans spotten dan dat je de 1500 euro verdienen dan zelf 2500 binnen harken. (We hebben natuurlijk niet gezien hoe er overlegd is over deze keuze)

Hanne zegt eerst: "We gaan door het bos he?" Waarop Gilles zegt: "Ja? Ik zou langs de rivier gaan". En in het volgende shot gaan ze inderdaad langs de rivier.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #79 Gepost op: 16-03-2016, 20:48:42 »
Hanne zegt eerst: "We gaan door het bos he?" Waarop Gilles zegt: "Ja? Ik zou langs de rivier gaan". En in het volgende shot gaan ze inderdaad langs de rivier.
Hm ja, dan wordt 't moeilijk om het voor Gilles goed te praten :-\\ Of toch: je kunt ontdekt worden zonder dat ze de gans spotten :D
...óf niet!