Auteur Topic: Molacties  (gelezen 13026 keer)

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Molacties
« Gepost op: 25-03-2016, 10:47:50 »
In aanloop naar de aflevering van maandag, waar de molacties van de mol uitgelicht worden, kunnen wij alvast eens een overzicht maken van alles wat wij vermoeden waar en hoe gemold werd. Nu we de mol kennen, zullen we misschien nieuwe dingen zien.

Ook verborgen hints, gelinkt aan de mol, kunnen hier vermeld worden.

Nadien kunnen we dan gemakkelijk aftoetsen waar we juist/fout zitten.

Hieronder zal ik een overzicht bijhouden.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molacties
« Reactie #1 Gepost op: 25-03-2016, 13:09:26 »
Er zijn al genoeg overzichten geweest waaronder die van Pac-Mol en Heinz, maar omdat je nu ook de opdrachten waar je geen molpunt gaf aan Gilles wat moet kunnen uitleggen heb ik volgende poging gedaan:

1.1 Los van het feit dat Gilles hier niet kon wenen (en vermoedelijk ook zijn best niet deed om dat te doen) zag ik bij het terug kijken dat het Gilles was die voorstelde om de plakband te gaan gebruiken om te meten. Het kan dus zo maar zijn dat die plakband niet 42 meter lang was en het heel handig was dat Marc daar plots in mee ging. Of Gilles rekende erop dat die plakband uiteindelijk aan elkaar zou gaan kleven waardoor er nauwkeurigheidsfouten optraden bij het meten.

1.2 + 1.3 Hier heeft hij zich vermoedelijk gewoon wat in de massa laten mee gaan. 500 euro voor 2 lama's en ongeveer in het midden je laten vallen is goed voor het opwekken van vertrouwen.

2.1 In een interview met 1 van de makers werd duidelijk dat men verwachtte dat Ruth terug zou keren, dus je verwacht dan misschien dat de Mol wel een juist antwoord zou geven. Vermoedelijk heeft de productie hun Mol dus niet verteld wat ze verwacht hadden en heeft Gilles gewoon vertrouwen gewekt en dan een fout antwoord gegeven.

2.2 Achterop zitten en de boel wat uit evenwicht brengen zal hier het doel geweest zijn, maar dit lijkt me zo'n opdracht die zo leuk is dat je gewoon wil dat ie slaagt (cf. WIDM 2014 met de drakenboot)

2.3 Tonen hoe goed hij wel van buiten kan leren en Cathy afschilderen als de saboteur om dan binnen gewoon plaatje 2 en 4 om te wisselen. (Ook te zien in de promo)

3.1 Niet geraakt worden door een kogel, maar toch doen alsof dat wel zo is.

3.2 Met wat mindgames de groep overtuigen dat ze die vrijstelling moeten pakken, want anders dan doet hij het wel.

4.1 Meegaan in de ideeën van Cathy en de algemene chaos die er sowieso was, maar wel fanatiek overkomen door een stadsplan te kopen en de taxi op te merken.

Hij zal ook wel iets aan zijn lijfgeur gedaan hebben 3 dagen ervoor om de ruikgroep wat in de war te brengen.

4.2 Je wil niet je pokerface vrijgeven dus draai je je stoel niet meteen om, maar eerder bij de laatsten. Dan kijk je gewoon hoe de leugenaar het er van af brengt en stuur je bij indien nodig.

5.1 Stijn blokkeert de Mol door het tangoschilderij goed te beschrijven.

5.2 Gilles heeft (als we de info mogen geloven) niet geoefend op de Tangram en heeft dus veel geluk dat hij in de positie komt waar hij de macht heeft over al het geld. Indien Gilles de Tangram niet eerst had opgelost, heb je nog steeds te maken met een kandidaat die een vrijstelling wil en dus iedereen afknalt. Je kan er dus niet veel mee.

6.1 Zoals ik zaterdag in het betreffende topic zette, heeft Gilles volgens mij de verkeerde koerier aangeduid toen ze plots met 2 waren. Hij kwam plots ook niet meer verder dan Jommeke-Spaans bij de pizzeria, terwijl hij het daarvoor wel goed kon.

6.2 Geen Molactie, maar hij keek dus naar de kandidaat die aangesproken werd.

6.3 Hij had geoefend op het lopen, dus ik ga er voor nu vanuit dat er geen taxi in het spel is. Hij vraagt wel aan de crew (zie promo) of hij moet doorgaan of niet in Parque Patricios. Indien hij zich niet in de positie van loper had kunnen manoeuvreren dan had hij zich waarschijnlijk op de plek van de 3000 laten zetten en had hij die opdracht laten mislukken.

6.4 Hier is alles al over gezegd. Hij ging iets te hard op in zijn rol als fanatieke kandidaat en zorgde er op die manier voor dat Bruno bij de 2e sessie niet meer naar binnen wilde waardoor de tijd verstreek.

7.1 4960 euro binnen gehaald. Hij zal die 1000 euro wel niet geschoten hebben, hij zal een hek verkeerd geplaatst hebben, hij zal eens extra hard op een takje gestapt hebben, maar al bij al heeft hij hier gewoon een inschattingsfout gemaakt volgens mij met hoe ver de gaucho's achter zaten.

7.2 Hij zal op dit punt wel geweten hebben dat Hanne en Cathy hem verdenken dus laat hen maar die molboekjes nemen en voor de eer proberen om Stijn nog te overtuigen dat hij de Mol niet is door vol voor die vrijstelling te gaan.

8.1 Gilles ging bij dilemma 1 als laatste en kon zijn antwoord dus aanpassen hoe het het beste uit kwam. Bij dilemma 2 ging hij eerst en was hij dus afhankelijk van de andere 2. Bij dilemma 3 zal hij op voorhand wel akkoord geweest zijn met de afspraak om spring-in't-veld Hanne 'nee' te laten zeggen goed wetend dat ze dolgraag die vlucht zou willen doen.

8.2 Beetje in- en uitzoomen voor Cathy, maar bovenal proberen om zelf de snelste te zijn zodat (voor de eerlijkheid) de Mol diegene was die 100% zekerheid had over de Mol.

Offline Mollepakker

  • Forumlid
  • al mijn liefde gaat toe naar de kandidaten van MOL IV
Re: Molacties
« Reactie #2 Gepost op: 26-03-2016, 18:07:14 »
Nummerplaat Ruth's auto in aflevering 2: GBL -> Gilles van Bouwel
maar het grootste deel van mijn liefde is voor Stijn!!!!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molacties
« Reactie #3 Gepost op: 26-03-2016, 18:24:03 »
Nummerplaat Ruth's auto in aflevering 2: GBL -> Gilles van Bouwel

Los van dat het geen Molactie is, zou ik het ook raar vinden moest het een hint zijn. GBL 315 is (volgens mij althans) de nummerplaat die uniek bij Ruth hoort. In het geval van een andere afvaller zou er dus een andere nummerplaat gehangen hebben. Bovendien zijn de initialen GVB en niet GBL.

Offline Mollepakker

  • Forumlid
  • al mijn liefde gaat toe naar de kandidaten van MOL IV
Re: Molacties
« Reactie #4 Gepost op: 26-03-2016, 18:25:38 »
Los van dat het geen Molactie is, zou ik het ook raar vinden moest het een hint zijn. GBL 315 is (volgens mij althans) de nummerplaat die uniek bij Ruth hoort. In het geval van een andere afvaller zou er dus een andere nummerplaat gehangen hebben. Bovendien zijn de initialen GVB en niet GBL.

Ja, waarschijnlijk hoorde deze wel bij Ruth, ach ja, tunnelvisie zeker?  ::trots::
maar het grootste deel van mijn liefde is voor Stijn!!!!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Molacties
« Reactie #5 Gepost op: 26-03-2016, 18:32:56 »
Waarom is het onmogelijk om 11 nummerborden te hebben? Scheelt weer op het laatste moment een nummerplaat moeten verwisselen op de auto. Bovendien heb je dan meer nummerborden nodig, want je hebt van allemaal (op één na) een dubbel exemplaar nodig voor aan de wand en op de auto.
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molacties
« Reactie #6 Gepost op: 26-03-2016, 19:14:55 »
Waarom is het onmogelijk om 11 nummerborden te hebben? Scheelt weer op het laatste moment een nummerplaat moeten verwisselen op de auto. Bovendien heb je dan meer nummerborden nodig, want je hebt van allemaal (op één na) een dubbel exemplaar nodig voor aan de wand en op de auto.

Ik zeg niet dat het onmogelijk is (het is zelfs heel plausibel), maar ik zie de 10 nummerplaten al aan de muur hangen nog voor Ruth naar huis moet. Ik sluit niets uit, maar mijn vermoeden is dat iedereen zijn nummerplaat had en dat die van de afvaller aan de auto werd gehangen. Bij iedere auto horen toch 2 nummerplaten (eentje vooraan en eentje achteraan)? Dus ik vermoed dat ze beide platen wel in hun bezit hadden.

Ja, waarschijnlijk hoorde deze wel bij Ruth, ach ja, tunnelvisie zeker?  ::trots::

Ik neem aan dat iedereen wel een beetje tunnelvisie heeft op Gilles momenteel. ::rofl:: Nee, ik vond het een goede poging destijds om in GBL een hint te zien naar Gilles, maar ik vind de argumenten die men hier aanbracht tegen de hint iets overtuigender.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Molacties
« Reactie #7 Gepost op: 26-03-2016, 19:34:15 »
Ik zeg niet dat het onmogelijk is (het is zelfs heel plausibel), maar ik zie de 10 nummerplaten al aan de muur hangen nog voor Ruth naar huis moet.
Oké, dat is wel overtuigend. Of hingen ze daar pas toen de test eenmaal gemaakt was?
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molacties
« Reactie #8 Gepost op: 26-03-2016, 20:31:45 »
Oké, dat is wel overtuigend. Of hingen ze daar pas toen de test eenmaal gemaakt was?

De test was al gemaakt toen ik de 10 nummerplaten aan de muur zag hangen. Dat laat dus opening voor jouw scenario van hoe ze het gedaan hebben.

Aangezien het voor het spel niet uitmaakt, zullen we het helaas nooit zeker weten tenzij iemand Gilles De Coster eens ergens tegen het lijf loopt. ;D