Auteur Topic: [KANDIDAAT] Annelies  (gelezen 58128 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #40 Gepost op: 21-02-2017, 00:46:12 »
Dat was wel heel raar gedrag van Annelies. Ik vind het ook verdacht dat ze dat cadeau geeft aan Marzena. Dat gebeurde na de test, dus dan zou ze als Mol al weten dat Marzena zal afvallen door haar toneelspel. Kan uit schuldgevoel daarover zijn...

Dat ze dat cadeau geeft zegt mij juist dat ze de mol niet is. Als ze als mol weet dat een kandidaat af gaat vallen ga je geen afscheidscadeau geven of het zo laten lijken. Dan krijg je niet alleen verdenkingen vanuit de kijker maar ook vanuit kandidaten.

Daarnaast is ze bijna bij elke opdracht aphatisch of springt de angst van haar gezicht af.

 Annelies


Edit: vraag me trouwens af of de mol van tevoren weet wie de afvaller is. Bij de nl versie niet namelijk.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2017, 00:47:53 door FS »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #41 Gepost op: 21-02-2017, 07:28:29 »
Dat was wel heel raar gedrag van Annelies. Ik vind het ook verdacht dat ze dat cadeau geeft aan Marzena. Dat gebeurde na de test, dus dan zou ze als Mol al weten dat Marzena zal afvallen door haar toneelspel. Kan uit schuldgevoel daarover zijn...

Ik zie daarin oprecht gedrag, niet om haar schuldgevoel af te kopen oid. Daarbij kan je een black out hebben maar toch zie ik weinig mollerigs in haar. Nee na gisteren toch echt een kandidate in mijn ogen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #42 Gepost op: 21-02-2017, 12:33:18 »
Het is verleidelijk om dat cadeau te interpreteren als onmols maar ik denk dat het beter is om dat buiten beschouwing te laten, mollen zijn ook maar mensen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #43 Gepost op: 21-02-2017, 12:36:12 »
Het is verleidelijk om dat cadeau te interpreteren als onmols maar ik denk dat het beter is om dat buiten beschouwing te laten, mollen zijn ook maar mensen.

Mee eens. En ook een Mol kan een black-out krijgen. En naast een Marzena op dreef is het misschien ook lastig om te mollen. Maar echt helemaal niets ondernemen blijft toch erg onverdacht.

Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #44 Gepost op: 21-02-2017, 12:43:49 »
Mee eens. En ook een Mol kan een black-out krijgen. En naast een Marzena op dreef is het misschien ook lastig om te mollen. Maar echt helemaal niets ondernemen blijft toch erg onverdacht.

Ja dat vond ik dan wel weer enigszins verdachtonverdacht, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik niet veel van blackouts weet, maakt dat je echt zo passief bijvoorbeeld? En wat is de kans dat het zomaar gebeurt zonder duidelijke oorzaak?

edit: verdachtonverdacht

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #45 Gepost op: 21-02-2017, 15:12:49 »
Als Annelies een kandidaat is snap ik niet waarom ze steeds zo zenuwachtig en krampachtig overkomt? Zie haar eigenlijk nooit uitbundig en ontspannen.

Er waren een hoop momenten in dat museum waarbij ze als mol onopvallend extra paniek had kunnen creëren.. De beveiligingsman was zovaak zo dichtbij, ze hoefde alleen maar te sissen in de portofoon en de rest extra angst en twijfel in te praten. Marzena zat er ook een enkele keer naast, waarbij ze het niet meer wist. Een voorbereidde mol weet de routes wel en kan juist dan de helpende hand bieden, met beroerd advies.

En voor het mislukken van zo'n opdracht wil je ook dat de groep flink dronken wordt eerst. Zou de mol niet juist bij de jolige groep in de kroeg willen zitten? Beetje groeps bonding door de drank, zorgen dat er goed wordt doorgedronken?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #46 Gepost op: 21-02-2017, 16:26:14 »
Door de museum begin ik Annelies juist meer te verdenken. Als mol weet je welke opdrachten er komen gaan. Zie je Annelies al door de lucht vliegen? En hoeveel risico wil een mol nemen om dronken te worden en je mond voorbij praten? Als mol lijkt het me daarom al beter om in het busje te gaan zitten. Marzena is er uit, dus blijft Annelies over.

Theorie: Tijdens de voorbereidingen, de verkenningen door de museum, maakten ze aantekeningen. Als mol zou je makkelijk ongemerkt wat dingen in kunnen klooien. Dan in het busje zitten en acteren dat je er doorheen zit, zodat Marzena het vuile werk kan doen. Bij het tweede groepje zagen we al dat er iets mis ging. Uiteindelijk haalden ze het ook niet.
Je zou het kunnen vergelijken met de fiets/foto opdracht van seizoen 5. Tijdens de foto-maak-fase, heeft de mol al ongemerkt de foto's door elkaar gehaald. Vervolgens mocht dinges de andere kandidaten begeleiden naar de finish aan de hand van de verkeerd gesorteerde foto's terwijl de mol ontspannen aan het kokkerellen was.

Voorlopig ga ik voor Annelies.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #47 Gepost op: 21-02-2017, 16:37:24 »
Door de museum begin ik Annelies juist meer te verdenken. Als mol weet je welke opdrachten er komen gaan. Zie je Annelies al door de lucht vliegen? En hoeveel risico wil een mol nemen om dronken te worden en je mond voorbij praten? Als mol lijkt het me daarom al beter om in het busje te gaan zitten. Marzena is er uit, dus blijft Annelies over.

Op het moment dat duidelijk werd wat de eerste opdracht inhield dacht ik ook meteen: aha, voorkennis van Mol Annelies die zeker niet gelanceerd wil worden! En natuurlijk is het busje en de voorbereiding daarop een prachtige plek om te saboteren. Ik geloof alleen niet dat het het plan was van Mol Annelies om alleen in de voorbereiding en niet actief in het busje te saboteren, ik geloof er eerder in dat ook de Mol een "black-out" (van vermoeidheid of teveel aan informatie of stress of een combinatie daarvan) kan krijgen en dat dit misschien gebeurd is.

Ik heb vandaag goed de tijd genomen om naar andere kandidaten te kijken maar op ieders mogelijk molschap valt wel wat af te dingen. Vandaar dat ik het toch ook nog even bij Annelies houd, zeker omdat ze zo'n belangrijke rol speelde bij de speciale eliminatie. ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 21-02-2017, 16:38:58 door Heinz »

Offline stofferenblik

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #48 Gepost op: 21-02-2017, 23:10:00 »
Dat ze dat cadeau geeft zegt mij juist dat ze de mol niet is. Als ze als mol weet dat een kandidaat af gaat vallen ga je geen afscheidscadeau geven of het zo laten lijken. Dan krijg je niet alleen verdenkingen vanuit de kijker maar ook vanuit kandidaten.

Nou blijkbaar niet, want je streept d'r af als verdachte  :P

Ik zeg het ook, omdat Marzena heel fel reageerde toen bleek dat Annelies geen rood scherm had, alsof ze zich verraden voelde. Maar goed, misschien zie ik allemaal dingen die er niet zijn.

Ik kan me wel vaag herinneren dat er in een eerdere Vlaamse Mol ook iets was met dat de Mol zich op een gegeven moment heel schuldig voelde. Daar deed het me aan denken.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #49 Gepost op: 21-02-2017, 23:10:49 »
Op het busje van de inbraak stond Laundry Giant


lerares godsdienst?  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 21-02-2017, 23:31:31 door NextGP »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #50 Gepost op: 21-02-2017, 23:34:36 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #51 Gepost op: 22-02-2017, 11:59:24 »
Op het busje van de inbraak stond Laundry Giant


lerares godsdienst?  ::vergroot::


Ja en? Wat heeft de naam van een wasserij te maken met Annelies' beroep?
Er is toch geen enkel verband tussen een wasserij en een godsdienstlerares?
Wat is je punt?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #52 Gepost op: 22-02-2017, 12:58:54 »
Ze wordt in het de executie het meest verdacht als rood-scherm. Bijgevolg is ze bij de 4 spelers die voor haar stemden + Marzena (die haar ook verdacht) + zichzelf, niet verdacht als mol.
Dus 6 spelers van de 8 zitten niet op Annelies als mol.

Enkel Robin + Sam of Davey of Hans kunnen mogelijks op haar zitten. (Ik vermoed eigenlijk Sam, want zij wordt beschuldigd door haar, en uit verdedigingsreflex zou hij haar terug kunnen verdenken).
En dan is de kans nog steeds maar 1 op 7 dat ze effectief op Annelies zitten.

En het zou het niet straf zijn dat niemand juist zou zitten?
Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk en ben dan ook geneigd om haar af te schrijven als mol.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2017, 13:02:23 door Moloproller »
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #53 Gepost op: 22-02-2017, 13:14:06 »
Dat hoeft niet zo te zijn. Misschien had Eline wel groen en probeerde ze haar hoofdverdachte uit de tent te lokken? Een kandidaat die beschuldigd wordt van rood scherm zal zich eerder proberen te verweren... een ander kandidaat aanwijzen... En Annelies probeerde dit op Sam, wat niet geheel lukte. Een mol maakt het niet uit of hij beschuldigd wordt van een rood scherm. Sterker nog, hij zal er juist blij mee zijn, want het zou betekenen: geen 3000 euro in de pot. Ik vond het verweer van Annelies niet echt sterk overkomen.

De hamvraag is ook: "Weet de mol wie rood heeft gekregen?" Ze gingen direct na de executie naar de verhoorkamer. Stel, de mol is niet ingeseind. Wat doe je dan als mol? Hopen dat iedereen op jou stemt. (Dat gebeurde bij Annelies). Maar als de mol wel ingeseind is... bijvoorbeeld, de mol kreeg geen groen scherm te zien, maar de naam van de normale afvaller? Dan is het de taak van de mol om voor te zorgen dat niemand op die persoon gaat stemmen. In dit geval: Annelies opperde Sam, maar Robin sprong er gelijk bovenop dat Sam het niet is. Dit maakt Robin juist weer heel verdacht, ware het niet dat hij al aardig wat geld in de pot heeft gebracht.

Vooralsnog blijf ik bij Annelies.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #54 Gepost op: 22-02-2017, 15:57:52 »

Ja en? Wat heeft de naam van een wasserij te maken met Annelies' beroep?
Er is toch geen enkel verband tussen een wasserij en een godsdienstlerares?
Wat is je punt?

Ik bedoelde dat de oranje-uitgelichte initialen op de (door de productie opgeplakte?) sticker op het busje dezelfde initialen zijn als waarmee het beroep van Annelies constant wordt aangeduid  ;)


Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #55 Gepost op: 22-02-2017, 16:42:32 »

Enkel Robin + Sam of Davey of Hans kunnen mogelijks op haar zitten. (Ik vermoed eigenlijk Sam, want zij wordt beschuldigd door haar, en uit verdedigingsreflex zou hij haar terug kunnen verdenken).

Wat schiet Sam daar mee op als hij denkt dat Annelies de Mol is? De enige reden waarom hij zich überhaupt zou moeten verdedigen is als hij zelf het rode scherm had. Dat is natuurlijk mogelijk. De beste strategie is dan meegaan met de meerderheid, zodat er iemand is die meer stemmen krijgt dan jijzelf. Dat heeft dus niets te maken met 'zij stemt op mij, dus ik stem op haar' of een eventuele Molverdenking.

En als Sam niet het rode scherm had, zou het juist niet zinvol zijn om op degene die hij als Mol verdenkt te stemmen, want daarmee verkleint hij de kans op 3000 euro en vooral vergroot hij de kans dat hij zelf afvalt.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2017, 16:50:18 door tumtum »

Offline MegaMientje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #56 Gepost op: 22-02-2017, 17:00:00 »

De hamvraag is ook: "Weet de mol wie rood heeft gekregen?" Ze gingen direct na de executie naar de verhoorkamer. Stel, de mol is niet ingeseind. Wat doe je dan als mol? Hopen dat iedereen op jou stemt. (Dat gebeurde bij Annelies). Maar als de mol wel ingeseind is... bijvoorbeeld, de mol kreeg geen groen scherm te zien, maar de naam van de normale afvaller? Dan is het de taak van de mol om voor te zorgen dat niemand op die persoon gaat stemmen. In dit geval: Annelies opperde Sam, maar Robin sprong er gelijk bovenop dat Sam het niet is. Dit maakt Robin juist weer heel verdacht, ware het niet dat hij al aardig wat geld in de pot heeft gebracht.

Vooralsnog blijf ik bij Annelies.


Ik ga volledig akkoord, met nog 1 bijkomende opmerking:
Het logische afleidingsmanoeuvre zou Bertrand geweest zijn, aangezien die toch al een beetje verdacht werd.... Het feit dat Annelies naar Sam wijst (waar niet alleen Robin op reageert maar ook Davey) doet mij vermoeden dat Annelies niet alleen de mol is, maar ook weet dat Bertrand degene is met het rode scherm. Overtuigend afleiden naar hem kan dus niet, dus doet ze een random gok (Sam) wetende dat als ze de anderen daar niet van overtuigd krijgt, ze zelf de stemmen krijgt.

Either way, geen 3000€ In de pot!

Als Robin de mol was geweest, en dus het rode scherm van Sam zou willen verbergen, waar heeft Annelies (als kandidaat) dan niet naar de andere hoofdverdachte, Bertrand, gewezen?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #57 Gepost op: 22-02-2017, 17:36:25 »
Goede punten MegaMientje. Sowieso bleek het aanwijzen van Sam een vreemde actie te zijn omdat niemand erin meeging. Ik zag het als extra manier van Annelies om zichzelf verdacht te maken.

Offline MegaMientje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #58 Gepost op: 22-02-2017, 17:49:03 »
Goede punten MegaMientje. Sowieso bleek het aanwijzen van Sam een vreemde actie te zijn omdat niemand erin meeging. Ik zag het als extra manier van Annelies om zichzelf verdacht te maken.

En de enige reden waarom iemand zich hier verdacht zou maken, is omdat hij of zij de mol is! Als kandidaat neem je namelijk het risico niet, want je zou voorlaatst kunnen geweest zijn...

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #59 Gepost op: 22-02-2017, 18:28:53 »
Goede punten MegaMientje. Sowieso bleek het aanwijzen van Sam een vreemde actie te zijn omdat niemand erin meeging. Ik zag het als extra manier van Annelies om zichzelf verdacht te maken.

Hmmm ... ik heb het sterke vermoeden dat Sam het rode scherm had ... maar ook dan zou het Molgedrag kunnen zijn, wetende dat toch niemand meegaat ;-)