Auteur Topic: [KANDIDAAT] Bertrand  (gelezen 6778 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bertrand
« Reactie #20 Gepost op: 15-02-2017, 13:06:47 »
Hij identificeert zich met een aap volgens de eerste post? Ik denk aan de beestenboelopdracht..

Nee, dat was 'ne vorten aap'. ::rofl::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bertrand
« Reactie #21 Gepost op: 15-02-2017, 21:36:39 »
Deed zo goed zijn best.. die is het niet denk ik.
Frankje Lapi

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Bertrand
« Reactie #22 Gepost op: 15-02-2017, 22:37:21 »
Ik blijf hem Gilles noemen.
Verwacht niet dat Gilles twee jaar achtereen de mol is
Verder wel toffe nuchtere kandidaat

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bertrand
« Reactie #23 Gepost op: 21-02-2017, 13:00:12 »
Theorie: Robin spreekt zich vol overtuiging uit over Bertrand als zijnde zijn verdachte in aflevering 3.

Robin eindigt mogelijk laatste bij de eliminatie maar niet voorlaatste.
Als hij laatste eindigt weet hij het natuurlijk wel door het rode scherm, en weet hij ook zeker dat Bertrand niet de mol is.
Stel dat zou uitkomen dat Robin het rode scherm had dan weten we dat Bertrand zeker niet de mol is.



Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Bertrand
« Reactie #24 Gepost op: 21-02-2017, 13:08:36 »
Stel dat zou uitkomen dat Robin het rode scherm had dan weten we dat Bertrand zeker niet de mol is.

Ja, dat geldt voor iedereen natuurlijk dat we de hoofdverdachte van de persoon met het rode scherm kunnen uitsluiten. Daarom zullen ze het ook wel goed verborgen houden wie die persoon was tot hij eruit vliegt.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bertrand
« Reactie #25 Gepost op: 21-02-2017, 13:16:01 »
Ja, dat geldt voor iedereen natuurlijk dat we de hoofdverdachte van de persoon met het rode scherm kunnen uitsluiten. Daarom zullen ze het ook wel goed verborgen houden wie die persoon was tot hij eruit vliegt.
Maar je weet niet van iedereen wie zijn of haar hoofdverdachte is, van Robin weten we het wel.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Bertrand
« Reactie #26 Gepost op: 25-02-2017, 11:40:55 »
Deze gast vind ik zeer mols overkomen. In het museum te vroeg omhoog gaan. Klokkenluider was ook niet zijn ding en bij bommetje had hij de oplossing maar leverde uiteindelijk niets op. Met stip op 1 Betrand als mol. ;)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bertrand
« Reactie #27 Gepost op: 25-02-2017, 13:21:26 »
Deze gast vind ik zeer mols overkomen. In het museum te vroeg omhoog gaan. Klokkenluider was ook niet zijn ding en bij bommetje had hij de oplossing maar leverde uiteindelijk niets op. Met stip op 1 Betrand als mol. ;)

Juist omdat ie zo mols overkomt schrijf ik hem af als mol. Raadsel goed is onmols, dat het niks opleverde kwam niet door hem. En klokkenluiden ging toch om pasvragen, waarom dan klooien als je de mol bent? Nepmolletje voor mij.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Bertrand
« Reactie #28 Gepost op: 25-02-2017, 13:50:05 »
Juist omdat ie zo mols overkomt schrijf ik hem af als mol. Raadsel goed is onmols, dat het niks opleverde kwam niet door hem. En klokkenluiden ging toch om pasvragen, waarom dan klooien als je de mol bent? Nepmolletje voor mij.

Ligt er aan hoe je het bekijkt. Een tactiek van de mol is "Verdeel en Heers". Als deelopdracht mislukt, gaan de pasvragen naar Hans. Hiermee vergroot de mol de kansen voor Hans om terug te keren. En dat heeft effect op de groepsdynamiek. We zagen al hoe heftig gereageerd werd op Bouba en Sam toen zij hun pasvragen aan Hans verloren. En natuurlijk Hans zelf. Een prima mindfuck bliksemafleider voor de mol. Want in principe kan Hans nog steeds de mol zijn.
Met dit in achterhoofd zou het voor de mol beter zijn om voor de pasvragen te gaan. Want sowieso geen geld en meer kans voor Hans indien deelopdracht mislukt.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bertrand
« Reactie #29 Gepost op: 25-02-2017, 13:57:48 »
Dat is heel slim bekeken, zou ik wel kunnen waarderen als dit echt een tactiek van de mol is. Minpuntje is toch dat je je verdacht maakt bij je mede-miniopdracht-kandidaat. Je vestigt meteen de volle aandacht van 1 kandidaat op je. Voor mij iets te riskant om in te geloven als daadwerkelijke tactiek maar niets is wat het lijkt  ::vergroot::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Bertrand
« Reactie #30 Gepost op: 25-02-2017, 14:10:07 »
Hmm ik denk dat als je voor paavragen gaat, je mede kandidaat snel accoord gaat zijn. Bij evt slagen is er ook voor hem een belonging.
Zou een prima mol actie zijn, geen geld in pot , niet echt super verdacht. Dus annelies bertrand en Sam puntje erbij

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Bertrand
« Reactie #31 Gepost op: 27-02-2017, 23:49:28 »
Oeps, daar gaat m'n Mol.  ::zwaai::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Bertrand
« Reactie #32 Gepost op: 27-02-2017, 23:50:37 »
Jammer Bertrand, je deed het zó leuk  ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Bertrand
« Reactie #33 Gepost op: 28-02-2017, 00:07:30 »
ik had op voorhand al een grote streep door hem gezet, leek gewoon teveel op t type gilles van vorig seizoen, was echter wel een hele toffe kandidaat.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bertrand
« Reactie #34 Gepost op: 28-02-2017, 13:01:32 »
Bertrand was teveel de Gilles van de groep en om die reden verdacht ik hem niet. Maar hij was wel een goede kandidaat, ben ik nu te wensdenkend of had hij werkelijk vorige week al rood moeten krijgen? We zullen het pas in aflevering 10 horen denk ik.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bertrand
« Reactie #35 Gepost op: 28-02-2017, 15:43:10 »
jammer  ::zwaai::
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Bertrand
« Reactie #36 Gepost op: 28-02-2017, 21:44:36 »
Jammer dat Bertrand er uit ligt. Ik had graag willen zien waarom hij op Gilles lijkt. Ik zie het tot nog toe in ieder geval niet.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Bertrand
« Reactie #37 Gepost op: 28-02-2017, 21:54:17 »
Jammer dat Bertrand er uit ligt. Ik had graag willen zien waarom hij op Gilles lijkt. Ik zie het tot nog toe in ieder geval niet.

Geen tweeling maar ik zie zeker gelijkenissen

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Bertrand
« Reactie #38 Gepost op: 28-02-2017, 22:11:24 »
Daar had ik wel in een tentje mee willen slapen ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Bertrand
« Reactie #39 Gepost op: 28-02-2017, 22:18:15 »
Daar had ik wel in een tentje mee willen slapen ::hypocriet::

slapen??  ::rofl::