Auteur Topic: [KANDIDAAT] Hans  (gelezen 24331 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hans
« Reactie #40 Gepost op: 15-02-2017, 05:07:41 »
Ik twijfel over Hans, maar moet het nog eens terugzien. Zeker met al die onbekende namen moet ik eerste even wennen en vertrouwd raken met wie wie is en hoe iedereen is. Nog wel mijn bedenkingen.

1. Hans zit op/in de bus af en toe met de rug naar de locatie waar de opdrachten plaatsvinden. Dat suggereert dat hij niet vol spanning zit te wachten of de kandidaten nog komen of dat hij erg benieuwd is of hij jokers gaat krijgen
2. Ik vond het gedrag van Hans in de auto meteen na de eerste proef in aflevering 1 erg geacteerd
3. Gilles komt meteen buiten in beeld in een filmpje en spreekt Hans (nog in de auto) aan, met naam. Gilles staat op een andere locatie. Dit moet een live-verbinding zijn, want hij weet de naam van de afvaller. Is de locatie met Gilles in beeld ergens anders voorbijgekomen? Dan moeten we bijna aannemen dat het een opname is

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Hans
« Reactie #41 Gepost op: 15-02-2017, 06:10:59 »
Wat mij opviel bij Hans was dat toen Gilles hem blij maakte met de herkansing, hij totaal niet blij reageerde.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Hans
« Reactie #42 Gepost op: 15-02-2017, 09:18:14 »
3. Gilles komt meteen buiten in beeld in een filmpje en spreekt Hans (nog in de auto) aan, met naam. Gilles staat op een andere locatie. Dit moet een live-verbinding zijn, want hij weet de naam van de afvaller. Is de locatie met Gilles in beeld ergens anders voorbijgekomen? Dan moeten we bijna aannemen dat het een opname is


Ik vermoed dat er naast "Dag Hans" ook "Dag Annelies", "Dag Bertrand", etcetera opgenomen is en daarna de rest van het fragmentje.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hans
« Reactie #43 Gepost op: 15-02-2017, 09:59:03 »
Citaat
Ik vermoed dat er naast "Dag Hans" ook "Dag Annelies", "Dag Bertrand", etcetera opgenomen is en daarna de rest van het fragmentje.

Dat is ook nog een optie idd.

Offline Ric

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hans
« Reactie #44 Gepost op: 15-02-2017, 16:47:49 »
Hans drukt op de vraag: Heeft de mol zich achterover laten vallen op het dak? op NEE

Hij stond achter de hoek te wachten, dus hij moet toch geweten hebben dat die opdracht geslaagd is, en dat ze er veel geld hebben mee binnengehaald.

Iedereen heeft dus van zijn krukje gevallen, behalve Hans. Dus ofwel weet Hans niet dat ze allemaal gevallen zijn, ofwel stemt hij op zichzelf als mol.




Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hans
« Reactie #45 Gepost op: 15-02-2017, 17:49:25 »
Hij zag maar de helft,  die op de matras zag hij niet
klaar voor de strijd

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hans
« Reactie #46 Gepost op: 15-02-2017, 21:53:32 »
Als hij de mol is is het inderdaad heel sneu voor Jessica, maar het zou wel echt de beste twist ooit zijn. Niemand verwacht dat.
Frankje Lapi

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Hans
« Reactie #47 Gepost op: 15-02-2017, 23:09:27 »
Ik houd t nog steeds in man achterhoofd dat hij goed de mol kan zijn.

In zijn afwezigheid is de pot goed gevuld. Is dat omdat er geen mol aanwezig is.
Tijdens de beestenboel draagt hij niet veel bij aan t slagen van de proef.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hans
« Reactie #48 Gepost op: 18-02-2017, 12:18:13 »
Ik houd t nog steeds in man achterhoofd dat hij goed de mol kan zijn.

In zijn afwezigheid is de pot goed gevuld. Is dat omdat er geen mol aanwezig is.
Tijdens de beestenboel draagt hij niet veel bij aan t slagen van de proef.

Me too. Ik vind het bijzonder dat een man die tot nog toe nauwelijks aan opdrachten heeft deelgenomen, laat staan bijgedragen, de testen beter maakt dan drie kandidaten die er wel de hele tijd bij waren.
Tell me what your telescope says

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Hans
« Reactie #49 Gepost op: 18-02-2017, 13:23:05 »
Ik ben een beetje afwezig geweest deze week, maar ondanks dat het vast al besproken is.

Ik vond dat Hans het wel heel makkelijk had om terug te komen. Hij had inderdaad nul idee over wie de Mol was en wat er daarvoor gebeurd was, maar had wel een multiple-choice test. Dan is het niet moeilijk om bij de beste negen van de tien te komen, zeker niet als je een beetje kansberekent.
Als je dan ook nog meerdere pasvragen cadeau krijgt (weliswaar hadden de kandidaten dit in de hand), dan ben je gewoon al zeker dat je terug komt.

Als 'ie bij die test was afgevallen dan had 'ie het wel erg bont gemaakt.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Hans
« Reactie #50 Gepost op: 18-02-2017, 13:45:28 »
Multiple choice? Dat is het altijd. Hij deed gewoon een geprinte versie van de test.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hans
« Reactie #51 Gepost op: 18-02-2017, 13:50:51 »
Ja het enige voordeel dat Hans had was dat Jessica er al uit lag en dus geen mogelijke mol meer. En de pasvragen natuurlijk, maar dat lag inderdaad in de handen van de andere kandidaten. Voor de rest helemaal niks van dichtbij meegemaakt, lijkt me toch wel moeilijk hoor.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Hans
« Reactie #52 Gepost op: 18-02-2017, 14:04:57 »
Ik bedoel: in theorie is geen flauw idee hebben van wie de Mol is natuurlijk een groot nadeel. Maar de test is multiple-choice, en dus is de kans groot dat je op goed geluk wel een paar vragen goed hebt.

Daarbij hoef je het alleen maar beter te doen dan de slechtste van negen kandidaten. Als Jessica al haar vragen op één verkeerde persoon heeft gezet, verspeelt ze in feite juist kansen om per toeval vragen goed te beantwoorden. Ze heeft waarschijnlijk maar heel weinig van de 20 vragen goed en zeker aangezien Hans de vragen van tevoren al in mocht zien, kon hij toch een aardige inschatting maken met welke antwoorden hij waarschijnlijk al een paar vragen goed kon hebben.

Kortom: zonder informatie een test maken is moeilijk, maar met de verkeerde mol een test maken is nog veel moeilijker.
...óf niet!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Hans
« Reactie #53 Gepost op: 18-02-2017, 14:08:25 »
Hij zal heus wel een molboekje gekregen hebben waarin al wat achtergrondinformatie staat van de andere kandidaten. Plus wat hij in hangar gezien heeft (wie hadden er gedrukt bijvoorbeeld) en vanuit de bus een gedeelte van de eerste opdracht aflevering twee, kan hij ook al een aardig idee krijgen in welke hoek hij zoeken moet. En dat allemaal gecombineerd met één kandidaat minder waarop hij hoeft te gokken en de jokers.
En bij de tweede test, als buitenstaander zou hij minder snel contact hebben met anderen. Daardoor kan hij beter gadeslaan. Vaak valt daarmee dingen meer op dan tijdens gesprekjes.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Hans
« Reactie #54 Gepost op: 18-02-2017, 14:19:09 »
Ik bedoel: in theorie is geen flauw idee hebben van wie de Mol is natuurlijk een groot nadeel. Maar de test is multiple-choice, en dus is de kans groot dat je op goed geluk wel een paar vragen goed hebt.

Ah, ik begrijp het. En ik ben het er helemaal mee eens dat er niks geks aan is dat Hans door is. Zo'n eerste test is altijd een loterij. Ook zonder jokers was de kans groot dat hij het beter zou doen dan Jess.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hans
« Reactie #55 Gepost op: 18-02-2017, 14:35:37 »
Dan is het Jessica's domme fout geweest om nu al op 1 persoon in te zetten. Dat maakt het in theorie nog niet makkelijker voor Hans om in het spel te komen. Hans heeft enkel geprofiteerd van het feit dat Jessica kennelijk op 1 mol heeft ingezet.

Met het molboekje op zich kom je nog niet veel verder in je speurtocht naar de mol. De busopdracht had van waarde kunnen zijn voor Hans, mits er opdrachten lukken en er mensen bij hem waren komen zitten. Nu is alles mislukt dus ik zou niet weten in welke hoek je dan moet zoeken?
De jokers zijn natuurlijk erg waardevol geweest, maar lag in handen van de kandidaten. Daarmee is de terugkomst van Hans in theorie niet makkelijker.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hans
« Reactie #56 Gepost op: 18-02-2017, 14:39:06 »
De eerste test is inderdaad altijd een beetje loterij, je kunt na 3 dagen moeilijk weten wie de Mol is en spreiden is dan de boodschap (wat Hans zeker gedaan heeft). Als een kandidaat na de eerste aflevering afvalt komt dat meestal omdat die alles op de verkeerde persoon heeft ingezet. In dit geval misschien meerdere want iemand anders had de test even slecht gedaan als Jessica maar was sneller.

Ik acht het goed mogelijk dat de Mol opdracht heeft gekregen om Hans terug in het spel te brengen door hem pasvragen te bezorgen, het zou erg sneu zijn voor Hans om het spel te moeten verlaten zonder aan één opdracht te hebben meegedaan. De terugkeer van Hans zou de Mol goed uitkomen want alle ogen zijn dan op hem gericht.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2017, 14:48:00 door Luc »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hans
« Reactie #57 Gepost op: 18-02-2017, 14:51:25 »
Jessica hoeft zelfs niet op 1 persoon in te zetten. Gewoon consequent de verkeerde van 2 opties gokken is al genoeg.

Je kan eerst gokken dat de Mol het verkeerde geslacht heeft en dan dat de Mol wel/niet gevallen is, terwijl die dat niet/wel deed.

In deze fase zijn 4 extra juiste vragen gewoon een grote zekerheid op een groen scherm.

De vragen van aflevering 2 gaan dan over zaken waar hij wel bij was en waar hij alle info min of meer heeft doorgekregen. Dus zit hij vanaf dan in dezelfde situatie als iedere andere kandidaat met dat verschil dat zijn verdenking gebaseerd is op gedrag uit aflevering 2 alleen.
Als Sam en Robin de Mol niet zijn, bracht hij even veel tijd door met de Mol in aflevering 2 als afvallers Bouba en Jolien.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hans
« Reactie #58 Gepost op: 21-02-2017, 01:04:20 »
Op het moment dat ze de bril krijgen en de mysterieuze tip dat eennalaatste misschien wel beter is dan laatste is de groep daarop aan het reageren.. shock.. verbaasd..nieuwsgierig ..kortom alle normale reacties die bij een kandidaat op dat moment voorkomen.

Hans reageert op dat moment op hoe de bril staat bij Sam en kan ik geen enkele reactie ontdekken wat leek op die van andere kandidaten
vind ik vreemd

Ik ga hem in de gaten houden  ::vergroot::

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hans
« Reactie #59 Gepost op: 21-02-2017, 11:12:06 »
Maar Hans kan het toch niet zijn zou je denken. Eerst die aparte terugkeer waarvan velen denken dat dat de mol niet zou overkomen en nu is hij toch goed bezig samen met Robin in twee opdrachten en stuurt hij er op aan dat degene met een rood scherm het gewoon maar moet zeggen. Stel dat dat gebeurd zou zijn, dan was er nu 3000 euro meer in de pot.