Auteur Topic: [De Mol] Opdrachten  (gelezen 10396 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Opdrachten
« Reactie #20 Gepost op: 23-03-2017, 20:39:27 »
En stemmen maar weer. Ik heb er vier opdrachten in gezet deze keer!  ::oink::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Opdrachten
« Reactie #21 Gepost op: 26-03-2017, 22:22:07 »
10, 8, 7, 9 gestemd.

Prachtige hoge gemiddelde cijfers allemaal. Wát een topreeks is dit. ::super::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Opdrachten
« Reactie #22 Gepost op: 29-03-2017, 14:38:50 »
Voor de laatste keer kan er gestemd worden op de opdrachten van dit seizoen!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Opdrachten
« Reactie #23 Gepost op: 29-03-2017, 18:08:24 »
Hoge scores voor de eerste 2 opdrachten, een iets lagere voor Push the Button 2.0.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Opdrachten
« Reactie #24 Gepost op: 31-03-2017, 16:23:00 »
Hoge scores voor de eerste 2 opdrachten, een iets lagere voor Push the Button 2.0.

9, 10, 9 gestemd. Een 9 voor het eenvoudige Push the Button 2.0 omdat het de cirkel rond maakte en ik het ontroerend vond om te zien hoe ze voor de ervaring samen kozen.

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Opdrachten
« Reactie #25 Gepost op: 31-03-2017, 16:29:22 »
Mijn top 3 opdrachten dit seizoen:

1. Push The Button
2. De museumroof
3. Scrabble-Doolhof

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Opdrachten
« Reactie #26 Gepost op: 31-03-2017, 17:40:31 »
Mijn top 3:
1. Hunger Games
2. Waar of niet
3. Scrabble doolhof
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [De Mol] Opdrachten
« Reactie #27 Gepost op: 31-03-2017, 17:49:22 »
Mijn top 3:
1. Push the Button
2. The Hunger Games
3. Scrabble Doolhof
Ich bin ein Bärliner!

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Opdrachten
« Reactie #28 Gepost op: 31-03-2017, 18:11:56 »
1) Hartslag
2)Push de button
3) Hunger Games
klaar voor de strijd

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Opdrachten
« Reactie #29 Gepost op: 31-03-2017, 18:53:23 »
1. Scrabble (allez zeg, struisvogels!)
2. BeestenBoel (de geiten, aap, luipaard wat een productiemedewerker was ;D)
3. Dronken Museumkraak (/nuff said)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Opdrachten
« Reactie #30 Gepost op: 31-03-2017, 19:45:17 »
Dit seizoen was bizar goed qua opdrachten. Nóg beter dan vorig jaar zelfs. Ik heb wel twaalf opdrachten een 10 gegeven omdat ze zo goed in elkaar zitten:

De knop, Beestenboel (de verlaten dierentuin denk ik er wel bij), Zatte museumkraak, Speciale eliminatie, De rode lantaarn, Elektrospel/acht gps'en, Doolhof, The Hunger Games, Hartslag/"Molafspraak", Caravan, Rugby, Safari.

Nou vooruit, dertien opdrachten want "Shosholoza" is van zo'n ontroerende eenvoud dat die er ook bij hoort! ::zingen::

Probeer ik er toch drie beste uit te halen dan wordt het voor mij:

1. Zatte museumkraak (Een klassieker voor het eerst met veel humor gebracht die typisch is voor de Vlaamse Mol.)
2. Doolhof (De struisvogels doen niet onder voor de (bankroet)lama's, wát een griezelige én humoristische vondst.)
3. De rode lantaarn (Ook typisch Vlaams zo'n koersopdracht er tussen en helemaal zoals de Mol bedoeld is: je grenzen verleggen en voor dilemma's komen te staan.)

We kunnen alleen maar hopen dat de makers dit fantastische niveau van opdrachten vol weten te houden voor De Mol 6. Ik wens ze héél veel inspiratie toe. ::bravo::

Edit: Het elektrospel/acht gps'en en Hartslag/"Molafspraak" horen er natuurlijk ook tussen! :o
« Laatst bewerkt op: 31-03-2017, 20:58:04 door Heinz »

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Opdrachten
« Reactie #31 Gepost op: 1-04-2017, 00:03:32 »
1. Dronken museumkraak
2. Beestenboel
3. Raadsels op een luchtkussen omdat ik nog steeds moet schateren om het pluimgewicht van de groep als ik er naar kijk (of aan denk  ::rofl::)


Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [De Mol] Opdrachten
« Reactie #32 Gepost op: 1-04-2017, 10:44:59 »
Mijn favoriete opdrachten (en dat wordt een top 5 ipv top 3)

1. De dronkenmuseumkraak - zo ontzettend gelachen bij deze opdracht en het was de opdracht waarin ik de mol definitief doorhad
2. Scrabble Doolhof met struisvogels - die beesten en de reacties van de kandidaten
3. Meet the mole - Bizar eigenlijk dat de mol gewoon voor je neus staat, alleen dat zie je niet. Zie dan nog maar eens je hartslag onder controle te houdeb.
4. Push the button (1.0 en 2.0) - zie ik niet los van elkaar, omdat het de cirkel rond maakt en natuurlijk het psychologische aspect ervan, je kent elkaar niet en zie elkaar dan maar te vertrouwen...
5. Beestenboel, ook leuk zo'n losse opdracht met allemaal kleine opdrachtjes erin verstopt en het geklungel van de kandidaten te zien.

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Opdrachten
« Reactie #33 Gepost op: 1-04-2017, 10:49:57 »
Ik vond de opdrachten vrijwel allemaal geweldig dit jaar.
De vindingrijkheid, gelaagdheid en spanningsfactor - vaak voorzien van een flinke dosis humor- maken het moeilijk kiezen...

Ik denk dat ik aansluit bij Heinz:
1. dronken museumkraak
2. doolhof
3. de rode lantaarn (leuk ook dat die opdracht eindigde in de duisternis, zo met die lantaarn)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [De Mol] Opdrachten
« Reactie #34 Gepost op: 1-04-2017, 17:19:08 »
Ik wil ook even met iedereen meedoen om te zeggen hoe goed deze opdrachten zijn. Echt zulke mooie opdrachten zitten er bij! Je kan veel zeggen over de kwaliteiten van de Nederlandse en de Vlaamse mol, en ze doen allebei heel veel goed, maar voor mij is het allergrootste verschil echt de opdrachten.

Alhoewel ik echt niet snap wat er zo bijzonder is het scrabble-doolhof dat dat zo hoog wordt gewaadreerd, maar mijn favoriete odprachten waren denk ik

- museumroof
- de kinderen tegen de leraren op de school in aflevering 8

Die laatste omdat ik hou van odprachten die iets met de bevolking doen. Dat is de mooiste manier om echt iets van het land mee te krijgen. De leugenopdracht in aflevering 7 en de zoek-de-tien-verschillen vond ik ook heel leuk en goed opgezet, en de blinde-valopdracht in aflevering 1 vond ik ook heel goed.

Ik heb het idee dat de Vlaamse mol meer dan de Nederlandse, opdrachten maakt waarin kandidaten elkaar moeten inschatten. Bijvoorbeeld bij de quiz met de kooi met de familieleden, moeten ze over elkaar beslissen, of bij de leugenopdracht (uiteraard), of bij de verschillenopdracht. Wat het ene groepje doet heeft weer invloed op het andere groepje. Terwijl er bij de NLse mol vaker groepjes "parallel" opereren, worden ze in de Vlaamse mol meer "in serie" geschakeld zeg maar: eerst doet een groepje dit, daarna doet een ander groepje dat. In NL is het meer zo dat er verschillende groepjes zijn die hetzelfde doen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [De Mol] Opdrachten
« Reactie #35 Gepost op: 1-04-2017, 18:59:19 »
1. Scrabbledoolhof
2. GPS opdracht
3. Rode lantaarn
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Opdrachten
« Reactie #36 Gepost op: 1-04-2017, 20:08:48 »
ik hou juist niet zo van opdrachten met de plaatselijke bevolking. Vind ik altijd een beetje schuren.

Mijn top 3:

Museumkraak  (de alcoholtoevoeging maakte het helemaal top)
Beestenboel (die luipaardstaart ::bravo:: )
Push the button deel 1 (meteen alles op scherp en iedereen begreep meteen dat dit een keihard spel was)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [De Mol] Opdrachten
« Reactie #37 Gepost op: 3-04-2017, 16:45:57 »
Mijn Top 6!
1. Hunger Games - Deze opdracht was een en al geweldigheid! Ik voelde de spanning, ook leuk omdat het niet alleen de kandidaten, maar ook bezoekers een rol speelden hier!
2. Safari - Er kwam een olifant in voor, dan is het goed! <3 Maar echt, deze opdracht was ook weer top, want in deze opdracht werd Zuid-Afrika heel mooi neergezet, en de dieren ook!
3. Beestenboel - Ja, in deze serie werden dieren heel leuk ingezet! Ik vond deze opdracht echt steengoed, omdat er heel erg samengewerkt moest worden om de opdracht te laten slagen, pure samenwerking!
4. Waar of niet? - Ook deze opdracht was top, eerst een bizarre opdracht; crowdsurfen of vliegen doodslaan met een pannenkoek. Daarna een test met waarheid en leugens, top!
5. Ongewone eliminatie - Deze twist was echt een goede, er is zeker goed over nagedacht en het was ook zeker spannend. Het enige nadeel, en ook de reden van geen top-3 plek was toch dat Marzena er hier uit ging, een minder leuk gevolg...
6. Raadsels op een luchtkussen - Haha, deze opdracht was zeker top. Niet alles zat perfect in elkaar, maar wel was het geweldig om die mensen door de lucht te zien vliegen. Top!