Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1 - City Sightseeing  (gelezen 6372 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1
« Reactie #20 Gepost op: 14-02-2017, 15:20:34 »
Maar doet de regie dit niet standaard? Vorig seizoen moesten ze limonade uit een flesje overgieten met enkel een rietje. Kwam ook later de aap bij uit de mouw, ze hadden moeten blazen in het flesje en de limonade zo uit het rietje moeten duwen.. 

Soms moeten kandidaten gewoon even doordenken en tsja, ik vind dit soort dingen het wel leuker maken, want het maakt het lastiger om de mol te vinden dan met rechttoe rechtaan opdrachten. De mol weet de trucjes, maar de kandidaten denken vaak paniekerig.. wie is wat?

Inderdaad. Ook vorig jaar wisten we hoe de limonade opdracht moest, we wisten de antwoorden op de meeste raadsels bij het voetballen.

Het programma geeft je werkelijk alle informatie, maar door die "overvloed" aan informatie zie je soms niet meer wie de Mol is. Vind ik veel slimmer dan de manier waarop ze bij WIDM de Mol uit de schijnwerpers houden.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1 - City Sightseeing
« Reactie #21 Gepost op: 14-02-2017, 15:25:18 »
Ja, ik vind het ook een prettige afwisseling met de regie-toeren bij WIDM.
De twijfel blijft, maar door de verwarring over de kandidaten te verhogen.

Heb nog even de scene in de gevangenis teruggekeken, omdat het niet duidelijk was of Davey nou wel of niet met het antwoord kwam. Ik meen zelf van niet.

Eline is degene die de juiste regels vindt over John Pearson. Zij begint de regels op te lezen, terwijl Davey bij compleet andere deuren loopt te zoeken en rond te hangen. Eline vraagt de rest dan erbij te komen om te helpen (Ik snap het niet zo). Waarom zou zij, als ze de mol was, zo enthousiast de rest naar de juiste regels trekken?

Dat Davey dan 'To London' opleest, en in een volgende zin 'Swallow' zegt is niet zo raar, want Eline en Marzena zitten met hun vingers bij de juiste regels. Terwijl de dames over "Ondon" zitten te discusseren, loopt Davey weer weg naar een heel andere deur. En als Eline en Marzena vragen of ze "Ondon" niet moeten proberen, haakt Davey weer in ("Ja zeg maar! Zeg maar, Zeg maar. Ga maar zeggen, Ga maar zeggen"). Hij maant ze aan de verkeerde naam te zeggen, en ze spelen hij 1e van 3 kansen zo weg.

Vervolgens blijft Davey op andere plekken zoeken, ver weg van de regels die ze moeten hebben, terwijl Eline op de juiste plek blijft zoeken (ze zegt terecht "Volgens mij moet het echt daar beneden staan"). Als de meiden 'batavia' vinden zegt Davey eerst 'Nee' en meteen erachteraan 'Zeg maar. Zeg maar iets'.
Huppakee, 2e kans weg.

Davey leest wel de zin op met Swallow of London maar het is Eline die zegt: "Misschien is het wel de swallow of London". Davey was ondertussen al met zijn zaklantaarn naar een heel andere plek gegaan. Bovendien, mocht hij de mol zijn dan weet hij op dit punt al dat de tijd zo goed als voorbij is. En kan hij als uiterst fanatieke kandidaat naar de bus racen en zeggen dat hij de oplossing aandroeg..

Eline zit langdurig op de juiste plek te zoeken, komt met het juiste antwoord. Dat ze even de verkeerde kant op gaat, wordt meteen door Davey aangegrepen om haar verdacht te maken. Ik zie ook niet waar hij met het juiste antwoord kwam, zoals hij later claimt; hij las enkel de woorden op, om meteen naar een andere sectie tekst te zappen daarna. Hij zei niet dat dát het antwoord was.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2017, 16:08:34 door Nat79 »

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1 - City Sightseeing
« Reactie #22 Gepost op: 14-02-2017, 19:35:34 »
Ik vond Marzena super verdacht deze opdracht. 
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1 - City Sightseeing
« Reactie #23 Gepost op: 14-02-2017, 19:49:39 »
het is altijd verdacht om te laat met t juiste anhtwoord, te komen zeker als je er al minuten op staat te zien  ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1 - City Sightseeing
« Reactie #24 Gepost op: 14-02-2017, 19:56:21 »
Wat zou de Mol hier in eerste instantie doen? Voor het geld kiezen of voor de pasvragen?

De Mol wil geen geld verdienen en die missie is dus al meteen geslaagd als er voor pasvragen gekozen wordt. En wat doet de Mol dan vervolgens? De opdracht verprutsen maakt voor het geld niks meer uit maar toch maak je jezelf er verdacht mee. Dit zal een Mol dus niet doen? Dit laatste geldt voor Annelies, Bertrand, Bouba en Sam in meer of mindere mate. Annelies lijkt het beter te doen dan Bertrand. Minst verdacht volgens deze redenering: Bertrand, Bouba en Sam.

Jolien en Robin (onduidelijk wie besliste) en Davey, Eline en Marzena kiezen voor het geld. Davey is fel voor het geld en overtuigt Marzena die nog twijfelt over de pasvragen. Eline sluit zich bij Davey en Marzena aan. Minst verdacht hier: Davey.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2017, 10:54:11 door Heinz »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1 - City Sightseeing
« Reactie #25 Gepost op: 14-02-2017, 20:02:59 »
het is sjieker om voor geld te gaan en opdracht te laten mislukken.  maar idd op zich is makkelijkste molactie pasvragen en dan maakt t verder niet zoveel uit.
ik vind t meest opvallend dat de klokopdracht faalt.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1 - City Sightseeing
« Reactie #26 Gepost op: 14-02-2017, 20:36:30 »
Wat zou de Mol hier in eerste instantie doen? Voor het geld kiezen of voor de pasvragen? De Mol wil geen geld verdienen en die missie is dus al meteen geslaagd als er voor pasvragen gekozen wordt. [..]
Davey, Eline en Marzena kiezen voor het geld. Davey is fel voor het geld en overtuigt Marzena die nog twijfelt over de pasvragen. Eline sluit zich bij Davey en Marzena aan. Minst verdacht hier: Davey.

Maar de mol weet ook dat die pasvragen naar Hans gaan, dat Hans later aan tafel zit bij hen en gezien de hele discussie en de verwijten die Bouba en Sam kregen.. wil de mol zo onder vuur komen te liggen binnen de groep over gepakte vrijstellingen? Misschien is voor geld kiezen hier een kwestie van goodwill kweken, en moet er dan gewoon tijd gerekt worden om de opdracht te laten mislukken..

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1 - City Sightseeing
« Reactie #27 Gepost op: 14-02-2017, 20:43:07 »
ik denk dat t zelfs ook voordelen kan hebben om even de stomme slungel te zijn die een verkeerde keuze heeft gemaakt, als Mol zijnde. even wat aandaccht en verwijten oke, maar op termijn daardoor misschien minder focus op je.is t glas halfvol of is t halfleeg?? it depends  ::)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1 - City Sightseeing
« Reactie #28 Gepost op: 14-02-2017, 21:30:57 »
Wat zou de Mol hier in eerste instantie doen? Voor het geld kiezen of voor de pasvragen?

De Mol wil geen geld verdienen en die missie is dus al meteen geslaagd als er voor pasvragen gekozen wordt. En wat doet de Mol dan vervolgens? De opdracht verprutsen maakt voor het geld niks meer uit maar toch maak je jezelf er verdacht mee. Dit zal een Mol dus niet doen? Dit laatste geldt voor Annelies, Bertrand, Bouba, Sam, Jolien en Robin in meer of mindere mate. Annelies lijkt het beter te doen dan Bertrand, Jolien en Robin vinden bijna de juiste oplossing. Minst verdacht volgens deze redenering: Bertrand, Bouba en Sam.

Davey, Eline en Marzena kiezen voor het geld. Davey is fel voor het geld en overtuigt Marzena die nog twijfelt over de pasvragen. Eline sluit zich bij Davey en Marzena aan. Minst verdacht hier: Davey.

Ik verdenk tot nog toe Annelies het meest, maar zo gedacht vind ik eigenlijk Davey hier verdachter dan Annelies. Als Annelies de Mol is had ze doordat er voor pasvragen gekozen is de opdracht prima kunnen laten slagen met de voorkennis die ze heeft. Of het in ieder geval een stuk beter kunnen doen dan dat ze gedaan heeft en zo goede sier te maken. Davey maakt juist de goede sier door heel fanatiek voor het geld te gaan. Dat zou een Mol nooit doen, toch? Vervolgens toont ie zich nog eens een goede kandidaat door het juiste antwoord te noemen, maar wel als de tijd al zo goed als voorbij is. En hij hamert er op dat ze maar vooral twee keer het verkeerde antwoord moeten gaan melden. Kortom hij weet het te verkopen als fanatisme, maar effectief doet ie prima zijn best om de opdracht niet te laten slagen. Ik zou dit een heerlijke Molactie vinden!

(Davey stijgt met stip on mijn lijstje)
« Laatst bewerkt op: 14-02-2017, 21:32:47 door tumtum »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1 - City Sightseeing
« Reactie #29 Gepost op: 14-02-2017, 22:58:53 »
Ik vind het wel erg pretiig dat je als kijker alsnog de goede (of snellere) oplossing getoond wordt. Bij WIDM doen ze dat helaas (vaak) niet en blijf je in het ongewisse als kijker.
Ik beschouw het niet als verdachtmaking, maar als speluitleg.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1 - City Sightseeing
« Reactie #30 Gepost op: 15-02-2017, 22:03:10 »
Eline was hier inderdaad niet erg mols, geeft gewoon het goede antwoord  ::rofl::. Ik vond Marzena, Annelies en Bertrand hier erg verdacht. Davey wees Marzena en Eline op de goede tekst, en Sam en Bouba hadden een opdracht die mij ook niet zou lukken. De opdracht van Jolien en Robin vind ik lastig in te schatten.
Frankje Lapi

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1 - City Sightseeing
« Reactie #31 Gepost op: 15-02-2017, 22:51:48 »
Maar als je de mol bent en je speelt toch al voor de pasvragen dan ga je toch niet zoals Annelies en Bertrand spelen? Dan kan je iets meer je best doen om wat vertrouwen te winnen, lijkt me?


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1 - City Sightseeing
« Reactie #32 Gepost op: 15-02-2017, 23:01:57 »
Bij de klokken opdracht lees ik overal dat Bertrand en Annelies hier zo verdacht doen en dat je als mol met pasvragen beter wel je best kan doen. Ik Ben t daar mee eens, maar wat als hier nu twee kandidaten staan die deze nummers gewoon echt niet kennen . Dan krijg je ongeveer dat wat we nu gezien hebben van annelies en Bertrand.

En over muziekkennis in Belgie , remember return december ::jaja::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1 - City Sightseeing
« Reactie #33 Gepost op: 15-02-2017, 23:45:48 »
De muziekopdracht vond ik eigenlijk best nog wel een interessante om eens terug te zien. Vooral omdat ik graag wilde weten welke nummers uiteindelijk gebruikt werden. Bij deze:

Depeche Mode - Personal Jesus ("Reach out and touch faith")
George Harrison - Got my mind set on you ("It's gonna take patience and time")
Anouk - Sacrifice
John Lennon - Give peace a chance
R.E.M. - Shiny Happy People ("Throw your love around")

zijn de nummers die we horen. Annelies heeft bij de laatste 4 de correcte antwoorden geleverd. Uiteraard maakt haar dat niet onmols, want ze hadden voor pasvragen gekozen. Bertrand besluit op het einde om bij het eerste nummer voor "Good Hope" te gaan waardoor de opdracht mislukt. Dat maakt hem niet meer mols omwille van dezelfde reden.

De klokken op volgorde van klein naar groot:
1. Joy
2. Love
3. Peace
4. Faith
5. Charity
6. Service
7. Patience
8. Sacrifice
9. Redemption
Tenor. Good Hope

Dat hing daar ook aan de muur ergens en aangezien Good Hope een speciale klok is (en omdat Kaapstad aan 'Kaap de Goede Hoop' ligt), was het eigenlijk zo voorspelbaar. Maar als er een molactie gebeurd is, is het uiteraard dat 1 van de 2 gedrukt heeft op het gaan voor pasvragen.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1 - City Sightseeing
« Reactie #34 Gepost op: 18-02-2017, 12:54:07 »
Maar als er een molactie gebeurd is, is het uiteraard dat 1 van de 2 gedrukt heeft op het gaan voor pasvragen.
Dat zou ik nog niet durven zeggen. Een mol wil geen geld in het potje. Natuurlijk is het kiezen voor pasvragen dan een zekerheid. Al kan de mol ervan uitgaan dat dit nooit zou lukken, de niet-mol moet het immers 'alleen' doen.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1 - City Sightseeing
« Reactie #35 Gepost op: 18-02-2017, 13:19:09 »
Dat zou ik nog niet durven zeggen. Een mol wil geen geld in het potje. Natuurlijk is het kiezen voor pasvragen dan een zekerheid. Al kan de mol ervan uitgaan dat dit nooit zou lukken, de niet-mol moet het immers 'alleen' doen.
Tenzij de mol bij de groep van 3 zat, natuurlijk, want dan zijn de niet-mollen nog wel altijd met 2 en dat zou dan natuurlijk wel iets gemakkelijker en iets eerlijker zijn voor de niet-mollen, in tegenstelling tot de mol zelf, natuurlijk.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1 - City Sightseeing
« Reactie #36 Gepost op: 18-02-2017, 13:24:55 »
Tenzij de mol bij de groep van 3 zat, natuurlijk, want dan zijn de niet-mollen nog wel altijd met 2 en dat zou dan natuurlijk wel iets gemakkelijker en iets eerlijker zijn voor de niet-mollen, in tegenstelling tot de mol zelf, natuurlijk.

Ik heb het hier specifiek over de 'klokkenopdracht', waarover Hulpmol het had. 🙂
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1 - City Sightseeing
« Reactie #37 Gepost op: 18-02-2017, 13:46:54 »
[...] Vooral omdat ik graag wilde weten welke nummers uiteindelijk gebruikt werden. Bij deze:
[...]

Ik hoopte al dat iemand dit overzicht gemaakt zou hebben! Jammer inderdaad dat ze voor pasvragen gingen (qua Molspeuren) ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline TMTCED

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1 - City Sightseeing
« Reactie #38 Gepost op: 2-03-2017, 20:10:22 »
Ik heb deze aflevering dring nog een keer gezien. Bij de diamandwinkel lijkt Robin vlak na de beslissing van de volgorde de twee doosjes heel stiekem om te wisselen. Een beetje onder zijnhand....

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1 - City Sightseeing
« Reactie #39 Gepost op: 6-03-2017, 09:19:49 »
Ik heb deze aflevering dring nog een keer gezien. Bij de diamandwinkel lijkt Robin vlak na de beslissing van de volgorde de twee doosjes heel stiekem om te wisselen. Een beetje onder zijnhand....

Klopt, maar die 2 die hij omwisselt liggen dan wel meteen goed!
Het blijken 2 andere diamamten te zijn die verkeerd liggen.

Natuurlij als Robin de mol zou zijn kan hij dus perfect ook die andere doosjes nog snel goed leggen, wetende dat het toch niks uitmaakt.