Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel  (gelezen 25015 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #40 Gepost op: 14-02-2017, 23:08:55 »
Ik vind ik deze opdracht Marzena en Davey het meest verdacht. Marzena omdat zij snel op het idee kwam de geit te melken en daarmee tijd rok hoewel er een andere oplossing was. Davey omdat hij nauwelijks iets bijbracht in de kruiswoordpuzzel en niet opmerkte dat de kooi van Robin open was (hij stond op een bepaald moment met zijn neus bij).
Die andere oplossing was er niet tot de kooi met hulpmiddelen open was, is mijn indruk.
Al werd dat wel gesuggereerd. Zou iets met de aap te maken hebben meen ik
« Laatst bewerkt op: 14-02-2017, 23:12:20 door Whiskers »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #41 Gepost op: 14-02-2017, 23:51:29 »
Ik vind ik deze opdracht Marzena en Davey het meest verdacht. Marzena omdat zij snel op het idee kwam de geit te melken en daarmee tijd verloor hoewel er een andere oplossing was. Davey omdat hij nauwelijks iets bijbracht in de kruiswoordpuzzel en niet opmerkte dat de kooi van Robin open was (hij stond op een bepaald moment met zijn neus bij).

Hans heeft ook nog met een sleutel bij dat slot gestaan. En gaf de geitenmelk details door, op een manier waarvan ik ook niet overtuigd was dat het hielp.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #42 Gepost op: 15-02-2017, 09:44:37 »
Hans probeerde op vraag van Robin het slot te openen met de sleutel aan Robins been maar die paste niet op dat slot (bleek nutteloos te zijn want de kooi kon zo geopend worden), die diende om de kooi waarin de leeuw zat te openen waardoor hij aan de knop kon geraken.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #43 Gepost op: 15-02-2017, 11:38:46 »
Ik ga er vanuit dat de mol bij deze opdracht was. Deels omdat het minder opvalt als je molt, deels om hans een kans te geven de mol te zien en verder omdat dit een typische molopdracht is waar je als mol gewoon bij wilt zijn.
Meest verdacht bij deze opdracht Davey en Marzena

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #44 Gepost op: 15-02-2017, 11:53:26 »
Hans heeft ook nog met een sleutel bij dat slot gestaan. En gaf de geitenmelk details door, op een manier waarvan ik ook niet overtuigd was dat het hielp.
Die instructies over hoe de geiten te melken hingen toch in de ruimte bij Bouba?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #45 Gepost op: 15-02-2017, 13:29:11 »
deels om hans een kans te geven de mol te zien

Dit dacht ik ook even, maar Hans kreeg uiteindelijk ook de gospelopdracht in actie te zien.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #46 Gepost op: 15-02-2017, 21:59:25 »
Wat een toffe opdracht. Samenwerking was hier erg belangrijk. Zo kun je duidelijk zien wie er goed zijn best doet en wie niet. Ik denk niet dat de mol alleen opgesloten zat in een kooi. Hij/zij kan dan weinig doen (Bouba (is al weg), Robin).
Frankje Lapi

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #47 Gepost op: 15-02-2017, 22:54:49 »
Heeft iemand al een idee wat de betere methode kan zijn  om de sleutel uit de buis te halen, want dat was toch Waar de voice over op doelde.

Ik zie t namelijk niet. Water van bij bouba, hij kan daar niet bij.
                                  Aap lijkt vast te zitten in kooi. En werkt klaarblijkelijk Alleen voor appels.
                                  Vishaak ligt op dat moment nog vast.

Prachtige opdracht, waarin iedereen en alles een functie had, behalve t aapje. Zou die echt dat doosje met de sleutel hebben gegeven als ze hem juist benaderd hadden? Ik twijfel

Offline TMTCED

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #48 Gepost op: 16-02-2017, 11:05:20 »
Ik vraag me ook af wat nu de oplossing was geweest. Dat melken was nooit gelukt want ze moesten nog zoveel melk erbij hebben. Er stond ze nu ook niet direct een kudde beschikbaar.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #49 Gepost op: 16-02-2017, 11:32:13 »
Ik vraag me ook af wat nu de oplossing was geweest. Dat melken was nooit gelukt want ze moesten nog zoveel melk erbij hebben. Er stond ze nu ook niet direct een kudde beschikbaar.
Het had wel kunnen lukken hadden ze constant met 2 kunnen melken ipv 1 iemand.
Had Hans bijvoorbeeld snel uit zijn kooit gekunnen kon hij daar helpen met het vasthouden van een geit.
Ik dacht eigenlijk dat die aap de sleutel zou kunnen nemen of dat er nog een 'andere' vloeistof in de emmers kon gebracht worden.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #50 Gepost op: 16-02-2017, 11:46:40 »
Nadat Bouba bevrijd was, kon hij toen nog niet bij het water?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #51 Gepost op: 16-02-2017, 19:07:52 »
De fameuze luipaardstaart:


Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #52 Gepost op: 16-02-2017, 19:08:14 »
Nadat Bouba bevrijd was, kon hij toen nog niet bij het water?
Bouba is nooit bevrijd en hij kon ook nooit bevrijd worden, want dat was niet de bedoeling (denk ik).

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #53 Gepost op: 16-02-2017, 20:30:28 »
zou het kunnen dat de aap ze kon helpen met het krijgen van de sleutel aan de dobber??

hij gaf in elk geval dat potje niet makkelijk af.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #54 Gepost op: 16-02-2017, 23:38:51 »
Ik zag 2x in de ruimte met de muis een kat in de hoek zitten, zagen jullie dat ook?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #55 Gepost op: 17-02-2017, 09:03:54 »
Ik zag 2x in de ruimte met de muis een kat in de hoek zitten, zagen jullie dat ook?

 ::jaja::

Offline Neintje

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #56 Gepost op: 17-02-2017, 11:27:24 »
Ik heb alleen in dit topic gekeken en niet bij de kandidaten. Vergeef me als deze opmerking daar al gemaakt is.

Ik vertelde over de opdracht aan een vriend die de aflevering zelf nog niet had gezien. Hij merkte op dat de volgende symboliek wel eens in de opdracht verborgen zou kunnen zijn:

Het lammetje verlaat het spel, en de leeuw komt ervoor in de plaats.

Zelf weet ik nog niet zo echt wie MIJN mol is, maar ik vind het een goed verzonnen hint naar Hans!

Offline stofferenblik

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #57 Gepost op: 17-02-2017, 19:08:28 »
Heeft iemand al een idee wat de betere methode kan zijn  om de sleutel uit de buis te halen, want dat was toch Waar de voice over op doelde.

Ik zie t namelijk niet. Water van bij bouba, hij kan daar niet bij.
                                  Aap lijkt vast te zitten in kooi. En werkt klaarblijkelijk Alleen voor appels.
                                  Vishaak ligt op dat moment nog vast.

Prachtige opdracht, waarin iedereen en alles een functie had, behalve t aapje. Zou die echt dat doosje met de sleutel hebben gegeven als ze hem juist benaderd hadden? Ik twijfel

Ik dacht misschien kunnen ze zo'n geit, of iemand, in de emmer laten pissen.  ::tandpastasmiley:: Maar misschien niet de meest gezellige/hygiënische oplossing.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #58 Gepost op: 17-02-2017, 23:45:12 »
Ik dacht misschien kunnen ze zo'n geit, of iemand, in de emmer laten pissen.  ::tandpastasmiley:: Maar misschien niet de meest gezellige/hygiënische oplossing.


::rofl:: Dat is ook door mijn hoofd gegaan idd... Vooral omdat Gilles er in de voice over zo mysterieus over bleef doen.

Offline Vage logica

  • Forumlid
  • ... is not equal to ...
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #59 Gepost op: 18-02-2017, 00:09:24 »
Voor de liefhebbers hier de woordzoeker.
Ik heb zelf even gepuzzeld en kwam (zonder legenda) tot de oplossing in de tweede bijlage ::vergroot::