Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 1 - Raadsels op een luchtkussen  (gelezen 7844 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Eline, Davey, Bertrand en Sam moeten elke een raadsel oplossen, liggend op een groot luchtkussen. Hoeveel tijd ze daarvoor krijgen en hoeveel geld het waard is, wordt bepaald door Robin en Hans. Zij moeten per medekandidaat inschatten hoe lang die persoon erover zal doen. Een klok loopt af. Niet met tijd, maar met geld. Het start bij 1.000€ en gaat telkens per 50€ naar beneden.
Als zij de klok stop zetten, springen er twee mannen op het andere einde van het luchtkussen waardoor de kandidaat de lucht in gelanceerd wordt, duidelijk makend dat hun tijd om is.

Was het raadsel correct opgelost, dan winnen ze het bedrag dat nog op de aftelklok stond.
Op het einde kunnen Robin en Hans het bedrag nog verdrievoudigen. Eén van hen moet een dier boetseren en de andere moet het raden. De vier andere kandidaten beslissen deze keer wanneer de tijd om is en voor hoeveel geld ze spelen.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2017, 23:04:15 door Robbieazerty »

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 1 -
« Reactie #1 Gepost op: 20-02-2017, 22:09:46 »
Één van de mindere opdrachten.
Mollen kan moeilijk en valt behoorlijk op.

(ik wist uiteindelijk alle antwoorden behalve de vierkanten).
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 1 -
« Reactie #2 Gepost op: 20-02-2017, 22:41:07 »
Één van de mindere opdrachten.
Mollen kan moeilijk en valt behoorlijk op.

(ik wist uiteindelijk alle antwoorden behalve de vierkanten).


Hans en Robin zaten hier wel in dé molpositie. Alles wat er aan vooraf ging maakte eigenlijk niets meer uit zolang die pinguin niet geraden werd.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 1 -
« Reactie #3 Gepost op: 20-02-2017, 22:46:30 »

Hans en Robin zaten hier wel in dé molpositie. Alles wat er aan vooraf ging maakte eigenlijk niets meer uit zolang die pinguin niet geraden werd.
Klopt!

En misschien bewust een pinguin gekozen door de makers Heeft zowat dezelfde basisvorm als een mol  :) --> in dit forum toch  :)
En krijgen we hierbij ook een hint naar de mol... Robin? Gezien zijn verleden met de benji-sprong , ging ie sowieso niet bij de 'projectielen' gaan + kon hij hans gemakkelijk overtuigen om te boetseren. Dus een hint die ze vooraf gemakkelijk konden invloeien.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2017, 23:04:08 door Moloproller »
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 1 -
« Reactie #4 Gepost op: 20-02-2017, 22:51:19 »
Eline maakt wel heel erg snel die pinguïn, hierdoor gaan de anderen er vanuit dat het misschien wel makkelijk en daardoor sneller op de knop drukken zodat Hans geen tijd heeft om iets in elkaar te knutselen en Robin al helemaal geen tijd heeft om te raden dat het een pinguïn is. Misschien thuis geoefend om een pinguïn te boetseren? ;)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 1 - Raadsels op een luchtkussen
« Reactie #5 Gepost op: 20-02-2017, 23:23:54 »
Een beetje zoals de bananenboot vorig jaar, veruit de minste opdracht van dit seizoen.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 1 - Raadsels op een luchtkussen
« Reactie #6 Gepost op: 20-02-2017, 23:27:57 »
Inderdaad een bananenboot. Heel leuk voor de mensen op het kussen, maar voor de kijker is het natuurlijk niets.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 1 - Raadsels op een luchtkussen
« Reactie #7 Gepost op: 20-02-2017, 23:51:17 »
Deze opdracht had toch nog net iets meer om het lijf dan de bananenboot?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 1 - Raadsels op een luchtkussen
« Reactie #8 Gepost op: 20-02-2017, 23:56:17 »
Deze opdracht had toch nog net iets meer om het lijf dan de bananenboot?

Er kon deze keer meer gekeken worden naar individuele prestaties van de kandidaten, maar het leek me meer voor de lol van de kandidaten deze opdracht. Een Mol kan hier ook enkel mollen door zijn raadsel niet te weten of door op de positie van Robin geen pinguin te raden. Geen extra laagje.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 1 - Raadsels op een luchtkussen
« Reactie #9 Gepost op: 20-02-2017, 23:56:54 »
Inderdaad een bananenboot. Heel leuk voor de mensen op het kussen, maar voor de kijker is het natuurlijk niets.

Die bananenboot was grappig vorig jaar maar niet meer dan dat. Maar die duurde dan ook hooguit tien minuten. Deze opdracht zit echt wel iets beter in elkaar. Misschien geen echte klassieker, maar toch leuk om de kandidaten de lucht in zien gaan, en genoeg molmogelijkheden. Ik mag niet vergelijken, maar in WIDM zouden we deze opdracht waarschijnlijk een van de toppers van het seizoen vinden.

(Molmogelijkheden: raadsel niet oplossen, te vroeg of juist te laat drukken (minder geld), slechte pinguïn maken, verkeerd beest raden, zelfs de Eline-actie van in korte tijd een mooie pinguïn maken zou mollerig kunnen zijn)
« Laatst bewerkt op: 20-02-2017, 23:59:42 door tumtum »

Offline martinbdv

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 1 - Raadsels op een luchtkussen
« Reactie #10 Gepost op: 21-02-2017, 00:20:56 »
(Molmogelijkheden: raadsel niet oplossen, te vroeg of juist te laat drukken (minder geld), slechte pinguïn maken, verkeerd beest raden, zelfs de Eline-actie van in korte tijd een mooie pinguïn maken zou mollerig kunnen zijn)
In deze opdracht zitten zoveel dubbele lagen dat het voor ons als speurders een uitdaging wordt. De mol kan op elke positie hebben gezeten en achteraf heeft hij het, zolang er geen/zeer weinig geld binnenkomst, goed gedaan.

Ik verdenk hierbij Eline en Davey het meest, puur als ik niet alleen naar deze opdracht, maar naar het geheel kijk. Sam weet hem gewoon niet (viel bij mij bij het Gospel al af) en die opdracht is ook moeilijk. Bertrand lost de raadsel op, een mol was sowieso eerst bij een startpunt begonnen in plaats van het eindpunt.
Hans en Robin zijn voor mij afgevallen als mol.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 1 - Raadsels op een luchtkussen
« Reactie #11 Gepost op: 21-02-2017, 00:30:24 »
Wat een mol hier kan doen is met een fout antwoord komen en invloed uitoefenen om het geldbedrag te verdrievoudigen. Dan zorgen dat het mislukt.
Vanuit mijn tunnel is dat Eline goed gelukt.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 1 - Raadsels op een luchtkussen
« Reactie #12 Gepost op: 21-02-2017, 00:40:26 »
Davey's vierkanten antwoord vond ik ook onmols omdat het zó ver afwijkte van het echte antwoord. 1 of 2 vierkanten over het hoofd zien is geloofwaardiger.

Ik ben benieuwd hoe verdraaiend de montage hier was. Wellicht is er echt heel snel op de knop gedrukt door Eline's pinguin.

Offline martinbdv

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 1 - Raadsels op een luchtkussen
« Reactie #13 Gepost op: 21-02-2017, 00:43:55 »
Ik ben benieuwd hoe verdraaiend de montage hier was. Wellicht is er echt heel snel op de knop gedrukt door Eline's pinguin.
Klok stond op 550 toen er gedrukt moest worden. Elke 5 seconden ging er 50 euro af, de klok begon op 1500.
Maak ik een goede rekensom als ik zeg dat Hans maar 1,5 minuut heeft gehad?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 1 - Raadsels op een luchtkussen
« Reactie #14 Gepost op: 21-02-2017, 00:46:49 »
Klok stond op 550 toen er gedrukt moest worden. Elke 5 seconden ging er 50 euro af, de klok begon op 1500.
Maak ik een goede rekensom als ik zeg dat Hans maar 1,5 minuut heeft gehad?

Ik heb geen klei bij de hand om te kijken of dat nou wel of niet een mooie tijd is  ::rofl::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 1 - Raadsels op een luchtkussen
« Reactie #15 Gepost op: 21-02-2017, 01:22:52 »
robin zat hier wederom op een centrale positie voor het slagen van de proef. en hij maakt het aannemelijk dat hij niet gaat springen door zn (gespeelde) angst bij de valopdracht.
je merkt ook dat de groep dat meteen accepteert. hij moet dus alleen doen alsof hij niet snapt dat t een pinguin is ( en dat was met de pinguin van hans ook niet zo lastig)

dat hij dan met een mol komt, zodat er een mooi shot komt van de mol met een bordje MOl voor zich, is mooi voor t overzicht in afl 10.

robin steeg vorige week en deze week wederom op mn lijstje. bij widm vliegen ze er dan de volgende week uit, ik weet op wie ik mn afvaller volgende week zet :-)



Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 1 - Raadsels op een luchtkussen
« Reactie #16 Gepost op: 21-02-2017, 08:51:50 »
Zo'n pinguin boetseren gaat wel heel wat makkelijker als je aan een tafel zit itt wanneer je dat al liggend moet doen.
De raadsel zelf waren niet echt moeilijk, het waren droedels die je vindt wanneer je google op quizvragen, zeker niet de eerste keer dat ik deze zag. Ook de vierkanten telde ik correct, maar Davey zater zo een eind naast dat het mij ook weer onmols leek.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 1 - Raadsels op een luchtkussen
« Reactie #17 Gepost op: 21-02-2017, 08:57:02 »
Ik kwam op het forum van wieisdemol.be tegen dat een pinguïn in het Afrikaans "pikkewyn" is. Grappig feitje in het licht dat Davey de wijn van Gilles pikte. ::wijn:: (Lijkt me toeval, maar niets is...)

Het woord "optrommelen" (oplossing droedel van Sam) is heerlijk puzzelvoer voor anagrammenliefhebbers. Ook omdat er "mol" inzit en ook woorden als "nepmol", "metro", "el topo" en ga zo maar door. Ik kom nog op niks aannemelijks als hint maar wie mee wil zoeken heeft vast wat aan deze anagrammengenerator.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2017, 11:15:50 door Heinz »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 1 - Raadsels op een luchtkussen
« Reactie #18 Gepost op: 21-02-2017, 12:15:15 »
Robin en Hans op de meest verdachte molpositie, al kan je als mol juist beter weer in de grote groep zitten en minder opvallen? En zo het geldbedrag/ drukken van rode knop beïnvloeden.

Robin wel erg verdacht hier toch. Hij heeft ook zo'n aparte rol/ houding, dat je bijna zou denken dat het misschien wel gespeeld is. De 1500 in de pot bij het museum maakt het echter wat minder verdacht, hier had hij best kunnen vertragen.
Meer L

Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 1 - Raadsels op een luchtkussen
« Reactie #19 Gepost op: 21-02-2017, 12:49:01 »
Wat ik heel gek vond is hoe Robin en Hans de knop indrukten. Ze wachten precies tot het geld omlaag gaat en drukken dan meteen, terwijl het logisch zou zijn om juist zolang mogelijk te wachten voordat het geldbedrag verandert. Het gaat dan maar om 50 euro en ik vind het niet erg verdacht maar wel opvallend.