Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 6  (gelezen 5824 keer)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #20 Gepost op: 14-03-2017, 00:39:43 »
Maar de pasvragen stammen al uit De Mol 3 uit 2003 dus nog voor de jokers van WIDM.

Oh, ok, dat wist ik niet. Ik heb die serie nooit gezien en was ervan overtuigd dat die dingen een Nederlandse uitvinding waren, vooral ook omdat ze pas vrij laat (seizoen 6) - hun intrede maakten. Althans, als fysieke objecten die ook gestolen e.d. kunnen worden; in seizoen 5 werd er natuurlijk al een beetje mee geëxperimenteerd. In De Mol 4 en 5 zijn het overigens wel fysieke objecten, maar ze worden niet echt als zodanig gebruikt.


;D Dan zou je het ook kunnen vergelijken met de duikopdracht van WIDM 5, waarin de mol zich ook niet helemaal 100% fit voelde (linkje naar Annelies?  ;)).

Wel een gemiste kans dat we Marc-Marie er niet bij hadden ;-)
« Laatst bewerkt op: 14-03-2017, 00:41:20 door tumtum »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #21 Gepost op: 14-03-2017, 02:11:36 »
Weer een heerlijke aflevering. Verveelt echt geen moment deze serie :)
De hartslagopdracht met het gemene staartje met de mol was FENOMENAAL bedacht. Zelfs mijn eigen hartslag ging ervan omhoog, enkel door het kijken van de opdracht :)
De creativiteit met de opdrachten en alle laagjes die er atijd in zitten maken we zo enthusiast over de Mol op Vier.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #22 Gepost op: 14-03-2017, 07:56:02 »
Heerlijke aflevering, zeker één van de beste.  >:D
En mijn moltunnel kom ik niet meer uit na gisteren.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #23 Gepost op: 14-03-2017, 11:52:19 »
Weer een gradioze aflevering.  ::bravo:: En al mijn mollen nog in het spel. Gaat denk ik tussen Annelies of Davey.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #24 Gepost op: 14-03-2017, 13:17:06 »
Ik vond het wederom een fantastische aflevering! Knap hoe de makers er constant in slagen zoveel lagen in het spel aan te brengen. Bij het duikspel: de mol wil absoluut zijn eigen bagage terughebben en zal deze opdracht goed doen, ook kandidaten willen hun eigen bagage terughebben, dus feitelijk werken de mol en de kandidaten aan dezelfde kant (zie dan de mol maar eens te vinden!). Het enige wat de mol kan doen is zorgen dat het bedrag niet verdubbeld wordt of andere kandidaten in de war brengen met betrekking tot hun kleuren. Als actieve sportduiker vond ik de proef erg spannend om te zien en durf ik echt 100 % zeker te zeggen dat de paniekaanval van Annelies echt was. (Wel denk ik dat ze in het begin paniek veinsde, omdat geen enkele reddingsduiker iemand 2 minuten lang in paniek onder water laat zitten.)

En dan de hartslagproef: mooi om te zien hoe de kandidaten ieder de proef op hun eigen manier aanpakten. Als mol zorg je er natuurlijk voor dat je de vragen slecht beantwoordt (geen van de kandidaten kan controleren hoe je dat hebt gedaan). De proef daarna was echt adembenemend. Voor de mol omdat hij/zij echt geen enkel geluid mocht maken en zich niet uit de tent mocht laten lokken. Voor de kandidaten omdat ze aangeraakt werden door iemand in het duister. Ik ben nooit zo'n fan van meet-the-mole-opdrachten, maar deze vond ik echt heel bijzonder! Alleen jammer dat de kandidaten die geld hadden verdedigd dit niet mochten houden, dat had de opdracht mijns inziens beter gemaakt.

Ook bij de slaapproef werkten verschillende belangen tegen elkaar in. Een kandidaat wil dat zijn antwoord op de vraag 'slaapt de mol in de caravan' juist is en probeert zijn mol dus uit alle macht in of buiten de caravan te houden. Als mol wil je denk ik in de caravan zitten om te zorgen dat de 10 minuten rijden zonder slapende kandidaat niet gehaald wordt, terwijl je als kandidaat daarin wilt zitten om te voorkomen dat jouw mol erin slaapt (het meest gegeven antwoord). De proef was mooi opgezet, maar ik vond hem verder niet zo spannend eigenlijk.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #25 Gepost op: 14-03-2017, 20:53:50 »
Hulde, hulde, hulde voor de Vlaamse programmamakers!  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #26 Gepost op: 14-03-2017, 22:06:43 »
Ik ben dit keer wat minder positief. Tuurlijk waren er leuke mindfucks, zoals de stel je toekomst bij en de meet de mol opdracht. En misschien was t gewoon omdat ik wat Moe was, maar ik moet toegeven dat ik deze aflevering af en toe wat wegzakte en bijna inslaap geraakte..


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #27 Gepost op: 15-03-2017, 10:34:02 »
In je caravan, hoop ik?  :D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Flux

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #28 Gepost op: 16-03-2017, 17:33:38 »
Mijn Mol eruit. Ben heel benieuwd wie het nou is. Ik denk Robin of Annelies. Davey en Eline gun ik het niet echt :/

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #29 Gepost op: 16-03-2017, 19:25:23 »
Davey en Eline gun ik het niet echt :/
Een mol 'gun' je toch niks?
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #30 Gepost op: 17-03-2017, 23:59:18 »
Nog meer gaan twijfelen. Heb geen reden gehad van Annelies af te stappen. Maar Robin spookt ook ergens door mijn hoofd
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #31 Gepost op: 18-03-2017, 18:23:41 »
Leuke aflevering weer. Vooral die Meet the Mole-opdracht was fantastisch!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Flux

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #32 Gepost op: 18-03-2017, 20:18:10 »
Een mol 'gun' je toch niks?

Ik gun ze de titel mol niet, want ik begin me steeds meer te irriteren aan het gedrag van Davey. (Ohjaa, nu zie ik het. Dit dan aan het einde van een opdracht bijvoorbeeld)

Eline is voor mij een winnaar en Robin/Annelies is de Mol in mijn ogen.

Mijn tunnel gaat nu meer richting Robin dan Annelies. Mocht Annelies het zijn, dan is het petje af.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #33 Gepost op: 18-03-2017, 20:36:24 »
Ik gun ze de titel mol niet, want ik begin me steeds meer te irriteren aan het gedrag van Davey. (Ohjaa, nu zie ik het. Dit dan aan het einde van een opdracht bijvoorbeeld)

Eline is voor mij een winnaar en Robin/Annelies is de Mol in mijn ogen.

Mijn tunnel gaat nu meer richting Robin dan Annelies. Mocht Annelies het zijn, dan is het petje af.
Waarom irriteer je je aan het gedrag van Davey. Ik ben namelijk een 'hele grote Davey-fan' en ik vraag mij dan gewoon af wat hij dan juist mis doet?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #34 Gepost op: 19-03-2017, 00:23:25 »
Ik snap wel wat mensen storend kunnen vinden aan t gedrag van davey. Bv bij gps opdracht afgeven dat de groep weer niet goed een strategie bedacht heeft, terwijl hij zelf ook niks bedacht heeft.
Soortgelijk gedrag ook als de vlag niet goed ingekleurd wordt.
Hij is deel van de Groep als ze winnen en als zij iets niet halen dan krijgen zij dat te horen.

Hierop is ook de spanning tussen Eline en davey terug te voeren bij t duiken naar bagage. Eline speelt dat ze t niet langer kan onthouden en davey kiest ervoor om zijn bagage boven haken belangrijker te vinden dan t slagen vd proef.
Ik heb geen moeite met zijn gedrag maar een echte teamspeler is davey niet echt. Is prima bezig met zichzelf in beeld te spelen , misschien als opstap Naar bv. Net als de stap due Gilles heeft gemaakt.


Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #35 Gepost op: 19-03-2017, 10:17:31 »
Fantastische aflevering  ::bravo::. Top opdrachten, en ik ben nu wel vrij zeker van Annelies als mol. Zeker na de eerste opdracht, want ik denk dat die paniekaanval nep was.
Frankje Lapi

Offline Flux

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #36 Gepost op: 19-03-2017, 10:32:07 »
Waarom irriteer je je aan het gedrag van Davey. Ik ben namelijk een 'hele grote Davey-fan' en ik vraag mij dan gewoon af wat hij dan juist mis doet?


Tarbozan heeft het netjes verwoord, zie twee posts hierboven :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #37 Gepost op: 19-03-2017, 16:17:27 »
En dat( wat hierboven verwoord wordt) is nu typisch mollengedrag. ::rofl:: Gedrag waarbij de mol op een fanatieke kandidaat wil lijken. Meejuichen als het goed gaat en anderen de schuld geven als het fout gaat. Menig mol heeft dat zo gedaan....
deels mee eens, het kan een prima act zijn en t is totaal  geaccepteerd om verdenkingen bij een ander neer te leggen. Maar bij davey is t soms te neerbuigend en teveel een davey showke.
Ook dat kan prima passen als een strategie, maar dan is t er 1 Waarvan ik zeker kan begrijpen dat niet iedereen daar fan van is.