Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 9  (gelezen 19165 keer)

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #40 Gepost op: 4-04-2017, 11:24:27 »
Wauw!!!! Wat een goede afleverinģ
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #41 Gepost op: 4-04-2017, 11:37:27 »
Juist omdat 2 mensen Eline vanaf het begin verdachten reken ik haar niet tot de beste mollen (idem met Gilles vorig jaar). George en Thomas werden pas in de finale (of vlak daarvoor) verdacht.
Vergeet Dennis (zie mijn avatar) niet he...  ;)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #42 Gepost op: 4-04-2017, 13:21:31 »
Wat een wereldaflevering ::love::

Ik vind het oprecht zo ongelofelijk jammer dat het nu voorbij is. De Mol weet me gewoon het gevoel te geven dat ik mee ben geweest ::bravo:: Ik denk door de persoonlijke manier waarop de kandidaten in beeld komen en veel off-topic beelden door de serie heen, bouw je echt een band op met de kandidaten en kon het gisteravond serieus jammer dat de reis voorbij was :\'(
Heerlijke slotaflevering hoe alles in beeld kwam en overal ruim de tijd voor genomen werd ::respect:: Ik blijf tot het volgende seizoen nog wel naglunderen peis ik ::love::
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #43 Gepost op: 4-04-2017, 14:13:32 »
Ik vind het oprecht zo ongelofelijk jammer dat het nu voorbij is. De Mol weet me gewoon het gevoel te geven dat ik mee ben geweest ::bravo::

Ja, ze zijn echt meesters in je het gevoel te geven dat je zelf deel uitmaakt van de reis. ::jaja::

Een heel klein detail in de laatste minuut illustreert dat ook en vond ik prachtig om nog even te zien: het moment van Hans' photobomb maar dan voor het eerst vanuit het perspectief van Hans gezien. Het duurt maar een paar seconden maar het voegt echt iets toe. Het illustreert ook het oog voor detail en gevoel voor originaliteit en perfectionisme waarmee de serie gemaakt is.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #44 Gepost op: 4-04-2017, 15:07:08 »
En dit forum kwam ook even in beeld!
Jaaa, ik zag het!

En wat hier allemaal is gezegd, ik ben er helemaal mee eens! De laatste aflevering was top en gaf jou een heel goed gevoel! Echt enorm leuk en ik kijk volgend seizoen gewoon weer!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #45 Gepost op: 4-04-2017, 19:40:16 »
Ik vond dit echt een fantastische aflevering, precies wat een slotaflevering moet zijn! Vorig jaar vond ik het nog raar dat vóór de laatste aflevering al werd weggegeven wie de mol was, omdat ik zo gewend ben aan de eeuwige cliffhangers van WIDM. Maar eigenlijk bevalt dit me wel! Zo blijft er genoeg tijd over om rustig te praten met de deelnemers (ook degenen die eerder zijn afgevallen), te kijken naar molacties en naar andere leuke dingen (zoals de avond van het rode scherm).

Ik ben ook te vinden voor deze manier van afsluiten. Je hebt een week de tijd gehad om te verteren hoe de rollen waren en je sluit af met een mooie reünie waar alle tijd kan gaan naar een terugblik en opheldering.
Voor mij persoonlijk kan dit ook in Nederland gedaan worden (ik zou namelijk altijd kijken om te weten hoe alles nu in zijn werk ging), maar ik snap de angst wel dat je plots een half miljoen kijkers zou verliezen als het resultaat er al is.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #46 Gepost op: 4-04-2017, 19:48:33 »
Ik sluit mij aan dat dit wederom een prima aflevering is. Tenslotte vind ik dat de beste molreeks ooit, vooral dankzij de even originele als grappige opdrachten.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #47 Gepost op: 4-04-2017, 19:56:09 »
Ik zie dat men op het Belgisch forum niet echt enthousiast is over de laatste aflevering  ???

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #48 Gepost op: 4-04-2017, 19:56:52 »
Hoezo dan niet?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #49 Gepost op: 4-04-2017, 19:58:23 »
Hoezo dan niet?

Ze zijn ontgoocheld in de sabotages en hints. Maar ik deel die mening niet echt  ;)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #50 Gepost op: 4-04-2017, 20:58:56 »
mwah echt heel veel was het niet wat ze heeft gemold in mijn ogen. Bewust gesaboteerd, daar heb miste ik ook wel iets in. Maar de hints waren super en Eline had het lastig met Davey al snel op haar dak.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #51 Gepost op: 4-04-2017, 21:00:57 »
Mooie laatste aflevering. ::bravo::

Goede sabotage acties. En ook goed dat ze laten zien dat er ook wel eens iets kan mislukken (duikproef). Een mol is ook maar een mens. Het kan niet altijd goed gaan.

Hints waren idd knap, die klok ::oink::

Mooi seizoen, superleuke kandidaten en een goede mol, ik heb genoten. ::bravo::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #52 Gepost op: 4-04-2017, 21:06:32 »
mwah echt heel veel was het niet wat ze heeft gemold in mijn ogen. Bewust gesaboteerd, daar heb miste ik ook wel iets in. Maar de hints waren super en Eline had het lastig met Davey al snel op haar dak.

Ik vind het wel meevallen eigenlijk met bewuste sabotage. Het was misschien minder 'leuk' of 'spectaculair' als vorig jaar, maar ze heeft in elke (deel)opdracht waar ze deel van uitmaakte altijd geprobeerd om geld weg te spelen. Enkel bij de Hunger Games lijkt het me dat ze niet heeft willen mollen.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #53 Gepost op: 4-04-2017, 21:16:49 »
Ja, ze zijn echt meesters in je het gevoel te geven dat je zelf deel uitmaakt van de reis. ::jaja::

Een heel klein detail in de laatste minuut illustreert dat ook en vond ik prachtig om nog even te zien: het moment van Hans' photobomb maar dan voor het eerst vanuit het perspectief van Hans gezien. Het duurt maar een paar seconden maar het voegt echt iets toe. Het illustreert ook het oog voor detail en gevoel voor originaliteit en perfectionisme waarmee de serie gemaakt is.

Helemaal eens!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #54 Gepost op: 4-04-2017, 22:03:48 »
Mooie aflevering met lekker veel tijd voor de sabotages en een aantal geweldige hints ::respect:: (met tweets + klokken en QR-code + woordzoeker als favorieten).

Eline heeft wat mij betreft vooral prima gemold in hoe ze zich heeft neergezet en in hoe ze de andere kandidaten bespeelde. Veel vette acties leverde het niet op, maar daar kan ik mee leven. Wel jammer van die duikerklok.

Geweldig gebaar ook van Davey richting Annelies. Wat mij betreft nu nog meer de verdiende winnaar. ::bravo::

If I was a haircut would you wear a hat?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #55 Gepost op: 4-04-2017, 22:59:43 »
Wat ongelooflijk mooie laatste aflevering ::bravo::. De grappige momenten op het einde, de aandacht voor de acties, de aandacht voor de afgevallen kandidaten, sterke hints (de klok, de code, filmmuziek).

Eline heeft het zeker erg goed gedaan. Ook slim hoe ze bijvoorbeeld nadacht over hoe om te gaan met Davey qua bluffen. En hoe ze anderen zoals Betrand en Jolien zo makkelijk om haar vinger kreeg.

Dat ons forum in beeld kwam is natuurlijk ook heel erg mooi! ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline stofferenblik

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #56 Gepost op: 5-04-2017, 00:23:07 »
Ze moeten de Vlamingen eens zo'n slotaflevering als bij WidM geven, dan piepen ze wel anders  ::tandpastasmiley::

Dat zal wel het verschil in perspectief verklaren. Wij weten natuurlijk hoe slecht zo'n aflevering kan zijn. Met juichend publiek er over praten hoe geweldig iedereen is en wat de familie en de mensen in het publiek er van vinden. En dan misschien als er tijd over is nog een molactie laten zien.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #57 Gepost op: 5-04-2017, 08:32:06 »
Hoe kan het dat er in dezelfde tijd voor de slotaflevering zoveel meer informatie voor de kijkers  zit dan in de slotaflevering van WIDM?

Omdat er geen tijd wordt verspild aan de ontknoping. Wel een klein beetje maar niet zo lang als bij WIDM.

Edit: denk ook dat het hele live gebeuren bij WIDM veel tijd van ons kijkplezier rooft. Voor het publiek staan met champagne enzo. Hoeft voor mij allemaal niet. Gaat allemaal af van leuke kijktv
« Laatst bewerkt op: 5-04-2017, 08:35:33 door FS »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #58 Gepost op: 5-04-2017, 11:43:20 »
Net op het forum van de Vlaamse fansite gekeken.
Wat een teleurstelling en ontgoocheling daar, zowel over de hints als over de molacties

Maar 2 weken geleden wel denken dat fanatieke Robin de Mol is. Je moet het maar doen. ???

Verder is men teleurgesteld over de vooropgezette molacties (uitgeschreven rol) en de hulp van de productie ( hulp van een duiker bij de duikopdracht, klaargezette bagage met geurpotjes, het briefje op de WC waarop precies de hoogste bedragen stonden.)Waar Eline wel kon mollen heeft ze niet veel gedaan vindt men. Bovendien werd ze veel verdacht. Naast Davey en Annelies werd ze ook verdacht door Sam en Robin.

Met dat bij die duikopdracht ben ik akkoord. Ik ben echt blij dat dat mislukt is. De geurpotjes is maar een heel onschuldige actie. Het heeft geen geld gekost en niemand is van idee veranderd. Dat is typisch zoiets dat ze voor aflevering 9 gedaan hebben om te laten zien dat Eline er wat lol in gehad heeft, maar een molactie is het niet echt. Het briefje op de WC is voor mij niets anders dan Gilles die wist dat ze naar het Planetarium en het ministerie van Volksgezondheid moesten en niet naar het kerkhof van Evita Peron. Je kan je afvragen hoeveel voorkennis de Mol mag hebben, maar weten welke voorwerpen niet geraden mogen worden, kan voor mij nog wel.

En ze werd verdacht door Sam en Robin, daarom zal ik ze ook onder Gilles plaatsen. Al verdacht Sam de helft van zijn medekandidaten (Davey en Eline) op zijn laatste test en zonder boekje van Hans zou Robin zelfs 67% van zijn medekandidaten verdacht hebben op zijn laatste test.

Ik vraag me af of mensen niet gewoon teleurgesteld zijn dat ze beetgenomen zijn.

Voor het publiek staan met champagne enzo. Hoeft voor mij allemaal niet. Gaat allemaal af van leuke kijktv

Pac is het daar helemaal niet mee eens. ;D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #59 Gepost op: 5-04-2017, 13:55:33 »
Ik heb ontzettend genoten van de laatste aflevering. Het cirkeltje is nu echt rond! En wat een fijne kandidaten allemaal, je voelt dat iedereen gelijkwaardig is en het maakt niks uit of je nou als eerst afviel of niet. Dat Jessica bijvoorbeeld gewoon naast Gilles en Davey zit vind ik getuigen van een losse ambiance, zij was Daveys maatje, en niet per sé 'de eerste afvaller'.

De edit is ook heel mooi gedaan. Eline achter de schermen afgewisseld met molacties, kandidatenbiechts, de kandidaten aan tafel, alles wisselt elkaar af en vormt zo een mooi geheel.

Marzena is wel mijn topkandidate van dit seizoen, van haar had ik nog veel meer willen zien, echt een topper!

Eline heeft het supergoed gedaan als mol. De duikersklok was mooi bedacht, maar niet spontaan genoeg en  te geënsceneerd en dat bleek dus ook in de praktijk. Verklaart wel waarom iedereen zijn rugzak vond :). Had Annelies het toch helemaal zelf onthouden ondanks de paniek ::ok::

De museumkraak was inderdaad supergoed gedaan, Bertrand die niks door had maakt het helemaal compleet.

Ik vind dit een nog betere serie dan de mol IV omdat ik meer warmte en betrokkenheid voelde van de kandidaten, en omdat ik de opdrachten gewoon fantastisch mooi en creatief vond, zo mogelijk nog beter dan vorig jaar. Ik heb dan ook geen favoriete opdracht, ik vind dat de combinatie van opdrachten het programma zo goed maakt, het is 1 mooi geheel.

Davey, goeie gast en een heel mooi cadeau voor Annelies. Terechte winnaar en een terecht aandeel daarin voor Annelies. Fantastisch!

 ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 5-04-2017, 13:59:16 door Mollenmania »