Auteur Topic: [De Mol] Verborgen aanwijzingen  (gelezen 29991 keer)

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #240 Gepost op: 14-05-2018, 15:45:03 »
Pieter wist niet wie er pasvragen gekocht had.
Dus hij had geen idee of zijn schot al dan niet goed was.


Joke had openlijk bekend!
En dan nog.... Steve had eerder pasvragen gekocht, Baha had het 0-koffertje genomen...

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #241 Gepost op: 14-05-2018, 15:51:47 »

Joke had openlijk bekend!
En dan nog.... Steve had eerder pasvragen gekocht, Baha had het 0-koffertje genomen...

en Steve had deze keer voor 1000 euro gegaan.Hem afschieten was hetzelfde effect als Baha.
Lloyd had verleden keer 6.000 euro gespaard voor de groep en ging nu voor pasvragen.

Kortom, het is niet omdat ze bij vorige rondes iets deden voor pasvragen, dat ze het nu nog zouden doen.
(en aangezien Pieter niets wist, kon hij ook niet weten of Joke loog of niet)
klaar voor de strijd

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #242 Gepost op: 14-05-2018, 23:49:11 »
Ja, maar in zijn grafrede stond wel dat we hem gingen missen, in de juiste betekenis van het woord. Al gaat het dan over de toekomst....

Ik blijf het erg vinden dat Pieter als mol 1000 Euro voor het goede doel nutteloos heeft weggeschoten door zonder reden op Baha te mikken ipv op Joke te mikken die bekend had dat ze voor eigen gewin ging.... voor mij blijft dat een smet op zijn voor de rest uitstekend mol-blazoen.
Ik had liever gezien dat hij die 1000 Euro ergens anders had weggekaapt.  De groepspot ging sowieso niet gespijsg worden want Joke en Lloyd schoten sowieso op iemand die geen pasvragen gekocht hadden.
Waarom een goede doel opdracht inlassen als je eigen mol dat dan verknoeit?
Vind ik cheap en De Mol-onwaardig.



Goed punt om aan te halen maar ik vind niet dat je dat Pieter kan verwijten. Eerder de productie dan. Maar goed, De Mol is een spel. Misschien zet het kijkers ook juist aan om iets voor goede doelen te doen (in Mexico of elders). Dus het onder de aandacht brengen van die goede doelen middels een spel vind ik OK. De productie kan niet alles regisseren in het spel, gelukkig maar zou ik zeggen.  ;)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #243 Gepost op: 15-05-2018, 12:02:48 »
Heb je mij gemist was dus toch een aanwijzing...
Ondertussen werd bekend gemaakt dat dit geen aanwijzing was.
Net zoals heel wat andere hints die gevonden werden.

Gisteren was Pieter in 'Gert Late Night' (ook Baha en Lloyd). Daarin zei hij dat er enorm veel toevalligheden zaten in het programma die niet vooraf bedacht of gepland waren.
Dit was natuurlijk een groot geschenk voor de makers.

Hij zei ook nog dat hij heel wat theorieën over molacties gelezen had die totaal zo niet afgesproken waren met hem, maar misschien wel de uiteindelijk bedoeling van de makers waren.
#HetIsTochWaarZeker!?

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #244 Gepost op: 15-05-2018, 15:43:52 »
...
Gisteren was Pieter in 'Gert Late Night' (ook Baha en Lloyd).
...

Zie ook Media topic: http://www.wieisdemol.com/demol/index.php?topic=62752.msg2132876#msg2132876
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #245 Gepost op: 21-05-2018, 21:29:00 »
Misschien moeten we volgend jaar bij De Mol toch maar weer een stapje terug zetten met dat speuren naar hints? Slechts 2 hints dit jaar waarvan er 1 ontdekt werd en nog steeds naar alle 3 de finalisten werd uitgelegd. ;D

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #246 Gepost op: 21-05-2018, 21:35:29 »
Ik vind het goed zo  ::ok::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #247 Gepost op: 22-05-2018, 10:51:41 »
Ik vind het goed zo  ::ok::

Ik had toch de indruk dat er meer naar hints gezocht werd dan naar acties dit jaar terwijl de geschiedenis toch leert dat De Mol nooit zoveel hints er in stopt als WIDM.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #248 Gepost op: 22-05-2018, 20:50:12 »
en Steve had deze keer voor 1000 euro gegaan.Hem afschieten was hetzelfde effect als Baha.
Lloyd had verleden keer 6.000 euro gespaard voor de groep en ging nu voor pasvragen.

Kortom, het is niet omdat ze bij vorige rondes iets deden voor pasvragen, dat ze het nu nog zouden doen.
(en aangezien Pieter niets wist, kon hij ook niet weten of Joke loog of niet)

Tijdens ronde 3 (toen Lloyd al op Pieter zat) had Lloyd ze minder nodig. Hij was toen dusdanig zeker dat hij de pasvragen niet echt nodig vond. Al had hij dat risico ook in aflevering 5 wel kunnen nemen, omdat er toen nog 5 kandidaten en een mol waren. Was maar twee afleveringen verder. Toch snap ik dat het een risico kan zijn als er velen zijn met pasvragen, dat je dan zelf ook maar voor de pasvragen gaat. Vooral omdat er nu geen geld uit de groepspot tegenover stond maar een (indirecte) eigen bijdrage.