Auteur Topic: [kandidaat] Bahador  (gelezen 16770 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #20 Gepost op: 2-04-2018, 23:37:17 »
En in afl. 1 doet hij ook weinig goed. Weet niks van de muziek vangt ook verkeerde kippen. Je kan hem zeker niet uitsluiten. Hij oogt wat te nonchalant voor een mol, maar ja dat is misschien wel een tactiek. ::)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #21 Gepost op: 3-04-2018, 00:43:15 »
Volgens mij zegt Bahador op een gegevn moment, als Katrien hem belt over wat te doen met Joke:
"Wacht met schieten he want wij zijn eerst het molteken aan het warmmaken om te kunnen drukken". In de ondertiteling staat alleen 'het teken' vervolgens. Ze zijn met het geldteken bezig, niet het molteken, een verspreking van Baha of is hij gewoon even in de war?

Daarnaast is Bahador de eerste die voor het paard kiest (IK ga op het paard). Vervolgens zegt hij dat hij niet wil galopperen! Waardoor ze zich trager voortbewegen op paard dan Joke te voet  :D En hij is ook degene die voorstelt om de paardengroep al het geld te laten drukken, terwijl de rest zich op Joke richt. En van dat geld printen komt ook niets, want hij en Steve houden het ijzer beroerd tegen de brander aan.

 

Offline jorge

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #22 Gepost op: 9-04-2018, 02:39:15 »
Verrassend genoeg best stil nog in dit topic, terwijl ik toch behoorlijk deze tunnel begin in te duiken. Al vind ik Steve en Pascale toch ook wel uiterst verdacht.

Afl 1:
- Gaat in een relatief goedkoop graf liggen, rekt wat tijd en komt dan out of the blue met het juist antwoord.
- Is een muziekkenner, maar raad nochtans niks en pakt de verkeerde kippen.
- Verliest het abseilen van Lloyd, dit kan bewust gedaan zijn omdat hij niet in de positie van uiteindelijk Joke wilde komen.

Afl 2:
- Koos voor de paarden omdat er besloten werd om hier het geld mee op te halen. Een man is niet geinterreseerd in pasvragen, of Joke afschieten. Gaf gelijk aan niet in galop te willen gaan.
- Rent op een moment van een slechte slag bij het honkbal, waardoor Lloyd ook begint te lopen en een aantal spelers uit gaat.

Afl 3:
- Stuurt erg mee met Lloyd richting foute antwoorden gedurende de tequila quiz
- Zijn "Nee" in de intro doet nogal verdacht aan
- Bij het onderhandelen over de koffers vind ik Baha zijn gedrag het meest verdacht. Alsof hij op voorhand al heeft nagedacht over verschillende tactieken. Eerst laat hij mensen  een getal noemen. Een aantal wil logischerwijs de 6000, om aan te geven vooral niet de 0 te willen. Vervolgens wilt hij dat iedereen die iets anders had dan 6000 zijn koffer krijgt.  ( Ik zie dit als de tactiek: Koffer met geld krijgen en pasvragen kopen) Op het moment dat Pieter en Joke dit blokkeren door tegenspraak en Jeffrey aanbied om de koffer te nemen met 0, springt Baha gelijk in om ook een koffer met 0 te pakken. Dit om de kans te vergroten dat de afvaller een geldkoffer heeft. Wellicht stond Jeffrey er dan op voorhand ook niet het slechtste voor maar heeft een Steve of Pieter zich veilig gekocht. Pieter was de eerste keus van Baha en kreeg de 1 na hoogste koffer en kocht 2 pasvragen. Kan zomaar zijn dat Pieter eigenlijk de afvaller was.

Het feit dat Gilles de executie begon met Baha versterkt mijn gevoel wel.

Mijn voorlopige verdenking is:
1 Bahador
2 Steve
3 Pascale
4 Joke
5 Lloyd
6 Pieter
7 Katrien




Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #23 Gepost op: 9-04-2018, 08:42:00 »
Ook mijn hoofdverdachte en met exact dezelfde redenering.

Lloyd lijkt hem op het spoor (zijn ook vaak duo) en komt er zonder pasvragen weer doorheen.
In de montage zie je ook dat Lloyd Bahador verdenkt en omgekeerd.

Het is ergens logisch dat de uiteindelijke mol in zijn 'ik verdenk...' filmpjes best een finalekandidaat verdenkt, want anders krijg je één iemand in de finale die nooit consequent iemand verdenkt maar wel zo ver zou geraken?
Vorig jaar net hetzelfde met Davey en Eline.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #24 Gepost op: 9-04-2018, 08:52:14 »
Ik vraag me af of de Mol twee keer op rij met dezelfde kandidaat een duo zou vormen zoals Bahador en Lloyd deden. Ik denk van niet want dan zou je die ene kandidaat een (kennis)voordeel geven ten opzichte van de anderen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #25 Gepost op: 9-04-2018, 09:32:19 »
Bahador wiebelt met zijn benen, ik vraag me af of ze zo iemand als mol nemen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #26 Gepost op: 9-04-2018, 09:39:34 »
Ik vraag me af of de Mol twee keer op rij met dezelfde kandidaat een duo zou vormen zoals Bahador en Lloyd deden. Ik denk van niet want dan zou je die ene kandidaat een (kennis)voordeel geven ten opzichte van de anderen.

Na het abseilen en het baseball hebben ze ondertussen al 4 keer in hetzelfde team gezeten.

Anderzijds zitten ze qua verdenkingen op elkaar dacht ik en dat stinkt toch wat naar vroege ontmaskering van één van de twee.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #27 Gepost op: 9-04-2018, 12:09:00 »
Na het abseilen en het baseball hebben ze ondertussen al 4 keer in hetzelfde team gezeten.

Waarvan de laatste twee keer als duo afgezonderd van de rest. Dat zie ik een Mol zeker in dit stadium van het spel echt niet doen tenzij hij er een hele goede reden voor heeft zoals extra veel geld kunnen verspelen (ten opzichte van andere posities), maar dat was niet het geval.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #28 Gepost op: 9-04-2018, 20:03:32 »
steker nog het olijke duo wint t meeste geld van de 3 deelopdrachten..

wat me wel opvalt bij de safetycar is hoe ze de woeldoppen aandraaien met de krik eraf. het is duidelijk bahador die de krik eerst losmaakt, en dan zitten de doppen nog niet vast. zo hoort t niet

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #29 Gepost op: 9-04-2018, 20:20:21 »
hmmmm discutabel.
Je draait ze vast met de krik omhoog.
dan de krik eraf
en dan nog een keer draaien.
Je kunt namelijk dan meer kracht zetten. (op de krik, veel kracht zetten, kan hij eraf vallen)
althans zo heb ik het geleerd.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #30 Gepost op: 9-04-2018, 20:21:52 »
Wat die vragen betreft, is er 1 vraag in beeld waar Bahador het foute antwoord wil kiezen, maar Lloyd hem overrulet. Dat was bij die vogels die al dan niet bestonden. Dan heb je nog de vraag over de olympische sporten waar Lloyd zegt dat skateboarden wordt toegevoegd, maar Bahador overtuigt hem om toch het glaasje van skateboarden te drinken.

Voor de andere foute antwoorden moest Bahador niets doen en de goede antwoorden kwamen veelal uit Lloyd's mond.

Daarbij komt dan nog dat sporten wat hem kandidaats doet lijken, maar ik herinner me toch dat je bij sporten eerst koolhydraten en vetten verbrandt. Bovendien hebben ze een kwartiertje gesport slecht. Dus het is mooi voor de vorm, maar heeft het alcoholniveau zeker niet laten dalen tot een punt waar een positieve test plots negatief wordt.

Het is die hele optiek dat Bahador eigenlijk alles goed doet (terwijl dat eigenlijk niet echt zo is) dat me naar hem getrokken heeft deze week.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #31 Gepost op: 9-04-2018, 20:25:13 »
Ik had het ook drukker verwacht in dit topic na aflevering 3. Er ging bij wel een alarmbel af toen Bahador een koffer met nul euro koos meteen nadat Jeffrey dit deed. Zoals "Jorge" hier eerder opmerkte vergroot dat de kans op een groot geldbedrag bij een andere kandidaat. Plus dat hij (indien hij de mol is) goodwill bij de groep kweekt door zich "op te offeren" met nul euro. En ik vraag met af hoe hard Baha daawerkelijk reed met de safetycar op het circuit toen Lloyd opmerkte of hij niet te hard ging. Bahador zei dat hij onder de 40 reed. Als Lloyd niks had gezegd en Baha reed daadwerkelijk tegen de 50 dan had de professionele coureur misschien toch sneller gereden dan Jeffrey en was er meer geld verloren gegaan. Bij mij stijgt Baha met stip op m'n verdachtenlijst, misschien wel naar nummer 1. Ook gezien de weinige dingen die hij goed deed in de eerdere afleveringen.  :)

O het wordt al iets drukker in dit topic zie ik.  :D
« Laatst bewerkt op: 9-04-2018, 20:27:02 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #32 Gepost op: 9-04-2018, 22:02:40 »
Het wordt inderdaad wat drukker hier, en terecht. Zeker het argument dat hij na Jeffrey de andere nul claimde is een mogelijke aanwijzing. En hij probeert na het verdelen mensen nog te laten ruilen.....
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #33 Gepost op: 9-04-2018, 22:13:00 »
De vraag: welk zoogdier doodt de meeste andere zoogdieren, o.i.d., moest waarschijnlijk leeuw zijn. Ik dacht meteen: een leeuw doet niet anders in de tijd dat ie wakker is. Maar Bahador zei: de mens, dat ligt bijna te veel voor de hand. Dan doen we het toch? was de reactie van Lloyd.
Ik vind het een vreemde reactie, te veel voor de hand, terwijl een mens toch heel wat meer doet dan alleen jagen. Vrijwel alles wat Bahador zei was fout, en hij leek daarop aan te sturen.
Aan de andere kant vind ik hem iets te jolijtig voor een mol, net zoals Lloyd.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #34 Gepost op: 9-04-2018, 22:13:48 »
de vraag was, welk zoogdier doodt de meeste soortgenoten?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #35 Gepost op: 9-04-2018, 22:15:42 »
de vraag was, welk zoogdier doodt de meeste soortgenoten?
Het antwoord was in elk geval fout, dus zo voor de hand lag het niet dat het de mens moest zijn. Ik weet niet meer wat er nog meer als keus was.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #36 Gepost op: 9-04-2018, 22:16:25 »
leeuw, mens en stokstaartje dacht ik.


even gegoogled:   stokstaartjes dus
« Laatst bewerkt op: 9-04-2018, 22:18:21 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #37 Gepost op: 9-04-2018, 22:20:32 »
leeuw, mens en stokstaartje dacht ik.


even gegoogled:   stokstaartjes dus
Ja, ik lees het ook net. Staat de leeuw ook nog boven de mens?
https://www.dekennisvannu.nl/site/artikel/De-mens-is-niet-moordlustiger-dan-het-stokstaartje/8517

Ja, we halen de top dertig niet eens:
Zo laag dat we de top 30 niet eens meer halen. Volgens Gómez hebben we dat te danken aan het feit dat we beter georganiseerd zijn en strengere wetgeving hebben.

https://www.kijkmagazine.nl/science/stokstaartjes-vermoorden-elkaar-meest/
« Laatst bewerkt op: 9-04-2018, 22:23:34 door Run »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #38 Gepost op: 9-04-2018, 22:21:21 »
Leeuw 13,27 %

Mens tegenwoordig nog geen 2%
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #39 Gepost op: 9-04-2018, 22:47:28 »
Het antwoord was in elk geval fout, dus zo voor de hand lag het niet dat het de mens moest zijn. Ik weet niet meer wat er nog meer als keus was.

Ik vond het juist voor de hand liggend dat stokstaartje juist moet zijn. Dat is een dier dat je nooit een ander dier (of soortgenoot) iets ziet aandoen, dus heel vreemd om die erbij te zetten als een fout antwoord. Het moet wel het antwoord zijn waarvan je het niet verwacht in dit geval.