Auteur Topic: [De Mol] Verborgen aanwijzingen  (gelezen 29987 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #60 Gepost op: 19-04-2018, 21:27:33 »
En wat doen we met die 'rat' uit de basketbalproef. ;)

Wat je maar wil. Misschien is pluim ook maar een random woord net zoals sloep en vele andere woorden, maar zo aan het begin van de serie en verwerkt in alle kandidatenteksten is het wel erg opvallend.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #61 Gepost op: 19-04-2018, 21:35:35 »
Wat je maar wil. Misschien is pluim ook maar een random woord net zoals sloep en vele andere woorden, maar zo aan het begin van de serie en verwerkt in alle kandidatenteksten is het wel erg opvallend.

Je hebt gelijk hoor. Ik was na aflevering 1 (met 'pluim' en die kippen) ook aan het wachten op een vervolg, want ik zo los kan ik er eigenlijk niet veel van maken.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #62 Gepost op: 20-04-2018, 13:03:59 »
Misschien zit er iets verborgen in de sequentie aan het begin van aflevering 3 waarin iedereen zegt de Mol niet te zijn. (En Bahador die alleen "nee" zegt.)

Mij viel op dat we drie kandidaten achter elkaar zien zonder dat hier shots van de dansers tussen zitten. Dit zijn Steve, Pascale en Katrien. Misschien de drie finalisten?


Bahador is ook de enige die "nee" zegt maar "ja" knikt terwijl hij nee zegt. Dit viel me al op tijdens het kijken.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #63 Gepost op: 22-04-2018, 23:01:14 »
Iets waar ik als overzichtjesman niets mee kan, maar hintzoekers misschien wel:

Gilles stond er op dat we te weten kwamen wat het juiste lockernummer was van Steve en Pieter (namelijk 142) is dat omdat er een hint in zit?

De lockernummers waren 107, 132 en 142.

In de geest van 'tel getallen op' kom ik op: 381.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #64 Gepost op: 22-04-2018, 23:14:46 »
Iets waar ik als overzichtjesman niets mee kan, maar hintzoekers misschien wel:

Gilles stond er op dat we te weten kwamen wat het juiste lockernummer was van Steve en Pieter (namelijk 142) is dat omdat er een hint in zit?

De lockernummers waren 107, 132 en 142.

In de geest van 'tel getallen op' kom ik op: 381.

Ik weet niet veel van de bijbel af, maar bij Daniel 3:81 staat “Bless the Lord, all wild animals and cattle; sing praise to him and highly exalt him forever.” Aangezien de familieleden in pakken van dieren zaten, kan dit een hint zijn naar Pieter die priester is.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #65 Gepost op: 22-04-2018, 23:17:01 »
Ik weet niet veel van de bijbel af, maar bij Daniel 3:81 staat “Bless the Lord, all wild animals and cattle; sing praise to him and highly exalt him forever.” Aangezien de familieleden in pakken van dieren zaten, kan dit een hint zijn naar Pieter die priester is.

Dit vind ik wel zo'n typische De Mol hint. Een beetje ver gezocht, makkelijk uit te leggen en niet onomstotelijk.
Al moet er dan nog wel ergens een verwijzing naar Daniël zijn..
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #66 Gepost op: 22-04-2018, 23:20:44 »
Dit vind ik wel zo'n typische De Mol hint. Een beetje ver gezocht, makkelijk uit te leggen en niet onomstotelijk.
Al moet er dan nog wel ergens een verwijzing naar Daniël zijn..

Ja daar zat ik ook al mee. Misschien nog maar eens naar de aflevering kijken 😂.

Het viel me trouwens naast dit weer erg op dat er veel verwijzingen naar het beroep priester in zitten.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #67 Gepost op: 23-04-2018, 00:38:34 »
Hmm, klopt het dat er hier nog niets staat over de uurwerk-theorie van Bahador?

Was deze avond in Café Mol net voor de uitzending.
En ik vond het wel een goede typische molhint.

Het uurwerk van Bahador op een kandidatenfoto zou op 19:26 staan.
Identiek als het uurwerk uit de eerste opdracht van aflevering 1 )levend begraven). Waar ze een Bijbeltekst vonden op basis van dit uurwerk.

ALS DIT ZOU KLOPPEN, dan is dit echt een perfecte verborgen hint.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #68 Gepost op: 23-04-2018, 00:53:02 »
Hmm, klopt het dat er hier nog niets staat over de uurwerk-theorie van Bahador?

Was deze avond in Café Mol net voor de uitzending.
En ik vond het wel een goede typische molhint.

Het uurwerk van Bahador op een kandidatenfoto zou op 19:26 staan.
Identiek als het uurwerk uit de eerste opdracht van aflevering 1 )levend begraven). Waar ze een Bijbeltekst vonden op basis van dit uurwerk.

ALS DIT ZOU KLOPPEN, dan is dit echt een perfecte verborgen hint.

Ik had hem al gelezen op het Vlaamse forum. Is inderdaad een zeer goede, maar hij voelt niet 'De Mol'-achtig. Allez, dan vergelijk ik met de hints uit de vorige 2 seizoenen vooral.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #69 Gepost op: 23-04-2018, 01:19:00 »
Ik had hem al gelezen op het Vlaamse forum. Is inderdaad een zeer goede, maar hij voelt niet 'De Mol'-achtig. Allez, dan vergelijk ik met de hints uit de vorige 2 seizoenen vooral.
Goh, wat is niet 'De Mol'-achtig? Niet ver genoeg gedacht?
Dat waren de playlist-hints ook niet bepaald. En die kunnen ze toch blijven gebruiken hé 😁
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #70 Gepost op: 23-04-2018, 01:23:29 »
Goh, wat is niet 'De Mol'-achtig? Niet ver genoeg gedacht?
Dat waren de playlist-hints ook niet bepaald. En die kunnen ze toch blijven gebruiken hé 😁

Dit gaat raar klinken, maar het is me 'te duidelijk'. Eerste aflevering: Een analoge horloge op 19:26, een kandidaat met een horloge dat lijkt op 19:26.

Het strookt niet met de toch iets moeilijkere of dubbelzinnigere hints uit de vorige seizoenen.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #71 Gepost op: 23-04-2018, 07:32:51 »
Mss, MOEST HET KLOPPEN, dan zou het wel zeer toevallig zijn, tenzij het ook in scène gezet werd bij de kandidaat
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Superpippo

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #72 Gepost op: 23-04-2018, 14:53:25 »
Voor de (goed)gelovigen onder jullie:

Ik zit zelf niet zo op Pieter, maar deze zou echt een goede tip kunnen zijn

Uit de bijbel, Koningen 1

1:07: En zijn raadslagen waren met Joab, den zoon van Zeruja, en met Abjathar, den priester; die hielpen, volgende Adonia.
1:32: En de koning David zeide: Roep mij Zadok, den priester, en Nathan, den profeet, en Benaja, den zoon van Jojada; en zij kwamen voor het aangezicht des konings.
1:42: Als hij nog sprak, ziet, zo kwam Jonathan, de zoon van Abjathar, den priester; en Adonia zeide: Kom in, want gij zijt een kloek man, en zult het goede boodschappen.

Moet gezegd, in heel dat eerste deel van Koningen zijn er 12 van de 52 regels waar er een priester in komt...

Aan de andere kant voor zij die Joke aan de bijbel en het nummer 6 willen linken:

Exodus 6:20: En Amram nam Jochebed (Ook Jokebed), zijn moei, zich tot een huisvrouw, en zij baarde hem Aaron en Mozes; en de jaren des levens van Amram waren honderd zeven en dertig jaren.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #73 Gepost op: 24-04-2018, 15:15:55 »
Ik heb een mogelijke aanwijzing naar Bahador gevonden in de beginbeelden van de trailer waarmee aflevering 5 start.

Bekijk de trailer hier: https://www.vier.be/embed/video/public/18643

"Vijf kandidaten zijn nog steeds op zoek naar de Mol."

Er zijn dan nog zes kandidaten in het spel maar inderdaad maar vijf die naar de Mol zoeken.

We zien dan na een beautyshot van Mexico City de volgende vijf shots op het bioscoopscherm waarna de trailer pas naar full-screen en kleur gaat:

- Lloyd en Pascale op zoek naar een locatie in de pakketjesopdracht, ze worden een kant uit gewezen.
- Lloyd en Pascale zoeken, zelfde opdracht.
- Pieter die denkt dat lift weg is, hij staat bij de verkeerde. Je kan zeggen: Pieter zoekt de lift.
- Steve en Pascale zoeken naar aanwijzingen in de kamer van de bom (escaperoom).
- Joke (en Lloyd) zoeken met een vergrootglas in de escaperoom.

Alleen Bahador zien we niet zoeken.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2018, 18:32:46 door Heinz »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #74 Gepost op: 24-04-2018, 15:26:31 »
Ik denk dat je het beste naar het gedrag kan kijken want de makers verzinnen verwijzingen voor elke kandidaat.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #75 Gepost op: 24-04-2018, 15:29:22 »
Ik denk dat je het beste naar molacties kan kijken want iedereen ziet aanwijzingen naar zijn eigen Mol.

Ik heb je quote even aangepast. ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #76 Gepost op: 24-04-2018, 15:32:47 »
Ik denk dat je het beste naar het gedrag kan kijken want de makers verzinnen verwijzingen voor elke kandidaat.

Bedankt voor de tip. ::rofl::

Maar zonder gekheid: de makers hebben meermaals gezegd niet bewust valse hints te verzinnen. Wat niet wil zeggen dat die er natuurlijk wel toevallig zijn, als je maar goed genoeg je best doet om ze te vinden. ;)

Nu nog iemand die inhoudelijk op mijn mogelijke hint in wil gaan? :P

Offline Molino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #77 Gepost op: 24-04-2018, 15:42:37 »
Nu nog iemand die inhoudelijk op mijn mogelijke hint in wil gaan? :P

Ik vind hem een hele sterke. We zien Bahador echt überhaupt niet in deze beelden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #78 Gepost op: 24-04-2018, 15:44:59 »
Ik vind hem een hele sterke. We zien Bahador echt überhaupt niet in deze beelden.

Ja precies, we zien hem überhaupt niet, dat vergat ik erbij te zetten.

(Ik hoopte gevonden te hebben dat we allen zagen zoeken behalve Pieter die wat onduidelijker "zoekt", maar helaas. ;D)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #79 Gepost op: 24-04-2018, 16:11:49 »
Wauw Heinz! Dat vind ik echt een sterke hint! Het zou zomaar kunnen dat je gelijk hebt. Het is sowieso al bijzonder dat dit stukje zowel als trailer is gebruikt als 1-op-1 in de aflevering. Het zou bijna raar zijn als er geen hint in zat. Goed gevonden!