Auteur Topic: [Aflevering 8] - 13 mei  (gelezen 6019 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - 13 mei
« Reactie #20 Gepost op: 14-05-2018, 00:33:46 »
Amai, ik vond het anders plezant om opnieuw in de cinema Kinepolis te zitten voor de ontknoping. Stuk leuker bovendien dan buiten in de kou op afstand Vondel CS gade te slaan. En omdat het toch duurde tot de aflevering zou gaan beginnen kreeg ik nu wat mee van wat zich buiten de zaal zich afspeelde.

Mensen in België zelf die het winspel hadden gespeeld kregen een sombrero afhankelijk van de kandidaat die je verdacht. Lloyd geel, Baha groen, Pieter rood. Ik had gewoon een ticket gekocht bij Kinepolis dus kreeg geen sombrero. Wel heb ik Frances van dichtbij in het echt gezien ::boogie:: En natuurlijk Gilles de Coster, alle kandidaten die voorbij liepen op weg naar elke zaal.

Zo kwam ik oog in oog met Frances   ::love:: Zag ik Gilles de Coster en daarna alle kandidaten voorbij lopen. En het leukste dat er drie verkoopmachines stonden voor elke finalist een. Je kon een blikje Rodenbach gratis uit de automaat halen met een label voor Lloyd, Pieter en Baha. Zo kon je stemmen op jouw mol. Het ging aardig gelijk op en de machine van Pieter was snel gesaboteerd en onklaar gemaakt :P

De drie finalisten met Gilles kwamen in de zaal even de mensen toespreken. Even polsen hoe de verdenking lag per zaal en doorr. Ik ben blij dat ik na verkeerd te zitten met WIDM dit jaar, nu met de Mol tweemaal op rij goed te zitten ::cheerleader:: Verder was het leuk om te zien hoe Gilles met de finalisten buiten de zaal in de gang nog even een toespraak gaf alvorens de finalisten bedolven werden onder de bezoekers die met de op de foto wilden gaan.

En dan nu over de aflevering zelf... Ja, het waren geen spectaculaire opdrachten (het zag er vooral heel mooi uit) Maar is dat erg? Mwah, toch nog mooie plaatjes gezien zo. De test en ontknoping was wel spannend, net zo spannend als vorig jaar. En het mooiste is naast wat korte fragmenten met de mol in actie hebben we nog een hele aflevering tegoed volgende week!




« Laatst bewerkt op: 14-05-2018, 00:36:29 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - 13 mei
« Reactie #21 Gepost op: 14-05-2018, 00:46:19 »
Ik heb genoten van de finale op groot scherm. Wat een humor met die drie mannen in de finale en wat een schitterende beelden leverde de watervalopdracht op. En ook al was ik overtuigd van Pieter als Mol, je weet het nooit zeker tot het moment daar is. Altijd spannend en weer heel mooi in beeld gebracht.

En het teddybeermoment kregen we dus nu al te zien. Ik kan niet wachten om Pieters molacties te zien en hoe ie daar ongetwijfeld van genoten heeft. ::tandpastasmiley::

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 13 mei
« Reactie #22 Gepost op: 14-05-2018, 04:35:47 »
Joost en Heinz dat klinkt heel gaaf. Vond zelf de finale achter mijn laptopje.
Mijn blik open gehad maar Pieter vanaf aflevering 1 intuïtief als mol gezien ...yes! ::trots::
Ik zat wat Nederland betreft ook heel lang verkeerd dit jaar dus goed voor het zelfvertrouwen ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - 13 mei
« Reactie #23 Gepost op: 14-05-2018, 07:31:41 »
En het leukste dat er drie verkoopmachines stonden voor elke finalist een. Je kon een blikje Rodenbach gratis uit de automaat halen met een label voor Lloyd, Pieter en Baha. Zo kon je stemmen op jouw mol. Het ging aardig gelijk op en de machine van Pieter was snel gesaboteerd en onklaar gemaakt :P

Heel leuk was dat ja. Prachtig dat de machine van Pieter het niet deed. Uiteraard hebben Joost en ik als echte molloten toch de hele set verzameld. ::proostbier::

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - 13 mei
« Reactie #24 Gepost op: 14-05-2018, 09:24:52 »
Leuke finale. Heb me de tranen gelachen om Lloyd boven de waterval  ;D.

Leuke mol en ik had 'm vanaf het begin in de smiezen  ::bravo::.
Ma how, zeg!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - 13 mei
« Reactie #25 Gepost op: 14-05-2018, 09:41:12 »
Heel leuk was dat ja. Prachtig dat de machine van Pieter het niet deed. Uiteraard hebben Joost en ik als echte molloten toch de hele set verzameld. ::proostbier::

Santé! ::rofl::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - 13 mei
« Reactie #26 Gepost op: 14-05-2018, 14:31:22 »
Heel leuk was dat ja. Prachtig dat de machine van Pieter het niet deed. Uiteraard hebben Joost en ik als echte molloten toch de hele set verzameld. ::proostbier::

Haha, inderdaad. ::wijn:: En ik heb een rode sombrero meegenomen na het netjes te vragen. Want alle Pieter/Baha/Lloyd verdenkers van het spel kregen een rode/groene/gele sombrero bij binnenkomst. En zo werd het toch een soort live ontknoping en molfandag in een.  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 8] - 13 mei
« Reactie #27 Gepost op: 14-05-2018, 15:08:31 »
Ik ben benieuwd of de vraag 'Welke prikkel diende de mol toe?' nog terug is gekomen in de finaletest.

...even teruggekeken, dat was ook zo. In dat geval heeft Lloyd dus een halve pasvraag gehad dankzij dat gesprekje met de Mol. (Baha had nog 50% kans om het ook goed te gokken.)
« Laatst bewerkt op: 14-05-2018, 15:13:34 door Pac »
...óf niet!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 13 mei
« Reactie #28 Gepost op: 14-05-2018, 15:09:08 »
Ik ben benieuwd of de vraag 'Welke prikkel diende de mol toe?' nog terug is gekomen in de finaletest. In dat geval zou Lloyd een halve pasvraag hebben gehad. (Baha had nog 50% kans om het ook goed te gokken.)

Ja, dat werd toch getoond?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 8] - 13 mei
« Reactie #29 Gepost op: 14-05-2018, 15:15:25 »
Ja, dat werd toch getoond?
Klopt, ik zag het nu. Net die ene vraag kan cruciaal geweest zijn met twee aan elkaar gewaagde finalisten :o
...óf niet!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 13 mei
« Reactie #30 Gepost op: 14-05-2018, 15:16:55 »
Klopt, ik zag het nu. Net die ene vraag kan cruciaal geweest zijn met twee aan elkaar gewaagde finalisten :o

Klopt, al denk ik dat Lloyd anders ook wel gewonnen had. Lijkt me net iets meer gefocust.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 8] - 13 mei
« Reactie #31 Gepost op: 14-05-2018, 15:54:10 »
Ja de aflevering was iets te langdradig, maar ach het was een mooi seizoen en gelukkig komt er weer een volgend seizoen volgend jaar ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 8] - 13 mei
« Reactie #32 Gepost op: 14-05-2018, 18:41:17 »
alweer een opdracht waar iedereen hetzelfde doel heeft als de mol, omdat het weer voordeel vs. pot is.


Ik denk dit voor mij de reden is waarom ik dit seizoen niet zo geweldig vond. waar ik andere seizoenen echt ging speuren en bepaalde zaken wilde analyseren, merkte ik nu dat gaandeweg de serie mn animo om dit te doen steeds meer afnam. Dit ligt zeker niet aan de deelnemers, of de kwaliteit van de mol. En al helemaal niet aan de  kwaliteit van de regie  in beeld en geluid. Maar wel aan de opdrachten, waar er te vaak geen onderscheid was tussen een kandidaat die voor eigen gewin ging of een mol.

bv geitjes, 1000 euro uit de pot bij  pieter en dan grijnst hij als mol, kandidaat bahador doet exact hetzelfde.

Ik denk dat er nog wel een leuke actie komt as zondag van mol pieter.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - 13 mei
« Reactie #33 Gepost op: 14-05-2018, 18:54:48 »
Ik vond het wel een mooie finale, vooral die waterval-opdracht en de ontknoping in de Arena. En ook de lol die de mannen hadden. De hele serie vond ik weer dik in orde ::ok::

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 13 mei
« Reactie #34 Gepost op: 14-05-2018, 22:02:12 »
Eindelijk gekeken, een mooie finale. Helaas niet mijn mol, maar mijn 2e verdachte gedurende de serie. Het verrast me niet, maar wel heel leuk. De priester als mol  ::ok::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 13 mei
« Reactie #35 Gepost op: 15-05-2018, 21:10:12 »
Ik hoop dat ze nog jarenlang in deze vorm en met deze presentator ons een plezier zullen blijven doen ::bravo::

Dit wil ik ook nog eens benadrukken. Gilles Decoster is een zegen voor De Mol. Niet makkelijk om Michiel Devlieger te gaan opvolgen, maar hij doet het schitterend op zijn manier. Hij kent perfect de grens tussen het familiale en zijn functie als presentator tegenover de kandidaten. Perfecte casting wat mij betreft

Offline Molino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - 13 mei
« Reactie #36 Gepost op: 15-05-2018, 21:15:37 »
Perfecte casting wat mij betreft

Absoluut mee eens. Hij past echt perfect bij het programma, zoiets heb je niet meer vaak.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 8] - 13 mei
« Reactie #37 Gepost op: 16-05-2018, 00:58:38 »
Niet verrassend maar wel verkeerd gegokt :P Al is het sturen van anderen in plaats van zelf de cruciale plekken innemen wel knap maar heeft het niet helemaal mijn voorkeur. Niettemin denk ik dat ook ik zondag wel zal zien dat Pieter een prima mol is geweest. ::ok::

Pieter was voor mij een prima mol, wat we zondag ook zien. Ik vind het wel een interessante vraag of Pieter als mol erg verrassend was. Ik denk het niet en 2/3e van het forum zat er op. Zelf dacht ik dat als Pieter de mol kon zijn hij het ook zou  zijn, want welke redactie laat nu de kans op een priester als mol liggen? En daarna vielen in mijn tunnel snel veel kwartjes op de plaats (zo zeggen we dat in Nederland). Bij Jan in Nederland lag het er ook snel dik bovenop als je wat verder dan het spel keek. Maar ok, ik ben na lang niet zoeken weer ingestapt en moet waarschijnlijk een keer flink op mijn bek gaan voordat ik alles weer in perspectief zie (en heb ik teveel geluk gehad). Ik denk wel dat het leuk zou zijn om hier eens te bespreken hoe je de mol het snelst kan ontmaskeren (puur op basis van de uitzendingen).
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - 13 mei
« Reactie #38 Gepost op: 16-05-2018, 12:00:03 »
Bij mijn weten is dit forum de enige plek waar Pieter vroeg en in grote aantallen verdacht werd. Ik ben dus van mening dat Pieter toch een pluim op zijn hoed mag steken dat hij eigenlijk heel onverdacht was als Mol.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 13 mei
« Reactie #39 Gepost op: 17-05-2018, 22:33:14 »
Dit wil ik ook nog eens benadrukken. Gilles Decoster is een zegen voor De Mol. Niet makkelijk om Michiel Devlieger te gaan opvolgen, maar hij doet het schitterend op zijn manier. Hij kent perfect de grens tussen het familiale en zijn functie als presentator tegenover de kandidaten. Perfecte casting wat mij betreft

Helemaal eens en nog prettig voor het oog ook.  ;D
Graven, graven, graven...