Auteur Topic: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik  (gelezen 9537 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #20 Gepost op: 20-05-2018, 23:05:13 »
Ik vond het een fijne terugblik en ik verheug me op volgend jaar.

Het is mooi geweest, nu.
Of: Het is nu mooi geweest.
Of: Nu is het mooi geweest.
Of: ...

Hartelijke groeten allemaal!

Marisa

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #21 Gepost op: 20-05-2018, 23:05:59 »
@Hulpmol, dus je definitieve verdenking naar Pieter is wss gebaseerd op een molactie die er wss gene was  ::schaam::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #22 Gepost op: 20-05-2018, 23:12:09 »
@Hulpmol, dus je definitieve verdenking naar Pieter is wss gebaseerd op een molactie die er wss gene was  ::schaam::

Die mogelijkheid was er altijd natuurlijk he. ;D

Al hangt het natuurlijk allemaal samen met Pieter die dolgraag op de auto wilde zitten als Mol. Dus het springt wel voort uit een moltactiek.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #23 Gepost op: 20-05-2018, 23:17:43 »

Het woordje 'nu', was dat hier gevonden? Geniaal bedacht.



Dat was toch niet voor de kijkers bedoeld? Het was een geniale manier om in het zicht (en in het gehoor) van de andere kandidaten de mol in te lichten over de afvaller.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #24 Gepost op: 20-05-2018, 23:20:11 »
Leuke laatste aflevering. Hele sterke kandidaten, vooral die actie van Baha op het vliegveld was erg slim gespeeld.
Had eigenlijk meer van Pieter verwacht, superslimme en grappige vent en acteren kan hij, maar hij had misschien iets meer risico mogen nemen hier en daar. Had voor mij zeker oppermol-potentie, maar heeft dat niveau niet gehaald denk ik. Ondanks dat toch gewoon een fantastisch seizoen, zelfs als atheïst ontzettend genoten elke zondag.  ::tandpastasmiley:: ::ok::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #25 Gepost op: 20-05-2018, 23:39:17 »

Had eigenlijk meer van Pieter verwacht, superslimme en grappige vent en acteren kan hij, maar hij had misschien iets meer risico mogen nemen hier en daar. Had voor mij zeker oppermol-potentie, maar heeft dat niveau niet gehaald denk ik. Ondanks dat toch gewoon een fantastisch seizoen, zelfs als atheïst ontzettend genoten elke zondag.  ::tandpastasmiley:: ::ok::

Maar moeten we in een discussie over "hoe goed Pieter het gedaan heeft" ook niet altijd meenemen dat de opdrachten uitgetekend worden door het productieteam en Pieter zich in die context moet schikken?

Pieter kreeg namelijk heel veel opdrachten waar nooit geld gewonnen ging worden en waar deze fanatieke groep maar al te graag pasvragen en vrijstellingen koos boven geld.

Op die manier zorg je er als productie voor dat je achteraf als kijker iets hebt van: "Maar zoveel deed de Mol toch niet?"

Ik vind Pieter net heel goed omdat hij enorm gekke dingen mocht doen en niemand hem er extra door ging verdenken. Zo kon hij het meest absurde argument geven om Pascale's perfecte plan bij de jacht op Joke niet te volgen en iedereen slikte het als zoete koek, zelfs Baha. Ook gingen Joke en Steve nog altijd niet aan Pieter denken na een mislukte achtbaanronde en 0 euro opbrengt in de autocinema. Hij kreeg voor dat laatste net meer sympathie.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #26 Gepost op: 20-05-2018, 23:44:00 »
Maar moeten we in een discussie over "hoe goed Pieter het gedaan heeft" ook niet altijd meenemen dat de opdrachten uitgetekend worden door het productieteam en Pieter zich in die context moet schikken?

Pieter kreeg namelijk heel veel opdrachten waar nooit geld gewonnen ging worden en waar deze fanatieke groep maar al te graag pasvragen en vrijstellingen koos boven geld.

Op die manier zorg je er als productie voor dat je achteraf als kijker iets hebt van: "Maar zoveel deed de Mol toch niet?"

Ik vind Pieter net heel goed omdat hij enorm gekke dingen mocht doen en niemand hem er extra door ging verdenken. Zo kon hij het meest absurde argument geven om Pascale's perfecte plan bij de jacht op Joke niet te volgen en iedereen slikte het als zoete koek, zelfs Baha. Ook gingen Joke en Steve nog altijd niet aan Pieter denken na een mislukte achtbaanronde en 0 euro opbrengt in de autocinema. Hij kreeg voor dat laatste net meer sympathie.

Ik vond inderdaad dat Pieter goed de grens wist van dit kan wel en dit kan niet (omdat Lloyd en Baha mij verdenken). ::bravo::

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #27 Gepost op: 20-05-2018, 23:49:36 »
Jammer dat ze geen antwoord gaven op de vraag waardoor Lloyd Pieter ging verdenken en bleef verdenken. Bij Baha kwam dat kennelijk omdat Pieter nogal traag liep bij het baseballen.

Verder een schitterend overzicht, mooier dan in Nederland.
Graven, graven, graven...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #28 Gepost op: 20-05-2018, 23:51:26 »
Jammer dat ze geen antwoord gaven op de vraag waardoor Lloyd Pieter ging verdenken en bleef verdenken. Bij Baha kwam dat kennelijk omdat Pieter nogal traag liep bij het baseballen.

Verder een schitterend overzicht, mooier dan in Nederland.

Lloyd had Pieter in het vizier door de eerste opdracht. Hij had de kaart in zijn handen en vertraagde zo. Waarom hij hem bleef verdenken? Dat zullen meerdere factoren zijn

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #29 Gepost op: 20-05-2018, 23:52:25 »
Maar moeten we in een discussie over "hoe goed Pieter het gedaan heeft" ook niet altijd meenemen dat de opdrachten uitgetekend worden door het productieteam en Pieter zich in die context moet schikken?

Pieter kreeg namelijk heel veel opdrachten waar nooit geld gewonnen ging worden en waar deze fanatieke groep maar al te graag pasvragen en vrijstellingen koos boven geld.

Op die manier zorg je er als productie voor dat je achteraf als kijker iets hebt van: "Maar zoveel deed de Mol toch niet?"

Ik vind Pieter net heel goed omdat hij enorm gekke dingen mocht doen en niemand hem er extra door ging verdenken. Zo kon hij het meest absurde argument geven om Pascale's perfecte plan bij de jacht op Joke niet te volgen en iedereen slikte het als zoete koek, zelfs Baha. Ook gingen Joke en Steve nog altijd niet aan Pieter denken na een mislukte achtbaanronde en 0 euro opbrengt in de autocinema. Hij kreeg voor dat laatste net meer sympathie.
Ja goede punten, vooral dat Joke argument van Pieter was echt heel raar ja, zette ik gelijk vraagtekens bij. Zijn wel meer van die dingen waarbij ik achteraf zoiets heb van man dat was toch wel echt duidelijk, maar puur omdat Pieter het zo goed speelde toch nooit doorgehad of verdacht gevonden. Er waren veel pasvragen/vrijstelling opdrachten inderdaad, had misschien wat minder gemogen, en misschien ook wel de reden inderdaad Pieter niet echt een onvergetelijke molactie heeft kunnen uitvoeren. (Zoals George die rondjes door de straten rent of Dennis die enveloppen van boord gooit)  ::rofl::

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #30 Gepost op: 20-05-2018, 23:53:46 »
Lloyd had Pieter in het vizier door de eerste opdracht. Hij had de kaart in zijn handen en vertraagde zo. Waarom hij hem bleef verdenken? Dat zullen meerdere factoren zijn

Dat hoorde ik hem zeggen inderdaad maar is dat alles? Niets over de andere opdrachten in aflevering 1 zoals de afdaling. Hoe was Pieter daar verdacht voor Lloyd?

Kennelijk hebben Lloyd en Baha geluk gehad dat ze met relatief kleine dingetjes snel op de juiste mol zaten.
Graven, graven, graven...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #31 Gepost op: 20-05-2018, 23:57:14 »
Dat hoorde ik hem zeggen inderdaad maar is dat alles? Niets over de andere opdrachten in aflevering 1 zoals de afdaling. Hoe was Pieter daar verdacht voor Lloyd?

Kennelijk hebben Lloyd en Baha geluk gehad dat ze met relatief kleine dingetjes snel op de juiste mol zaten.

Dat geluk moet je altijd wel wat hebben zeker? Maar ze zijn dus al all-in gegaan voor die koffertjesopdracht, dat is wel zwaar gokken.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #32 Gepost op: 21-05-2018, 00:00:42 »
Geluk is denk ik ook een redelijke grote factor inderdaad, maar bedenk wel dat ondanks dat Lloyd zo vroeg all-in ging toch nog twijfelde tot het laatst.
Herinner me van vorig seizoen dat Davey en Annelies ook rond aflevering 3 all-in gingen, toch wel opvallend omdat de meeste kijkers op dat moment toch totaal nog niet zeker zijn. Maar er is waarschijnlijk ook een groot verschil tussen de afleveringen die wij zien en het meemaken in het echt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #33 Gepost op: 21-05-2018, 00:06:25 »
Ik denk dat dat ook verklaart waarom een ex-winnaar of ex-finalist er ook volledig kan naast zitten het seizoen er na.

Vaak is er een portie geluk mee gemoeid dat je op het juiste moment op de juiste plaats bent.

Spoiler:  De Mol 5 (klik om te tonen/verbergen)

Die 2 voorbeelden + dat hun verdenking er dit seizoen naast zat, vind ik valabele argumenten om te zeggen dat Baha en Lloyd finalisten geworden zijn omdat het geluk op het juiste moment aan hun zijde stond in de beginfase van het seizoen.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #34 Gepost op: 21-05-2018, 00:16:23 »
Fraaie terugblik.  ::ok:: Ik zou dat graag ook bij WIDM hier in Nederland ook graag op een dergelijke uitgebreide manier zien. Eén ding miste ik wel en dat werd niet verteld: n.l. waarom het met die brander niet lukte om pasvragen te branden door Pieter/Baha/Steve. De beelden suggereerden wel dat er iets met de brander was gedaan. Heeft iemand daar nog gedachten over?
« Laatst bewerkt op: 21-05-2018, 00:18:19 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #35 Gepost op: 21-05-2018, 00:39:52 »
Ik vond het een topaflevering ::bravo:: Na mijn ontgoocheling vorige week besloot ik te wachten met oordelen voor Pieter tot aflevering 9. En hij is hoog in mijn aanzien gestegen ::bravo:: Geweldig hoe hij op de groep inspeelde en alles gedaan kreeg zonder dat de groep (of ik) daar iets verdachts in zag. Ook Lloyd en Baha straf gespeeld, puike prestatie  ::ok::
...óf niet!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #36 Gepost op: 21-05-2018, 00:42:00 »
Eén ding miste ik wel en dat werd niet verteld: n.l. waarom het met die brander niet lukte om pasvragen te branden door Pieter/Baha/Steve. De beelden suggereerden wel dat er iets met de brander was gedaan. Heeft iemand daar nog gedachten over?

Nou, in de 1e plaats omdat hun stamper geen pasvragen had kunnen branden natuurlijk.  ;) Maar buiten dat was ik ook wel benieuwd geweest waarom die brander het niet deed zodat er geen geldteken gebrand kon worden. Ik vermoed hier toch dat het is zoals Moedermol al ontdekt had : we hebben steeds dezelfde beelden gezien van iets dat langer leek te duren dan het in werkelijkheid duurde.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #37 Gepost op: 21-05-2018, 00:42:37 »
Dit is wel echt een veel fijnere manier voor een laatste aflevering. Dat live gedoe bij de Nederlandse serie kan me totaal niet bekoren. Het kost veel tijd, overal wordt door heen geschreeuwd en ik vind het geen meerwaarde voor de spanning.

Hoewel hij het niet onverdienstelijk deed, ben ik helaas ook niet omver geblazen door de acties van Pieter. Wellicht komt dit ook wel door zijn karakter dat niet heel spontaan over komt op het scherm. Het is een goedzak van een vent met best leuke opmerkingen zo nu en dan , maar hij is niet heel extravert en spat van het scherm.

Had wellicht Jeffrey, Joke of Bahador ( die tactisch wellicht meer als mol had kunnen brengen) een leukere optie gevonden. Gilles, maar ook dit jaar Jan in NL, brachten het allemaal wat leuker op een of andere manier.

Tot slot petje af voor Lloyd, Bahador en Pascale voor hoe ze het spel gespeeld hebben. Ze hadden de mol al snel in het vizier en speelde daardoor bijna de gehele reeks zelf ook een tactisch spel.


Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #38 Gepost op: 21-05-2018, 01:14:31 »
"Hallo, spreek ik met de Mol?"

Dat was ik. Serieus waar. Mijn vrouw kan het bevestigen. ::rofl:: ;D ::boogie::
Nice, ik was echt bang dat ik ook nog te horen zou gaan zijn, ik had dat nummer samen met een vriend gebeld maar we waren zo op die fluittoon gefocust dat we ons niet realiseerden dat er een voicemail opgenomen werd. ::schaam::

Erg leuke aflevering weer. Qua mol-acties voor mij niet zo'n verrassing omdat ik het hele seizoen wel op Pieter heb gelet, maar wel interessant om te zien hoe hij zich erop voorbereide. Tof dat ze alle verdenkingen lieten zien, ik was verbaasd dat Lloyd en Baha al zo vroeg all-in gingen op Pieter. Baha heeft het ook zeer slim gespeeld met die koffertjes-opdracht, en Pieter bij de stand-off.

Toch blijven nog wel een aantal van mijn vragen onbeantwoord, zo waren er toch ook proeven waarbij Pieter niet op een mol-positie terechtkwam waar dat in mijn optiek wel mogelijk was geweest.

Maar wat zijn we toch weer verwend met dit seizoen, en ik kijk alweer uit naar de volgende. ::ok::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #39 Gepost op: 21-05-2018, 06:30:20 »
Fraaie terugblik.  ::ok:: Ik zou dat graag ook bij WIDM hier in Nederland ook graag op een dergelijke uitgebreide manier zien. Eén ding miste ik wel en dat werd niet verteld: n.l. waarom het met die brander niet lukte om pasvragen te branden door Pieter/Baha/Steve. De beelden suggereerden wel dat er iets met de brander was gedaan. Heeft iemand daar nog gedachten over?
Je hebt gelijk, hebben ze helemaal overgeslagen!  :o