Auteur Topic: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik  (gelezen 9576 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #40 Gepost op: 21-05-2018, 09:59:16 »
De productie weet natuurlijk wie wat heeft gestemd. En zo wisten ze ook dat Lloyd en Baha verbluffend snel op het juiste spoor zaten. Dat bood mogelijkheden om de strategie voor Pieter bij te sturen. Ik vraag me af of dit werkelijk gebeurd is, dus of de oorspronkelijke strategie is aangepast om Lloyd en Baha alsnog de verkeerde kant op te sturen.
« Laatst bewerkt op: 21-05-2018, 13:48:31 door Bodejos »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #41 Gepost op: 21-05-2018, 10:57:16 »
Nou, in de 1e plaats omdat hun stamper geen pasvragen had kunnen branden natuurlijk.  ;) ...

Haha natuurlijk  ::ok:: het geldteken was het.  ::)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #42 Gepost op: 21-05-2018, 13:11:17 »
"Hallo, spreek ik met de Mol?"

Dat was ik. Serieus waar. Mijn vrouw kan het bevestigen. ::rofl:: ;D ::boogie::

Wat cool, Heinz! Vorig jaar zat je toch ook al in de slotaflevering met een bericht op dit forum?

Ik heb net de laatste twee afleveringen pas kunnen bekijken en ik vond ze toch wel cool als ik eerlijk ben. Bizar dat Lloyd al vanaf aflevering 1 goed zat met zijn mol; wat heeft Pieter gedaan dat hij zo opviel? (Ik kreeg als kijker ook meteen molkriebels bij Pieter, maar dat hij al zó snel ontmaskerd is is toch bijzonder.) Ik vond de molacties wel leuk, ook hoe hij zijn eigen broer gewoonweg heeft voorgelogen. Alle molacties zijn daadwerkelijk in beeld geweest en ik heb ze ook daadwerkelijk gespot, jeeh. En Pieter heeft dus alle prikkels van tevoren uitgetest, dus is net zo op de proef gesteld als de andere kandidaten. Joke is trouwens officieel de Jochem van dit seizoen (voor degenen die de Nederlandse mol niet hebben gezien: Jochem had een gelijkspel in de eerste aflevering en heeft het tot de finale geschopt door geheel mis te zitten).

Ik vond dit een mooie en fijne afsluiting van een mooi molseizoen! Ja, de vorige twee seizoenen waren veel memorabeler qua opdrachten en situaties, maar het was een mooi seizoen waar ik enorm van heb genoten.

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #43 Gepost op: 21-05-2018, 15:00:02 »
Joke is trouwens officieel de Jochem van dit seizoen (voor degenen die de Nederlandse mol niet hebben gezien: Jochem had een gelijkspel in de eerste aflevering en heeft het tot de finale geschopt door geheel mis te zitten).

Behalve dan dat Joke het niet tot de finale heeft geschopt (en ook niet tot de halve finale), dus die vergelijking gaat niet echt op. ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #44 Gepost op: 21-05-2018, 16:04:37 »
Ja leuk dat Heinz in de uitzending zat. Maar was dat bellen na het uitkomen? Ik bedoel, je was niet een van de eersten dan denk ik maar in de grote groep? Schijnbaar hebben een paar honderd mensen gebeld, het knapste is natuurlijk diegene die er zelf heel vroeg achterkwamen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #45 Gepost op: 21-05-2018, 18:25:22 »
Ik was erbij toen het nummer ontdekt werd. Ik volgde het op de voet sinds de eerste cijfers gespot werden. Maar ik belde wat later pas nog eens (wat je nu hoorde) naar de voicemail om mijn nummer in te spreken. Of de Mol me even terug kon bellen. Dat stukje hebben ze niet in de aflevering gedaan, uiteraard. ;)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #46 Gepost op: 21-05-2018, 21:17:16 »
Ik moet eerlijk bekennen dat ik opzettelijk Heinz dwars heb gezeten. Vorig jaar zat ik op Eline maar vanwege zijn betoog koos ik tenslotte voor Annelies. Eerder dit jaar duwde hij mij in de Simone-tunnel waardoor ik geen rekening hield met Jan (en ik had geen tijd om alle afleveringen opnieuw te bekijken) en nu ging hij voor Pieter maar zijn argumentatie was minder overtuigend en voor Pieter vond ik geen hints (wel voor Lloyd en in mindere mate Bahador), het fluiten kon ik niet aan hem koppelen en hij zat - wat ik eerder zei - vaak in een positie waar hij weinig of geen invloed op de winst had. Maar dit keer had Heinz bij het rechte eind.

Uiteindelijk vind ik de molacties van Pieter vrij mager vergeleken met de vorige twee Vlaamse mollen en Jan maar misschien had ik te hoge verwachtingen. Sommige acties (jacht op Joke, Mexican standoff, racebaan bv.) waren grotendeels ook te danken aan de andere kandidaten, het kopen van pasvragen, gaan voor een vrijstelling op de trappen, alle geiten inzetten in de vrijstellingszone had ik als gewone kandidaat ook gedaan. Vreemd ook dat hij voor de quad koos, kost weliswaar € 1500 euro maar hierdoor slaagt de opdracht (€ 2000 in de pot) omdat de derde binnen de tijd was.

Wat zijn grootste molactie moest zijn nl. de koffers in de luchthaven mislukte door toedoen van Bahador. De acteerprestaties van Pieter staan buiten kijf en hij had ook gevoel voor humor maar als je als mol snel door twee kandidaten wordt verdacht zit je niet bepaald in een comfortabele positie en ben je eerder bezig met de verdenkingen weg te werken. Pieter kon ook niet terecht komen in de finale met de kaars (waar ik de mol verwachte en wat wellicht gepland was) omdat de drie overgebleven kandidaten hem verdachten (ik had geen rekening gehouden met dit scenario).

Ik kan de kritieken wel begrijpen dat de opdrachten vaak te moeilijk zijn waardoor de kandidaten sneller gaan nepmollen omdat ze inschatten dat die opdrachten niet gehaald worden zoals bv. de sombrero's (bizar dat daar de mol werd ingezet) waar Pascale wist dat de opdracht niet zou lukken en maar ging gokken (grote kans dat het de verkeerde zijn) en deed alsof zeker was van haar keuze. Die tactiek werkte want Katrien vloog eruit op haar. Voor Pascale is het de meest dramatische exit want zij zat ook vrij snel op de goede mol maar strandde op een zucht van de finale door een slechtere tijd.

Al bij al toch genoten van deze reeks, van de kandidaten (Lloyd terechte en sympathieke winnaar, hij zat als eerste op de mol) en vooral de prachtige beelden.
« Laatst bewerkt op: 21-05-2018, 21:26:16 door Luc »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #47 Gepost op: 21-05-2018, 21:48:28 »
Als mijn Vlaamse mollenvangpatroon zich voortzet moet je volgend jaar weer tegen me in gaan Luc. (Ik kijk namelijk vanaf serie 3 en toen zat ik fout. Serie 4 goed vanaf afl. 2. Serie 5 fout en serie 6 weer goed vanaf afl. 1.) ;)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #48 Gepost op: 22-05-2018, 02:18:45 »
Geweldige slotaflevering weer ::bravo::, erg fijn hoe ze alles zo uitgebreid doorlopen ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #49 Gepost op: 22-05-2018, 14:08:07 »
Ik ben het met drie dingetjes niet helemaal eens, namelijk de gracht van fortuin zei Pieter op een beslissend moment weldegelijk de verkeerde letter. Het grootste bedrag ging uit de pot maar helaas herstelde Lloyd dat met de joker. Natuurlijk wist hij toen al dat Pieter de mol was, dus vandaar dit ingrijpen, gelijk Baha met de koffertjes.

De geitjesopdracht, daar komt het er weldegelijk op aan zoveel mogelijk geiten te hebben om die dan te verkopen voor Pasvragen. Waren ze bij de dames bijv. gekomen dan waren er veel minder Pasvragen gekocht.

En de stand off vond ik dan weer een afknapper. Pieter zei dat hij maar gewoon gegokt heeft. Hij wist niet of Baha wel een winkelwagentje had en ook niet of iemand anders Baha ook al schoot ofzo. Dus een gewone gok die goed uitpakte. Niet erg mols daar.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #50 Gepost op: 22-05-2018, 18:43:41 »
Ik zie hier veel mensen zeggen dat ze Pieter een goede mol vonden, maar is dat eigenlijk wel zo als je door 3 kandidaten (waarvan twee al heel vroeg in het spel) ontdekt wordt? ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #51 Gepost op: 22-05-2018, 18:50:55 »
Ik zie hier veel mensen zeggen dat ze Pieter een goede mol vonden, maar is dat eigenlijk wel zo als je door 3 kandidaten (waarvan twee al heel vroeg in het spel) ontdekt wordt? ::hypocriet::

Ik vond hem gewoon goed, niet heel goed. Lloyd was meer geluk dat hij Pieter verdacht en van Baha, tja die speelde het sterker dan de mol, rien a fait zeker.. Hij heeft toch ook 6 mensen compleet om de tuin geleid en subtiel het spel gestuurd dus daarvoor verdient hij wil credits.

Het is geen Jan of Gilles, maar hij mag in de goede middenmoot terechtkomen.  ::ok::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #52 Gepost op: 22-05-2018, 19:21:11 »
Wat een fantastisch programma was het weer. Ik heb meermaals spontaan geapplaudisseerd tijdens afleveringen. Iets dat me bij de Nederlandse mol (waar ik toch echt ook fan van ben) al vele jaren niet meer overkomt. Hulde voor de makers, en zeker ook voor de kandidaten en de mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #53 Gepost op: 22-05-2018, 20:44:35 »
Ik vind vooral de opdrachten sterk aan de Belgische reeks. De koffertjesopdracht en de prikkelopdracht waren de hoogtepunten.
Aan de Nederlandse reeks vind ik vooral de verborgen dingen sterk, zoals bij wil je nu al weten wie de mol is en de mogelijkheid om de mol te zien in de laatste opdracht.
De opening van beide seizoenen was erg sterk.

Beide series hebben hun sterke kanten. Het feit dat de Belgische met onbekende is vind ik ook wel een belangrijk pluspunt.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #54 Gepost op: 22-05-2018, 21:01:52 »
Wat mij t meeste zal bij blijven is iets wat baha in deze aflevering zei, namelijk dat hij niet begreep hoe ze zo makkelijk meegingen met t plan van Pieter bij de jacht op Joke.8 kandidaten die allemaal dat plan van Pascale zomaar overboord gooien en accoord gaan met een plan waarmee je zeker niet voor de snelste manier van geld verdienen kiest.

Het lijkt wel of ze door de euforie vh spel niet helder kunnen nadenken. Je staat erbij en je laat t gebeuren. Hier molde dus niet alleen Pieter maar faalde de hele groep..

En de mooiste actie van t seizoen is voor mij de zet van bahador bij de koffertjes, geniaal. Hij reageert op een reactie van pieter en zet de mol volledig buitenspel.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #55 Gepost op: 22-05-2018, 21:46:47 »
En de mooiste actie van t seizoen is voor mij de zet van bahador bij de koffertjes, geniaal. Hij reageert op een reactie van pieter en zet de mol volledig buitenspel.

Inderdaad. Op grond van die geniale actie en het feit dat hij op dat moment de Mol volledig door had en ook begreep dat Jeffrey ging afvallen en dus het spel op geniale wijze volledig doorgrondde, had hij het verdiend om de winnaar te worden. Bijzonder intelligent gespeeld! Daarnaast ook een sympathieke gast.
 ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #56 Gepost op: 22-05-2018, 22:48:54 »
Wat mij t meeste zal bij blijven is iets wat baha in deze aflevering zei, namelijk dat hij niet begreep hoe ze zo makkelijk meegingen met t plan van Pieter bij de jacht op Joke.8 kandidaten die allemaal dat plan van Pascale zomaar overboord gooien en accoord gaan met een plan waarmee je zeker niet voor de snelste manier van geld verdienen kiest.

Het lijkt wel of ze door de euforie vh spel niet helder kunnen nadenken. Je staat erbij en je laat t gebeuren. Hier molde dus niet alleen Pieter maar faalde de hele groep..

Volledig eens, het waren Jeffrey (en ook Steve) die onmiddellijk Joke wilde afknallen zonder te denken aan geld of pasvragen. Als kandidaat zou ik samen met Joke zoveel mogelijk pasvragen branden en verdelen. Bahador had gelijk toen hij zei dat die groep niet nadenkt.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #57 Gepost op: 22-05-2018, 23:06:37 »
De Mol 6 zat wat mij betreft weer vol prachtige momenten, zoals de seizoensopener en de koffertjesopdracht. De easter egg met het telefoonnummer van De Mol vond ik ook zeer geslaagd. De makers hebben een behoorlijk risico genomen, want als opdrachten zouden uitvallen of verwisseld moesten worden, gaf het ongetwijfeld nogal wat rompslomp om dan alsnog de juiste chronologie van het vaststaande nummer te behouden. Er waren uiteindelijk maar twee verborgen aanwijzingen. Omdat ik meer van dergelijke hidden secrets had verwacht, gaf afl. 9 mij toch een ietwat onbevredigend gevoel. Raar ook dat die pluim en de verwijzingen naar Lot dus helemaal niets te betekenen hadden. Maar goed, zout erover. De liefde van de makers voor het programma vind ik uit van alles blijken. Neem bijvoorbeeld die leuke podcast of de spannende aankondiging van het afgelopen seizoen. Op naar seizoen 7! Hopelijk wordt dat weer net na WIDM uitgezonden: zou ik ideaal vinden.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #58 Gepost op: 23-05-2018, 10:30:18 »
Inderdaad. Op grond van die geniale actie en het feit dat hij op dat moment de Mol volledig door had en ook begreep dat Jeffrey ging afvallen en dus het spel op geniale wijze volledig doorgrondde, had hij het verdiend om de winnaar te worden. Bijzonder intelligent gespeeld! Daarnaast ook een sympathieke gast.
 ::ok::
Ja maar de winnaar zelf had dus ook zo'n momentje he, toen bij het Rad. Dus die was ook weldegelijk bij de vinken. Kleiner, zeker. Maar in de basis hetzelfde: uitschakelen van een molactie. Dus voor mij verdient Lloyd het net zo hard.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #59 Gepost op: 23-05-2018, 19:47:26 »
O ja, Lloyd verdient het zeker ook. Al was het maar omdat hij Pieter bij de allereerste opdracht al in de smiezen had!
Ik heb ervan genoten. Onbekende Vlamingen zijn werkelijk een verademing vergeleken bij bekende Nederlanders.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!