Poll

Wie is de mol?

Axel
42 (33.9%)
Bas
52 (41.9%)
Elisabet
30 (24.2%)

Totaal aantal stemmen: 123

Auteur Topic: Wie is ... de Mol?  (gelezen 68717 keer)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #60 Gepost op: 13-03-2019, 18:53:28 »
Op basis van weinig, denk ik het voorlopig te gaan zoeken tussen Bas, Joeri, Eva, Martijn en Kaat.

Bij Axel meende ik iets van teleurstelling te bemerken. Lies & Lies kwamen op mij in de auto heel ongedwongen en open over. Lijkt me knap als je net gehoord hebt de mol te zijn. Bij Bruno en Ingrid zie ik het nog niet zo.

Benieuwd of ik er na komende week nog zo over denk. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #61 Gepost op: 13-03-2019, 22:55:24 »
Op basis van weinig, denk ik het voorlopig te gaan zoeken tussen Bas, Joeri, Eva, Martijn en Kaat.

Bij Axel meende ik iets van teleurstelling te bemerken. Lies & Lies kwamen op mij in de auto heel ongedwongen en open over. Lijkt me knap als je net gehoord hebt de mol te zijn. Bij Bruno en Ingrid zie ik het nog niet zo.

Benieuwd of ik er na komende week nog zo over denk. :)

Hier ben ik het mee eens. Elisabet lijkt helemaal opgelucht in de auto. Dus van haar ga ik even afstappen.

Eva vind ik te gespannen en Martijn is liever winnaar. Kaat lijkt me te veel op Eline.

Joeri of Bas dus, en dan kies ik voor Bas. Denk dat hij de meeste verschillende gezichten kan tonen.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2019, 22:58:36 door Mollenmania »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #62 Gepost op: 13-03-2019, 23:27:21 »
Ik snap de argwaan bij Tureluurs en Tunnelgraver aangezien we net uit WIDM komen, maar bij De Mol heb je in de laatste aflevering toch dat ze heel veel laten zien van wat er gebeurd is. Zo kan ik me niet voorstellen dat het "zo hebben we de Mol gekozen"-stukje niet terugkomt in de laatste aflevering en dan moeten ze ons toch echt 3 kandidaten met een misschien-scherm geven.

Dat ze op voorhand al wisten wie van die 3 ze waarschijnlijk zouden kiezen, dat kan ik me ook wel inbeelden. Maar ik ga er wel van uit dat er 2 anderen met een misschien-scherm waren.

O maar aan dat alles twijfel ik ook niet, niet aan 3 "misschien" schermen en ook niet aan een mol die op dat moment ook niet meer weet dan dat. Wat ik bedoel is : de makers hebben tijdens de 1e opdracht al mooi kunnen inschatten hoe iemand in de groep ligt en hebben ook vooraf vast al voorkeur voor de 1 of ander. Dat kan tijdens opdracht 1 al bevestigd zijn geworden, wie het meest geschikt is, en niet alleen tijdens de opdracht, ook al daar buiten om. En dat dus bij die ondervragingsronde in feite de keus al bepaald was, waarom zou je dan als makers de mol nog "testen", dan zou ik denken : hou maar lekker uit de wind en leg alle aandacht op kandidaten. Kandidaten zullen immers ook hun uiterste best doen zich niet te veel te laten kennen als kandidaat, want daarmee kunnen ze hun eigen graf graven.

Kunnen ze als ultieme mindfuck ook nog allemaal een "misschien" scherm hebben gekregen?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #63 Gepost op: 14-03-2019, 01:08:22 »
Na vele malen terugkijken is Ingrid terug op mijn radar. Ze gedroeg zich wel erg nerveus bij de terugrit in de auto ..

En toevallig is ze ook 1 van de drie die niet op beeld gebeld werd ..

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #64 Gepost op: 14-03-2019, 18:30:16 »
Hier ben ik het mee eens. Elisabet lijkt helemaal opgelucht in de auto. Dus van haar ga ik even afstappen.

Eva vind ik te gespannen en Martijn is liever winnaar. Kaat lijkt me te veel op Eline.

Joeri of Bas dus, en dan kies ik voor Bas. Denk dat hij de meeste verschillende gezichten kan tonen.

Kan ik me ook wel in vinden. ;D

Bas it is (voor nu). ::joehoe::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #65 Gepost op: 14-03-2019, 18:34:57 »
Na vele malen terugkijken is Ingrid terug op mijn radar. Ze gedroeg zich wel erg nerveus bij de terugrit in de auto ..

En toevallig is ze ook 1 van de drie die niet op beeld gebeld werd ..
Het zou slim zijn als ze iemand vinden die goed nervositeit kan spelen, en die dan kiezen. Deelnemers en kijkers zullen denken dat die nerveuze persoon door de mand gevallen is en niet als mol gekozen kan zijn.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #66 Gepost op: 14-03-2019, 19:48:24 »
 joeri, ingrid of bruno ::tandpastasmiley::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #67 Gepost op: 15-03-2019, 14:15:14 »
Nadat de mol gekozen was, zaten ze aan tafel en toen viel op dat Gilles de rechterkant van de tafel nogal ontweek qua oogcontact. Dat kan betekenen dat de mol aan de rechterzijde zat.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #68 Gepost op: 15-03-2019, 14:56:06 »
Voorlopig Bas maar heb nog geen goed beeld van iedereen.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #69 Gepost op: 17-03-2019, 11:58:39 »
Ietsje meer verdacht: Kaat, Bas, Eva, Liesbeth, Joeri
Ietsje minder verdacht: Ingrid, Axel, Bruno,  Martijn, Elisabet
...óf niet!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #70 Gepost op: 17-03-2019, 12:26:01 »
BAS voorlopig mijn schot voor de boeg mol samen met Axel. Had het gevoel bij deze kandidaten dat ze wellicht iets weggaven tijdens de onthulling van de drie potentiële mollen:
Eva (klein onderdrukt lachje)
Axel (de piloot)
Liesbet
Bruno
Bas

Bas gaat in het busje meteen passief aggressief van start door te insinueren
dat hij vermoedt dat een van de anderen in het busje de mol is. Of misschien is het een hint naar hemzelf? Hij zit aan het begin van dat shot van ongemakkelijk, slikt een paar keer, kijkt om zich heen. Gevoel dat hij hier uit zenuwachtigheid aan het overacten is. Ook Axel zit zenuwachtig in het busje. 

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #71 Gepost op: 17-03-2019, 22:04:21 »
Axel 4 (5.3%)
Bas 13 (17.3%)
Bruno 3 (4%)
Elisabet 6 (8%)
Eva 12 (16%)
Ingrid 2 (2.7%)
Joeri 7 (9.3%)
Kaat 12 (16%)
Liesbeth 7 (9.3%)
Martijn 9 (12%)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #72 Gepost op: 17-03-2019, 22:35:15 »
mijn mol van aflevering 1 valt af (joeri).
Dus op zoek naar een nieuwe, nog even laten bezinken.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #73 Gepost op: 17-03-2019, 22:50:14 »
Eerste intuïtie na aflevering 2: Eva of Liesbeth. Maar zo makkelijk zal het wel niet zijn ;D
...óf niet!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #74 Gepost op: 18-03-2019, 00:21:03 »
Elisabet

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #75 Gepost op: 18-03-2019, 09:18:35 »
Op basis van molpositie en verdachte zaken: Kaat, Bas en Elisabet. In die volgorde

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #76 Gepost op: 18-03-2019, 11:49:41 »
Elisabet of Bas, twijfel nog.

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #77 Gepost op: 18-03-2019, 13:07:35 »
Voor mij ook Bas of Elisabet, wat eensgezind zijn we toch. ::rofl:: Eva zou ook nog kunnen. Uit de toon waarop Gilles praat tijdens de briefing heb ik wel het idee dat hij tegen een vrouw praat, vraag me niet waarom. 

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #78 Gepost op: 18-03-2019, 13:43:38 »
Ik zat op Bas na de 1e aflevering en ik vond Bas ook deze 2e afl. weer verdacht bij de kookopdracht. Hij stond aan de basis van het mislukken van deze opdracht. Idem voor Kaat trouwens. In de 2e opdracht was Elisabet het verdachtst dacht ik.

Mogelijke mollen:
1. Bas
2. Elisabet
3. Martijn
4. Kaat

In de rest zie ik het niet  :D

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #79 Gepost op: 18-03-2019, 14:06:43 »
Eva
Frankje Lapi