Auteur Topic: [kandidaat] Axel  (gelezen 46943 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #40 Gepost op: 1-04-2019, 09:18:03 »
Ik vind hem toch opeens heel verdacht:
- dat snurken (met zijn ogen open) waardoor Ingrid weg wil;
- bij de aankomst bij de bootjes zegt hij 'graaf' ipv gaaf. Dat is iets wat een mol doet volgens mij.
- hij zorgt dat de fakkel onder water gaat.

Het snurken was in een opdracht met Ingrid samen en Ingrid viel af.
Het fakkel bevochtigen was met Martijn en Martijn viel af.
Waren het nepmolacties en zijn Ingrid en Martijn hier ingetrapt?

Het woordje graaf heb ik al eerder gehoord in aflevering 1. Maar was volgens mij toen bij een vrouw. Misschien een Vlaamse uitdrukking?

« Laatst bewerkt op: 1-04-2019, 09:21:59 door Niuno »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #41 Gepost op: 1-04-2019, 09:20:18 »
Graaf is gewoon een Vlaams woordje hoor  ;)

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #42 Gepost op: 1-04-2019, 09:56:04 »
Die actie met de natte fakkel is verdacht, met zo'n simpele actie zou de hele opdracht kunnen mislukken. Fakkel brandt niet; ladder komt niet naar beneden. Pluspuntje voor Axel als mol.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #43 Gepost op: 1-04-2019, 10:18:35 »
"Graaf" als bijvoeglijk naamwoord betekent inderdaad zoiets als "Cool".

Het is "gaaf" met een extra r eigenlijk. ::rofl::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #44 Gepost op: 1-04-2019, 10:34:25 »
Bij de vissen was het ook gewoon Axel die naar het einde toe tijd zat te rekken en niet Eva. Zonder Eva was die opdracht mislukt. Ik begin stilaan in een tunnel te geraken.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #45 Gepost op: 1-04-2019, 10:42:18 »
Ik vind Axel overigens echt de meest onzichtbare kandidaat van dit seizoen, of ligt dat aan mij?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #46 Gepost op: 1-04-2019, 10:59:37 »
Ik vind Axel overigens echt de meest onzichtbare kandidaat van dit seizoen, of ligt dat aan mij?
Nee vind ik ook. Doet me een beetje denken aan Thomas in het begin van zijn seizoen ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #47 Gepost op: 1-04-2019, 11:34:20 »
Wat me opviel was de hint van Gilles wanneer hij zegt: "De mol krijgt hier en nu een briefing" dat bij dat shot Axel bij Gilles staat.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #48 Gepost op: 1-04-2019, 12:26:58 »
Weet niet of het hier al gezegd is, maar ik keek net aflevering 3 terug en Axel is degene die de groep erop wijst dat er ineens een konijn in een kooi in de omgeving is verschenen terwijl iedereen aan de ontbijttafel zit.

Een gevalletje voorkennis? Als mol weet je dat de verfbomopdracht eraan zit te komen en je wilt dan natuurlijk niet dat een kandidaat per ongeluk het goede cijfer doorgeeft omdat het konijn niet is opgemerkt.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #49 Gepost op: 1-04-2019, 12:36:28 »
Axel zit als enige van de groep behoorlijk achteruit bij de verfbom. Iedereen kon op dat moment verwachten dat de bom bij hun lag natuurlijk maar het zou ook een beetje voorkennis kunnen zijn dat het onder de schaal vandaan komt

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #50 Gepost op: 1-04-2019, 19:19:17 »
"Graaf" als bijvoeglijk naamwoord betekent inderdaad zoiets als "Cool".

Het is "gaaf" met een extra r eigenlijk. ::rofl::

In Nederland is iemand een hotemetoot als ie graaf of gravin is :P Gaaf/cool is meer van hetzelfde.

Maarja Axel kan prima Ingrid en Martijn zand in de ogen hebben gestrooid met beide acties. Verdacht maar voor mij geen mol.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #51 Gepost op: 1-04-2019, 20:16:17 »
Bij de vissen was het ook gewoon Axel die naar het einde toe tijd zat te rekken en niet Eva. Zonder Eva was die opdracht mislukt. Ik begin stilaan in een tunnel te geraken.

Weer een blonde tunnel. Axel hield Eva van een foute keuze af. Eva was verdacht bezig.

Ingrid heeft inmiddels uitgelegd dat het varken geürineerd had en de mat van Axel nat was. Tegen die achtergrond kan dat snurken ook als excuus door beide zijn bedacht.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2019, 20:21:35 door foxhunter »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #52 Gepost op: 1-04-2019, 21:20:21 »
Misschien is ie toch wel de mol hoor pfoe
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #53 Gepost op: 1-04-2019, 21:37:06 »
Ik vind Axel ook net te weinig doen voor een mol bij sommige opdrachten. Misschien kunnen enkele Axel-verdenkers hierop een antwoord geven:

- In de geketende wandeltocht zit hij bij de zwakke groep, de groep die het minst invloed heeft op hoeveel er kan verdiend worden. Daar is hij absoluut niet aanwezig ook. Wil een mol dan niet de boel vertragen?

- Bij het slapen met dat varken valt Axel toch gewoon in slaap? Oké hij snurkt blijkbaar met zijn ogen open (dat is voor discussie vatbaar), maar los daarvan. Als Ingrid niet zegt, ik wil hier echt weg. Dan blijven ze in de kamer en verdienen ze geld. Ingrid is deze hele opdracht de drijvende kracht. Axel zegt weinig, tot niets. Ook niet in het bootje

- Bij de yoghurtbom kiest Axel redelijk resoluut om Eva niet terug te laten komen. Hij probeert zelfs Kaat te overtuigen. Als deze tactiek verder wordt gezet dan wordt er helemaal geen code ingetypt en gaat er geen 2.000 euro uit de pot?

- Bij het vissen vangen was de kans op een foutje maken toch groot. Eva is niet de meest gestructureerde persoon en je kan zelfs haar de fout laten maken, echt moeilijk is het niet. Wie uiteindelijk toch voor de juiste vis gaat, is er blijkbaar discussie over? Ze weten plots allebei niet meer waar ze de laatste vis moeten zoeken, maar vinden hem dan toch. Als een van beide hier de mol is, dan laten ze toch een steekje vallen.

Ik heb al 4 bezwaren tegen hem in 3 afleveringen. Vind ik best veel voor een potentiële mol.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #54 Gepost op: 1-04-2019, 23:49:18 »
Het viel mij bij het terugkijken van aflevering 3 op dat Axel zich blijkbaar aanbood als een van de drie sterke personen. Hij stak namelijk zijn hand op toen besloten werd wie er weg moesten gaan en er werd ook gezegd: 'Bas, Joeri, Axel.' Uiteindelijk werd Bruno echter gekozen in plaats van Axel dankzij Ingrid.

De grote vraag is dan: zou de mol naar de tempel willen gaan?
De beste molpositie was dat naar mijn mening niet. Ook had je de keuze tussen 1000 euro verdienen en binnen slapen of geen geld verdienen en 'onder de blote hemel slapen' (de woorden van Gilles :P) als je ervoor koos om naar de tempel te gaan. Als je besloot om dat niet te doen, had je altijd de mogelijkheid om in een bed te slapen zonder dat daar per se geld mee verdiend zou worden, ongeacht of je nou in de bungalow waarin een bed stond belandde of niet (want je kon je bungalow verlaten voor een bed in een slaapzaal). Al met al vind ik het onmols van Axel dat hij zich aanbood om mee te gaan naar de tempel.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #55 Gepost op: 1-04-2019, 23:59:16 »
In het moldagboek horen we dat de mol bij het terug naar de groep lopen na de briefing moest doen 'of mijn neus bloedde'... Axel was de enige die aan zn neus zat...

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #56 Gepost op: 2-04-2019, 12:07:38 »
Ik vind Axel ook net te weinig doen voor een mol bij sommige opdrachten. Misschien kunnen enkele Axel-verdenkers hierop een antwoord geven:
...
Ik heb al 4 bezwaren tegen hem in 3 afleveringen. Vind ik best veel voor een potentiële mol.
Ik ben (nog) geen Axel-verdenker, al zie ik wel steeds meer verdachte dingen bij hem. Met terugwerkende kracht ook in eerdere afleveringen. Het eerste punt dat je noemt zit mij ook dwars, aangezien Gilles had aangekondigd dat de Mol die dag zijn uiterste best ging doen om te saboteren. Voor de overige punten kan ik nog wel een verklaring bedenken (maar die laat ik graag over aan de mensen die echt overtuigd van hem zijn).

Ik wil graag een 5e punt toevoegen, dat mij vooralsnog echt tegenhoudt:
- Waarom hield lange Axel zich niet afzijdig, en ontvlamde hij enkele minuten voor tijd het touw bij de ladder? Eerdere pogingen van anderen (Eva meen ik) hadden al gefaald. Door die heldhaftige actie kwam er maar liefst 4.500 euro in de pot. Verder vond ik Axel heel verdacht in afl. 4, maar dit begrijp ik niet, of was het gewoon een dure misrekening?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #57 Gepost op: 2-04-2019, 13:42:34 »

In de geketende wandeltocht zit hij bij de zwakke groep, de groep die het minst invloed heeft op hoeveel er kan verdiend worden. Daar is hij absoluut niet aanwezig ook. Wil een mol dan niet de boel vertragen?

De zwakke groep was sowieso veel sneller aan het gaan, want ze liepen soms zelfs. Dan is het beste wat je kunt doen deelopdrachten saboteren. Het is Axel die bij het dansen aanstuurt op weg te gaan. Toch 600 euro die niet verdiend kan worden.

Citaat

Bij het slapen met dat varken valt Axel toch gewoon in slaap? Oké hij snurkt blijkbaar met zijn ogen open (dat is voor discussie vatbaar), maar los daarvan. Als Ingrid niet zegt, ik wil hier echt weg. Dan blijven ze in de kamer en verdienen ze geld. Ingrid is deze hele opdracht de drijvende kracht. Axel zegt weinig, tot niets. Ook niet in het bootje


Ook vrij belachelijk om in een kamer met een varken op te geven. Ingrid gaf hem echter het perfecte alibi.

Citaat

Bij de yoghurtbom kiest Axel redelijk resoluut om Eva niet terug te laten komen. Hij probeert zelfs Kaat te overtuigen. Als deze tactiek verder wordt gezet dan wordt er helemaal geen code ingetypt en gaat er geen 2.000 euro uit de pot?

Het is net logisch dat de mol eerst tegen de terugkeer is, dat komt veel meer kandidaats over. Pas als Eva belt moet je als mol in actie schieten.

Citaat

Bij het vissen vangen was de kans op een foutje maken toch groot. Eva is niet de meest gestructureerde persoon en je kan zelfs haar de fout laten maken, echt moeilijk is het niet. Wie uiteindelijk toch voor de juiste vis gaat, is er blijkbaar discussie over? Ze weten plots allebei niet meer waar ze de laatste vis moeten zoeken, maar vinden hem dan toch. Als een van beide hier de mol is, dan laten ze toch een steekje vallen.


Het is Eva die op het einde de juiste vis vangt. Axel maakt hier uiteraard zijn bedenkingen bij in een laatste poging om het te laten mislukken.
Ik heb al 4 bezwaren tegen hem in 3 afleveringen. Vind ik best veel voor een potentiële mol.

Het viel mij bij het terugkijken van aflevering 3 op dat Axel zich blijkbaar aanbood als een van de drie sterke personen. Hij stak namelijk zijn hand op toen besloten werd wie er weg moesten gaan en er werd ook gezegd: 'Bas, Joeri, Axel.' Uiteindelijk werd Bruno echter gekozen in plaats van Axel dankzij Ingrid.

Het is niet persé slecht om als mol naar de tempel te gaan. De aard van de bootjes opdracht leende zich sowieso tot geld verlies.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #58 Gepost op: 2-04-2019, 13:54:27 »
Maar dat bij die ladder dan? ???

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #59 Gepost op: 2-04-2019, 17:43:29 »
Axel hing (met Kaat ook) als een zwaar gewicht het ankertouw laag te houden op het moment dat Eva de fakkel probeerde aan te steken. Het kan zijn dat dat opeens te opvallend werd, dan moest hij meteen de kandidaat uithangen die goed bezig was. Het was toch ook best nipt, 2min08. Als Joeri van de ladder was gevallen/niet op de boot kwam etc. was het kielekiele geworden, de mol kan zoiets niet met zekerheid voorkoken lijkt me.

Enige dat me tegenzit is dat het omkeren/natmaken van de fakkelkist in slomo werd herhaald, daarmee nogal de nadruk erop vestigend. Maar misschien wel juist daarom  :o