Auteur Topic: [kandidaat] Axel  (gelezen 46916 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #100 Gepost op: 8-04-2019, 20:10:22 »
De kandidaten zullen wel uitgebreid gescreend worden voor de mol te spelen. De eisen zijn nog strenger dan de vorige jaren want nu heeft de mol geen voorkennis en moet hij improviseren. De mol moet goed kunnen liegen en tegelijk naturel overkomen.
Axel past daar niet in, hij komt mij soms te gemaakt over (die uithaal naar Bruno bv.), was in afl. 1 duidelijk nerveus, liegt slecht (zie het filmpje over de konijnen) en hij heeft vrijwel enkel mislukte molacties achter zijn naam of doet opdrachten slagen (vissen, rekenraadsel bij escaperoom-boot) en nu het diner, €700 in de pot met de moeilijkste opdracht nota bene.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 20:12:11 door Luc »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #101 Gepost op: 8-04-2019, 20:12:46 »
Akkoord, maar als je zo goed gescreend wordt moet enige hernia geen parten mogen spelen. En ik zie niet wie het dan wel moet wezen. Bruno was de enige met een randje, maar zijn pakken van 1100 euro 4 seconden voor de tijd mag toch een dikke streep heten. Spontane Kaat kan ik niet aan, wellicht dan toch Elisabet die ik goed vond liegen over de konijnen. Maar ja, zij hunkert ernaar slechts met 100 te spelen in de laatste opdracht, dat slaat toch nergens op als mol? Enz. Ik zie sowieso niets in Joeri en Bas dus houd het ff bij Axel ;).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #102 Gepost op: 8-04-2019, 20:17:13 »
Elisabet die ik goed vond liegen over de konijnen. Maar ja, zij hunkert ernaar slechts met 100 te spelen in de laatste opdracht, dat slaat toch nergens op als mol?

700 in de pot spelen door onder tafel te zitten toch ook niet ?

Ze hebben allemaal onmolse dingen. De vraag is wie is het minst onmols. En zelfs dat is erg lastig te ontdekken dit seizoen.

Ik hou t op iemand zonder hernia risico. En Bruno uiteraard ook niet

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #103 Gepost op: 8-04-2019, 20:23:08 »
Ik vond die 700 echt erg lichte kost. Het gaat over duizenden, en dit is nu echt een opdracht om even te zorgen voor wat pennies in de pot, en tegelijkertijd je uit te zonderen van die slechte molpositie in de dungeon. Niemand wil zitten waar Bas zit, als mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #104 Gepost op: 8-04-2019, 20:24:50 »
Die 700 is bijzaak voor mij. Is zeker niet de reden dat ik hem afstreep. Maar ik wens je suc6 in deze tunnel Lo  :D

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #105 Gepost op: 8-04-2019, 23:08:05 »
Als Axel zijn hoofd niet had gestoten, was hij net iets te vroeg weer boven de tafel gekomen. Heeft hij zijn eigen molactie laten mislukken?
Ik denk dat je als mol deze opdracht krijgt, je zeker even onder de grond tafel wilt.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #106 Gepost op: 8-04-2019, 23:12:15 »
Ik denk dat hij zijn hoofd niet echt stootte toch? Dat was gewoon een poging tot rekken
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #107 Gepost op: 8-04-2019, 23:17:12 »
Ik denk dat hij zijn hoofd niet echt stootte toch? Dat was gewoon een poging tot rekken

Overduidelijk  ::jaja::

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #108 Gepost op: 9-04-2019, 07:50:14 »
Eliminate the rest?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #109 Gepost op: 9-04-2019, 12:18:24 »
Hoe Axel bezig was met dat kompas en Bruno, ik dacht mol in het bakkie. Het lijkt ook duidelijk dat het niet de bedoeling was dat Bruno die 1100 zou vinden.

Toen dacht ik ok hij doet een poging onder de tafel te gaan dat mislukt. Maar dan lukt het hem alsnog die 700 euro binnen te krijgen. Was net zo makkelijk om het te laten mislukken. Bij de laatste opdracht krijgt hij de kaart en is heel snel af. Dus verder geen invloed meer. Dus ik twijfel toch... 700 euro goodwill kweken en is ie misschien snel afgeschoten omdat hij zo lang is? Als mol wil je toch wat langer invloed hebben?
 Moet de aflevering nog eens bekijken.... ::)

Wat mij betreft vallen Bruno, Joeri en Elisabet af. Axel, Bas of Kaat ( Kaat is zo  zichzelf dat zou dan een hele goeie mol zijn) ::ok::.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #110 Gepost op: 9-04-2019, 15:44:56 »
Ohhh Belgian Mol, enige kans dat ik je van Axel kan wegspelen dan ??? :P ::)

Hate to see dat we op dezelfde mol zitten  ::rofl::... nee hoor, zou ook wel eens leuk zijn, dus welkom ::jaja:: ::bravo:: ::joehoe:: ::hypocriet::

Ik zit al even hier hoor, dus eerder welkom naar jouw toe ;). Het wordt zeker een interessant gegeven dat we samen in een (semi)-tunnel zitten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #111 Gepost op: 9-04-2019, 17:24:56 »
Ik ben weer eens diverse stukjes aan het terugkijken van Axel en stuitte op twee stukjes waarin hij over de groepspot begint. Dit vind ik verdacht omdat het typisch iets voor de Mol is om zich (zogenaamd) over het geld te bekommeren. Vaak zijn kandidaten daar helemaal niet zo mee bezig. De Mol van vorig jaar was hier een heel goed voorbeeld van, die benoemde regelmatig geld te willen verdienen.

Axel begint over de groepspot bij de discussie over de verfbom en bij het boogschieten. Zijn er Axelverdenkers (of anderen) die nog meer van dit soort voorbeelden weten? (Bruno ervan beschuldigen voorbij het eerste zakmes te lopen komt ook in de buurt.)



Edit: Nog een derde gevonden. "600 euro is veel geld." Terwijl hij best wel wist dat Ingrid heel graag in een bed wilde slapen en de kans groot was dat zij (later) nog zou willen opgeven.



Bij het vechten wil Axel de 800 verdubbelen naar 1600 na de ronde dat Bruno nipt op tijd terug was. Kortom: Axel wil risico nemen en laat hier geen twijfel over bestaan. Met als een van de argumenten: "we hebben vannacht ook niks gehaald". Je zou het verdacht kunnen noemen dat Axel de 800 nu niet wil cashen omdat hij 600 al veel geld noemde (zie hierboven). Aan de andere kant is het ook weer logisch dat iemand die zo tuk op geld zegt te zijn graag wil verdubbelen. (Wat ook gelukt zou zijn als ie een meerderheid meekreeg want de vechters zouden de volgende ronde(s) halen.) Zijn rol hier en gebrek aan twijfel zijn in ieder geval opvallend en ik zie er wel een molactie in.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2019, 18:06:51 door Heinz »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #112 Gepost op: 9-04-2019, 19:19:40 »
Als ze gaan varen en in de boot stappen vind Axel dat helemaal fantastisch, want dat zou hij zelf niet betalen? Axel is van de centjes. Zal wel vlak bin Zeeland wonen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #113 Gepost op: 9-04-2019, 19:21:16 »
Hij heeft wel een Nederlandse moeder. Zie artikel op vorige pagina. ::rofl::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #114 Gepost op: 9-04-2019, 19:34:54 »
Als ze gaan varen en in de boot stappen vind Axel dat helemaal fantastisch, want dat zou hij zelf niet betalen? Axel is van de centjes. Zal wel vlak bin Zeeland wonen.

Axel is een klein stadje in Zeeland. Zuidelijk van Terneuzen, vlakbij België. Dus wie weet...
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #115 Gepost op: 9-04-2019, 19:35:08 »
Heinz, je gaat nu toch geen 3x een verkeerde mol kiezen terwijl de echte mol alles heeft om een topmol te zijn, je bent bijna verblind  ;D

1 heel erg sterk argument (voor mij dan toch) om Axel NIET als mol te zien.

Hij is groot, sterk en stressbestendig, maar hij zit steeds opnieuw op minder goede posities en laat zich in die posities ook nog wegdrummen zodat hij niets van invloed heeft. Daarnaast verdient hij geregeld wel wat onnodig geld en als er geen geld verdiend wordt, is hij meestal niet de man die daarvoor zorgt (hij zou verdubbelen bij Vovinam, wat uiteindelijk goed ging geweest zijn, hij ging altijd bij dat varken blijven slapen, ...)

« Laatst bewerkt op: 9-04-2019, 21:04:36 door Convans »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #116 Gepost op: 9-04-2019, 20:04:56 »
Ja, Kaat zou een topmol zijn. Fantastisch hoe moeiteloos en naturel ze het zou spelen. Maar dat maakt juist dat ze het waarschijnlijk niet is. En dat heeft niks met leeftijd te maken trouwens want ik ken ook geen oudere Mol die ik nergens op een oneffenheid heb kunnen betrappen. En Kaat is een straffe madam dus ik onderschat haar ook niet. Heb jij wel zo'n voorbeeld bij Kaat dat je een Mol aan het werk ziet, aan iets in haar gedrag? In haar topic dan graag.

Van Axel als Mol ben ik ook nog niet overtuigd. Doel je met die minder goede posities onder andere op de zwakke groep in de geketende wandeling? Ook daar was prima te mollen. Maar ik moet zeggen dat ik Axel dat niet overtuigend zie doen. Bij de aanwijzing over de zwakste schakel lijkt hij de groep af te leiden waardoor ze deze dreigen te missen. Alleen Bruno merkt deze op tijd op, zo lijkt het. Maar is dat mols? Eerder niet omdat de zwakke groep zo snel doorloopt. Ook bij de beitel en hamer wil Axel doorlopen en de kogel gewoon meenemen. Weer onmols.

Verdubbelen bij de vechters zou inderdaad een mislukte molactie zijn geweest, maar dat kan gebeuren. Het is opvallend dat hij zo consequent risico wil nemen daar. Dat hij zich eerder ook aanbood om in die vechtersgroep te komen vind ik overigens weer eerder onmols. Dat gaan slapen met een varken kan ik (los van het met open ogen snurken) nog als risicovolle molactie zien. Eerst ervoor zorgen dat Ingrid op de grond moest slapen wat ze per se niet wilde en dan maar hopen dat Ingrid op enig moment opgeeft, wat gebeurde.

« Laatst bewerkt op: 9-04-2019, 20:19:12 door Heinz »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #117 Gepost op: 9-04-2019, 20:09:05 »
Wat mij opviel bij het herbekijken:

Axel stuurt Bruno weg met dat eerste zakmes en zegt dat het 42 meter is, echter is het maar 40meter.
Bruno gaat zo te ver en wanneer de tijd om is, vind Axel het mes.

Bij zakmes 2 geeft hij aan dat ze in de buurt zijn bij 1.05 over. Ze zoeken voor 1 min en vinden niets.
(Bruno zoekt, Axel zoekt niet actief mee in de beelden).

Wanneer Bruno aan de goede boom staat, geeft hij nog aan dat het meer aan zijn kant is. (Bruno vindt 1 sec later het mes, maar Axel was niet eens in de buurt)

@Convans: Hij verdient idd geld bij het diner, maar die actie sloot hem direct uit als voorname kandidaat (De mol lijkt mij deze positie niet te willen). Voor de rest draagt hij niet zoveel bij

Vissen:het is Eva die het juiste antwoord doordrukt. Axel zat daar fout
Vovinam: Verdubbelen leek daar onlogisch, want Bas en vooral Bruno hadden het zwaar. Dat alle rondes daar geslaagd waren, had ik alleszins niet verwacht. (De mol is sowieso geen visionair)
Slapen: Zijn gesnurk was voor Ingrid de druppel. Ingrid gaf sowieso aan dat zij een bed wou. Ik zou niet durven stellen dat hij zou zijn blijven slapen.

Ik zit voorlopig op Axel omdat de andere nog vreemdere zaken hebben gedaan als ze de mol zouden zijn.
klaar voor de strijd

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #118 Gepost op: 9-04-2019, 20:25:51 »
Ik heb mijn focus ook meer bij Axel liggen..
Maar bij het kiezen van de mol gaf Gilles aan dat de keuze op wie van de 3 lag bij de persoon die zichzelf bleef.
Axel kreeg de vraag of hij zenuwachtig was. Hij antwoordde dat hij nooit zenuwachtig was (maar durfde niet de bungiejumpen). Ik vond Axel daar niet als zichzelf overkomen. Daarom twijfel ik hier bij Axel. Hoe zien jullie dit?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #119 Gepost op: 9-04-2019, 20:34:35 »
Ik zie dat de discussie uitgebreid aan bod is geweest bij het topic Kaat vs Eva. Daar verwachtte ik hem niet  ::rofl::
Maar helder dat er om dezelfde argumenten twijfel is dus
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"