Auteur Topic: [kandidaat] Axel  (gelezen 46956 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #120 Gepost op: 9-04-2019, 21:09:28 »

Van Axel als Mol ben ik ook nog niet overtuigd. Doel je met die minder goede posities onder andere op de zwakke groep in de geketende wandeling? Ook daar was prima te mollen. Maar ik moet zeggen dat ik Axel dat niet overtuigend zie doen. Bij de aanwijzing over de zwakste schakel lijkt hij de groep af te leiden waardoor ze deze dreigen te missen. Alleen Bruno merkt deze op tijd op, zo lijkt het. Maar is dat mols? Eerder niet omdat de zwakke groep zo snel doorloopt. Ook bij de beitel en hamer wil Axel doorlopen en de kogel gewoon meenemen. Weer onmols.


Met minder goede posities bedoel ik:
- Hij gaat ergens middenin bij de opdracht met het koken. Weinig invloed, fouten kunnen nog rechtgezet worden en je hebt ook de uitleg niet gekregen.
- Hij zit bij de zwakke groep en doet daar eigenlijk weinig.
- Hij wil bij de vechters zitten
- Hij drukt bij de verfbom door om Eva niet terug te halen + mengt zich nog amper in de discussie nadat duidelijk is dat de afvaller bij hen zit
- Hij krijgt maar 300 euro bij de wandeltocht doorheen de jungle
- Hij wordt meteen afgeschoten bij het paintballen


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #121 Gepost op: 9-04-2019, 21:17:25 »
Grotendeels eens, maar bij het gerecht kon iedereen, ook Axel, vast makkelijk een fout maken die niet recht te zetten was en bij de verfbom vind ik het juist mols dat hij Eva in eerste instantie niet terug wil en daar ook zo fel voor pleit. Kwestie van Eva meer reden te geven om voor zichzelf te kiezen in plaats van voor de groep(spot). Dat hij maar 300 euro krijgt in de jungle kan zijn omdat hij verdacht wordt, maar hoe dat ging moet ik nog eens terugkijken.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #122 Gepost op: 9-04-2019, 21:46:52 »
Ik heb mijn focus ook meer bij Axel liggen..
Maar bij het kiezen van de mol gaf Gilles aan dat de keuze op wie van de 3 lag bij de persoon die zichzelf bleef.
Axel kreeg de vraag of hij zenuwachtig was. Hij antwoordde dat hij nooit zenuwachtig was (maar durfde niet de bungiejumpen). Ik vond Axel daar niet als zichzelf overkomen. Daarom twijfel ik hier bij Axel. Hoe zien jullie dit?

Ik heb bij de molkeuze in aflevering 1 Axel al direct ergens onderaan mijn lijstje gezet. Ik kon me toen al niet voorstellen dat hij bij de 3 misschien-mollen gekozen zou zijn gezien zijn matige reactie op die vraag van Gilles. En toen ik later vernam dat de uiteindelijke mol unaniem is gekozen door Gilles & Co kon ik het me echt helemaal niet meer voostellen dat hij als mol gekozen zou zijn.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #123 Gepost op: 9-04-2019, 22:18:55 »
Ik heb bij de molkeuze in aflevering 1 Axel al direct ergens onderaan mijn lijstje gezet. Ik kon me toen al niet voorstellen dat hij bij de 3 misschien-mollen gekozen zou zijn gezien zijn matige reactie op die vraag van Gilles. En toen ik later vernam dat de uiteindelijke mol unaniem is gekozen door Gilles & Co kon ik het me echt helemaal niet meer voostellen dat hij als mol gekozen zou zijn.

Dit had ik precies zo. Maar in aflevering 3 vond ik hem wel weer heel sterk in het liegen over de konijnen en besefte ik mij dat hij tot dan toe eigenlijk nog weinig positiefs uitspookte. Dat laatste is sindsdien niet veel veranderd. Heb ik hem niet te vroeg afgeschreven? Ik ben er nog niet uit :-\\
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #124 Gepost op: 9-04-2019, 22:24:56 »
Ik vond Axel juist slecht liegen over de konijnen. Omdat je niet graag konijn eet ben je toch niet bang van konijnen. En dan haalt hij het cliché van jeugdtrauma bij maar gaf geen verdere uitleg.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #125 Gepost op: 9-04-2019, 22:33:03 »
bij de verfbom vind ik het juist mols dat hij Eva in eerste instantie niet terug wil en daar ook zo fel voor pleit. Kwestie van Eva meer reden te geven om voor zichzelf te kiezen in plaats van voor de groep(spot).
Vind ik niet, ik zou ook geen afgevallen kandidaat terug willen omdat die nu weet wie niet de mol is een dus een groot voordeel heeft. Het terughalen van een afgevallen kandidaat kan ik - als gewone kandidaat - veel moeilijker vatten, zeker als je niet weet of die het spel eerlijk zal spelen.
Ik denk dat Eva hoe dan ook voor zichzelf zou kiezen en ik denk ook dat ze het zeer onwaarschijnlijk zou vinden dat de meesten haar terug willen.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2019, 22:40:31 door Luc »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #126 Gepost op: 9-04-2019, 22:39:30 »
Vind ik niet, ik zou ook geen afgevallen kandidaat terug willen omdat die nu weet wie niet de mol is een dus een groot voordeel heeft. Het terughalen van een afgevallen kandidaat kan ik veel moeilijker vatten, zeker als je niet weet of die het spel eerlijk zal spelen.

Ja, het is ook verklaarbaar vanuit oogpunt kandidaat Axel. Maar dat doet mijn argument voor Mol Axel toch niet teniet? Een kandidaat terug willen halen is inderdaad opmerkelijk, en dus ook verdacht, maar het standpunt zou Eva niet meer aansporen om tot twee maal toe voor zichzelf te gaan.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #127 Gepost op: 9-04-2019, 23:07:55 »
Ik vond Axel juist slecht liegen over de konijnen. Omdat je niet graag konijn eet ben je toch niet bang van konijnen. En dan haalt hij het cliché van jeugdtrauma bij maar gaf geen verdere uitleg.

Via het "ik eet alles" ter sprake brengen vond ik juist heel slim bedacht.

Geen verdere uitleg of weinig details geven kenmerkt vaak een sterke leugen. Veel leugenaars denken dat ze heel uitgebreid moeten toelichten. Dat maakt het vaak zwakker. Kijk bijvoorbeeld naar Martijn die een litteken van zijn konijnentrauma wilde laten zien maar dan niet meteen weet op welke arm dat zit. Als zoiets traumatisch gebeurd is weet je dat gewoon. Nu hij te ver doorgaat in detail valt hij door de mand.

Maar het blijft natuurlijk allemaal subjectief ::ok::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #128 Gepost op: 10-04-2019, 13:15:44 »
Ik ben weer eens diverse stukjes aan het terugkijken van Axel en stuitte op twee stukjes waarin hij over de groepspot begint. Dit vind ik verdacht omdat het typisch iets voor de Mol is om zich (zogenaamd) over het geld te bekommeren. Vaak zijn kandidaten daar helemaal niet zo mee bezig...

Het is inderdaad opvallend maar Axel deed dit ook al eens als kandidaat in aflevering 1.  :-\\
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #129 Gepost op: 10-04-2019, 13:35:15 »
Een piloot moet ook snel kunnen rekenen en de reken-mode staat wellicht altijd aan bij hem. Dat is wel ingeprogrammeerd bij hem in de opleiding: b.v. snel een calculatie maken hoeveel brandstof je nog hebt etc.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2019, 19:00:44 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #130 Gepost op: 10-04-2019, 13:38:42 »
Goede vondst, Theo. Toch mooi dat we dit jaar kunnen vergelijken tussen kandidaat en mogelijk Mol.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #131 Gepost op: 10-04-2019, 18:38:32 »
Twee jaar geleden sprak Robin ook voortdurend over het geld en hij was de mol niet. Je kunt de ene reeks niet met de andere vergelijken. Wel vind ik het gedrag van Axel veel weghebben van Robin destijds.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2019, 18:41:39 door Luc »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #132 Gepost op: 13-04-2019, 22:00:34 »
Ik ga nu toch voor Axel als Mol, zoals ik ook al elders op het forum liet weten.

Zonet heb ik nog eens de geketende wandeling bekeken en nu alleen op Axel gelet. Opvallend is dat hij degene was bij de zwakke groep die duidelijk de beslissing nam om het dansen niet lang te proberen. Misschien terecht, maar mogelijk ook niet en hadden ze met wat meer door te zetten best een leuk bedrag kunnen halen. Ook zien we Axel meermaals het tempo laag houden. Als Eva wil versnellen wil Axel dit niet, hij wil Ingrid het tempo laten bepalen, stelt een drinkpauze voor en wil stoppen als Elisabet duizelig zegt te zijn. Nergens neemt Axel initiatief om wat sneller te gaan.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #133 Gepost op: 13-04-2019, 22:19:58 »
Ik blijf toch bij Axel...👨🏼‍✈️🛫....

Online Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #134 Gepost op: 13-04-2019, 22:59:01 »
Die wandelproef heb ik nog eens bekeken en Axel was daar soms mols, soms onmols. Hij wilde eerst het tempo hoog houden omdat hij denkt dat de mol bij de sterke groep zit. Bij het eerste bord wilde hij snel doorgaan en bij de beitel en hamer de opperde hij dat er iets moet worden doorgehakt (in de zwakke groep zou de mol de bol juist willen behouden om trager op de trap te zijn). Het opgeven van de bamboedans kan zowel mols (geen geld verdiend) als onmols (geen tijdverlies) zijn. Het was inderdaad Axel die op de trap Ingrid het tempo wilde laten bepalen en iedereen even wil laten drinken maar het heeft er niet voor gezorgd dat de zwakke groep te traag was.

Uiteindelijk denk ik toch dat de mol bij de sterke groep zat. Daar kun je kandidaats overkomen door o.a. de tussenopdrachten goed uit te voeren (meer kans dat de zwakke groep ze slechter uitvoert) of te wachten bij de streep en zo toch geld uit de pot houden. Bij de zwakke groep kun je alleen vertragen en dat komt verdachter over.

Maar volgende aflevering weten wij meer. Misschien dat Axel afvalt of de ultieme molactie uitvoert.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2019, 23:22:22 door Luc »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #135 Gepost op: 14-04-2019, 00:23:20 »
Ik ga nu toch voor Axel als Mol, zoals ik ook al elders op het forum liet weten.

Zonet heb ik nog eens de geketende wandeling bekeken en nu alleen op Axel gelet. Opvallend is dat hij degene was bij de zwakke groep die duidelijk de beslissing nam om het dansen niet lang te proberen. Misschien terecht, maar mogelijk ook niet en hadden ze met wat meer door te zetten best een leuk bedrag kunnen halen. Ook zien we Axel meermaals het tempo laag houden. Als Eva wil versnellen wil Axel dit niet, hij wil Ingrid het tempo laten bepalen, stelt een drinkpauze voor en wil stoppen als Elisabet duizelig zegt te zijn. Nergens neemt Axel initiatief om wat sneller te gaan.

Hmm, maar zoals Luc al zegt zei hij wel meteen toen de groep de beitel en hamer zag dat er iets doorgehakt moest worden, wat onmols is.

Wanneer Elisabet vervolgens zegt dat ze door moeten gaan, Eva ook zegt dat dit niet belangrijk is en Ingrid zich afvraagt of er hier geld mee verdiend kan worden, gaat Axel juist als enige tegen Elisabet in door te zeggen dat ze sneller zijn zonder de zwakste schakel (weer onmols, als mol stem je toch juist in met het voorstel van Elisabet, al helemaal als ook Eva en Ingrid al niets lijken te zien in het oplossen van het raadsel, want je wilt toch niet dat die zwakste schakel gevonden wordt? Ook Bruno had aangegeven niet te weten wat ze hier moesten doen). Als Elisabet daarna zegt dat de andere groep ook niet geweten zal hebben wat er gedaan moest worden, zegt Axel: dat zeg jij. Hij is dus dan al 2 keer ingegaan tegen Elisabets aansporingen om te vertrekken. Als hij de mol is.. is zijn gedrag hier heel raar.. hij heeft er dan eigenlijk voor gezorgd dat de groep nog even bij de hamer en beitel bleef staan waardoor uiteindelijk de bol werd losgemaakt en de kans op geld verdienen alleen maar groter werd hierdoor. Axel was van de 5 mensen in de zwakke groep de enige die aanspoorde tot het bij de hamer en beitel blijven om het raadsel op te lossen en hij week niet af van zijn standpunt.

Als Eva hierna zegt dat ze tijd aan het verliezen zijn, zegt Axel bovendien dat ze naar elkaar moeten kijken.. en dat ze naar de zwakste schakel moeten kijken... wat ook geen verkeerde tips waren om het raadsel op te lossen. Naar mijn mening heeft Axel een redelijk aandeel in dat uiteindelijk die bol is losgemaakt door hoe hij zich hier heeft gedragen en alleen al hierom kun je hem strepen naar mijn mening. Als mol zou je denk ik nooit zo veel uitgelezen kansen om te mollen (= weglopen omdat de groep niet wil blijven staan en het raadsel niet snapt in dit geval) onbenut laten en je zou dan al helemaal niet er uiteindelijk redelijk aan bijdragen dat de kans op dat er geld wordt verdiend alleen maar groter wordt.

Ook zien we hem juist wel initiatieven nemen tot versnellen, bij het bamboe dansen inderdaad (maar dat zou nog als mols gezien kunnen worden) maar ook bij het raadsel over de zwakste schakel maakt hij duidelijk dat hij het raadsel op wil lossen om zo sneller te kunnen zijn en hij maakt opmerkingen die de groep naar de goede oplossing toe kunnen leiden (wat zou resulteren in het daadwerkelijk sneller worden van de groep). Ook zegt hij op de trappen zelfs nog dat de groep niet te veel stil moet staan. Vlak voordat hij zegt dat Elisabet maar even moet stoppen omdat zij duizelig is, zegt hij overigens 'kom' tegen haar om haar juist aan te sporen om sneller te lopen, waarop Elisabet zegt dat ze megaduizelig is. Ik denk dat iedereen in die situatie wel had gezegd dat ze dan maar even moet stoppen want verder lopen als iemand megaduizelig is lijkt mij geen verstandig plan, dus dat is naar mijn mening niet per se mols.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2019, 00:25:36 door Saskiaax95 »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #136 Gepost op: 14-04-2019, 00:52:33 »
Hoe Axel bezig was met dat kompas en Bruno, ik dacht mol in het bakkie. Het lijkt ook duidelijk dat het niet de bedoeling was dat Bruno die 1100 zou vinden.

Toen dacht ik ok hij doet een poging onder de tafel te gaan dat mislukt. Maar dan lukt het hem alsnog die 700 euro binnen te krijgen. Was net zo makkelijk om het te laten mislukken. Bij de laatste opdracht krijgt hij de kaart en is heel snel af.

Dat kompas vond ik ook heel raar. Zeker als je bedenkt dat hij piloot is. Dan moet het navigeren toch niet echt een probleem zijn?  ::rofl:: Sowieso zou ik verwachten dat hij wat actiever zou zijn in het spel. Dat is wel twijfelachtig.

Maar dat het hem wel lukt om die 700 euro binnen te krijgen vind ik best onmols. Als het niet was gelukt, was hij -gezien de moeilijkheid van die opdracht- daar vast wel mee weggekomen. Dat (en nog wat andere momenten) maakt hem toch wat minder verdacht. Wel iemand om in de gaten te houden.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #137 Gepost op: 14-04-2019, 08:52:59 »
Klopt, bij de wandeling is Axel ook op meerdere momenten erg onmols zoals ik al een paar pagina's terug aangaf. En op andere momenten weer mols. Maar het is sowieso een verschrikkelijk lastige opdracht waarin van alles dubbel uit te leggen is. En de Mol heeft zich er vast nog op de vlakte gehouden. Misschien heeft ie zich alleen beperkt tot zo weinig mogelijk geld verdienen bij de zeephelling en het bamboedansen.

Dat Axel het meeste geld verdiende met een van de meest vervelende opdrachten bij de etiquetteproef vind ik ook heel raar en onnodig als hij de Mol is. Maar al met al zie ik meer een Mol in hem dan in de anderen.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #138 Gepost op: 14-04-2019, 09:46:40 »
De wandelproef leverde geld op omdat de zwakke groep zich van de bol kon ontdoen waardoor ze sneller op de trap waren. Om die reden had ik Axel en Bruno (voorzichtig) doorstreept en ook Eva was hier onmols (en zij is ook niet de mol).
Axel is bij momenten inderdaad verdacht maar zijn meeste molacties hebben een averechts effect (wandelproef, verdubbeling bij gevecht, vismemory, navigatie, diner, Bas bevrijden). Axel als mol is als een voetballer die regelmatig own goals scoort.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #139 Gepost op: 14-04-2019, 09:54:17 »
Haha! Ach, als ie vanavond een hattrick maakt vergeef ik het hem. ;D