Auteur Topic: [kandidaat] Axel  (gelezen 46929 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #160 Gepost op: 15-04-2019, 20:35:59 »
Volgens mij is er laatst nog een vliegtuig van Londen naar Edinburg gevlogen, terwijl deze naar Dusseldorf moest, dus er zijn wel meer zaken die bij piloten mis kunnen gaan. Alle vlaggen kennen is echt niet iets wat piloten leren of moeten weten hoor.

Uiteraard, we blijven allemaal mensen hé.... maar ze krijgen dit wel in hun opleiding dus hoewel hij zeker wel wat vergeten kan zijn, zou hij wel meer kennis hiervan moeten hebben dan de gemiddelde kandidaat.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #161 Gepost op: 15-04-2019, 20:45:34 »
Uiteraard, we blijven allemaal mensen hé.... maar ze krijgen dit wel in hun opleiding dus hoewel hij zeker wel wat vergeten kan zijn, zou hij wel meer kennis hiervan moeten hebben dan de gemiddelde kandidaat.

Hij doet het toch ook goed?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #162 Gepost op: 15-04-2019, 21:00:55 »
Hij doet het toch ook goed?
Ja daarom ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #163 Gepost op: 15-04-2019, 21:13:29 »
Als Axel de mol is moet ik voor de eerste keer een heel erg kritische noot bij het commerciele aspect van het programma plaatsen.

Een paar jaar geleden was een bmw dealer te gast, puur omdat bmw als sponsor meedoet. Nu is Brussel airlines prominent in beeld en zelfs een hele opdracht met een stilstaande vliegtuig (weten mensen wel hoeveel een stilstaande vliegtuig kost?).

Ik heb meer het idee dat Brussel airlines als sponsor meedoet en er bij gezegd heeft dat dan een piloot mee moet doen, voor extra reclame. Maar dan moeten de makers hebben gezegd dat hij dan absoluut niet de mol kan zijn. Net zoals bij die bmw dealer het geval was (naam even vergeten).

Mocht hij de mol wel zijn, dan is dit prachtige seizoen (mooiste en geniaalste seizoen dat ik ooit heb gezien) opeens niet zo mooi meer persoonlijk.


Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #164 Gepost op: 15-04-2019, 21:17:06 »
Even voor de zekerheid:

De betreffende piloten hadden een vluchtplan Londen - Edinburgh meegekregen ipv Londen - Dusseldorf. Daar ging het mis. Het was niet zo dat ze de verkeerde afslag namen of de Duitse en Schotse vlaggen hadden verwisseld :P
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #165 Gepost op: 15-04-2019, 21:24:21 »
Ik kan Axel echt niet serieus nemen als mol, hij is duidelijk aan het nepmollen. Dat slecht roeien voor de ogen van Ingrid ('ik heb een blaar'), vorige week zijn kompas vergeten, nu een opvallende besturingsfout maken met de avatar en dat nog ontkennen ook ... komaan zeg! En dan dat schip, waarom dat meenemen als je toch gaat falen in je opdracht?
« Laatst bewerkt op: 15-04-2019, 21:29:43 door Luc »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #166 Gepost op: 15-04-2019, 21:25:37 »
Als Axel de mol is moet ik voor de eerste keer een heel erg kritische noot bij het commerciele aspect van het programma plaatsen.

Een paar jaar geleden was een bmw dealer te gast, puur omdat bmw als sponsor meedoet. Nu is Brussel airlines prominent in beeld en zelfs een hele opdracht met een stilstaande vliegtuig (weten mensen wel hoeveel een stilstaande vliegtuig kost?).

Ik heb meer het idee dat Brussel airlines als sponsor meedoet en er bij gezegd heeft dat dan een piloot mee moet doen, voor extra reclame. Maar dan moeten de makers hebben gezegd dat hij dan absoluut niet de mol kan zijn. Net zoals bij die bmw dealer het geval was (naam even vergeten).

Mocht hij de mol wel zijn, dan is dit prachtige seizoen (mooiste en geniaalste seizoen dat ik ooit heb gezien) opeens niet zo mooi meer persoonlijk.

Met alle respect voor je mening, maar no way dat dit productieteam hun mol gaat kiezen onder druk van een sponsor. Onmogelijk (Axel kan de mol zijn, maar niet om deze reden).

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #167 Gepost op: 15-04-2019, 21:32:50 »
Ik kan Axel echt niet serieus nemen als mol, hij is duidelijk aan het nepmollen. Dat slecht roeien voor de ogen van Ingrid ('ik heb een blaar'), vorige week zijn kompas vergeten, nu een opvallende besturingsfout maken met de avatar en dat nog ontkennen ook ... komaan zeg! En dan dat schip, waarom dat meenemen als je toch gaat falen in je opdracht?


In het voordeel van Axel moet wel gezegd worden dat die blaar later zichtbaar op zijn hand was.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #168 Gepost op: 15-04-2019, 21:42:44 »
Met alle respect voor je mening, maar no way dat dit productieteam hun mol gaat kiezen onder druk van een sponsor. Onmogelijk (Axel kan de mol zijn, maar niet om deze reden).

Nee , daarom denk ik ook juist dat hij de mol niet is. Als hij de mol wel is dan heeft Brussel airlines heel veel aandacht gekregen, terwijl ze ook sponsor zijn. Ze zullen de mol hier niet door kiezen, maar ik ben wel vrij zeker van het feit dat hij meedoet door Brussel Airlines. Zo werkt het bij zulke contracten. Maar dat komt misschien door mijn marketingachtergrond

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #169 Gepost op: 15-04-2019, 21:46:51 »
Nee , daarom denk ik ook juist dat hij de mol niet is. Als hij de mol wel is dan heeft Brussel airlines heel veel aandacht gekregen, terwijl ze ook sponsor zijn. Ze zullen de mol hier niet door kiezen, maar ik ben wel vrij zeker van het feit dat hij meedoet door Brussel Airlines. Zo werkt het bij zulke contracten. Maar dat komt misschien door mijn marketingachtergrond

Dat kan ik best geloven dat de sponsor hem een voordeel heeft gegeven, je bedoelt dan dat de productie hem eigenlijk daardoor naar voren schuift en niet omwille van zijn molcapaciteiten? Hmmm kan ik je wel in volgen. Al kan hij ook toevallig veel beter meevallen tijdens de gesprekken  ;)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #170 Gepost op: 16-04-2019, 10:34:50 »
Mee eens, toch blijft mijn stem op hem staan totdat iemand betere argumenten heeft voor waarom een ander iemand het is.  ::rofl::

Idem.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #171 Gepost op: 16-04-2019, 12:19:40 »
Ik heb meer het idee dat Brussel airlines als sponsor meedoet en er bij gezegd heeft dat dan een piloot mee moet doen, voor extra reclame. Maar dan moeten de makers hebben gezegd dat hij dan absoluut niet de mol kan zijn. Net zoals bij die bmw dealer het geval was (naam even vergeten).

Ik denk eerder dat het andersom is, dat de kandidaat gekozen is en dat ze daarna naar het bedrijf gestapt zijn.
Je hebt dan een aardige troef in handen om zo'n bedrijf over de streep te trekken, want molloten pluizen alles uit en dat is alleen maar extra reclame. En met een beetje gerichte montage halen ze de kandidaat nog wat extra naar voren, dat is weer wat extra reclame.
Brussels Airlines zit trouwens niet echt in een positie om eisen te stellen want het gaat niet zo best, ze kunnen alle hulp gebruiken om te overleven.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #172 Gepost op: 16-04-2019, 17:59:49 »
Ik vind hem de hele serie steeds zo verkrampt, en dat is altijd een teken naar de mol. Daar hangen altijd rare dingen omheen. Maar dat secundaire gedrag heeft mij overtuigd.

Nu komt er dan dit sponsorverhaal bij. Daarin ligt dan waarschijnlijk dat zwamverhaal dat de productie de mol koos omdat die het zo ultiem goed deed op de mollicitatie. Axel presteerde juist bijzonder zwak. De werkelijke reden zal er dan in liggen dat ze gesponsord zijn, en dat ze er dan maar een heel verhaal omheen breien dat Axel zo goed uit de verf kwam. Dan zijn zij de enigen die dat vonden waarschijnlijk haha. Maar goed, is Axel de mol dan moet er toch een verklaring zijn voor dat interview, en dat zal dit sponsorverhaal wel wezen dan, cynisch maar waar, het is natuurlijk wel de commerciele omroep.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #173 Gepost op: 16-04-2019, 18:26:49 »
Als het waar is, is het vreselijk. Ik krijg namelijk niet bepaald de indruk dat hij het nou zo geweldig naar zijn zin heeft...
Ook zou ik het buitengewoon kwalijk vinden, omdat er zomaar drie of vier geschiktere mol-kandidaten rondlopen/liepen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #174 Gepost op: 16-04-2019, 19:14:24 »
Er wordt veel gesproken over de mollicitatie in aflevering 1 waarin Axel heel slecht presteert. Wat ik mij afvraag: hebben we wel de hele mollicitatie gezien? Het zou me niks verbazen dat de montage van de uiteindelijke mol alleen het zenuwachtige deel lieten zien, maar niet de rest van zijn deel van de ondervraging terwijl van de andere kandidaten juist de beste stukjes werden getoond. Hiermee krijg je wel het effect dat hele volksstammen (inclusief de Hunnen) overtuigd raken dat Axel niet gekozen kan worden.

En of Axel een slechte mol zou zijn, zoals heel veel hier nu al durven te beweren... zoals altijd: kijk eerst het hele seizoen inclusief de terugkomaflevering en vel dan pas je oordeel.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #175 Gepost op: 16-04-2019, 20:29:08 »
Ik kan Axel echt niet serieus nemen als mol, hij is duidelijk aan het nepmollen. Dat slecht roeien voor de ogen van Ingrid ('ik heb een blaar'), vorige week zijn kompas vergeten, nu een opvallende besturingsfout maken met de avatar en dat nog ontkennen ook ... komaan zeg! En dan dat schip, waarom dat meenemen als je toch gaat falen in je opdracht?
Ik betwijfel of het allemaal nepmollen is. Is zie het gewoon als foutjes, mogelijk zelfs mooie molacties :) Maar voorlopig schat ik Axel gewoon niet in als goede leugenaar en vind ik dat 'ie te veel geld heeft binnengehaald bij bv. survivalen en het diner. Ook dat hij het zo goed doet bij de videogame is te riskant voor een Mol, vind ik.
...óf niet!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #176 Gepost op: 16-04-2019, 23:08:48 »
Zijn er nou ook aanwijzingen voor die hele sponsor-conspiracy? Of zien er mensen patronen die er niet zijn? Is het raar dat er een piloot mee doet? Nee, dat is een vrij normaal beroep. Is het raar dat we beelden van vliegvelden of vliegtuigen zien? Nee, dat zien we elk seizoen. En sorry hoor, maar productie gaat echt niet speciaal zo'n game-opdracht met "één bezoeker" doen zodat ze mooie beelden konden doen van een klaarstaand vliegtuig, omdat de werkgever van een van de kandidaten de productie wat centjes betaalt? Dat geloof je toch niet?

Wil je zo'n aantijging aannemelijk maken, dan moet je niet alleen de link verklaren, maar ook het toeval uitsluiten.
« Laatst bewerkt op: 17-04-2019, 09:01:26 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #177 Gepost op: 16-04-2019, 23:15:57 »
Mee eens, toch blijft mijn stem op hem staan totdat iemand betere argumenten heeft voor waarom een ander iemand het is.  ::rofl::

Het was duidelijk dat Bruno 'opeens' toch met het schip op de proppen kwam. Voor Axel een goed moment om de verdenking op Bruno te richten en er onschuldig in mee te gaan. Als de opdracht was gelukt, had hij een verdenkmakingtroef in handen gehad...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #178 Gepost op: 17-04-2019, 11:01:34 »
Bruno is er waarschijnlijk uitgegaan door op Axel te stemmen. Dus Axel toch niet de Mol?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #179 Gepost op: 17-04-2019, 11:28:48 »
Bruno is er waarschijnlijk uitgegaan door op Axel te stemmen. Dus Axel toch niet de Mol?

Bruno noemde in de aflevering ervoor (na het diner) Eva en Joeri als verdachten.
Mij lijkt het sterk dat hij dan opeens vol voor een andere verdachte gaat.
klaar voor de strijd