Auteur Topic: [kandidaat] Axel  (gelezen 46902 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #240 Gepost op: 22-04-2019, 17:04:39 »
Misschien had Axel de 'rust en stilte' nodig om nog even snel gebriefd te worden? Het is in ieder geval tijdrekken.

Dan is de vraag: hoe dan? Iemand van de crew in een nis onder de grond? Ander kanaal op de porto? Dat laatste lijkt me riskant. Zou wel hilarisch zijn als hij dan per ongeluk op het 'kandidaten'- kanaal in de porto had gezegd "Hallo met de mol..."  :D  maar dit terzijde... Maar niets is uit te sluiten, we zagen verder niet wat er gaande was tijdens die radiostilte.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #241 Gepost op: 22-04-2019, 18:48:28 »
Hij kan ook gebriefd zijn over hoe hij het 'mooist' uit de tunnels kan kruipen. Als een mol die boven komt.  :P En misschien hebben ze het nog even geoefend...
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #242 Gepost op: 22-04-2019, 20:14:34 »
Ik vraag me af waarom hij niet sneuvelde met die pasvraag. Hij bleef de goede informatie krijgen, terwijl het zowel vanuit mol (geen geld) als kandidaat (geen pasvraag) gezien uit te leggen was geweest als hij naar een boobytrap was geleid.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #243 Gepost op: 23-04-2019, 17:19:12 »
Ik vraag me af waarom hij niet sneuvelde met die pasvraag. Hij bleef de goede informatie krijgen, terwijl het zowel vanuit mol (geen geld) als kandidaat (geen pasvraag) gezien uit te leggen was geweest als hij naar een boobytrap was geleid.

Kan een diepe Axel-tunnelaar dit eens verantwoorden? Ik zit hier ook wel mee. Hij lijkt me deze opdracht wel een goede kandidaat die koste wat het kost de pasvraag wilt.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #244 Gepost op: 23-04-2019, 17:30:53 »
Een goede kandidaat lijken is dan ook een prachtig resultaat voor de Mol. Zeker als je ondertussen ook nog heel veel tijd hebt weten te rekken. (Helaas een halve minuut te weinig om het verdiende geld weer teniet te doen.)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #245 Gepost op: 23-04-2019, 18:28:02 »
 ::jaja::

Hij heeft wel in ieder geval een poging gedaan tot mollen door heel veel tijd te rekken. Alleen Elisabet was molser in deze opdracht, dus zoveel valt er niet te verantwoorden toch?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline PSVwally

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #246 Gepost op: 23-04-2019, 19:33:23 »
Iemand al een follow the money excel gemaakt? Ik ben echt wel eens benieuwd hoeveel geld Axel en Elisabet hebben opgebracht namelijk. Ik heb het idee dat de tunnel namelijk voor het eerst was dat axel individueel geld heeft gewonnen.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #247 Gepost op: 23-04-2019, 19:35:07 »
Bij de etiquetteproef haalde ie al eerder 700 euro individueel binnen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #248 Gepost op: 24-04-2019, 07:49:43 »
Kan een diepe Axel-tunnelaar dit eens verantwoorden? Ik zit hier ook wel mee. Hij lijkt me deze opdracht wel een goede kandidaat die koste wat het kost de pasvraag wilt.

Als hij was afgegaan, was Joeri ook gewoon binnengelopen. Als Joeri niet binnenkomt door tijdsnood heb je netto gezien hetzelfde resultaat, maar haal je als mol wel het geld binnen. Helaas voor Axel scheelde het net een halve minuut.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #249 Gepost op: 24-04-2019, 11:20:04 »
Kan een diepe Axel-tunnelaar dit eens verantwoorden? Ik zit hier ook wel mee. Hij lijkt me deze opdracht wel een goede kandidaat die koste wat het kost de pasvraag wilt.

Ik denk dat hij heel graag die pasvraag wilde omdat hij daarmee behalve dat hij een kandidaat lijkt, ook tijd kon rekken. Hij was ook niet echt enthousiast toen hij hem had. Was meer een middel dan een doel. Elisabet was meer de kandidaat, heel erg bang zijn (dat was echt niet gespeeld), maar toch terug willen voor een pasvraag ::).

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #250 Gepost op: 25-04-2019, 12:36:17 »
De enige verklaring die ik kan bedenken, is dat de Mol niet bovengronds meedeed aan het spel op dat moment. Een kandidaat kan, als hij of zij Axel verdenkt, hem die pasvraag laten pakken omdat een boobytrap veel geld kan kosten en de pasvraag verder geen waarde heeft. Had de Mol op dat moment een rol in het spel gehad, dan had Axel de boobytrap gekregen voor mijn gevoel. Immers... Het zou lijken of Axel het geld verspeelde en de Mol zou heel kandidaats kunnen zeggen dat hij/zij niet wilde dat Axel een voordeel had door die pasvraag.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #251 Gepost op: 25-04-2019, 18:36:33 »
Maar zie jij Axel zo’n schilderij maken? Het was redelijk artistiek

Pfffff  :-[

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #252 Gepost op: 25-04-2019, 19:29:58 »
Maar zie jij Axel zo’n schilderij maken? Het was redelijk artistiek

Nee, maar Axel is de Mol dan ook niet. Komende zondag vliegt de piloot eruit.  >:D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #253 Gepost op: 25-04-2019, 23:56:50 »
Axel vliegt er niet uit, waar baseer je dat op? Ik zie bij het project Rembrandt ook wel wat types die niet direct kunstzinnig lijken. Dat zegt niks.

Axel zegt bij de tunnelopdracht niet tegen Elisabet dat derde koker een boobytrap is. Waarom je zou haar niet  waarschuwen als je kandidaat bent? Dan had Elisabet die koker nooit gepakt ( ik ga er vanuit dat zij de mol niet is) Hij verklaart de actie van Elisabet als een paniekreactie. Axel vliegt er alleen uit  (hij zit op Bas) als Joeri of Elisabet de mol is en dat is zeer onwaarschijnlijk.

Heb het idee dat mensen gewoon iets tegen hem hebben of zo. Dat mag maar ik zie dat helemaal niet zo :) Nog paar dagen geduld....
« Laatst bewerkt op: 26-04-2019, 00:13:03 door Lonneke*L »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #254 Gepost op: 26-04-2019, 03:02:12 »
Hij zei wel dat de derde koker een boobytrap was. Elisabet kreeg het dilemma en ging terug de tunnels in.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #255 Gepost op: 26-04-2019, 08:09:00 »
Hij zei wel dat de derde koker een boobytrap was. Elisabet kreeg het dilemma en ging terug de tunnels in.

Ik heb het terug gezien en hij zei dat pas later tegen Bas en Kaat, niet op het moment dat Elisabet in de tunnel was.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #256 Gepost op: 26-04-2019, 08:28:08 »
Kan iemand enkele sterke argumenten tegen Axel als mol geven? Bij Joeri, Bas en Elisabet heb ik er al veel sterke gelezen, maar tot nu toe is de oogst hier mager.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #257 Gepost op: 26-04-2019, 09:30:10 »
Kan iemand enkele sterke argumenten tegen Axel als mol geven? Bij Joeri, Bas en Elisabet heb ik er al veel sterke gelezen, maar tot nu toe is de oogst hier mager.

Maar dat zeg je uit je eigen tunnel  ::rofl::

Ik kan Bas en Elisabet ook nog als mol zien, al denk ik voorlopig ook Axel

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #258 Gepost op: 26-04-2019, 11:50:35 »
Ik ga ook voor Axel als mol nu.

Als ik me niet vergis ging Ingrid eruit na pairing met Axel (slapen met beesten) en ging Martijn eruit na pairing met Axel (boot escape room).

Ook zijn enorme vertragingsmanouvres vallen nu plots op, zowel in de tunnel als bij het kettinglopen.

Ik ben er ook van overtuigd dat het "de mol wordt hier en nu gebriefd" op het strand een verborgen tip was, aangezien Axel dan in beeld kwam. Net zoals de combinatie van rare woordkeuzes bij de eliminatie. Accelereren?

Wat ik wel absoluut niet vind passen bij Axel als mol is de selectie in aflevering 1. Die "unanieme keuze" van het productieteam kwam wel pas in de interviews achteraf, misschien om zand in de ogen te strooien van de kijkers?
« Laatst bewerkt op: 26-04-2019, 11:55:27 door Betonmol »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #259 Gepost op: 26-04-2019, 11:55:32 »
Ik ga ook voor Axel als mol nu.

Als ik me niet vergis ging Ingrid eruit na pairing met Axel (slapen met beesten) en ging Martijn eruit na pairing met Axel (boot escape room).

Ook zijn enorme vertragingsmanouvres vallen nu plots op, zowel in de tunnel als bij het kettinglopen.

Ik ben er ook van overtuigd dat het "de mol wordt hier en nu gebriefd" op het strand een verborgen tip was, aangezien Axel dan in beeld kwam. Net zoals de combinatie van rare woordkeuzes bij de eliminatie. Accelereren?

Wat ik wel absoluut niet vind passen bij Axel als mol is de selectie in aflevering 1. Die "unanieme keuze" van het productieteam kwam wel pas in de interviews achteraf, misschien om zand in de ogen te strooien van de kijkers?

Dan zou ik toch eerder denken dat Ingrid en Martijn op de verkeerde mol (Axel in dit geval) zaten.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2019, 20:18:18 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023