Auteur Topic: [kandidaat] Axel  (gelezen 46897 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #340 Gepost op: 3-05-2019, 23:54:57 »
Het enige excuus wat ik voor Axel kan bedenken is dat hij zich definitief diskwalificeerde als voornaamste kandidaat, mocht dat het doel zijn van de Mol.

Dan zou hij ook gewoon even in het nederlands kunnen praten met iemand.. zijn stokjes in de saus kunnen laten vallen...met zn mond vol praten.... zichzelf niet excuseren bij het weglopen naar t toilet.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Zijn allemaal goedkopere manieren  ;)


Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #341 Gepost op: 4-05-2019, 09:34:22 »
Maar dat valt op. Dit was een perfect excuus.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #342 Gepost op: 4-05-2019, 09:42:35 »
Dan zou hij ook gewoon even in het nederlands kunnen praten met iemand.. zijn stokjes in de saus kunnen laten vallen...met zn mond vol praten.... zichzelf niet excuseren bij het weglopen naar t toilet.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Zijn allemaal goedkopere manieren  ;)
In dit kader vond ik elisabet dus ook zeer verdacht: ze bleek teveel wijn te drinken. Alsof ze nog even een excuus nodig hadden dat ze niet de voornaamste kandidaat was. Maar eens, ik snap alle argumenten naar de Axel tunnel ook heel goed!

Verwarrend  ::tandpastasmiley::
Meer L

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #343 Gepost op: 4-05-2019, 15:02:20 »
Ik voel nu zo vlak voor de ontknoping eindelijk me erg zeker over wie het is. Nu zou ik wel van mijn stoel vallen als Bas/Elisabet de mol is terwijl ik vlak na de vorige aflevering geen idee had wie het was.
Toch fijn dat dat gevoel uiteindelijk toch nog is gekomen.  8)

Jammer dat Lo erg afwezig is op het forum, anders hadden we in de laatste 24 uur waarin de mol nog onbekend is weer heerlijk samen kunnen tunnelen.  ::rofl::

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #344 Gepost op: 4-05-2019, 17:46:54 »
Ik voel nu zo vlak voor de ontknoping eindelijk me erg zeker over wie het is. Nu zou ik wel van mijn stoel vallen als Bas/Elisabet de mol is terwijl ik vlak na de vorige aflevering geen idee had wie het was.

Da's best een ommekeer  :) Welke verklaring heb jij dan gevonden voor het feit dat de ballotagecommissie unaniem voor Axel heeft gekozen, terwijl diverse forummers – onder wie jijzelf – de mollicitatie van Axel in afl. 1 erg beroerd vonden? Ik kan dat niet met elkaar rijmen en heb om die reden Axel laten varen.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #345 Gepost op: 4-05-2019, 17:49:28 »
Da's best een ommekeer  :) Welke verklaring heb jij dan gevonden voor het feit dat de ballotagecommissie unaniem voor Axel heeft gekozen, terwijl diverse forummers – onder wie jijzelf – de mollicitatie van Axel in afl. 1 erg beroerd vonden? Ik kan dat niet met elkaar rijmen en heb om die reden Axel laten varen.

Ik snap dat ook nog steeds niet.

Maar ik vind de argumenten voor waarom de andere 2 het niet zijn toch sterker.

Dus dan moet Axel het wel zijn.  ::rofl::

Ik heb overigens Axel qua acties altijd wel verdacht gevonden, de dingen die me ervan weerhielden om echt vol overtuiging voor hem te gaan waren die mollicitatie bij dat vragenrondje uit aflevering 1 en de moldagboeken.

Maar niets is wat het lijkt... we weten niet zeker waarop de makers de mol geselecteerd hebben en we moeten het doen met wat zij ons laten zien.

Elisabet wordt door geen enkele finalist verdacht, het zou wel erg knap van haar zijn als zij de mol is en zij dit als onvoorbereide mol voor elkaar heeft gekregen terwijl dit volgens mij nog geen enkele voorbereide mol ooit is gelukt. Ook worden haar verdenkingen heel erg vaag gehouden al het hele seizoen lang.. wat er m.i. op wijst dat ze een kandidaat is (de verdenkingen van de mol worden vaak juist gebruikt om de kijker zand in de ogen te strooien, terwijl de verdenkingen van kandidaten - zeker als die ver komen of finalist zijn - soms vaag worden gehouden om niet te verklappen wie de mol is).

Ik ben er verder eigenlijk wel van overtuigd dat Kaat eruit is gevlogen op Bas terwijl Joeri in aflevering 8 Bas niet verdacht en er toch nog in zat.. dat is wel een erg sterk argument tegen het mol zijn van Bas.

Bas en Elisabet hebben in aflevering 3&4 ook nauwelijks gemold en zij hebben daar veel goed gedaan. Dat zie ik de mol niet doen. Axel had even een dipje in aflevering 5 maar dat was dan ook zijn enige dipje en je zou nog kunnen zeggen dat hij gemold heeft bij de kompasopdracht.

Zo zijn er nog wel meer argumenten te bedenken voor waarom de andere 2 de mol niet zijn, maar voor mij hebben deze argumenten toch wel de doorslag gegeven om toch voor Axel te kiezen.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2019, 17:58:31 door Saskiaax95 »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #346 Gepost op: 4-05-2019, 18:04:20 »
En het moldagboek dan, Saskia? Het moldagboek en de mollicitatie zijn twee grote struikelblokken voor mij om vol voor Axel te kunnen gaan.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #347 Gepost op: 4-05-2019, 18:10:04 »
En het moldagboek dan, Saskia? Het moldagboek en de mollicitatie zijn twee grote struikelblokken voor mij om vol voor Axel te kunnen gaan.

Het is echt niet het accent van Axel. Je hoort het aan de woorden die eindigen op R.. eer bijv

Maar wie weet hebben ze hem gevraagd een accent op te zetten?
Hoop niet dat dat waar is

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #348 Gepost op: 4-05-2019, 18:25:03 »
En het moldagboek dan, Saskia? Het moldagboek en de mollicitatie zijn twee grote struikelblokken voor mij om vol voor Axel te kunnen gaan.

Het is echt niet het accent van Axel. Je hoort het aan de woorden die eindigen op R.. eer bijv

Maar wie weet hebben ze hem gevraagd een accent op te zetten?
Hoop niet dat dat waar is

Ja daar heb ik ook geen antwoord op.
Maar we zien het morgen...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #349 Gepost op: 4-05-2019, 18:31:53 »
Ja daar heb ik ook geen antwoord op.
Maar we zien het morgen...

Jammer. Meestal heb je overal wel een antwoord op xD

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #350 Gepost op: 4-05-2019, 18:44:05 »
En die boot die hijzelf achterop z’n motorfiets doet, meer op aandringen van Bruno?

Hij laat Bruno de tv vervoeren en zo geen invloed te hebben op de *2. Ook is Bruno z’n motorfiets meer waard.. extreem onmols allemaal en nepmolgedrag door zelf die boot te hebben en dan nog te falen

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #351 Gepost op: 4-05-2019, 19:25:56 »
En die boot die hijzelf achterop z’n motorfiets doet, meer op aandringen van Bruno?

Hij laat Bruno de tv vervoeren en zo geen invloed te hebben op de *2. Ook is Bruno z’n motorfiets meer waard.. extreem onmols allemaal en nepmolgedrag door zelf die boot te hebben en dan nog te falen

We zien het wel morgen Convans ;)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #352 Gepost op: 4-05-2019, 19:43:23 »
Jammer. Meestal heb je overal wel een antwoord op xD

Helaas. ::rofl::

Het enige antwoord dat ik hierop heb is: misschien laten de makers ons niet alles zien of proberen ze ons bewust de verkeerde kant op te sturen door fragmenten uit het moldagboek te kiezen die je niet zo gauw bij de mol zou plaatsen.

Maar of het ook echt zo is... geen idee, maar als die moldagboeken en die mollicitatie er niet waren geweest had ik nooit zo aan het mol zijn van Axel getwijfeld denk ik.
Dus ik heb er maar voor gekozen om meer waarde te hechten aan andere dingen.

En die boot die hijzelf achterop z’n motorfiets doet, meer op aandringen van Bruno?

Hij laat Bruno de tv vervoeren en zo geen invloed te hebben op de *2. Ook is Bruno z’n motorfiets meer waard.. extreem onmols allemaal en nepmolgedrag door zelf die boot te hebben en dan nog te falen

Dit vind ik ook een beetje knullig maar ik denk dat geen enkele Axel verdenker per se zijn al z'n molacties geweldig vindt.  ::rofl:: Al moet ik zeggen dat ik in het algemeen niet vind dat hij het slecht doet.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #353 Gepost op: 4-05-2019, 19:46:29 »
Ik zou hem ook geen slechte mol vinden, maar ik zie eerder een sluwe kandidaat in hem. Hij blijft zeker erg onder de radar van de andere kandidaten, ik zou het knap vinden en gewaagd!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #354 Gepost op: 5-05-2019, 00:03:14 »
Sluit ik me bij aan Convans.

Met het sluwe zou hij zomaar eens Ingrid en Bruno b.v. op het verkeerde molspoor gebracht kunnen hebben door verdacht te doen. Ik vond 'm ook heel erg opgelucht overkomen in laatste aflevering bij het bereiken van de finale. Zou leuk zijn als hij de pot wint.  :)

Zijn lichaamstaal richting mol Bas toen de koffer met €5000 werd geopend waar Axel zich nadrukkelijk tot hem (Bas) richtte en zei "Vijfduizend...." sprak wat mij betreft boekdelen. Ik heb zelfs het idee dat Axel Bas hier even terugpakte, omdat Bas in de tunnelopdracht aan Axel een plaagstoot uitdeelde met "Axel denk aan uw reputatie, ge durfde niet te springen (bungee) ... nu kunt u kruipen".
« Laatst bewerkt op: 5-05-2019, 00:12:28 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #355 Gepost op: 5-05-2019, 00:36:38 »
Hier ontdekt Axel wie de mol is. Hij heeft de druk opgevoerd en eentje staat er te liegen...

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #356 Gepost op: 5-05-2019, 07:56:07 »
Jullie kunnen vandaag nog tot inkeer komen ;) Axel is inderdaad geen slechte mol, maar een hele goeie.. Zeker voor een onvoorbereide mol. Op de Vlaamse site is hij het minst verdacht en ook hier zijn nog heel veel mensen die of voor Bas of voor Elisabet gaan. Ik hoop op een mooie dag met Ajax en Axel vandaag ::zwaai::.

Het kan een hele mooie Bevrijdingsdag worden🙏🏻🎈
« Laatst bewerkt op: 5-05-2019, 07:58:11 door Lonneke*L »

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #357 Gepost op: 5-05-2019, 08:23:07 »
De molbiechten wijzen net wel naar Axel, vooral de eerste waarbij hij stelt dat een aantal mensen hem vertrouwen en dat die er dus uit gaan liggen. Exact wat er is gebeurd met Liesbeth, Ingrid, Martijn, Bruno, Eva en misschien ook Kaat en Joeri.

Ivm mollicitatie: iedereen zoekt naar de perfecte mollicitatie (ik verdacht eerst Liesbeth) maar niets is wat het lijkt. Zou typisch De Mol zijn om ons zo van meetaf aan op het verkeerde been te zetten. Wees maar zeker dat daar heel goed over nagedacht is (zoals GDC ook aangaf tijdens de chat).

Elisabets verdenkingen zijn inderdaad nooit in beeld gebracht maar ze zat volgens mij al vanaf aflevering 2 op Axel. Haar blik in zijn richting na het rode scherm van Liesbeth sprak wat dat betreft boekdelen.

Go Axel! Hij zou het globaal genomen heel goed gedaan hebben als onvoorbereide mol, en je zag hem ook elke aflevering groeien in zijn rol. Natuurlijk is niet elke molactie perfect, maar dat is net het interessante - een perfecte mol had dit forum er al lang uitgehaald.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2019, 08:37:36 door Molekule »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #358 Gepost op: 5-05-2019, 09:34:02 »
Ik denk dat Joeri Axel wel doorhad, net als Bas en Elisabet. Verder is ie veel te veel vertrouwd. ;D

Veel plezier allemaal met de ontknoping vanavond! ::boogie::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #359 Gepost op: 5-05-2019, 11:58:45 »
Veel plezier in Antwerpen, Heinz.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!