Auteur Topic: [kandidaat] Bas  (gelezen 65607 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #520 Gepost op: 5-05-2019, 13:16:46 »
Zou ik juist een leuke actie van Bas als mol vinden en zeker niet uit te sluiten.

Ik heb m om andere redenen uitgesloten

Het is dan ook niet de enige reden waardoor ik hem niet verdenk hoor.
Het is een van de vele.  :P

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #521 Gepost op: 5-05-2019, 13:18:39 »
Het is dan ook niet de enige reden waardoor ik hem niet verdenk hoor.
Het is een van de vele.  :P

Ja daar zijn vele redenen voor  ::rofl::

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #522 Gepost op: 5-05-2019, 14:31:37 »
Gezien de prestaties van de mol tot dusver is het wel te verwachten dat de mol nou eens echt risico gaat nemen. Dit zou een perfecte gedurfde molactie zijn, door zo duidelijk het voortouw te nemen.

Precies dat.  ::ok::

1e screenshot:

Dit is het moment waarop Axel zicht afvraagt of een echte kunstenaar "die drupkes..." op het schilderij zou zetten. Bas zegt "Tuurlijk doet een kunstenaar dat." en zegt er nog net niet achteraan: "Snap dat dan." en krijgt ook nog net geen rollende ogen. Dit was eindelijk een Moment of Glory van Bas en dat wilde hij kost wat 't kost niet meer laten glippen. Heel begrijpelijk, na veel opdrachten waarin de groep gewoon te sterk bleek. In het gesproken dagboek van de Mol komt het ook naar voren: "Eindelijk win ik."

2e screenshot:

Bas die quasi onschuldig lachend (maar duidelijk nog in z'n nopjes over de misleiding) aan Kaat vertelt dat er voor het verkeerde schilderij is gekozen.

@Saskiaax95:

Bas probeert m.i., met zijn lof over het schilderij bij het ontbijt en in de biecht, de boodschap over te brengen dat zijn keuze gerechtvaardigd was: het was zo'n goed werk daar moet je wel voor kiezen. Vers twee is of het door iedereen werd geloofd. Dat niet dus: kijk naar Axel's zuinige gezicht aan de ontbijttafel als Bas zegt dat het geen slecht werk was.  :)
« Laatst bewerkt op: 5-05-2019, 14:35:34 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #523 Gepost op: 5-05-2019, 14:35:24 »
Het kandidaatschap druipt er vanaf  ::vergroot::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #524 Gepost op: 5-05-2019, 14:42:16 »
Ik denk dat Bas kan terugkijken op een heel geslaagd seizoen als onvoorbereide Mol. Prachtig gespeeld, in mijn ogen.

Het enige waar de productie zich misschien nog wel eens over achter de oren zal krabben, is dat koffertjesspel en het kaarten. De vragen waren te makkelijk, waardoor Bas in het nauw werd gedreven. Aan de andere kant, als de Mol ook moest kunnen mollen zonder briefing, konden ze niet te moeilijk worden gemaakt. Anders werd het een gokspelletje. Dus een lastige keuze voor de productie, denk ik. En bij het kaarten pure pech dat Joeri en Elisabet van stapeltje ruilden, anders was het daar nog wel goed gekomen. Toeval, pech, jammer. Ik denk echt dat het in deze aflevering allemaal veel te duidelijk werd, zonder dat Bas er iets aan kon doen.
Doet niets af aan zijn prestatie in alle eerdere afleveringen! Bas, ik vond je top! ::bravo:: En ik kijk uit naar de ontknoping, ik hoop dat die morgen online staat. Iedereen alvast veel plezier gewenst vanavond!!

En wat dat schilderij van de Mol betreft: daar vond ik Bas ook verre van subtiel. ::rofl:: Maar tegelijkertijd had er zoveel plezier in het helemaal uit te spelen, dat dat wel een keertje mocht, toch? Zijn "Moment of Glory", inderdaad! ::ok::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #525 Gepost op: 5-05-2019, 14:44:59 »
Vers twee is of het door iedereen werd geloofd. Dat niet dus: kijk naar Axel's zuinige gezicht aan de ontbijttafel als Bas zegt dat het geen slecht werk was.  :)

Axel is gewoon nog niet helemaal overtuigd van zijn eigen schilderskwaliteiten.  ;D

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #526 Gepost op: 5-05-2019, 15:41:04 »
Er wordt soms tegen Bas in gebracht dat hij zulke primaire kandidaatse reacties geeft. Ik vind dat ook, maar ik zie dat als een enorm compliment voor zijn spel. Ik wil daarom deze graag nog even posten, omdat hij me bijna van mijn stuk bracht.

Bas als de vissen-opdracht is geslaagd. De laatste kist is net weggetrokken: ook deze vissen zijn gelijk: 2.400 euro verdiend. De Mol heeft het niet kunnen verhinderen. Maar waar is de teleurstelling van Bas dan? Niet te zien, hij kijkt gewoon blij verrast!! Is hij dan wel echt de Mol? Er zullen vanwege dit soort reacties massa's mensen zeggen: kandidaat. Maar voor mij is dit formidabel spel van de Mol, zelfs als de opdracht slaagt.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #527 Gepost op: 5-05-2019, 15:50:53 »
Er wordt soms tegen Bas in gebracht dat hij zulke primaire kandidaatse reacties geeft. Ik vind dat ook, maar ik zie dat als een enorm compliment voor zijn spel. Ik wil daarom deze graag nog even posten, omdat hij me bijna van mijn stuk bracht.

Bas als de vissen-opdracht is geslaagd. De laatste kist is net weggetrokken: ook deze vissen zijn gelijk: 2.400 euro verdiend. De Mol heeft het niet kunnen verhinderen. Maar waar is de teleurstelling van Bas dan? Niet te zien, hij kijkt gewoon blij verrast!! Is hij dan wel echt de Mol? Er zullen vanwege dit soort reacties massa's mensen zeggen: kandidaat. Maar voor mij is dit formidabel spel van de Mol, zelfs als de opdracht slaagt.

Als er een prijs zou zijn voor beste tunnelaar van het jaar zou ik die aan jou geven.  :P
Toch knap hoe je ondanks dat je zelf inziet dat Bas zijn gedrag soms helemaal niet zo verdacht is je niet van de wijs laat brengen.  ;D

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #528 Gepost op: 5-05-2019, 15:58:12 »
Als er een prijs zou zijn voor beste tunnelaar van het jaar zou ik die aan jou geven.  :P
Toch knap hoe je ondanks dat je zelf inziet dat Bas zijn gedrag soms helemaal niet zo verdacht is je niet van de wijs laat brengen.  ;D
Hahaha. Ik heb tot afl. 5 getwijfeld, hoor! En me gestort op de reservemollen. Maar in afl. 6 en 7 werd het steeds duidelijker, vond ik. En afl. 8. Ja. Afijn. Toen kon ook Bas het niet meer opbrengen. Ik kijk nog steeds met een schuin oog wel naar Axel, maar nee, hij haalt het bij lange niet voor me.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #529 Gepost op: 5-05-2019, 23:01:13 »
Stil hier opeens  ::megafoon::


 :P

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #530 Gepost op: 5-05-2019, 23:09:36 »
Dank Newbie voor je overtuigende inbreng hier, heb er van genoten en tot het eind gedacht dat Bas het was  ;D

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #531 Gepost op: 5-05-2019, 23:10:30 »
Geen mol, maar wel van Bas genoten. ::bravo::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #532 Gepost op: 5-05-2019, 23:31:22 »
Stil hier opeens  ::megafoon::


 :P

Haha, ik moet nog een beetje bijkomen.  ::rofl::

Ai, voor mij ging het tussen Bas en Elisabet, maar toch Bas gekozen.  ;D

Newbie2, bedankt voor alle argumenten en overzichten.
Bas heeft het mooi gespeeld!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #533 Gepost op: 5-05-2019, 23:33:26 »
De mol was dus Bas gekozen, maar toch Elisabet  ::schaam::


Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #534 Gepost op: 6-05-2019, 00:05:43 »
Goed gedaan, Bas. Heb van je genoten  ::bravo::

( en dank newbie2 voor je theorieën  ::bravo::)
Ma how, zeg!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #535 Gepost op: 6-05-2019, 00:24:13 »
Geen mol, maar wel van Bas genoten. ::bravo::

Zeker!  ::bravo:: Van Bas gekozen naar van Bas genoten.

Ik kan het nog niet geloven! Ik heb wel een therapeut nodig nu.  ::rofl::

Gelukkig hebben we de screenshots nog.  ::)

Elisabet bij het slang-slapen zeker afgeschreven. Ik weet 't ook even niet meer.  ??? :-X
« Laatst bewerkt op: 6-05-2019, 00:27:22 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #536 Gepost op: 6-05-2019, 00:34:40 »
Ik werd wel gespoilerd door meneertje Bas! Hij accepteerde mijn instagram volg request om 21:30. Dus toen dacht ik, de mol is nu met iedereen aan het appen en de winnaar krijgt allemaal felicitaties en bas laten ze met rust dus helaas! ::rofl::

Maar wat een geweldig persoon. Ik had het hem gegund. Was moeilijk te doorgronden, maar op het einde was ik fan!

Hopelijk deelt axel mee, wat hij zeker deels gaat doen aan zijn teksten te zien!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #537 Gepost op: 6-05-2019, 04:04:43 »
Ik dacht dat alles goed ging tot en met Axel die winnaar werd. Nu moest alleen Bas nog even onthuld worden. En wie kwam daar uit de rook... Elisabet. Ik viel echt van mijn stoel. Hahaha.

Wat een seizoen, zeg. Maar ik sluit me volledig aan bij wat hierboven ook wordt gezegd:
Geen mol, maar wel van Bas genoten. ::bravo::
@Moljet, Tunnelvisie, Miss Marvel: sportief dat jullie het me niet kwalijk nemen! ::ok:: Ik vind die overzichtjes en kijken waar de montage dingen voor ons achterhoudt heel leuk om te doen, maar blijkbaar kan dat laatste nog steeds iets zijn om ons op het verkeerde been te zetten. Terwijl het er toch sterk op leek dat Bas daarmee in bescherming werd genomen. Goed om rekening mee te houden, in het vervolg.
Kwa mogelijke mol-acties vond ik Bas er ook uit springen. Maar nu moet Elisabet ons maar wat laten zien.

Merci iedereen voor alle gezelligheid en speurzin in deze tunnel! Even afkicken nu. We hebben een mooie tijd gehad. @Molebuster, Run... Jammer. Het leek zo goed te gaan. En Bas, ik zeg het gewoon nog een keer: je was geweldig, en bedankt voor alle plezier die je uitstraalde en die aanstekelijk werkte, heel fijn! ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 6-05-2019, 04:10:51 door Newbie2 »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #538 Gepost op: 6-05-2019, 07:53:15 »

Tja, het lag er met Bas dus toch te dik op.  :o

Offline Bels

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #539 Gepost op: 6-05-2019, 17:31:10 »
Ik volgde dus exact hetzelfde parcours. Dat Bas net zo verdacht begon te acteren na het afvallen van Kaat zorgde ervoor dat ik dus niet meer terug naar Elisabeth ben gaan kijken. Haar had ik onder andere na die disco op het strand afgeschreven. Terwijl het achteraf zo duidelijk blijkt te zijn. :P
Het was een opmerkelijk jaar zo met een mol zonder voorbereiding.