Auteur Topic: [kandidaat] Bas  (gelezen 65604 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #260 Gepost op: 21-04-2019, 12:04:37 »
Gewoon precies omschreven van onder naar boven. Onmollig wmb. Hoe dieper in de tunnel, hoe nauwer de blik.  :P
1. Bas staat eerst bij een paar foute afbeeldingen. Tijdrekken. De opmerking van Molebuster als hij dan toch de eerste goede vindt, past goed in dat plaatje.
2. Bas en Kaat lopen tenminste 1x maar waarschijnlijk 2x een goede tekening voorbij. Bas staat weer voor een fout gebouw. Kaat wil door.
3. Kaat vindt na 3 kwartier de tweede goede, en ook het fragmentje. Bas geeft die door met een belangrijk detail onjuist.
4. Bas komt daar vrij snel overheen met de derde goede. Kaat ziet het fragmentje. Elisabet en Joeri moeten die al rijdend tekenen, en op de plank laten liggen. Ze raken er allicht wat door in de stress, en zitten nu sowieso al krap in de tijd. Van 1 naar 2 en dan naar 3 is ook zo'n beetje de grootste afstand die je ze kunt aandoen (zie kaartje).
5. Bas ziet de laatste goede, en geeft die door met weer een fout detail. Maar zo laat, dat Elisabet en Joeri die al niet meer kunnen halen. En dan weten we nog niet eens wat daar de opdracht was.

Niks nauwe blik Mollem, gewoon de feiten.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2019, 12:41:33 door Newbie2 »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #261 Gepost op: 21-04-2019, 12:40:27 »
Gewoon precies omschreven van onder naar boven. Onmollig wmb. Hoe dieper in de tunnel, hoe nauwer de blik.  :P

Het is een mogelijke molactie, maar zeker niet onmols.
Bas had ook kunnen beginnen met "Het is een toren met de Vietnamese vlag er op...". Dikke kans dat de chauffeur dan direct had gezegd "Yes I know this..." als Elisabet de tekening hiermee was begonnen.

En ach, tunnelvisie? Misschien, maar ik zie bij geen van de andere kandidaten zulk consequent tijdrekgedrag.  :)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #262 Gepost op: 21-04-2019, 13:09:06 »
En ach, tunnelvisie? Misschien, maar ik zie bij geen van de andere kandidaten zulk consequent tijdrekgedrag.  :)
Hij deed bij de andere gebouwen precies hetzelfde, realiseer ik me nu. Beginnen met de onbelangrijke details: de basis, de treden... Dan pas het opvallendste detail met in tenminste twee gevallen een fout die hij snel probeert te verhullen. Dit zou best eens een strategie kunnen zijn. ::jaja::

EDIT: Bij de Rode Brug begint hij over een pagode. Maar bij de One Pillar Pagoda over een Aziatische boomhut, met zo'n rood puntig golvend dak. Als je bedenkt dat de bestuurder meeluistert, zijn dat weer mooie molse omschrijvingen. Voor het zelfde geld was de bestuurder door dat "pagode" en de ladder naar de One Pillar Pagoda gegaan! En dan kon Bas ook makkelijk kort erna de One Pillar Pagoda vinden, want daar waren ze dan toch al naar op weg. Hoe langer je stilstaat bij die omschrijvingen, hoe molser ze in elkaar lijken te zitten. ;D
EDIT2: De One Pillar Pagoda staat ook nog eens in het water. ::oink:: Hmm. OK. De One Pillar Pagoda mocht niet gevonden worden, daar liepen ze dus voorbij. Kaat vindt uiteindelijk na 3 kwartier de Rode Brug. Bas speelt zijn troef uit: hij geeft een omschrijving die eigenlijk veel meer bij de One Pillar Pagoda past. En kan die vervolgens snel vinden, zodat hij weer onverdacht wordt bij Kaat. Als je het zo bekijkt, valt alles op zijn plek, en heeft Bas het maximale gedaan bij de muur om geld uit de pot te houden. Alleen die verdraaide Vietnamese bestuurder gooide roet in het eten, waardoor er toch nog 1.500 euro binnenkwam. Anders was dat 500 geweest (als Kaat de Rode Brug niet gevonden had), of 1.000 (als de goeie man daar niet naar toe was gefietst).
« Laatst bewerkt op: 21-04-2019, 16:10:01 door Newbie2 »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #263 Gepost op: 21-04-2019, 16:40:54 »
Voice-over: “De tekening verwijst naar het monument de Hoc Bridge, een populaire trekpleister in het centrum van Hanoi, beter bekend als de Rode Brug ”.

Bas beschrijft de Rode Brug:

Joeri: “Hallo? Een pagode?”
Elisabet: “Wat is een pagode?”
Bas: “Van drie niveaus. Elk niveau heeft een oranje poortje en een dak, een rood dak.”
Joeri: “Dus een oranje deurtje op het eerste? Een oranje deurtje op het tweede?”
Bas: “Heel belangrijk, die pagode staat op een eiland.”
Joeri: “Eiland met water”.
Bas: “En heel belangrijk, vanaf de tweede verdieping…”
Kaat: “Derde verdieping”.
Bas: “Vanaf het bovenste blok loop er een ladder en daar staan kinderen op, vier kinderen”.
“Op die ladder staan 4 figuurtjes. Ik denk drie meisjes. Nummer 1, nummer 3 en nummer 4 zijn meisjes of vrouwen. En nummer 2 is een man”.
Kaat: “Is dat belangrijk? Volgens mij is het van een kindertekening”.
Bas: “Een groen mannetje. Een groen vrouwtje is het derde. En een geel vrouwtje is het vierde”.
Bas: “Ik heb alle details vernoemd die ik kan zien”.

Een heel aardige omschrijving van het monument op bijgaande foto. De One Pillar Pagoda.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2019, 17:04:45 door Newbie2 »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #264 Gepost op: 21-04-2019, 17:09:28 »
knap werk Newbie.  ::vergroot::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #265 Gepost op: 21-04-2019, 17:25:56 »
Dit zijn toch echt leuke mol-acties van Bas, hoor! Ik moet er enorm om lachen dat we er met onze neus boven op staan, en hij het gewoon flikt. ::rofl::

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #266 Gepost op: 21-04-2019, 17:51:29 »
Mooi uitgezocht Newbie.  ::ok::

De term Pagode erin gooien had tot zeker tot verwarring kunnen leiden, terwijl het om de Rode Brug ging. Zou een mooie molpoging zijn.  :)
« Laatst bewerkt op: 21-04-2019, 18:11:23 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #267 Gepost op: 21-04-2019, 18:54:27 »
Vorige week kreeg Bas 10 van de 93 stemmen op dit forum (10,8%). Deze week is hij gezakt naar tot nu toe 9 van de 102 (8,8%). Daar begrijp ik dus helemaal niets van, na zo'n aflevering. Van mij mag het nog wel even rustig blijven, maar ik ben benieuwd hoe dat de komende week gaat worden. Heb goede hoop dat Bas vanavond overleeft, veel kijkplezier alvast! And go get th'm, Bas! ::cheerleader::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #268 Gepost op: 21-04-2019, 21:34:58 »
Bas drukte volgens mij het hardste door voor het foute schilderij van de Mol. Al had ik snel het idee dat het schilderij met de vegen wel van de Mol moest zijn wegens makkelijk te maken.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #269 Gepost op: 21-04-2019, 21:52:46 »
Bas drukte volgens mij het hardste door voor het foute schilderij van de Mol. Al had ik snel het idee dat het schilderij met de vegen wel van de Mol moest zijn wegens makkelijk te maken.
Klopt. Maar zo maakt hij zich wel extreem verdacht. Lijkt me meer nepmollen.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #270 Gepost op: 21-04-2019, 22:40:09 »
MOL, ben nu helemaal overtuigd nadat Kaat weg is.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #271 Gepost op: 21-04-2019, 23:50:54 »
Klopt. Maar zo maakt hij zich wel extreem verdacht. Lijkt me meer nepmollen.

Wat dat betreft zijn we allemaal (ik ook hoor  :)) van de fake-news-generatie. Bij een goed argument bij de niet mol van je eigen keuze, zetten we het gemakkelijk weg als nepmollen.....  wordt trouwens tijd dat “nepmollen” in de DvD komt. Mijn spellingscontrole herkent het woord nog niet.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #272 Gepost op: 22-04-2019, 00:09:04 »
And go get th'm, Bas! ::cheerleader::

Gelukt denk ik, met het foute schilderij.  ::jaja::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #273 Gepost op: 22-04-2019, 00:17:42 »
Kom met lichte pijn in het hart weer terug naar de Bas tunnel.. (Uitje naar de Kaat-tunnel is niet goed afgelopen). Denk nog altijd magisch realistisch dat door heel hard op de leukste molopties te hopen en te drammen, het niet Axel of Elisabet zal kunnen zijn ;D

Bij de schilderijenopdracht verknallen zowel Bas, Axel en Elisabet het. Was ook lastig.  Maakt dus eigenlijk niet uit dat Bas wel correct het laatste zelfportret van Van Gogh én wees de juiste zingende vis van Miró uitkoos; beetje goodwill want die zinnen onthouden was onbegonnen werk..

Bas was zeer sturend bij de vraag welk schilderij van de mol was. Nam echt het voortouw om het abstracte werk als dat van de échte kunstenaar aan te duiden. Weg 1000 euro... En omdat Bas de zelfbenoemde Kunstkenner van de groep is, zou dat heel misschien (ik hoop nu heel erg hard) een hint naar hem als mol kunnen zijn? Ik durf maar niets stelligs meer te zeggen deze week :P Maar Bas keek er zelfgenoegzaam bij toen het 'professionele' werk door de versnipperaar ging, en wist het toch perfect te verkopen eerder ("het heeft échte emoties, geen dubbele boodschap. Het is van een kunstenaar"). En als kunstzinnig persoon zou hij zomaar zo'n overtuigend abstract-expressionistisch werk zelf hebben kunnen maken? Bas zegt ook in de biecht dat hij zijn mol eigenlijk niet zo'n schilderij ziet maken. Nee Bas, als jij het zelf gemaakt hebt zou dat statement kloppen. Als hij Kaat het verloop van die dag vertelt lijkt Bas in zijn nopjes wanneer hij bekent dat ze 4000 euro misliepen en het verkeerde molschilderij kozen. (En later haha: "Pas op he, dat werk was echt niet slecht. Ik vond dat wel tof")

Axel wint geld bij de kwis, twee keer door het juiste antwoord te geven als enige, en één keer door het foute antwoord te geven als enige. Bas wint ook geld. Maar zal lastig mollen zijn hier.

Hij is dan wel weer overtuigend als hij verward is over Axels uitleg aangaande Elisabets boobytrap koker... Goed gespeeld? Of toch gewoon kandidaat. Axel neemt 1000 euro mee omhoog, Bas 750 euro.

Mew, ik blijf anti-Axel (als mol dan hè) en ben terug bij Bas. Mocht hij het ook niet zijn dan komt er geen laatste molverdenking van mij. Bas or nothing.


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #274 Gepost op: 22-04-2019, 07:54:05 »
Mooi werk, Bas! ::bravo::
Kunst
- Molse positie: kon zowel meedoen aan de kunst als aan de quiz.
- Sturend bij de keuze voor het 1e en 2e goede schilderij.
- Zelf het 3e (foute) schilderij nemen, en zorgen dat je een verstaanbare Vietnamese zin uitspreekt. Weten dat intonatie belangrijk is (mooi op kunnen oefenen tijdens zijn afzondering), en dat de anderen dat waarschijnlijk niet zullen kunnen.
- Eerst nog even een andere vraag kiezen maar die makkelijk kunnen overdoen aan Elisabet, omdat die veel korter en dus aantrekkelijker is (mooie afleidingsmanoeuvre).
- Ook eerst nog even hakkelen bij mw. Hiem, om niet op te vallen. En dan vloeiend de foute vraag.
- Genoeg tijd gehad om een schilderij te maken.
- Dat moest vernietigd worden, dus daar op aangestuurd. (Dit viel wel een beetje op, maar het moest maar een keertje. De Mol eensgezind aangeduid als de kunstenaar is een mooie trofee!).
Quiz
Het goed hebben bij de makkelijkste vragen, met kans dat iedereen die goed had, en er dus niets verdiend zou worden. Ook nog even een vraag half goed (en dus fout).
Tunnels
- Als 2e of 3e willen bij de tunnels. Tegen die tijd heeft iedereen door dat er pasvragen in het spel zijn, en kun je subtiel proberen de anderen te verleiden. Daar hoef je zelf al die tunnels niet voor door te kruipen. Zelf een hoog bedrag pakken en afgaan zou te verdacht zijn.
- Als Axel de groep niet over het dilemma van Elisabet vertelt, duidelijk maken dat je dat raar vindt, en er toch echt een bepaald voordeel in het spel moet zijn.
- Verder geen foute informatie geven, en vertrouwen op de hebzucht naar pasvragen (wat niet helemaal lukte, want Axel en Joeri kwamen met 1.000 en 1.250 euro binnen).

In de biecht: "Ik denk dat Axel iemand is die mensen kan beïnvloeden, en die gedachten in mensen hun hoofd kan planten. En ik denk dat het niet toevallig is dat bij de mensen met wie hij vrij close was, daar toch een aantal van zijn afgevallen".
Nee klopt, Bas, dat heet slachtoffer worden van nepmollen. Juist een reden om hem niet gaan te verdenken (en dat is misschien ook zijn boodschap hier).
Voor mij wordt het steeds duidelijker. Three strikes was not out, Bas is de Mol! ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 22-04-2019, 08:35:59 door Newbie2 »

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #275 Gepost op: 22-04-2019, 09:02:58 »
Wat dat betreft zijn we allemaal (ik ook hoor  :)) van de fake-news-generatie. Bij een goed argument bij de niet mol van je eigen keuze, zetten we het gemakkelijk weg als nepmollen.....  wordt trouwens tijd dat “nepmollen” in de DvD komt. Mijn spellingscontrole herkent het woord nog niet.
Hij blijft mijn nr 2 mol, en dit zou zeker een mooie hint zijn met zijn sturen. Kan als mol absoluut. Alleen zou ik het een tikkeltje subtieler doen. Maar ik zit dan ook maar thuis voor tv  ;D

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #276 Gepost op: 22-04-2019, 10:42:46 »
'Kunstkenner' Bas was anders heel slecht in tegeltjes herkennen op een muur. Wel dezelfde kleur, maar niet dezelfde vorm en het duurde lang voordat hij dat geloofde.
Schilderij Rubens wist hij te vertellen wat het voorstelde, appel aan de mooiste vrouw oid - niet iedereen weet zo snel zo'n inhoudelijk verhaal over een schilderij en dan weet hij waarschijnlijk ook wel de schilder, Rubens - om vervolgens meteen een ander schilderij als van Rubens aan te duiden!
En hoe makkelijk lieten Axel en Elisabeth zich beinvloeden bij het schilderij van de mol. Ontstellend. Ik verheug me er op dat we bij de evaluatie zien hoe Bas in luttele seconden die paar vegen op het doek zette!  ::rofl::
We zijn er wel uit wat mij betreft!  ::joehoe::
« Laatst bewerkt op: 22-04-2019, 10:45:23 door Run »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #277 Gepost op: 22-04-2019, 11:10:16 »
Joeri heeft Bas in het begin een paar keer verdacht, maar houdt sinds afl. 3 zijn kaken stijf op elkaar over hem. Nooit meer een woord gehoord over bijvoorbeeld die gezonken kooi in afl. 4 bij de boot-opdracht, waar hij toch op zijn minst erg van moet zijn geschrokken. Ook nu heb ik weer het idee dat we niet zijn primaire verdenking zien (hij vindt Elisabet gevaarlijk), en dat was vorige week ook al zo (toen verdacht hij Kaat).

Even koffiedik kijken: ik vermoed dat degene die Bas het eerst verdacht dat gewoon is blijven doen, ookal horen we er niets meer van. En hem hier een gelaten klapje op de knie geeft bij weer een volgende exit. Ze zijn ook gewoon bevriend geraakt, en hij weet wel dat Bas dit niet het leukste aspect van zijn rol zal vinden.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #278 Gepost op: 22-04-2019, 11:12:06 »
Ik vind het feit dat Joeri nog in het spel zit ook een reden om Bas te verdenken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #279 Gepost op: 22-04-2019, 11:43:56 »
Ik denk dat Kaat er op Bas is uitgevlogen. Ze laat in de auto (extra filmpje) na haar exit weten dat ze het er moeilijk mee had om te bedenken wat wel en niet "echt" was van haar Mol omdat ze ook graag vrienden met de mens wilde zijn. Met Bas heeft Kaat altijd een goede band gehad. Het wantrouwen en tegelijkertijd ook de lol waren duidelijk te zien in de opdracht die Kaat met Bas bij de muur met schilderingen deed. (Ook zegt ze bij de test dat de Mol bij de kunstopdracht zat en daarmee valt Joeri af.)