Auteur Topic: [kandidaat] Bas  (gelezen 65927 keer)

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #380 Gepost op: 28-04-2019, 08:16:52 »
Het kaartje is op bepaalde momenten goed te zien als Bas dat vasthoudt. Een stippellijntje alleen zegt nog niets, en Bas praat alsof hij precies weet dat er een verlaagd gedeelte is en hoe Axel daar doorheen moet. We zien in één shot Axel het gat naar het verlaagde stuk vinden, hij schrikt ervan en Bas zegt dan door de portofoon: 'in dat verlaagde stuk kun je gewoon door.'
Dus toch voorkennis misschien? Ik ga ook nog eens terugkijken, en op zoek naar dat kaartje. Misschien moeten we de beste afbeelding die we kunnen vinden nog maar even posten. Maar ik heb zelf traag internet en geen HD, dus ik weet niet of mij dat lukt.
Als Axel 5 meter voor de uitgang is, wil hij rusten en Bas laat dat begaan. Bij de uitgang vindt hij een dilemma, en Bas zegt: neem je tijd!
::ok:: Maar elk dilemma kost wel tijd (:Kaat). En geld, en vriendschappen (:Bas). ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 28-04-2019, 08:19:43 door Newbie2 »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #381 Gepost op: 28-04-2019, 08:22:19 »
Dus toch voorkennis misschien? Ik ga ook nog eens terugkijken, en op zoek naar dat kaartje. Misschien moeten we de beste afbeelding die we kunnen vinden nog maar even posten. Maar ik heb zelf traag internet en geen HD, dus ik weet niet of mij dat lukt.
Ik heb het net teruggezien, er is een duidelijk kaartje te zien maar dat komt tijdens de voice over van Gilles, ik kan het moment niet meer vinden met het kaartje in Bas zijn handen.
Op het eerstgenoemde kaartje is geen stippellijn maar zie je een scherpe bocht naar beneden, wat erop duidt dat het lager is. Als de weg links of rechts gaat, is er namelijk een ronde bocht gemaakt. Op zich duidelijk dat dat op lager niveau moet zijn. Maar een kandidaat had eerder gezegd: ik denk dat er een stukje een niveau lager is', maar Bas lijkt het precies te weten. Voorkennis inderdaad.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #382 Gepost op: 28-04-2019, 08:24:48 »
Volgens mij zei Gilles in aflevering 1 Baxel gekozen ;) Er gaat geen dag voorbij dat ik twijfel..Meestal ben ik 100% overtuigd van Axel en dan hoor ik Bas weer zeggen
: Denk dat de mol in dit buske zit en denk ik, het zal toch niet? Dat hij meteen zo brutaal aan zijn taak begon? Op zich wel een goede tactiek.::)

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #383 Gepost op: 28-04-2019, 08:54:44 »
Ik heb het net teruggezien, er is een duidelijk kaartje te zien maar dat komt tijdens de voice over van Gilles, ik kan het moment niet meer vinden met het kaartje in Bas zijn handen.
Op het eerstgenoemde kaartje is geen stippellijn maar zie je een scherpe bocht naar beneden, wat erop duidt dat het lager is. Als de weg links of rechts gaat, is er namelijk een ronde bocht gemaakt. Op zich duidelijk dat dat op lager niveau moet zijn. Maar een kandidaat had eerder gezegd: ik denk dat er een stukje een niveau lager is', maar Bas lijkt het precies te weten. Voorkennis inderdaad.
Ja, ik kan ook geen ander kaartje vinden. Bas heeft het wel in zijn hand, maar dat is bij de gang van Joeri, van de achterkant gefilmd. Er zitten trouwens knips vlak voor Bas begint over het verlaagde stuk. Dus valt m.i. niet uit te sluiten dat Axel er toch zelf eerst over begonnen is.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #384 Gepost op: 28-04-2019, 13:25:49 »
... en dan hoor ik Bas weer zeggen : Denk dat de mol in dit buske zit en denk ik, het zal toch niet? Dat hij meteen zo brutaal aan zijn taak begon? Op zich wel een goede tactiek.::)

Martijn, Ingrid, Eva en Bruno als medepassagiers zullen inderdaad gedacht kunnen hebben: zoiets durft een mol niet te zeggen. En zij zijn naar allemaal huis...  ::zwaai::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #385 Gepost op: 28-04-2019, 14:39:48 »
@Run: ik denk dat jij het route-overzicht zonder afstanden bedoelt? Want ik kan echt nergens een kaartje ontdekken, alleen van tunnel 1 en 2.

De vraag van Axel aan Bas hoe ver het nog is, was trouwens halverwege de pauze van 4 minuten, zag ik nu. Dus precies na de 2 minuten die hij zich had voorgenomen te rusten. Maar toen Bas 50 meter zei, plakte hij er nog 2 minuten aan vast. ::rofl::

Benieuwd wat we nog meer te zien krijgen van Bas! Hij groeit er steeds meer in, lijkt het wel. Hij doet het met een zelfvertrouwen, gemak en plezier waar je U tegen zegt.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #386 Gepost op: 28-04-2019, 15:34:35 »
@Run: ik denk dat jij het route-overzicht zonder afstanden bedoelt? Want ik kan echt nergens een kaartje ontdekken, alleen van tunnel 1 en 2.


Als Gilles in de voice over zegt dat het 35 m is, is ook het kaartje te zien, daar staan geen afstanden op alleen de route.

(even 35 km gewijzigd in 35 m...)
« Laatst bewerkt op: 28-04-2019, 16:28:27 door Run »

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #387 Gepost op: 28-04-2019, 16:13:31 »
Als Gilles in de voice over zegt dat het 35 km is, is ook het kaartje te zien, daar staan geen afstanden op alleen de route.
Maar dat is een ander kaartje dan de deelnemers hebben, zoals zichtbaar bij Kaat (exit 1).
Als Bas 35 km had gezegd was Axel vast niet verder gegaan ;D ;)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #388 Gepost op: 28-04-2019, 17:17:24 »
Ze zingen Country Road, take me Home in de auto. Bas zit naast Kaat. Bij 'Take me home' wijst Bas op Kaat. Voorkennis? Stond Kaat er toen al het slechts voor?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #389 Gepost op: 28-04-2019, 19:00:24 »
Maar dat is een ander kaartje dan de deelnemers hebben, zoals zichtbaar bij Kaat (exit 1).
Als Bas 35 km had gezegd was Axel vast niet verder gegaan ;D ;)
Ik heb hele opdracht van voor tot achter nog eens bekeken en inderdaad zien we niet het kaartje dat Bas heeft met kilometers erop van het stuk met niveauverschil. Blijkbaar wilde men dat niet tonen. Omdat er 35 m op stond en geen 50 m?

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #390 Gepost op: 28-04-2019, 19:51:58 »
Of andersom...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #391 Gepost op: 28-04-2019, 20:29:11 »
Je moet het doen met de stem van Gilles, hij zei luid en duidelijk 35 meter.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #392 Gepost op: 28-04-2019, 23:13:47 »
Na aflevering 8 kan het voor mij Bas niet meer zijn. Hoe boos hij werd op Elisabet en hoe zenuwachtig hij was bij dat kaartspel (echt een kandidaat met een vrijstelling in zijn handen). Axel probeerde zijn vrijstelling nog af te pakken maar dat mislukte. Als Bas de mol is zou hij de eerste mol zijn die twee keer een vrijstelling verdient volgens mij. Wat me dan alleen verbaasde dat blijkbaar slechts één van de vier misschien de mol kon zijn...Dat zou in mijn visie dan betekenen dat Bas dus niet in aanmerking kwam om de mol te zijn. Ik dacht wel dat Bas een misschien had gekregen ::).

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #393 Gepost op: 28-04-2019, 23:45:53 »
Wat mij betreft: Bas gekozen.  ;D Voor mij is hij echt de mol. Hij kwam bij mij pas echt in het vizier na het afvallen van Kaat, maar nu denk ik het zeker te weten.

@Lonneke*L, zijn gedrag naar Elisabet vond ik juist erg verdacht overkomen. Onnodig vertragen en telkens in discussie gaan. Blijkbaar kan hij dat laatste erg goed, zoals hij dat ook liet zien in het diner. Ik vermoed dat hij dit heel goed kan spelen.  ::ok::

Ik heb de aflevering gekeken met een haperende verbinding en juist hier stond het beeld even stil. Bas en Elisabet kregen te horen dat ze het beste ontwerp hadden. Elisabet (mijn nr. 2 verdachte) lijkt oprecht blij te zijn. Bas vertrekt zijn gezicht en laat daarna een zuinig lachje zien. Ik denk echt dat hij niet verwacht had dat hun ontwerp als beste werd gekozen. Voor mij is Elisabet hier in ieder geval de kandidaat.

Stel: Axel zou de mol zijn. Dan heeft hij wel wat uit te leggen over die 3000 euro die hij met Joeri binnenhaalde. Lijkt mij veel teveel van het goede.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2019, 23:49:49 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #394 Gepost op: 28-04-2019, 23:50:42 »

Stel: Axel zou de mol zijn. Dan heeft hij wel wat uit te leggen over die 3000 euro die hij met Joeri binnenhaalde. Lijkt mij veel teveel van het goede.

Lijkt idd. Aan de andere kant hield hij die 3000 lang geheim en begon eerst over 500 .. het was ook weer niet zo dat het zijn initiatief was

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #395 Gepost op: 28-04-2019, 23:52:56 »
Lijkt idd. Aan de andere kant hield hij die 3000 lang geheim en begon eerst over 500 .. het was ook weer niet zo dat het zijn initiatief was

Ook waar, maar hij had nog wel wat andere kaarten over. Als mol heb je liever -3000 dan dat er 3000 in de pot gaat. Scheelt 6000.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #396 Gepost op: 28-04-2019, 23:54:43 »
Ook waar, maar hij had nog wel wat andere kaarten over. Als mol heb je liever -3000 dan dat er 3000 in de pot gaat. Scheelt 6000.

Hij had niet veel kaarten over hoor en achteraf ben je meteen ontmaskerd als je tegen Joeri zegt dat je de 3000 niet hebt en het blijkt wel zo te zijn.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #397 Gepost op: 28-04-2019, 23:57:04 »
Maar het schema van Newbie2 toont ook aan dat Elisabet de traagste per afgelegde meter was. Zij is ook de enige die geld (500) en een extra uitgang (1500) verspeelt.  Al is dit best als fanatieke kandidaat Elisabet te beredeneren, effectief gezien heeft ze het meest mols gehandeld van de 5 tunnellaars. ::hypocriet::

Bas heeft als mol niet genoeg vertraagd, geen poging gedaan om een andere koker te openen en komt met geld naar boven. Ook zet hij Axel onder druk om voortgang te maken. Dit is toch op geen enkele manier een mols optreden te noemen? Of zelfs een poging daartoe? ???

Elisabet was erg bang.
Graven, graven, graven...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #398 Gepost op: 29-04-2019, 00:00:54 »
Elisabet was erg bang.

Dat was echt een slecht stukje acteerwerk  ::rofl::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #399 Gepost op: 29-04-2019, 00:15:33 »
Hij had niet veel kaarten over hoor en achteraf ben je meteen ontmaskerd als je tegen Joeri zegt dat je de 3000 niet hebt en het blijkt wel zo te zijn.

Waar... Maar wel een hele dure grap dan. Als er zo weinig kandidaten over zijn, dan zou ik toch meer de focus leggen op 'geld uit de pot houden' lijkt mij. Tegen het einde hebben de meeste al hun keuze gemaakt. Deze actie (en ook meerdere uit de rest van de serie) is voor mij reden om sowieso Axel weg te strepen als mol.

Nog een verdacht ding aan Bas: toen Gilles aangaf op zoek te zijn naar een 'modieuze stadse kandidaat' begon Bas meteen over ontwerpen. Zo'n beschrijving kan nog alle kanten op, lijkt mij. Gevalletje voorkennis?

Hij zette ook Axel buitenspel die eigenlijk voor 'de stad' koos. Bas stuurde er in ieder geval op aan dat hij die kleding mocht ontwerpen; wat ook de beste mol-positie was (want 4000 te verdienen).
« Laatst bewerkt op: 29-04-2019, 00:17:47 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)