Auteur Topic: [kandidaat] Bas  (gelezen 65586 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #540 Gepost op: 6-05-2019, 22:18:11 »
Hier ook (ongeveer) hetzelfde patroon.  :D
Al dacht ik na aflevering 8 wel dat het Bas of Elisabet moest zijn... Maar vooral Bas dus.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #541 Gepost op: 6-05-2019, 22:25:55 »
Ik heb hem nooit echt verdacht (te druk met anderen) en na de paintball definitief gestreept als "je weet het maar nooit" mol. Ik zag het goed, een hele slimme kandidaat die gewoon goed bezig was met op het juiste moment een nepmolletje (vuur maken, muur details, karaoke) tussendoor. Heel goed gespeeld en held Joeri uit de finale gehouden. Een waardig finalist en geduchte kandidaat ::bravo::

Ik kon maar niet inzien waarom Bas de koploper was in de poll maar daar was altijd nog Newbie2.

Newbie2, het is een waar talent om zo standvastig te zijn en overal je eigen interpretatie aan te geven ::super:: Het was geweldig om te lezen hoe je altijd weer je molse draai gaf aan het, in mijn ogen, duidelijke bewijs tegen mol Bas. ::rofl:: En je was niet de enige ::ok:: ::hug::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #542 Gepost op: 6-05-2019, 22:52:44 »
Ik dacht dat alles goed ging tot en met Axel die winnaar werd. Nu moest alleen Bas nog even onthuld worden. En wie kwam daar uit de rook... Elisabet. Ik viel echt van mijn stoel. Hahaha

Yes Axel winnaar! Dus Bas de mol.... totdat ....  :o

Ik viel ook van mijn stoel en dacht toch even dat ik me in The Matrix bevond. ::rofl:: Het was een topseizoen. Ik prijs me maar gelukkig dat ik slechts in één instortende tunnel heb gezeten nu.  :D Die eerste aflevering dat ik op Eva stemde tel ik even niet mee. Ik dacht echt dat het manipulatieve van Bas hem tot de mol zou maken en dacht tevens: deze mol durft en dus ook in "het buske" te zeggen dat de mol zich erin bevindt. Bedankt voor je bijdragen aan dossier Bas... En Run jij ook.  ::ok:: Ik vergeet vast nog namen. Leuk om te doen, het speuren. Dit forum zat massaal fout. Komt niet vaak voor. Ben benieuwd naar de terugblikaflevering komende zondag.  ::joehoe::

EDIT:
Zonder wat aan de prestaties van Elisabet iets af te doen, maar wat had ze lekkere hulpmol aan Bas bij de keuze voor verkeerde het schilderij zeg.  ::jaja:: Sjonge...
« Laatst bewerkt op: 6-05-2019, 22:59:43 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #543 Gepost op: 6-05-2019, 23:25:25 »


EDIT:
Zonder wat aan de prestaties van Elisabet iets af te doen, maar wat had ze lekkere hulpmol aan Bas bij de keuze voor verkeerde het schilderij zeg.  ::jaja:: Sjonge...
Er stond dus geen B dubbele punt M, maar E dubbele punt M op het schilderij dat daarna door elkaar is geveegd...

En wat een toneelspel van alledrie, toen ze Bas aankeken met z’ n allen die degene zou zijn die ‘ misschien de mol’ had gelezen. Of zou dat in opdracht zijn geweest?
« Laatst bewerkt op: 6-05-2019, 23:29:17 door Run »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #544 Gepost op: 7-05-2019, 03:32:56 »
Ik kon maar niet inzien waarom Bas de koploper was in de poll maar daar was altijd nog Newbie2.

Newbie2, het is een waar talent om zo standvastig te zijn en overal je eigen interpretatie aan te geven ::super:: Het was geweldig om te lezen hoe je altijd weer je molse draai gaf aan het, in mijn ogen, duidelijke bewijs tegen mol Bas. ::rofl:: En je was niet de enige ::ok:: ::hug::
En ik heb je nog wel in het zonnetje gezet in het Elisabet topic! ;) Hahaha. Dat Bas op het laatst koploper was in de poll dankzij mij, is me te veel eer. Daar geloof ik helemaal niets van. In alle voorgaande afleveringen stond Bas steevast ergens onderaan. Ik denk dat mensen op het forum heel goed zelf kunnen nadenken voor welke Mol ze kiezen. Dat ze pas in afl. 8 massaal naar Bas gingen, is omdat ze hun eigen afweging hebben gemaakt. (veel mensen geven dan ook aan dat die aflevering voor hun de reden was om naar Bas over te stappen).

Wat het geven van een molse draai betreft: wat ik deed was serieus ingaan op de bezwaren die anderen hadden tegen Bas als Mol. Dus die bezwaren heb ik verschillende keren opgelijst, en uitgelegd waarom die m.i. Bas als Mol niet uitsloten. "Niet uitsluiten" is nog altijd iets anders dan "een molse draai eraan geven". Laat dat duidelijk zijn. Ik heb nooit beweerd dat 4.000 euro binnensprinten mols was. Bij de gezonken kooi heb ik nota bene later zelf mijn eigen argument in twijfel getrokken, door te zeggen dat het touw ook door de productie kon zijn gesaboteerd, om een willekeurige kandidaat verdacht te maken. Of dat Joeri misschien een streek had geleverd.
En als ik dan ook even kritisch mag zijn: dat is wel iets wat ik in de Elisabet-tunnel een beetje heb gemist! Een lijstje van bezwaren tegen de eigen Mol (al dan niet ingebracht door anderen). Terwijl dat toch heel verhelderend kan werken. Maar ik zag de pijlen meestal richting andere tunnels vliegen. Bij Axel heb ik nog wel wat zelfreflectie gezien, maar bij Elisabet werd over het algemeen toch hard getunneld. (Maar goed, ze werd ook nauwelijks serieus onder vuur genomen. Terwijl er genoeg twijfels moeten zijn geweest, want zelfs foxhunter maakte opeens de overstap naar Joeri).
Verder fijn samengewerkt, Theoreticus! ::ok:: ::hug:: Je kunt denk ik toch moeilijk ontkennen dat Bas ook gewoon veel mols over zich had, en dat heb ik ook beschreven. Leek me een evenwichtige aanpak, die bij mij pas in afl. 6 de doorslag gaf naar Bas is de Mol. Ik had het een mooie Mol gevonden, dus daar klonk bewondering in door, maar ik neem aan dat dat mag. Bij Axel zag ik dat virus ook bij sommige mensen. Bij Elisabet nu pas, maar vooral omdat ze zo onverdacht is gebleven (op het forum dan) en zo goed acteerde. Maar kwa mol-acties moet ik het nog zien. Ik hoop erop! ::joehoe::
« Laatst bewerkt op: 7-05-2019, 06:08:40 door Newbie2 »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #545 Gepost op: 7-05-2019, 07:12:26 »
Ik vind Bas nog steeds een van de leukste mollen ooit. Dat Elisabeth meer gemold schijnt te hebben, is me ontgaan.   :D

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #546 Gepost op: 7-05-2019, 07:29:28 »
-KNIP-

Volgens mij kwam mijn intentie niet helemaal goed over Newbie2. Ik wilde je juist een compliment maken en zeker niet beweren dat jij alle mensen op Bas hebt gekregen. Het was meer dat je aan ieder argument van kandidaatschap wel weer een draai aan kon geven waarom ik dat toch anders moest zien.  Ondanks dat ik Bas totaal niet verdacht (sorry), vond ik dat bewonderenswaardig ::ok::

De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #547 Gepost op: 7-05-2019, 07:35:16 »
Ik vind Bas nog steeds een van de leukste mollen ooit. Dat Elisabeth meer gemold schijnt te hebben, is me ontgaan.  :D
+1. ::rofl:: Dit toch al zo mooie seizoen was nog veel mooier geweest met Bas als Mol. En hij had er ook de guts voor, denk ik. Misschien moeten we als we het seizoen ooit terugkijken, die laatste paar minuten van afl. 9 dan maar overslaan. ::rofl::
Volgens mij kwam mijn intentie niet helemaal goed over Newbie2. Ik wilde je juist een compliment maken en zeker niet beweren dat jij alle mensen op Bas hebt gekregen. Het was meer dat je aan ieder argument van kandidaatschap wel weer een draai aan kon geven waarom ik dat toch anders moest zien.  Ondanks dat ik Bas totaal niet verdacht (sorry), vond ik dat bewonderenswaardig ::ok::
I got it! Die eerste zin maakte het me niet helemaal duidelijk inderdaad, maar nu wel! ::ok:: En tnx, by the way. Zo zie je maar, communicatie blijft een lastig iets. Een misverstand is er zo maar. ::rofl:: ::schaam::
« Laatst bewerkt op: 7-05-2019, 07:51:54 door Newbie2 »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #548 Gepost op: 7-05-2019, 08:06:38 »
Ik heb me wel een keer door jou laten meeslepen, maar was me er bewust van want bij WIDM zat je op Simone Weimans en toen was je er ook al goed in om hele verhalen te bouwen die niet altijd waterdicht in elkaar zaten.
Ik heb getwijfeld tussen Elisabeth en Bas maar verzuimde het draadje van Elisabeth grondig uit te pluizen, pas gisteren zag ik een reeks met plaatjes erbij van wat E. allemaal gedaan heeft en dan is het zeker overtuigend.
Maar vanaf het schilderij was ik overtuigd van Bas, niet meer goed rond gelezen en dan krijg je dat, verkeerde mol.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #549 Gepost op: 7-05-2019, 08:25:25 »
Fun fact: Bas zei na het diner in een luxehotel met massage geslapen te hebben in afwachting van de paintballproef.

Dat was dus geen leugen  ::tandpastasmiley::
klaar voor de strijd

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #550 Gepost op: 7-05-2019, 08:44:28 »
Ik heb me wel een keer door jou laten meeslepen, maar was me er bewust van want bij WIDM zat je op Simone Weimans en toen was je er ook al goed in om hele verhalen te bouwen die niet altijd waterdicht in elkaar zaten.
Je bent abuis, Run. Ik heb Simone nooit 1 seconde verdacht. Dus dat moet iemand anders zijn geweest. Ik heb er wel een handje van om in een vroeg stadium op een finalist te zitten, maar die blijkt dan vaak niet de Mol.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Dus die waarschuwing geef ik bij deze af. En daar ga ik vanaf nu ook zelf gebruik van maken. Want dan heb ik in de finale misschien nog maar de keus uit 2. ;D

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #551 Gepost op: 7-05-2019, 08:54:37 »
Je bent abuis, Run. Ik heb Simone nooit 1 seconde verdacht. Dus dat moet iemand anders zijn geweest. Ik heb er wel een handje van om in een vroeg stadium op een finalist te zitten, maar die blijkt dan vaak niet de Mol.

Dat had ik vijf jaar op rij met WIDM... de jaren voordat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
de mol bleek. Ik had toen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
als mol. Daarna vooral veel goed gehad :D

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #552 Gepost op: 7-05-2019, 08:58:45 »
Dat had ik vijf jaar op rij met WIDM... de jaren voordat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
de mol bleek. Ik had toen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
als mol. Daarna vooral veel goed gehad :D
Dus er is nog hoop voor me! :D ;D

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #553 Gepost op: 7-05-2019, 09:05:40 »
Dus er is nog hoop voor me! :D ;D

Ik heb nu de laatste twee mollen in België en de laatste in Nederland goed. Vorig jaar had ik de Nederlandse mol pas in de een-na-laatste aflevering door.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #554 Gepost op: 7-05-2019, 09:09:15 »
Je bent abuis, Run. Ik heb Simone nooit 1 seconde verdacht. Dus dat moet iemand anders zijn geweest. Ik heb er wel een handje van om in een vroeg stadium op een finalist te zitten, maar die blijkt dan vaak niet de Mol.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Dus die waarschuwing geef ik bij deze af. En daar ga ik vanaf nu ook zelf gebruik van maken. Want dan heb ik in de finale misschien nog maar de keus uit 2. ;D
Op wie zat je dan dat seizoen?

Merel had ik goed omdat die zo slecht toneelspeelde. Ik leun vaak op Heinz maar die kon ik afgelopen weken totaal niet volgen, die zat duidelijk in verkeerde tunnel.
Het is vaak door doorspitten van alle draadjes dat ik op de goede mol kom, maar soms ben ik daar te lui voor.  ::schaam::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #555 Gepost op: 7-05-2019, 09:27:34 »
Op wie zat je dan dat seizoen?
Merel had ik goed omdat die zo slecht toneelspeelde. Ik leun vaak op Heinz maar die kon ik afgelopen weken totaal niet volgen, die zat duidelijk in verkeerde tunnel.
Het is vaak door doorspitten van alle draadjes dat ik op de goede mol kom, maar soms ben ik daar te lui voor.
Daar wil het liever niet meer over hebben. ::rofl:: Toen geloofde ik nog in hints. Ik had meegekregen dat de makers er geen opzettelijke dwaalsporen in aanbrengen. Beetje naïef. Nu interesseren me hints eigenlijk bijna niet meer, al vind ik het leuk om er nog wel een beetje aan mee te doen. Maar zoals het dit seizoen ging, kijken naar mol-acties en montage, vind ik het eigenlijk veel leuker.
En gewoon op niemand leunen in het vervolg. Dat is de les van dit jaar, hopelijk. Gewoon je eigen plan trekken. Daar hoef je niet eens alle draadjes voor door te spitten. Al valt dat bij De Mol gelukkig nog mee, want bij WIDM ben je daar dan uren zoet mee. Het gekke is dat ik Elisabet eigenlijk als een gevaarlijker outsider zag dan Axel, want net als jij zag ik echt geen Mol in hem. Maar ook ik hield uiteindelijk meer rekening met Axel, omdat die zoveel aanhang had.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2019, 09:29:26 door Newbie2 »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #556 Gepost op: 7-05-2019, 10:02:22 »
Op wie zat je dan dat seizoen?

Merel had ik goed omdat die zo slecht toneelspeelde. Ik leun vaak op Heinz maar die kon ik afgelopen weken totaal niet volgen, die zat duidelijk in verkeerde tunnel.
Het is vaak door doorspitten van alle draadjes dat ik op de goede mol kom, maar soms ben ik daar te lui voor.  ::schaam::

Ik merk toch dat ik vaak de neiging heb om voor een mol te gaan die niet zo voor de hand ligt. Die tactiek werkte voor WIDM 2018 heel goed; toen zat ik vrij snel juist.

Meestal heb ik na verloop van tijd de juiste mol wel te pakken. Juist weer niet voor WIDM 2019, maar dat was misschien ook wel omdat ik een andere mol mooier zou vinden.  ;D Bij De Mol twijfelde ik wel tussen Elisabet en Bas, maar Elisabet kwam pas in beeld vanaf aflevering 8. En dat kwam ook omdat Kaat en Eva al uit het spel waren.

Bas begon ik te verdenken vanaf aflevering 6, maar ik ben gelukkig niet van mijn stoel gevallen door de ontknoping.  ;D Dat had ik wel gedaan als Axel het zou zijn, want van de drie overgebleven kandidaten vond ik Axel het meest onwaarschijnlijk.

Voor een volgende keer moet ik gewoon toch meer kijken naar de dingen zoals ze zijn, in plaats van denken hoe het geweest zou kunnen zijn...

En mijn eerste gevoel van het moldagboek volgen: de mol is een vrouw.  ;D (in WIDM kan het dagboek alle kanten op, hier is het toch een aanwijzing) Ik heb Elisabet veel verdachte dingen zien doen, maar toch was Bas net iets verdachter.

En o, wat zou het leuk zijn geweest als Bas het zou zijn. Zijn mollenacties staan uitgebreid beschreven in dit topic.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #557 Gepost op: 8-05-2019, 04:07:50 »
@Theoreticus: het is nu een dag later, maar sorry hè. Zeg je iets aardigs, en dan interpreteer ik het als dat er de draak met me wordt gestoken. ::dom:: Ik was wat geprikkeld vanwege het verwijt tunnelvisie dat ik soms met rollende ogen heb gekregen, vandaar dat hele betoog er achteraan. Misplaatste zelfverdediging, in dit geval.
En o, wat zou het leuk zijn geweest als Bas het zou zijn. Zijn mollenacties staan uitgebreid beschreven in dit topic.  ::rofl::
Ja, we zijn er in getuind, Tunneltelevisie. Ik kan er ook niks anders van maken. Bas, de leukste Mol die nooit de Mol was. ::rofl:: En de meeste na de paintball, ook dat nog! Als ie nou niet een nacht afgezonderd was geweest, dan was het gebrek aan briefing nog wel een punt geworden. Maar nu wekte het geen verbazing, want zo ingewikkeld waren ze ook weer niet. Maar wel leuk, ja!

EDIT: ik vind het toch gek dat we op het forum van 2 kandidaten talloze mol-acties meenden te zien, en van de Mol zelf veel minder. Terwijl de productie doorgaans niet veel achterhoudt. Zouden Bas en Axel wel willen (of mogen) toegeven dat ze af en toe een beetje nepmollen? Ze beweerden stellig van niet. :-\\ Bij WIDM is het duidelijk, maar zijn er bij De Mol ooit nepmollende kandidaten geweest die dat na afloop toegaven?
« Laatst bewerkt op: 8-05-2019, 05:03:33 door Newbie2 »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #558 Gepost op: 8-05-2019, 08:01:53 »
Bij WIDM is het duidelijk, maar zijn er bij De Mol ooit nepmollende kandidaten geweest die dat na afloop toegaven?

Lijkt me eerst dat we een goede eenduidige definitie moeten hebben van wat nepmollen eigenlijk is. Naar mijn mening houdt dat in dat je doet alsof je de mol bent. Dit kan op twee manieren:
1   in bijzijn van andere kandidaten een opdracht expres laten mislukken
2   je verdacht gedragen/geheimzinnig doen

In Nederland zien we vooral tactiek 1, maar Bas en Axel maakten duidelijk gebruik van tactiek 2. Ook voorgaande seizoenen zagen we vooral tactiek 2, hoewel er vast ook wel Vlaamse kandidaten waren die opzettelijk een opdracht lieten mislukken puur voor de verdenking. Kan alleen zo op de vroege ochtend net in 123 een goede voorbeeld bedenken.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #559 Gepost op: 8-05-2019, 09:18:16 »

EDIT: ik vind het toch gek dat we op het forum van 2 kandidaten talloze mol-acties meenden te zien, en van de Mol zelf veel minder.

Niet we zeggen. Praat voor jezelf. Ik zag en postte ZEEËN aan molacties en samen met mij best aardig wat anderen van Elisabet
Mega vaak aan je uitgelegd dat Bas de mol niet kon zijn.

Ze heeft t gewoon fantastisch gedaan en ons Elisabet verdenkers is weinig ontgaan.

Nu niet meer zeuren  ::)

« Laatst bewerkt op: 8-05-2019, 09:22:10 door FS »