Auteur Topic: [De Mol] Elisabet  (gelezen 61786 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #140 Gepost op: 15-04-2019, 11:03:23 »
Als ze de mol is, dan heeft ze een toekomstige carrière bij thuis of familie. Ze zou daar de beste actrice zijn.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #141 Gepost op: 15-04-2019, 17:52:50 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Dat er nu een 'ongebruikelijk' voordeel gewonnen kan worden vind ik het niet anders maken. Kwestie van smaak waarschijnlijk ;)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Voorbeeld 1
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Maar je hebt helemaal gelijk dat het een kwestie van smaak is natuurlijk ::ok::
« Laatst bewerkt op: 15-04-2019, 18:01:29 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #142 Gepost op: 15-04-2019, 21:07:32 »
Ik was zo blij met deze aflevering. Ik vind Elisabet verdacht al sinds aflevering 1 en bij de avatar opdracht is ze heel mols.

De spaanse vlag pakken bij punta nog wat, terwijl het juist echt niet Spaans is, maar heel veel mensen de fout zullen begrijpen dat ze de spaanse vlag pakt.

Ik vind vooral haar emotioneel gedoe heel overdreven en onnatuurlijk. Dit is waarom ik haar verdenk. Als spoedarts ben je na alle opleidingen zo koud als het maar zijn kan. Dan ben je niet van elk dingetje van slag. Dat ze bijna begon te huilen toen ze hoorde dat er maar een bezoeker kwam? Nah i dont believe it ::zwaai::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #143 Gepost op: 15-04-2019, 21:14:20 »
Elisabeth was ook mijn hoofdverdachte na afl. 2 maar nu is ze een flink stuk gedaald. Zij komt oprecht over zoals haar reactie op de roeiboot en nu bij het bezoek. Kaat daarentegen lijkt spontaan maar is een stuk berekender.
Moest Elisabeth toch de mol zijn is zij een fantastische actrice. Maar ik geloof er niet in (hoewel, dat zei ik vorig jaar over Jan en die was toch de mol).

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #144 Gepost op: 15-04-2019, 23:18:04 »
Ik denk dat ze haar man een mol heeft meegegeven die zich onderscheidt van de groep qua kenmerken. Dat maakt het gemakkelijker. Redelijke kans dat het rode scherm voor Kaat als mol was.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #145 Gepost op: 16-04-2019, 07:42:16 »
Omdat de koffie hier nog lang niet op, maar inmiddels wel voor de tweede keer ijskoud is geworden, heb ik  voor het paasweekend alvast voorbereidingen getroffen voor een uitgebreid paas-ontbijt op 2e paasdag. 
In verband met het aankomende mooie weer heb ik suiker bij de koffie gedaan en die vervolgens in van die ijs-bakjes in de vriezer gezet, dan is er 's middags ook nog een koffie-ijsje.
Op is op!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #146 Gepost op: 16-04-2019, 10:35:37 »
Omdat de koffie hier nog lang niet op, maar inmiddels wel voor de tweede keer ijskoud is geworden, heb ik  voor het paasweekend alvast voorbereidingen getroffen voor een uitgebreid paas-ontbijt op 2e paasdag. 
In verband met het aankomende mooie weer heb ik suiker bij de koffie gedaan en die vervolgens in van die ijs-bakjes in de vriezer gezet, dan is er 's middags ook nog een koffie-ijsje.
Op is op!

Mooie metafoor.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #147 Gepost op: 17-04-2019, 11:27:52 »
Voor mij kan ze nog steeds perfect de mol zijn. Na deze aflevering is ze zelfs weer gestegen... Ik zie dan in ieder geval geen reden om van haar af te gaan in mijn molpool.

Overigens blijf ik het ook gewoon een leuke (misschien wat emotionele) vrouw vinden!
Ich bin ein Bärliner!

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #148 Gepost op: 17-04-2019, 19:28:55 »
Ja voor mij ook
Want hoe mooi is het dat iedereen je begrijpt dat je geen euro binnenhaalt  :o
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #149 Gepost op: 17-04-2019, 19:55:21 »
Als ze de mol is, dan heeft ze een toekomstige carrière bij thuis of familie. Ze zou daar de beste actrice zijn.
Dat zeiden ze van Merel ook  ::jaja::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #150 Gepost op: 18-04-2019, 06:49:57 »
Ik denk dat ze haar man een mol heeft meegegeven die zich onderscheidt van de groep qua kenmerken. Dat maakt het gemakkelijker. Redelijke kans dat het rode scherm voor Kaat als mol was.
Ja, ik denk ook dat ze Michael op Kaat heeft laten invullen. Precies om wat jij aangeeft. Ze verdacht Kaat in afl. 4,vanwege "reanimatie". In deze afl. verdacht ze Bas en Kaat vanwege de communicatie bij de muur. Genoeg reden om Michael alles op Kaat te laten inzetten voor uitsluitsel.
Joeri heeft ze in afl. 5 (waarschijnlijk) al eens getest, ze zit nu ook weer samen met hem in een opdracht. Daar komt ze mogelijk tot inzicht dat Joeri niet de Mol is, en gaat misschien nog even naar het toilet om zichzelf verdacht te maken naar hem toe. Toch al 1.500 euro binnen, dus een kleine nepmol-actie kon best.

Als Elisabet Kaat en Joeri afstreept, houdt ze Bas en Axel over. In de afgelopen opdrachten waarin Axel vreemd gedrag vertoonde, zat Elisabet niet bij hem ingedeeld. Als ze de communicatie bij de muur echt vreemd vond, wordt Bas denk ik haar hoofdverdachte. In dat geval zie ik haar in de finale komen. Valt ze voor de finale af, dan pleit dat misschien weer meer voor Axel als Mol.

However, niets is zeker, en alles even in de veronderstelling dat Elisabet niet de Mol is, natuurlijk! EDIT: Maar ik ga na deze aflevering een streep door haar naam zetten. Nog een reden: Kaat vertelt in de biecht dat Elisabet naar het toilet is geweest, en dat het vierde gebouw niet op tijd is gehaald. Dat kan Kaat alleen weten als zij zelf de Mol is, of ze heeft het gehoord van Elisabet, of van Joeri. Maar als Elisabet de Mol is gaat zij dat niet vertellen aan Kaat. Dan maakt ze zichzelf onnodig verdacht. En als Joeri kandidaat is, en gelooft dat Elisabet de Mol is, houdt hij die informatie ook voor zichzelf. Dus: Kaat is de Mol, òf Elisabet heeft het verteld om zich verdacht te maken, òf Joeri heeft het verteld omdat hij toch niet gelooft dat Elisabet de Mol is. Joeri zou zich natuurlijk nog heel erg kunnen vergissen (ook bij twijfel houd je die info voor je), maar ik schat hem eigenlijk hoger in.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2019, 08:00:22 door Newbie2 »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #151 Gepost op: 18-04-2019, 09:54:59 »
De hele aanloop naar "het bezoek" toe van Elisabet en haar gedrag tijdens de Avatar opdracht is voor mij één geheel. Dat dit niet ging zonder medeleven en hulp van Kaat dat klopt. Maar ondertussen is er geen geld binnengekomen.

Dat Michaël nog een test moest invullen, dat kwam bij mij binnen als ik heb het niet nodig, wat moet ik hiermee, laat ik nog iets verzinnen waarmee ik geen flater bega, en dan komt er een "ik twijfel tussen meerdere kandidaten, doe jij de ene, dan weet ik dat die het niet is.". Axel beschrijft deze strategie later ook in beeld, om aan ons te laten zien dat dit een "logische" keuze is.

Ik ga er vanuit dat Elisabet de mol is, is ook de enige die bij brommers-kieken-instagram geld heeft laten liggen. Die brommer opdracht was leuk maar redelijk onmogelijk.
Joeri en Kaat hebben - zie de executie afl. 6 - een bepaalde verstandhouding, beide zoekende, de een houdt de ene opdracht in de gaten, de ander een andere opdracht. En ook dat Kaat naar Bruno kijkt tijdens de executie en bijvoorbeeld niet naar Joeri wijst daarop. Daar kan heel goed informatie uitgewisseld zijn tussen die twee.
En Joeri had nog wat te onderzoeken, hij verdenkt Elisabet al sinds "The Silent Disco". (over accelereren gesproken, derde opdracht? accelereren en boem!). En die tekeningen die Elisabet maakte bevatten toch ook een aantal details die mogelijke voorkennis verraad. Deze opdracht moest slagen voor de foto's.
Na het bezoek heeft de mol even een rustige opdracht gekregen om de draad weer te hervatten.



Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #152 Gepost op: 18-04-2019, 10:59:19 »

However, niets is zeker, en alles even in de veronderstelling dat Elisabet niet de Mol is, natuurlijk! EDIT: Maar ik ga na deze aflevering een streep door haar naam zetten. Nog een reden: Kaat vertelt in de biecht dat Elisabet naar het toilet is geweest, en dat het vierde gebouw niet op tijd is gehaald. Dat kan Kaat alleen weten als zij zelf de Mol is, of ze heeft het gehoord van Elisabet, of van Joeri. Maar als Elisabet de Mol is gaat zij dat niet vertellen aan Kaat. Dan maakt ze zichzelf onnodig verdacht. En als Joeri kandidaat is, en gelooft dat Elisabet de Mol is, houdt hij die informatie ook voor zichzelf. Dus: Kaat is de Mol, òf Elisabet heeft het verteld om zich verdacht te maken, òf Joeri heeft het verteld omdat hij toch niet gelooft dat Elisabet de Mol is. Joeri zou zich natuurlijk nog heel erg kunnen vergissen (ook bij twijfel houd je die info voor je), maar ik schat hem eigenlijk hoger in.

Joeri vertelde in de biecht ook dat Bas had hem had gezegd dat Kaat kwam met het idee om voor de koffers te gaan ipv het geld. Dat is dan toch ook vreemd
klaar voor de strijd

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #153 Gepost op: 18-04-2019, 11:32:29 »
Joeri vertelde in de biecht ook dat Bas had hem had gezegd dat Kaat kwam met het idee om voor de koffers te gaan ipv het geld. Dat is dan toch ook vreemd
Ja, dat is het ook. Twee vreemde biechten deze aflevering. Over die laatste had ik al iets geschreven in het Bas- en Joeri-topic (Joeri liegt, of twijfelt aan Bas zijn verklaring, beiden verdacht).

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #154 Gepost op: 18-04-2019, 17:18:35 »
Ze is het gewoon

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #155 Gepost op: 18-04-2019, 17:47:54 »
Omdat er een mollogo in haar buurt is en ze zelf zegt dat ze het is? ???

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #156 Gepost op: 18-04-2019, 18:00:12 »
Het zou wel een stunt zijn, als de mol zegt: ja, ik ben de mol. Dat heeft tot nog toe alleen Simone Weijmans aangedurfd. ;D
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #157 Gepost op: 18-04-2019, 18:01:21 »
Ik zie echt geen mol in Elisabet, heeft bijna alles goed gedaan. Alleen het feit al dat ze zichzelf met Bruno in de boot plaatste en daar de opdrachten heel goed uitvoerde vind ik verre van mols. En ook denk ik niet dat de mol het spel zou winnen om partner of familielid over te laten komen.  ::)

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #158 Gepost op: 18-04-2019, 18:14:06 »
Ik zie echt geen mol in Elisabet,  ook denk ik niet dat de mol het spel zou winnen om partner of familielid over te laten komen.  ::)

De mol is ook maar een mens
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #159 Gepost op: 18-04-2019, 20:14:36 »
Het zou wel een stunt zijn, als de mol zegt: ja, ik ben de mol.

 ::jaja::