Auteur Topic: [kandidaat] Eva  (gelezen 18989 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #60 Gepost op: 25-03-2019, 13:29:25 »
Mensen mensen, ik heb het net gezien, en ik was mij steeds dieper in de tunnel aan het graven, WAT een molacties, het was echt stapelwerk deze week. En toen begon Gilles met 'de eerste', Eva. Die kreeg rood, en ik verkrampte niet, het leek wel erbij te horen. Dat totaal expressieloze gezicht ook, en vooral, ze zat al helemaal compleet van links. Wist: ik moet gewoon opstaan en weglopen, ik ben al bijna bij de exit. Het was al totaal anders als ze helemaal rechts had gezeten en gezichtscontact had moeten maken met de groep.

Geen moment had ik een tunnelinstortgevoel, na wat seconden realiseerde ik mij: hier heb ik al die jaren om gebeden! De mol die een rood scherm krijgt! WOW!! Dit is zo mooi! Al mijn dromen komen uit. Ik ben altijd een groot voorvechter geweest van de mol die rood krijgt en dan nep eruit gaat, en precies dat gebeurt nu. Merel meets her match. Eva is het totaal :o :-* ::jaja:: ::trots:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #61 Gepost op: 25-03-2019, 13:29:49 »
Een typisch molmomentje bij de gong: Axel wil nog wel een keertje verdubbelen (800 naar 1600 dacht ik) maar onderbreekt z'n eigen pleidooi door iets te zeggen als "maar het is al 4 tegen 1, dus laat maar", waarop Eva de discussie direct heropent en zegt ook wel door te willen spelen. Ik vond dit verdacht omdat ze in eerste instantie heel erg met de groep meeging om niet te verdubbelen. Met een medestander durft ze het ineens wel aan, dit hebben we De Mol natuurlijk vaker zien doen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #62 Gepost op: 25-03-2019, 13:32:48 »
Sterker, ze wilde van de ronde 2 nog cashen! En dan ineens hoewel het slecht ging de laatste ronde er alsnog voor gaan in ronde 4 alweer?? Terwijl je ziet dat het moeizamer gaat? Sloeg totaal nergens op. Ze telt de mannen en haarzelf, dan is het 3-3, dan hopen dat het balletje toch nog rolt naar doorspelen in de verwachting dat alles dan uit de pot gaat. Het is net zo obvious als bij Merel die 30 minuten roept waar al 45 besloten is ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #63 Gepost op: 25-03-2019, 13:36:09 »
Geen moment had ik een tunnelinstortgevoel, na wat seconden realiseerde ik mij: hier heb ik al die jaren om gebeden! De mol die een rood scherm krijgt! WOW!! Dit is zo mooi! Al mijn dromen komen uit.

Het zou trouwens niet voor het eerst zijn in de internationale molgeschiedenis.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik geloof er ook wel weer in dat Eva het is maar ik ben ook heel benieuwd of haar sleutelrol volgende week als Mol gunstig is of niet.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #64 Gepost op: 25-03-2019, 13:44:10 »
Ik weet het Heinz, je hebt dat vaker genoemd. Maar ik heb die serie nooit gezien. En ik weet dat er altijd hevige protesters zijn zoals Lukie tegen mol die rood krijgt. Nergens voor nodig, we zien het nu live gebeuren, en het ziet er prachtig uit toch ::) 8) ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #65 Gepost op: 25-03-2019, 13:47:46 »
In deze context zou ik het wel vinden kunnen! Al zou het wel HEEL gewaagd zijn (des te leuker en knapper als ze het dan is hoor  ::jaja::)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #66 Gepost op: 25-03-2019, 13:48:52 »
Ze moet hier dan wel heel goed over gebriefd zijn want dit is toch niet echt iets wat je een uurtje van tevoren bij de Mol wilt neerleggen  8)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #67 Gepost op: 25-03-2019, 13:52:16 »
Zoals Kaat in de vorige aflevering "voorspelde" dat ze op de markt misschien iets met eten zouden gaan doen was het dit keer Eva die zeker wist dat ze de leugens te zien zouden krijgen (vertelt ze aan Kaat als ze wachten tot het filmpje begint). Ik vind dat altijd verdacht onmols  :-\\

Daarentegen was ze erg vreemd bij de eliminatie. Ze was tijdens het wachten veel in beeld en knipperde niet 1 keer met haar ogen. Ook niet bij het rode scherm. Ik vind het wel iets voor de mol om in die positie gebracht te worden.  :-\\
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #68 Gepost op: 25-03-2019, 13:52:27 »
Ik weet het Heinz, je hebt dat vaker genoemd. Maar ik heb die serie nooit gezien. En ik weet dat er altijd hevige protesters zijn zoals Lukie tegen mol die rood krijgt. Nergens voor nodig, we zien het nu live gebeuren, en het ziet er prachtig uit toch ::) 8) ::jaja::

In dit geval zou het geen enkel probleem moeten zijn voor wie dan ook want Gilles heeft eerlijk verteld dat dit rode scherm gelogen was en dat het niks te maken heeft met de test het slechtst maken. In de vooruitblik zien we al dat Eva aan de anderen vertelt dat zij de test niet het slechtst gemaakt heeft. (In het geval wat ik hierboven in spoilertags zette kan je er wel over twisten of het eerlijk is dat de Mol expres de test het slechtst maakt omdat de Mol helemaal niet echt de test hoeft te maken, maar dat is hier dus helemaal niet aan de orde. Behalve dan dat er wel gerekend zou worden dat de Mol de test het snelst zou maken.)

Ik vraag me wel af of Eva - of ze nou de Mol is of niet - meer of minder verdacht gaat worden door dit rode scherm. In eerste instantie misschien minder, maar als je heel eventjes doordenkt juist misschien weer meer. Ook wij gaan hier extra goed opletten of Eva al dan niet acteerde. Net als dat ze bij Café de Mol meteen onder de loep werd genomen. Ook de kandidaten zullen vast wel even achter hun oren krabben of dit rode scherm misschien een rookgordijn voor de Mol was.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2019, 13:59:20 door Heinz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #69 Gepost op: 25-03-2019, 14:09:05 »
In de vooruitblik zien we al dat Eva aan de anderen vertelt dat zij de test niet het slechtst gemaakt heeft.
Ik kreeg hier echt een Merel-voorkennisgevoel bij. Dat zij even de opdracht moest bijsturen. Want het kwartje valt duidelijk niet aan tafel, ondanks dat al gezegd is dat er een bom is die bij 'de afvaller' gaat ontploffen, doet iedereen nog gewoon alsof Eva die afvaller nog steeds is. Gewoon onbegrepen. Dan op het eind stuurt de productie Eva in om nog eens even heel duidelijk te telefoneren dat zij NIET die afvaller is, maar dat degene daar in hun midden zit. De opdracht dreigde finaal in het honderd te lopen. Niet leuk voor tv. Productieassistent der Belgen  ::) :P
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #70 Gepost op: 25-03-2019, 14:38:30 »
Ik kreeg hier echt een Merel-voorkennisgevoel bij. Dat zij even de opdracht moest bijsturen. Want het kwartje valt duidelijk niet aan tafel, ondanks dat al gezegd is dat er een bom is die bij 'de afvaller' gaat ontploffen, doet iedereen nog gewoon alsof Eva die afvaller nog steeds is. Gewoon onbegrepen. Dan op het eind stuurt de productie Eva in om nog eens even heel duidelijk te telefoneren dat zij NIET die afvaller is, maar dat degene daar in hun midden zit. De opdracht dreigde finaal in het honderd te lopen. Niet leuk voor tv. Productieassistent der Belgen  ::) :P

Niet waterdicht (nog) dat Eva de volgende aflevering aan het mollenstuur zit in de auto.

Het kan ook zo zijn dat het initiatief eerst bij de groep ligt, wel of niet Eva bevrijden. Als ze dat besluiten (of bijv. eerst mogen beginnen met een belletje) merken ze pas dat ze hun eigen hachje aan het redden zijn

In dat geval stuurt de mol mogelijk juist aan tafel richting "productie wil dat ze een poging wagen want puzzel en verfbom etc." laten we Eva redden/bellen.



De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #71 Gepost op: 25-03-2019, 14:49:58 »
Volgende week kan natuurlijk nog alle kanten op, misschien gelooft de groep Eva wel helemaal niet als zij probeert hen te overtuigen de verfbom onschadelijk te maken en denken ze dat zij het hele verhaal verzint om zichzelf te redden. Belooft in elk geval een hoop psychologisch spektakel, heerlijk!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #72 Gepost op: 25-03-2019, 14:57:43 »
Ik geloof wel dat dan echt het kwartje valt aan tafel. Maar wat het moeilijke is, Eva zelf heeft er niets aan dat iedereen blijft als zij kandidaat is. Dus ze moet nu een superlieverd spelen, anders what's in it for her? Zit moeilijk iets in voor haar, geld als tegenprestatie wil ze al helemaal niet, zijnde de mol. Het is alsof ze jokers/vrijstellingen weggeeft, puur uit haar goede hart, wat haar wel juist verdenkingen zal opleveren. Dus ik vind het een mooie twist maar het is er wel een die de mol vast zal schaden.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #73 Gepost op: 25-03-2019, 15:20:15 »
Gilles zei op voorhand dat er een voordeel aanhing de komende afleveringen.
Daarbij soms willen kandidaten een kandidaat terugbrengen zonder dat dit een voordeel heeft:

- Roderick Veelo die  Richard bevrijdt (Nederland S6)
- Arjen, Sanne en (Frits?) die Barbara een topito gunnen (Nederland S10)
- Hadewych die groen stemt om de executie te laten doorgaan (Nederland S12)
- De verfbomopdracht in België, 3 kandidaten stemmen om Ruth terug te brengen.



Eva staat op mijn mollijstje maar daar hangt natuurlijk aan vast hoe de opdracht volgende week gaat.

klaar voor de strijd

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #74 Gepost op: 25-03-2019, 15:25:42 »
Een prachtige afleidingsmanoeuvre vanuit de productie?

Kandidaat Eva moet liegen, want dan is de kans groter dat een andere kandidaat eruit vliegt en wordt zij verdacht, wat je als kandidaat niet erg vindt. De verdenkingen gaan dan naar Eva. Terwijl zoals Theoreticus hierboven zegt de mol gewoon aan tafel zit en zegt dat ze naar Eva moet luisteren/contact opnemen. Dit lijkt me de meer interessante optie.

(Mol Eva moet de waarheid spreken, want dan vliegt er niemand uit en is iedereen blij. Dankzij Eva. Dat maakt Eva minder verdacht. De saaie optie.)
« Laatst bewerkt op: 25-03-2019, 17:01:02 door foxhunter »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #75 Gepost op: 25-03-2019, 15:35:58 »
Gilles zei op voorhand dat er een voordeel aanhing de komende afleveringen.
Daarbij soms willen kandidaten een kandidaat terugbrengen
Ja zo kan ze het wel verkopen ja, met 'een zeker voordeel' als winst door haar snelste test invullen. Zal wel weer kritiek van sommigen opleveren haha, want de hand van de productie is dan groot. Immers zou het in alle gevallen zo zijn dat de mol die het snelst moet invullen, en er is dus nooit enige kans voor de andere 8 geweest.

Ja er kwamen er meer terug, ook Tim vanuit de kooi. En in het seizoen van Inge zelfs de uiteindelijke winnaar Paul, maar die deed dat op eigen inzet. In het seizoen van Richard hoopte ik al dat de mol daar rood had gehad, maar Richard bleek het helaas niet te zijn. Of.... helaas.... dat seizoen had een van de beste mollen ooit Molouska haha!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #76 Gepost op: 25-03-2019, 15:46:23 »
Ik vind Eva de minst leuke kandidaat en was vorige week al teleurgesteld dat ze erin bleef. Dat ze er nu uitvloog vond ik dan ook niet erg, ik was eerder teleurgesteld dat ze toch weer niet weg hoefde. Maar het heeft de aflevering niet verpest hoor, daarvoor zat er teveel in.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #77 Gepost op: 25-03-2019, 16:00:27 »
Waarom? Buiten mol of niet, ik vind haar gezichtsuitdrukkingen zoals die in Cafe de Mol nog eens getoond werden juist heel grappig. Ze is een beetje kinderlijk daarin, lijkt wel een klein meisje, ik moet daar om lachen ::love:: ::regenboog:: Misschien kan dat haar nog wat redden, als ik het zo bekijk zit inmiddels heel Vlaanderen op haar. Ze geven Elisabet, akkoord, maar Eva is toch niet ver achter en de ware cijfers zullen haar wel gauw gaan tonen op dit forum ook, vermoedelijk.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #78 Gepost op: 25-03-2019, 16:05:25 »
Blijft mijn nummer 1, beetje meer zelfs.

- Keuze voor Kaat als kamergenoot (liever een meisje die bang zal zijn van een spin?)
- Keuze voor geleedpotige
- Beetje pinda's pellen voor de schijn
- Kiezen voor het groot exemplaar
- Toch te veel schrik van het beestje
- Afwachtend tov de groep bij de gong
- En uiteraard als mol kan je je eigen vragenlijst het snelste invullen

Met alles eens. Ik blijf bij Eva als mol.
Frankje Lapi

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #79 Gepost op: 25-03-2019, 16:56:59 »
Stijgt op mijn lijstje, maar het ligt er heel erg aan wat haar rol volgende week is ::jaja::. Sowieso zou dit heel erg gedurft zijn om als deels onvoorbereide mol dit ook nog erbij te krijgen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human