Auteur Topic: [kandidaat] Martijn  (gelezen 4897 keer)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Martijn
« Reactie #20 Gepost op: 25-03-2019, 20:59:40 »
Ik blijf toch nog een keer op Martijn. Ja, hij verdiende geld. Maar één keer geld binnenbrengen zegt niets. Het was maar €500.

Martijn it is ::joehoe::

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Martijn
« Reactie #21 Gepost op: 25-03-2019, 23:02:58 »
Zoals beloofd blijf ik bij mijn eerste Mol-gevoel dus moet ik wat argumenten vinden voor Martijn als mol:

Keuze vechten/bootjes: bij de bootjes groep viel denk ik meer te mollen, ook omdat die later ook nog invloed hebben op de winst van de vechtersgroep.

Bootjes: soort fanatiek zelf beginnen met roeien. Daardoor flinke achterstand oplopen. Het geeft een reden om creeeren om vervolgens zo snel mogelijk de achterstand in te halen en alle opdrachten laten schieten. En ik bedenk nu ook dat door de afstand die er kwam er niet meer tussentijds overlegd kon worden om bijv af te spreken om de pindaopdracht goed te verdelen en daarna een eindspurt te doen (had dit gekund???)
Hij legde de nadruk op het gebrek aan teaminstelling van de anderen. Hij legt de schuld bij de ander neer. Dat deed hij de vorige aflevering ook na de wandelopdracht: benadruken dat door het wachten van Kaat er geld is verloren terwijl het volgens mij juist zijn molactie-poging  was om sneller te zijn dan de 'zwakke groep'

Slapen: omdat hij het eerste deel al voor haast had gezorgd (ook bij de anderen die  dus weinig pinda's gingen pellen) wat geld heeft gekost, kon hij zich weer kandidaats gedragen (lekker in het bed) en wat vertrouwen winnen. Niet in de laatste plaats naar Elisabeth toe, waar hij in het bootje mee had uitgesproken dat ze door hun acties misschien wel als mol werden gezien (en lekker meepraatte als kandidaat die het niet erg zou vinden om voor mol te worden aangezien)

Vechten/inzet: hij hield zich redelijk afzijdig en probeerde denk ik aan te sluiten bij de mening die hem het minst winstgevend leek, maar wilde niet teveel opvallen.
Aan het eind wel even een discussietje met bruno.stuurde volgens mij aan op verdubbelen (meer kans op mislopen van het laatste geld)


Wel grappig dat ik hem echt ongeloofwaardig vind terwijl dat niet zo gedeeld wordt op dit forum, en hij ook niet zo verdacht lijkt te worden door de kandidaten. Al is dat dan weer passend bij het moldagboek...

tot zover mijn observaties vanuit de tunnel  ::tandpastasmiley::

« Laatst bewerkt op: 26-03-2019, 09:13:24 door Thingy »
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Martijn
« Reactie #22 Gepost op: 26-03-2019, 04:50:56 »
Bootjes: soort fanatiek zelf beginnen met roeien. Daardoor flinke achterstand oplopen. Het geeft een reden om  creeeren om vervolgens zo snel mogelijk de achterstand in te halen en alle opdrachten laten schieten.
Mee eens. Alle duo's mochten de roeister 2x inzetten, dus over het geheel gezien maakt het, als iedereen het doet, niets uit. De eindtijden worden weliswaar sneller, maar bij iedereen is dat evenveel. Als laatste de roeister inzetten is dan misschien nog wel het slimst. Dan lijk je ontzettend kandidaats, je roeit gewoon zelf. De anderen krijgen zo'n voorsprong dat ze denken nog wel wat pinda's te kunnen pellen. En jij hebt een excuus om dat straks niet te doen. Al had ik dan voor de vorm wel nog de zak meegenomen. Verder kun je er als laatste bij het keerpunt bijna zeker van zijn dat je het reptiel (of anders wel de geleedpotige) krijgt, en dan wil je natuurlijk het bed. Alweer een goed excuus. Gokken dat je partner dat niet uithoudt, of anders gewoon lekker doorslapen voor 500 euro en nog onverdachter worden. Dat alles wetende dat hij zich blijkbaar niet aanbood voor de sterke mannen. Axel is herstellende van een hernia, maar wat is het excuus van Martijn? Ik vond ook in afl. 2 nog wel wat te zeggen voor Martijn, en hij stijgt nu flink op mijn lijstje.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2019, 05:34:41 door Newbie2 »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Martijn
« Reactie #23 Gepost op: 26-03-2019, 21:44:39 »
De meeste onmolse kandidaat dit seizoen. In nog geen enkele opdracht heeft hij verdachte dingen gedaan

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Martijn
« Reactie #24 Gepost op: 27-03-2019, 10:42:27 »
De meeste onmolse kandidaat dit seizoen. In nog geen enkele opdracht heeft hij verdachte dingen gedaan
Kijk ze dan nog maar eens terug ::rofl::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Martijn
« Reactie #25 Gepost op: 28-03-2019, 04:45:34 »
Nog een paar dingen die me bij het terugkijken opvielen:

- Martijn zoekt zelf (net als Eva en Ingrid) zijn partner uit.
- We weten dat ze ver achter lagen, maar hoe en wanneer Elisabeth hem eindelijk overtuigt de roeister in te schakelen zien we niet. (Ze leken het niet met elkaar eens, spannender dan bij de andere duo's, dus waarom uit de montage gelaten?).
- Hij laat (met Elisabeth) zijn frustratie duidelijk merken aan de anderen, tijdens het passeren. Axel: ‘ze gaan die 1.500 niet doen’. Dat had hem en Ingrid kunnen doen besluiten ook door te varen. Ingrid denkt dat Martijn hem wel vult, maar Martijn past er voor.
- Zien we hier nu een kandidaat die zijn inschattingsfout uit alle macht wil herstellen, of een geslepen Mol. Martijn komt op mij eerst over als echt boos/gefrustreerd, maar op een gegeven moment krijg ik toch het gevoel dat het een klein beetje over the top is. Zelfs de roeister moet er aan geloven.

Kandidaats aan hem vond ik:
- Aan de finish lijkt hij blij met de mededeling van Gilles dat alle duo’s binnen de tijd zijn geëindigd. Alsof hij toch een beetje in zak en as zat met de al verwachte verwijten dat ze niet gepeld hadden.
- Martijn doet niet veel bij de gong, maar corrigeert Axel wel meteen als hij voor de laatste ronde wil verdubbelen (400 i.p.v 2x200 cashen), omdat dat hen geld kan kosten.

Al met al stijgt Martijn op mijn lijstje, omdat ik het een fraaie strategie zou vinden bij het roeien. Maar of hij die ook echt als Mol uitvoerde, en dan ook nog eens zo ontzettend knap geacteerd? :-\\

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Martijn
« Reactie #26 Gepost op: 29-03-2019, 15:36:24 »
 Geciteerd vanuit het opdracht topic:
Dan de molactie van Martijn. Het begint natuurlijk met het niet willen inzetten van de roeister. Het lijkt alsof je geen geld wilt inzetten, maar eigenlijk wil je gewoon achteraan beginnen. Daardoor had Martijn een reden om geen noten mee te nemen, want ze stonden achteraan. Weg €1500. Zeker het laten staan van de zak is verdacht van Martijn, want zo sluit je de mogelijkheid helemaal 100% uit. Toen konden ze de andere duo’s gerust inhalen en alsnog de roeister inzetten.
Allereerst weer complimenten voor je mooie verslagen in de opdracht topics, B&W! Ik lees ze met plezier. Lijkt me lastig om iedereen in de gaten te houden, ik had mijn handen al vol aan drie. :). Ik ben het met je eens dat dit een molactie van Martijn zou kunnen zijn, en heb hem daarom ook hoger op mijn lijstje staan deze week. Maar toch laat hij ook m.i. duidelijk kandidaats gedrag zien. Zoals zijn "Oh..." bij de Vovinam als Gilles het uitlegt, en de twee duimen omhoog aan het eind van de roeiopdracht als iedereen binnen de tijd is. En zijn frustratie onderweg. Dat komt op mij allemaal niet gespeeld over, of anders heel erg knap. Ook het corrigeren van Axel bij het verdubbelen/cashen in ronde 4 van de Vovinam leek mij een pijlsnelle kandidaatse reflex. Verder zou ik het een prachtige Mol vinden. En kwa acties zou het nog heel goed kunnen, zoals jij zo mooi uitlegt in je verslagen. Maar dit soort kandidaatse reacties doen hem bij mij eigenlijk gewoon de das om. Hoe zie jij (of Thingy, of andere Martijn-verdenkers) dat?

Wel grappig dat ik hem echt ongeloofwaardig vind terwijl dat niet zo gedeeld wordt op dit forum, en hij ook niet zo verdacht lijkt te worden door de kandidaten. Al is dat dan weer passend bij het moldagboek...
Ja, dat moldagboek. Want als ik daar een naam op moet plakken is het Martijn. Iemand met een geweten. De aarzelende manier van praten. En zelfs het accent een beetje.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2019, 16:06:10 door Newbie2 »

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Martijn
« Reactie #27 Gepost op: 29-03-2019, 17:18:18 »
Maar dit soort kandidaatse reacties doen hem bij mij eigenlijk gewoon de das om. Hoe zie jij (of Thingy, of andere Martijn-verdenkers) dat?
Ja, dat moldagboek. Want als ik daar een naam op moet plakken is het Martijn. Iemand met een geweten. De aarzelende manier van praten. En zelfs het accent een beetje.

@Newbie
De afgelopen seizoenen heb ik telkens een moment gehad dat ik opeens dacht ‘dat klopt niet aan ...’ en behalve vorig jaar bij Jan, was dat dus bij ‘de mol’
Soms ging ik dan later in het seizoen twijfelen door kandidaatacties van de Mol en molacties van kandidaten. Dus nu had ik me voorgenomen om ‘aha!-moment’ te vertrouwen en volledig te gaan tunnelen.   ::tandpastasmiley::
Dus als Martijn kandidaat-acties doet interpreteer ik dat als ‘kandidaat willen lijken’
Maar zijn gedrag wat betreft frustraties enzo, die vind ik juist niet geloofwaardig. Dan vind ik het er te dik opgelegd dat ‘anderen’ echt slecht bezig zijn. En dat hij probeert daarmee de aandacht van zichzelf af te leiden.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2019, 18:08:47 door Thingy »
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Martijn
« Reactie #28 Gepost op: 30-03-2019, 03:55:53 »
Tnx, Thingy. Dat aha!-moment, doel je daarmee op dat Martijn in afl. 2 veel ongemakkelijker overkomt in vgl. met afl. 1, zoals je eerder postte? Of is er nog iets anders wat ik misschien heb gemist? Ik had nl. geen aha-moment, wel af en toe een ja ja-moment, als je begrijpt wat ik bedoel.

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Martijn
« Reactie #29 Gepost op: 30-03-2019, 07:50:49 »
Ja klopt; het was al bij de start van afl 2. (Na de terugblik) Hij was als eerste in beeld en er was iets ‘anders’ en dat bleef zo naar mijn idee.
Geen heel specifiek aha-moment dat je gemist hebt dus :-)
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Martijn
« Reactie #30 Gepost op: 30-03-2019, 10:50:34 »
Allereerst weer complimenten voor je mooie verslagen in de opdracht topics, B&W! Ik lees ze met plezier. Lijkt me lastig om iedereen in de gaten te houden, ik had mijn handen al vol aan drie. :). Ik ben het met je eens dat dit een molactie van Martijn zou kunnen zijn, en heb hem daarom ook hoger op mijn lijstje staan deze week. Maar toch laat hij ook m.i. duidelijk kandidaats gedrag zien. Zoals zijn "Oh..." bij de Vovinam als Gilles het uitlegt, en de twee duimen omhoog aan het eind van de roeiopdracht als iedereen binnen de tijd is. En zijn frustratie onderweg. Dat komt op mij allemaal niet gespeeld over, of anders heel erg knap. Ook het corrigeren van Axel bij het verdubbelen/cashen in ronde 4 van de Vovinam leek mij een pijlsnelle kandidaatse reflex. Verder zou ik het een prachtige Mol vinden. En kwa acties zou het nog heel goed kunnen, zoals jij zo mooi uitlegt in je verslagen. Maar dit soort kandidaatse reacties doen hem bij mij eigenlijk gewoon de das om. Hoe zie jij (of Thingy, of andere Martijn-verdenkers) dat?
Bedankt voor het compliment! :)
Ik zie bij Martijn nog niet heel veel molse of onmolse reacties en gezichtsuitdrukkingen. Wat me wel opvalt, is dat hij vaak snel switcht tussen ernstig en juist lacherig. Hij lijkt me ook erg bewust van hoe hij zich laat zien. Het doet me toch wel twijfelen. En bijvoorbeeld de twee duimen waar jij het over hebt, die hij trouwens ook doet aan het eind van een ronde vovinam, laten dat bewuste zien. Dat hij wilt tonen dat hij blij is en hij dat met z’n handen nog wilt versterken.

Maar eigenlijk ben ik echt niet goed met het zien of iemand liegt, dus op dat vlak moet je niet alles aannemen wat ik zeg hoor :P ik kijk bij WIDM/de Mol alleen naar acties, anders gaat het mis :-X

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Martijn
« Reactie #31 Gepost op: 30-03-2019, 11:10:48 »
Hahaha. ::ok:: Nou, de actie bij het roeien was prima, dat ben ik met je eens. Met de slang slapen, daar kan ik ook nog wel het molse van inzien. Maar dat corrigeren van Axel bij de Vovinam, weet ik even niet. Afijn, dat was maar om 200 euro te redden, en als hij het zelf niet had gedaan had iemand anders ook wel door gehad. Dus het zij hem vergeven, als hij de Mol is. Maar hij was zo snel, alsof hij ervan schrok, en dat vond ik toch erg onmols. Knappe Mol als hij zelfs dat goed kan acteren.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Martijn
« Reactie #32 Gepost op: 30-03-2019, 11:35:00 »
Ik vind het moment bij vovinam niet eens zo speciaal. Hij heeft bij de opdracht sowieso niet zo veel gezegd, dus wat hij zei kan maar beter iets kandidaats zijn. Ik denk dat ik zich heeft voorgenomen om steeds met de grootste groep mee te gaan. Waarschijnlijk zou niemand het toch aandurven om naar de € 1.600 of de € 3.200 te gaan. Dan was het vooral hopen dat de vechters ronde 3 zouden verpesten, maar dat gebeurde niet. Verder kon hij in zijn eentje toch niets beslissen, dus had hij niet zo veel invloed.

Ik ga er wel vanuit dat de mollen die worden geselecteerd heel goed kunnen liegen. ;) Ook bij de konijnenleugen vond ik dat Martijn erg zichzelf bleef.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Martijn
« Reactie #33 Gepost op: 31-03-2019, 13:46:21 »
Ik vind het moment bij vovinam niet eens zo speciaal. Hij heeft bij de opdracht sowieso niet zo veel gezegd, dus wat hij zei kan maar beter iets kandidaats zijn. Ik denk dat ik zich heeft voorgenomen om steeds met de grootste groep mee te gaan. Waarschijnlijk zou niemand het toch aandurven om naar de € 1.600 of de € 3.200 te gaan. Dan was het vooral hopen dat de vechters ronde 3 zouden verpesten, maar dat gebeurde niet. Verder kon hij in zijn eentje toch niets beslissen, dus had hij niet zo veel invloed.

Ik ga er wel vanuit dat de mollen die worden geselecteerd heel goed kunnen liegen. ;) Ook bij de konijnenleugen vond ik dat Martijn erg zichzelf bleef.

Hij had iets harder kunnen doordrukken om bij 800 te verdubbelen, want Axel en Eva zagen dat ook zitten.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Martijn
« Reactie #34 Gepost op: 31-03-2019, 14:34:28 »
Als je door gaat naar € 1.600, dan kan het ook zijn dat dat bedrag ook daadwerkelijk verdiend wordt. Dan hoef je jezelf toch niet extra verdacht te maken (wat Martijn deze aflevering sowieso al niet van plan was) om misschien véél meer geld in de pot te laten komen.

De mol heeft twee belangen:
- Weinig geld verdienen
- Weinig verdacht worden

Als Martijn ervoor zorgt dat er wordt verdubbeld, dan wordt hij sowieso verdacht. Dan kan de ronde vervolgens slagen of mislukken. Martijn heeft daar zelf geen invloed op. Als het slaagt, dan is er heel veel geld. Anders is er niets. Door te verdubbelen kan er voor hem een plus-min of een min-min situatie ontstaan.

Als je niet verdubbelt, dan heb je €800. Dan maken de rondes zelf niet meer zo veel uit, het geldbedrag is dan voor de mol niet een worst-case scenario, maar ook niet goed. Dus eerder neutraal. Door niet te willen verdubbelen, word je gezien als een verstandig iemand, dus positief. Dus een plus-neutraal situatie.

Kiezen voor €800 is dus altijd voordeliger voor Martijn als mol. Het is dus niet onverdacht dat hij hiervoor gekozen heeft :) Ik hoop dat ik het helder heb omschreven?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Martijn
« Reactie #35 Gepost op: 1-04-2019, 00:30:54 »
Toffe kandidaat die met heel zijn houding leek te genieten. Verdacht was hij voor mij totaal niet.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Martijn
« Reactie #36 Gepost op: 1-04-2019, 03:30:40 »
Martijn, je was een held! ::bravo:: Je hebt toch maar mooi met de slang geslapen, en mooie dingen meegemaakt. Ik had het je zo gegund dit geweldige avontuur nog wat langer mee te maken. Jammer, jammer, jammer.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Martijn
« Reactie #37 Gepost op: 1-04-2019, 09:07:09 »
Mooi toch, dit illustreert een van de grootste voordelen om met onbekende Vlamingen te werken. Dit is echt een droom, de dankbaarheid is zo groot. Ze gaan zoveel harder in het spel!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Martijn
« Reactie #38 Gepost op: 1-04-2019, 09:09:59 »
Wat een afscheid.. Wat een held! 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Martijn
« Reactie #39 Gepost op: 1-04-2019, 09:23:38 »
Jammer ook :(
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human